Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer schapen gebeten !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: weer schapen gebeten !

Ongelezen bericht door nathalie »

Pakdebal schreef:
nathalie schreef:
Pakdebal schreef:
duitse herder schreef:Je hebt het niet altijd voor het zeggen he of een hond een schapenkiller is of niet :piew:
sinds wanneer staat de hond boven de mens ?. :denken:
Er staat toch verdomme dat ze soms ineens voor de kill kunnen gaan.
ach kom , dan nog moet je het voor zijn , want de eigenaar kent zijn hond het beste , en als je schapen ziet , lijn je gewoon even aan .
Nee, soms doet je hond weleens iets wat je niet verwacht had. Mijn honden niet hoor, dat zijn robotjes.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

nathalie schreef:
Pakdebal schreef:
duitse herder schreef:Je hebt het niet altijd voor het zeggen he of een hond een schapenkiller is of niet :piew:
Zennnnnnnnnnnnnnnn.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

nathalie schreef: Nee, soms doet je hond weleens iets wat je niet verwacht had. Mijn honden niet hoor, dat zijn robotjes.
dan heeft het er altijd wel ingezeten , bij een paard met ruiter bv al , noem maar wat op, dat zie je echt al aankomen

ik vind het smoesjes , als ze zeggen " doet die anders nooit " . :roll:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
nathalie schreef: Nee, soms doet je hond weleens iets wat je niet verwacht had. Mijn honden niet hoor, dat zijn robotjes.
dan heeft het er altijd wel ingezeten , bij een paard met ruiter bv al , noem maar wat op, dat zie je echt al aankomen

Ach, trok Bauke je niet regelmatig de lingeriewinkel in, omdat daar eerst een dierenwinkel zat ??
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

thom schreef: Ach, trok Bauke je niet regelmatig de lingeriewinkel in, omdat daar eerst een dierenwinkel zat ??
jouw hond , was de enige in dat " thuis " topic , die de boel sloopt als jullie niet thuis zijn , dus er valt nog veel te doen voor jou . :pffff:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Csiva gaat ze alleen maar drijven. Wel fijn, ze is blafferig op vee en gaat dus altijd aan de lijn, maar nu ze 1x bij de schapen gelopen heeft weet ik tenminste wel dat ze ze niet wil omtoveren tot shoarma :)
thom
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
thom schreef: Ach, trok Bauke je niet regelmatig de lingeriewinkel in, omdat daar eerst een dierenwinkel zat ??
jouw hond , was de enige in dat " thuis " topic , die de boel sloopt als jullie niet thuis zijn , dus er valt nog veel te doen voor jou . :pffff:
Ik weet niet waar je het over hebt, als pup heeft Yla wel eens wat gesloopt.
Verder is het totaal geen sloper, op zo nu en dan een tennisbal na, je bazelt. :blah: :blah:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:

Kom op zeg dat weet je nooit
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:heb ik zien gebeuren en t beestje had niet eens interesse in een schaap was aan t spelen met een andere hond. Kwam vast te zitten en niet meer los te krijgen. Ik heb zelf samen met de eigenaresse haar los proberen te krijgen ondertussen onophoudelijk onder stroom te hebben gestaan... t arme beest durft niet eens meer de uitlaatplaats op te gaan... zulke dingen moeten toch uitschakelen dat doet zelfs een tt... en die netten moeten dus zo strak staan dat dit niet mogelijk is..ik had jou wel willen zien als dit jouw hond gebeurd was
dat is vreselijk zielig , ja ., maar het is bedoeld voor die killers er uit te houden , en ja, wat moet je anders doen ?
Een beveiliging instellen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef: Doorheen niet maar dit is zo laag dat zelfs Xena er nog met gemak overheen zou kunnen als ze zou willen. Denk dat dit een schapenkiller zich niet tegen laat houden
Maar het is een officieel losloopgebied.
Ik denk dat daar speciaal mensen naartoe gaan om hun hond los te kunnen laten.

Schapendoders zijn meestal van mensen die het niet interesseert; zij laten hun hond gewoon overal los en zonder toezicht. De kans dat een hond dus over dat gaas vliegt om de schapen te tillen tijdens het uitlaten is dus klein. Omdat die hond onder toezicht staat van de eigenaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

iones schreef:
malinois schreef: Doorheen niet maar dit is zo laag dat zelfs Xena er nog met gemak overheen zou kunnen als ze zou willen. Denk dat dit een schapenkiller zich niet tegen laat houden
Maar het is een officieel losloopgebied.
Ik denk dat daar speciaal mensen naartoe gaan om hun hond los te kunnen laten.

Schapendoders zijn meestal van mensen die het niet interesseert; zij laten hun hond gewoon overal los en zonder toezicht. De kans dat een hond dus over dat gaas vliegt om de schapen te tillen tijdens het uitlaten is dus klein. Omdat die hond onder toezicht staat van de eigenaar.
In een losloopgebied MOET je je honden niet loslaten. Je mag hem los laten als het veilig is voor andere dieren.
iones
Zeer actief

Pakdebal schreef:
malinois schreef:heb ik zien gebeuren en t beestje had niet eens interesse in een schaap was aan t spelen met een andere hond. Kwam vast te zitten en niet meer los te krijgen. Ik heb zelf samen met de eigenaresse haar los proberen te krijgen ondertussen onophoudelijk onder stroom te hebben gestaan... t arme beest durft niet eens meer de uitlaatplaats op te gaan... zulke dingen moeten toch uitschakelen dat doet zelfs een tt... en die netten moeten dus zo strak staan dat dit niet mogelijk is..ik had jou wel willen zien als dit jouw hond gebeurd was
dat is vreselijk zielig , ja ., maar het is bedoeld voor die killers er uit te houden , en ja, wat moet je anders doen ?
Wat heeft dit te maken met hond boven de mens staan?

Er wordt bedoeld dat je niet altijd van te voren weet of er een sheepkiller in jouw hond zit. Het zijn niet altijd herdershonden die dat doen. Je hebt ook veel terriërs bijvoorbeeld die zich er schuldig aan maken.

Natuurlijk komt er ook opvoeding bij kijken. Een van mijn jack russels heeft de eerst gelegenheid die ze kreeg 2 kippen van mij doodgebeten. Ik ging door het lint! Ik heb haar keihard aangepakt, ze piepte het uit. Als de politie het had gezien, was ik bekeurd wegens dierenmishandeling. Maar ja, ik moet ook aan mijn kippen denken! En die jack russel heeft daarna nooit meer een kip aangeraakt! Ik los het mooi op!
Andere mensen pakken het halfslachtig aan, doen óf hun kippen weg, óf de hond. Hier gaat niets weg.

Overigens vind ik stroom ook een goed middel om het aanvallen op dieren af te leren. Het is mij wel eens ooit geadviseerd, maar ik heb het dus nooit in de praktijk hoeven te brengen.

Maar een losloopgebied moet ook gebruikt kunnen worden door honden om te kunnen rennen en spelen. En dan onder stroom te komen staan is wreed. Dat moet eigenlijk niet kunnen en dat maakt het gebied ongeschikt om schapen neer te zetten, maar dat is mijn mening.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

nyckle schreef:
In een losloopgebied MOET je je honden niet loslaten. Je mag hem los laten als het veilig is voor andere dieren.
Dat is wel zo. Maar de meeste mensen wonen in de stad, met stadhonden. Die nog nooit schapen hebben gezien. En hoe moeten die mensen dan weten hoe hun hond daarop reageert?

Ik loop langs weilanden met koeien. Mijn honden gaan koeien uit de weg. En dat moedig ik aan natuurlijk. Maar mij is opgevallen dat koeien honden fascinerend vinden. Naar mij kijken ze niet om, maar de honden worden benaderd en scherp geobserveerd. Soms maken ze een sprong naar mijn honden op hun voorpoten. Dan beginnen mijn honden natuurlijk te blaffen en willen ze opjagen. Maar dat mag niet, dus ik roep ze streng terug. Ik moet niet hebben dat ze die koeien door het draad jagen.....
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Het zal niet de eerste hond zijn, die vertrapt is door vooral hokkelingen. Altijd oppassen met koeien! Vaak begint het als een "spelletje". maar koeien weten donderse goed, dat ze het met een predator te doen hebben.
Bij mij komen de hondjes vast.
iones
Zeer actief

nyckle schreef:Het zal niet de eerste hond zijn, die vertrapt is door vooral hokkelingen. Altijd oppassen met koeien! Vaak begint het als een "spelletje". maar koeien weten donderse goed, dat ze het met een predator te doen hebben.
Bij mij komen de hondjes vast.
Ik laat mijn honden los, en als ze niet luisteren, dan laat ik het ze even voelen dat ze moeten luisteren!
Vinden mensen mij misschien gemeen om, maar ik wil ze niet graag hun vrijheid benemen, zie je?

En mijn honden laten koeien gewoon met rust. Kost mij eigenlijk nauwelijks moeite.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

duitse herder schreef:
Pakdebal schreef:
malinois schreef:Yep maar de gemeente heeft inmiddels al diverse claims binnen van honden die vast zaten in de netten en constant stroom bleven krijgen. Dus ze zullen zich misschien wel gaan beraden (niet van mij hoor die gedragen zich). Dit jaar overdreven veel meer dan andere jaren ik hoor dagelijks honden gillen en heb er al veel mensen over gehoord zelfs die geen honden hebben....

wie zijn daar nu schuldig aan ?. De honden en hun eigenaren of de gemeente ?

Ik denk dat de gemeente denkt, " dan had je maar niet zo'n sheep-killer" als hond moeten nemen . :pffff:

mijn hond zou er geen last van hebben gehad
Je hebt het niet altijd voor het zeggen he of een hond een schapenkiller is of niet :piew:
Van de doden niets dan goeds :8):
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik vind dit topic echt het toppunt van kortzichtigheid. Niemand vindt het leuk als zijn hond achter de schapen aan gaat. Maar sommige dingen gebeuren gewoon. Heel vervelend maar het is niet anders. En een bewijs dat je een hond mag houden gaat wel heel erg richting een controle maatschappij.
blablabla :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
Nee zo'n rasterwerk op stroom is om de schapen binnen de weide te houden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
duitse herder schreef:
Pakdebal schreef:
malinois schreef:Yep maar de gemeente heeft inmiddels al diverse claims binnen van honden die vast zaten in de netten en constant stroom bleven krijgen. Dus ze zullen zich misschien wel gaan beraden (niet van mij hoor die gedragen zich). Dit jaar overdreven veel meer dan andere jaren ik hoor dagelijks honden gillen en heb er al veel mensen over gehoord zelfs die geen honden hebben....

Ik denk dat de gemeente denkt, " dan had je maar niet zo'n sheep-killer" als hond moeten nemen . :pffff:

Je hebt het niet altijd voor het zeggen he of een hond een schapenkiller is of niet :piew:
Van de doden niets dan goeds :8):
Nou 1 lamlul van een hond gehad die nog te bang van zijn eigen stront was en daar alles op afrekenen. :ugh: Sorry , slaat kruisje over de doden niets dan goeds. :vaag:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:
nathalie schreef:
Pakdebal schreef:
dan nog moet je het voor zijn , want de eigenaar kent zijn hond het beste , en als je schapen ziet , lijn je gewoon even aan , simpel . :19:
:hamer: :hamer: :hamer: :hamer: :hamer:

En in jouw verhaal zijn ze de eigenaar nog aan het zoeken, dus zeer waarschijnlijk liep hij niet naast zijn honden om die even aan te lijnen. Mijn hemel, hoe moeilijk kan het zijn.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Och hemeltje, wat heb ik al die jaren een risico genomen door mijn herder/windhond/klapkaak mix los te laten in de buurt van schapen, paarden en runderen...

Nah, ik wil dat risico de komende jaren ook nog wel nemen :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Hier lopen de schapen dus in alle losloopgebieden in de buurt en je weet nooit waar ze zijn.
Vaak zad meegemaakt dat ik de bocht omging en op schapen stuite.
Nergens word er gewaarschuwd dat ze er staan, helemaal niet!
Mijn border collie wil drijven maar als ik zeg doorlopen dan doet ze het ook.
Mijn herder van pup af aan geleerd dat een bal leuker is als de schapen en ook die loopt er zo langs. De derde loopt niet los daar. maar helaas gebeurd het vaker dat er een loslopende hond achter de schapen aan gaat hier, geluk voor de schapen dat deze door een schaapsherder met honden van gebied naar gebied worden gedreven en dus honden gewent zijn.
Echter tijdens het verplaatsen loopt de boer dus met 150 schapen los, en twee honden in een zeer klein loslooppark om vervolgens de schapen via het enigste voetpad naar een ander losloopgebied te brengen.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

ranetje schreef:
Odi schreef:Wij hebben het ook meegemaakt.
We kwamen op een zondagmiddag bij onze schapenwei, het 2e poortje stond open (maken wij altijd dicht) en er lag een dikke paal, die op het zeil in het stalletje op het hooi ligt, midden in de wei.
En een van de schapen had een gebroken poot en een bijtwond in een wang. De schapen waren vreselijk bang en vluchtten steeds weg.
De DA is gekomen, heeft de poot in het gips gezet, pijnstilling gegeven.
We hebben het schaap mee naar huis genomen en daar heeft ze 5 weken gestaan. Daarna gips eraf gehaald en terug bij de andere schapen gezet.
Dit schaap is nog altijd bang en vlucht om het minste. Ze gaat vanmiddag naar een hele grote kudde, daar zal ze zich veiliger voelen.
Het heeft een hoop ellende voor onze schapen gebracht en wij een dikke rekening van de DA.
En nergens een briefje van degene die het heeft gedaan. Waarschijnlijk een hond die over de draad is geprongen en achter de schapen heeft gejaagd.
En de baas heeft de hond willen stoppen :19:
Lijkt me bijna dat dit een heel doelbewuste actie geweest.
Dat is iets anders dan een hond die tegen de zin van de baas opeens besluit om schapen te gaan jagen.
Dat betwijfel ik. Er lopen heel veel mensen langs onze weien met hun honden. Een ervan sprak ik 's middags, nadat we het hadden ontdekt. Om 11 uur 's morgens was het 2e poortje nog dicht.
Dus het moet tussen 11 uur en 2 uur zijn gebeurd. Zoiets doe je niet op een tijdstip dat er heel veel mensen langs de wei lopen. Dan heb je dus kans dat je gezien wordt.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Een paar keer het excuus gelezen: Hij wil alleen maar spelen. Geweldig vluchtdierXprooidier.
http://www.dichtbij.nl/haaglanden-noord ... pelen.aspx

Je hoeft een schaap niet te doden. Het vlucht in blinde paniek. Een sloot is verdrinken.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

iones schreef:
Ik denk dat het in de praktijk wel meevalt inderdaad. Een schaapsherder laat zijn kudde niet grazen als hij er ieder jaar schapen verliest. Vaak is het een 'gesloten knip' dealtje met de gemeente. De gemeente heeft het voordeel dat het gras wordt kortgehouden en de grond wordt bemest, de schaapsherder heeft gratis gras voor zijn schapen.

De schaapsherder hier maakt gebruik van Australian Cattle dogs, echt een prachtig gezicht om te zien hoe het verweiden gaat.
bouvierpoedel schreef: Nee zo'n rasterwerk op stroom is om de schapen binnen de weide te houden.
Ja dat ook, maar schapen hebben normaal genoeg aan 1 of 2 enkele draadjes. Dit soort net zie je vooral bij mobiele weides in recreatie gebieden en die 9000V die erop staat, is vooral om de honden eruit te houden.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

malinois schreef:
Pakdebal schreef: dat is vreselijk zielig , ja ., maar het is bedoeld voor die killers er uit te houden , en ja, wat moet je anders doen ?
Sinds wanneer zijn andere mensen verantwoordelijk voor de veiligheid van jou hond? Of wil je zelf die beveiliging gaan betalen ook? Beveiligingen op basis van aardlek zijn duur en maken het hek onbetrouwbaar. Niemand zit te wachten op een kudde schapen op de provinciale weg.

Jij hebt toch zelf besloten om je hond daar los te gooien. Als je het schrikdraad een onaanvaardbaar risico vindt, staat je vrij om ergens anders te gaan lopen. Dat hek is ervoor om te zorgen dat er geen kebab van de skaapjes wordt gemaakt.

Verder denk ik dat je het stroomverhaal nogal hebt gedramatiseerd. Op boerderijen lopen honden altijd gewoon tussen de stroomdraden door en dat gaat hier altijd goed. Ze hoeven het draad maar 1 keer aan te raken en weten sinds dien dat ze er respect voor moeten hebben. En als je hond te dom is om ervan te leren, dan zul je het lieve dier maar voor zichzelf moeten beschermen door hem aangelijnd te houden bij schrikdraad.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Paisley schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef: dat is vreselijk zielig , ja ., maar het is bedoeld voor die killers er uit te houden , en ja, wat moet je anders doen ?
Sinds wanneer zijn andere mensen verantwoordelijk voor de veiligheid van jou hond? Of wil je zelf die beveiliging gaan betalen ook? Beveiligingen op basis van aardlek zijn duur en maken het hek onbetrouwbaar. Niemand zit te wachten op een kudde schapen op de provinciale weg.

Jij hebt toch zelf besloten om je hond daar los te gooien. Als je het schrikdraad een onaanvaardbaar risico vindt, staat je vrij om ergens anders te gaan lopen. Dat hek is ervoor om te zorgen dat er geen kebab van de skaapjes wordt gemaakt.

Verder denk ik dat je het stroomverhaal nogal hebt gedramatiseerd. Op boerderijen lopen honden altijd gewoon tussen de stroomdraden door en dat gaat hier altijd goed. Ze hoeven het draad maar 1 keer aan te raken en weten sinds dien dat ze er respect voor moeten hebben. En als je hond te dom is om ervan te leren, dan zul je het lieve dier maar voor zichzelf moeten beschermen door hem aangelijnd te houden bij schrikdraad.
Stroomdraden is wel even wat anders dan een stroomnet. Ik zie honden niet zo gauw verstrikt raken in 2 draden, maar als een hond in zo'n net verstrikt raakt is daar niet zo snel uit :19: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Paisley schreef:
malinois schreef: Een beveiliging instellen.

Ik denk dat met beveiliging is bedoeld dat als er een dier in het net verstrikt raakt de stroom er af gaat.
Een technische beveiliging dus.
Het is n.l. ook behoorlijk lastig om een dier te bevrijden dat op deze manier onder stroom staat.

het gaat hier over een net hé en niet over een of twee draadjes.

Als je wéét dat dat net onder stroom staat houd je je hond vast tot hij veilig kan lopen.
Maar wat als je dat (nog) niet weet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:

Nikkie van mij kwam ook in zo'n net en niet omdat ze een schaap wilde killen, het was de eerste keer dat er hier schapen in het bos stonden ze wilde een holletje af en had heel dat net niet gezien ze raakte het net met haar neus en door de schok die ze kreeg raakte ze zo in paniek dat ze er met heel haar lijf in sprong.
Ze hoeft nou maar zo'n net te zien en ze loopt helemaal om met haar staart tussen haar poten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Pakdebal schreef:

ik vind het smoesjes. :roll:
Nounounou..

Is Bauke ook niet eens een tijdlang weggeweest, onder prikkeldraad door en na lang roepen teruggekomen met een afgestroopt tuig?
Kom, maak de Baukeman niet tot een Saint hè :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”