Nou als hier schapen in het bos staan ga ik toch echt mijn honden niet aanlijnen in het enige losloopgebied wat veilig voor ze is om los te lopen.Paisley schreef:Sinds wanneer zijn andere mensen verantwoordelijk voor de veiligheid van jou hond? Of wil je zelf die beveiliging gaan betalen ook? Beveiligingen op basis van aardlek zijn duur en maken het hek onbetrouwbaar. Niemand zit te wachten op een kudde schapen op de provinciale weg.malinois schreef:Een beveiliging instellen.Pakdebal schreef: dat is vreselijk zielig , ja ., maar het is bedoeld voor die killers er uit te houden , en ja, wat moet je anders doen ?
Jij hebt toch zelf besloten om je hond daar los te gooien. Als je het schrikdraad een onaanvaardbaar risico vindt, staat je vrij om ergens anders te gaan lopen. Dat hek is ervoor om te zorgen dat er geen kebab van de skaapjes wordt gemaakt.
Verder denk ik dat je het stroomverhaal nogal hebt gedramatiseerd. Op boerderijen lopen honden altijd gewoon tussen de stroomdraden door en dat gaat hier altijd goed. Ze hoeven het draad maar 1 keer aan te raken en weten sinds dien dat ze er respect voor moeten hebben. En als je hond te dom is om ervan te leren, dan zul je het lieve dier maar voor zichzelf moeten beschermen door hem aangelijnd te houden bij schrikdraad.
Mijn honden gaan niet achter schapen aan. Vond het echt niet leuk dat Nikkie erin kwam ze is nou doodsbang als ze schapen ziet. Ze loopt dan echt niet meer met me mee en gaat de andere kant op.
En zelfs met dat stroomnet lopen de schapen nog weleens los in het bos, heb de herder ook weleens opgebeld omdat de kudde ontsnapt was. Dat kwam dan niet door honden maar door de lieve hangjeugd.
Die hadden het net door middel van stokken omver gegooid.
Gelukkig is het alweer een poos geleden dat hier schapen stonden, hier zeiden ze dat er door de schaapskudde allemaal zeldzame bloemen en planten zouden komen, het bos staat nou helemaal vol met grasaren en onkruid. Sommige grasvelden zijn geen grasvelden meer maar grote onkruidvelden.