Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

broodfok

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Re: broodfok

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

malinois schreef:
Asta schreef:Ik vind 1500 ook wel behoorlijk veel eigenlijk

en kiet draaien met 8 pups qua 1250 :piew: sorry hoor maar je kan niet alles als kosten opvoeren om de pupprijs te beredeneren als "normaal"
In NL kost een stamboommechelaar om en nabij de 650-700 euro op dit moment.
In Duitsland kost een stamboommechelaar 1000 euro. Daar zit gewoon een verschil in per land, en toch heb ik het er voor over om daar een pup te halen bij een bepaalde fokker.
:ok:

Ik zie het ook zo, als ik pup wil uit een bepaalde combi dan ga ik daar voor.
En de fokker is eigenaar tot de pup verkocht is, en de fokker mag zelf de prijs bepalen.
Niet alles hoeft voor een dubbeltje.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Melanie 74 schreef:
malinois schreef:
Asta schreef:Ik vind 1500 ook wel behoorlijk veel eigenlijk

en kiet draaien met 8 pups qua 1250 :piew: sorry hoor maar je kan niet alles als kosten opvoeren om de pupprijs te beredeneren als "normaal"
In NL kost een stamboommechelaar om en nabij de 650-700 euro op dit moment.
In Duitsland kost een stamboommechelaar 1000 euro. Daar zit gewoon een verschil in per land, en toch heb ik het er voor over om daar een pup te halen bij een bepaalde fokker.
:ok:

Ik zie het ook zo, als ik pup wil uit een bepaalde combi dan ga ik daar voor.
En de fokker is eigenaar tot de pup verkocht is, en de fokker mag zelf de prijs bepalen.
Niet alles hoeft voor een dubbeltje.
Wat mij betreft gaat het niet om dat 'dubbeltje'. Het gaat mij erom dat er rashonden zijn waar met droge ogen 1500 euro of meer voor wordt gevraagd.
Zit er soms een gouden randje om of zo? Waarom kost de ene rashond 700 euro en de andere rashond 1700 euro? Dát is iets wat mij echt niet duidelijk is.
De fokker van de 'goedkope' rashond gaat ook naar het buitenland voor een dekking en showt op dezelfde shows. Heeft ook gezondheidstesten, een werpkist en warmtelamp, da-kosten en chipkosten. En moet ook extra voer, ontwormingskuren en stambomen bij de RvB aanvragen.

Daarnaast ben ik gewoon niet van plan om ooit meer dan 1000 euro voor een hond neer te tellen. Geen enkele pup is mij dat ooit waard.
Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Nanna schreef:
malinois schreef: In NL kost een stamboommechelaar om en nabij de 650-700 euro op dit moment.
Goed, 8 pups á 700 euro. Dat maakt 5600 euro tesamen voor een nest stamboomhondjes. Datzelfde nest van 8 stamboomhondjes waar een pup 1500 euro moet kosten levert 12.000 euro op.
Niemand ter wereld kan mij uitleggen waar het verschil van 7600 euro vandaan komt. Zó duur is zo'n dekking nou ook weer niet en de Mechelaarfokker maakt verder dezelfde kosten.
Dat gezegd hebbende vind ik dat iedereen dat voor een pup moet betalen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Het kan natuurlijk prima dat je 1500 euro voor een pup uitzinnig vindt. Nou, dan betaal je het toch gewoon niet :mrgreen: Dan kijk je gezellig een deurtje verder maar je gaat niet de verkoper de oren wassen over te dure pups. Want die mag altijd nog zelf uitmaken welke prijs er betaald moet worden voor een pup. :ok:
Ik heb sterk mijn twijfels of die fokkers wel op het zelfde niveau fokken. En of die idd al die onderzoeken weldoen. Ook bij Rv's aangesloten fokkers zitten zwarte schapen. (En meer als je denkt).
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

silvester schreef: Ik heb sterk mijn twijfels of die fokkers wel op het zelfde niveau fokken. En of die idd al die onderzoeken weldoen. Ook bij Rv's aangesloten fokkers zitten zwarte schapen. (En meer als je denkt).

Kiki's fokker wel hoor, en die vraagt niet de hoofdprijs.
Net als de fokkers van haar ouders. Doen alle onderzoeken en wat verder nodig is :19:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
silvester

Nanna schreef:
Kells schreef: Nu kan het zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, maar is het niet zo dat bij de rassen waar zulke prijzen worden gevraagd doorgaans kleine nesten hebben? :denken: Die berekening van 8x 1500 gaat dan niet op.
Nee hoor. Bij Ridgebacks bijvoorbeeld liggen de pupprijzen ook ver boven de 1000 euro en die krijgen doorgaans toch flinke nesten, 12 pups is helemaal geen uitzondering. En de Hollandse Smoushond met een (denk ik) nestgrootte van 4 á 5 pups kost iets van 400 euro.

Edit: even opgezocht die kosten 250 euro. http://www.smoushond.nl/wachtlijst/
:mrgreen:
Dat bedrag is opgelegd door de RV, dat betekend dus niet dat de fokkers daar mee uitkomen, tevens vind ik wachtgeld vragen voor op een wachtlijst niet echt serieus, maar dat is mijn mening, iedere RV mag natuurlijk zijn eigen regels opstellen.

Edit: je bent niet eens verplicht een kennelnaam aan te vragen :mrgreen:
Laat staan HD onderzoeken, en alle andere reutemeteut, dit is een hobby fok vereniging die nergens naar kijken verder. Logies dat die € 250,- kunnen vragen, ze hoeven niet eens een show te lopen. :mrgreen: :E:
silvester

Kells schreef:
silvester schreef: Ik heb sterk mijn twijfels of die fokkers wel op het zelfde niveau fokken. En of die idd al die onderzoeken weldoen. Ook bij Rv's aangesloten fokkers zitten zwarte schapen. (En meer als je denkt).
Dat aangesloten bij de rv vind ik ook al zo'n loze kreet. Ik ben al 11 jaar aangesloten, maar pas sinds een jaar ben ik kennelhouder. :wink:
In Nederland kan dat dus blijkbaar, hier in Duitsland dus niet, hier moet je minimaal twee jaar van te voren een kennelnaam aanvragen en aangesloten zijn bij de RV, zo niet, geen stambomen, omdat hier de stambomen door de rasvereniging worden uitgegeven. In Nl is dat idd anders, daar kan je bij de RvB altijd je stambomen krijgen als beide ouders een stamboom hebben, wel of niet aangesloten bij een RV.
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

silvester schreef:
Nanna schreef:
Kells schreef: Nu kan het zijn dat ik het verkeerd begrepen heb, maar is het niet zo dat bij de rassen waar zulke prijzen worden gevraagd doorgaans kleine nesten hebben? :denken: Die berekening van 8x 1500 gaat dan niet op.
Nee hoor. Bij Ridgebacks bijvoorbeeld liggen de pupprijzen ook ver boven de 1000 euro en die krijgen doorgaans toch flinke nesten, 12 pups is helemaal geen uitzondering. En de Hollandse Smoushond met een (denk ik) nestgrootte van 4 á 5 pups kost iets van 400 euro.

Dat bedrag is opgelegd door de RV, dat betekend dus niet dat de fokkers daar mee uitkomen, tevens vind ik wachtgeld vragen voor op een wachtlijst niet echt serieus, maar dat is mijn mening, iedere RV mag natuurlijk zijn eigen regels opstellen.

Laat staan HD onderzoeken, en alle andere reutemeteut, dit is een hobby fok vereniging die nergens naar kijken verder. Logies dat die € 250,- kunnen vragen, ze hoeven niet eens een show te lopen. :mrgreen: :E:
De fokkers van de Smoushond en bijv. het markiesje zijn de fokkers die echt fokken voor het behoud van hun ras en niet omdat ze elke cent die ze uitgegeven hebben aan hun hond willen verhalen op de pupkopers.
Nou geloof ik direct dat het fokken in Duitsland duurder is dan in Nederland maar je maakt me toch echt niet wijs dat een nestje hondjes fokken bijna 8000 kost :O:
Er zou geen hond meer geboren worden.

Ik denk dus ook dat de bizarre prijzen van de rashondjes van tegenwoordig de reden zijn dat een hoop mensen hun hondje gaan halen bij de broodfokkers.
Laatst gewijzigd door Anja op 15 okt 2013 02:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
silvester

Anja schreef: Nee, de fokkers van de Smoushond en bijv. het markiesje zijn de fokkers die echt fokken voor het behoud van hun ras en niet omdat ze elke cent die ze uitgegeven hebben aan hun hond willen verhalen op de pupkopers.
Nou geloof ik direct dat het fokken in Duitsland duurder is dan in Nederland maar je maakt me toch echt niet wijs dat een nestje hondjes fokken bijna 8000 kost :O:
Ik heb net toevallig (nha, vanwege dit topic) met mijn vriendin even uitgerekend wat het kost, ik had eerder geschreven dat we vanaf pup 8 er wat pas aan over houden, het blijkt pup 7 te zijn, we kwamen op onkosten van € 7.246,- en daarbij hebben we niet de kostprijs van de hond gerekend omdat iemand hier eerder al aangaf dat je de hond sowieso aanschaft omdat je een hond wilt hebben, waar ze gelijk in heeft.
De fokkers van de Smoushond doen ook wel goede zaken, maar hebben beduidend minder onkosten omdat de RV dat niet voorschrijft, in onze RV hebben we een hele berg regels die we na moeten komen en dus ook een berg geld kosten, dat maakt dus het verschil.

Edit: Als je een onkosten lijstje wilt hebben stuur ik die graag per pb :wink:
Laatst gewijzigd door silvester op 15 okt 2013 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Anja schreef:
silvester schreef:
Nanna schreef:

Nee, de fokkers van de Smoushond en bijv. het markiesje zijn de fokkers die echt fokken voor het behoud van hun ras en niet omdat ze elke cent die ze uitgegeven hebben aan hun hond willen verhalen op de pupkopers.
We hebben zitten rekenen, niet precies achter de komma, maar op zo'n bedrag kwamen we wel uit ja.
Schrok er zelf ook van hoor, nu is het wel het eerste nestje van Cis dus de gezondheidsonderzoeken op erfelijke afwijkingen, de aankeuring en de shows zijn ook meegerekend. Maar de kosten, zoals de verplichte scholing alle twee jaar, hartecho (wat we zelf willen) om de twee jaar komen terug.
De daarop volgende nestje ( als alles goed gaat) zal minder kosten.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Tara schreef:
Ikke93 schreef:Maar er is ook nog een middenweg tussen pup van een fokker of broodfok pup. Zoals al eerder vermeld bv een pup uit een asiel of een herplaatser. Je zult er van schrikken hoeveel hondjes met 6 maandjes (of soms nog jonger) al weer op het internet geslingerd worden om te herplaatsen.. helaas denkt niet iedereen goed na vóór de aanschaf van een pup..
Nee, en gelukkig doet een goede fokker dat dus wel.
Die screent zorgvuldig van te voren waar zijn pups naartoe gaan, en als er zich problemen voordoen zijn het weer die fokkers die kosten noch moeite sparen om zo'n hond terug te halen.
Hun honden komen niet in asiels terecht, daar zorgen die fokkers wel voor!

En soms lukt dat niet en kiezen fokkers er bewust voor zo'n hond dan te laten zitten ,omdat ze zo'n hond niet terug kunnen nemen of simpelweg niet willen.
tineke

silvester schreef:
Nanna schreef:

Nee fokkers worden daar niet rijk van maar er wordt dus enkel en alleen gefokt door fokkers die echt met het ras begaan zijn.
Op deze wijze fokken heeft het ras namelijk best wel goed gedaan ,er is geen enkele broodfokker van smousjes te vinden.

Natuurlijk moet een fokker zelf zijn prijs bepalen en staat het ieder vrij om dat wel of niet te willen of kunnen doen.
Maar de andere kant is wel dat zo hoog houden van de prijzen broodfok in de hand werkt imo.
Buiten dat hoor ik fokkers enkel maar roepen over wat het ze kost en dat pupkopers niet voor een dubbeltje op de eerste rang moeten willen zitten maar ondertussen hebben ze het zelf enkel maar geld en hoe ze uit de kosten kunnen komen.
Ja een hond kost geld ,maar die hoef je niet aan te schaffen net zo min als dat je ermee hoeft te fokken en als je je dat niet kunt veroorloven dan laat je het toch.

Voor mijzelf is het gevoel wat ik bij een fokker heb wel belangrijk ,de prijs voor een pup is daar ondergeschikt aan maar een fokker die het enkel maar over geld wil hebben zou op mij toch ook wel onplezierig overkomen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

tineke schreef:
Tara schreef:
Ikke93 schreef:Maar er is ook nog een middenweg tussen pup van een fokker of broodfok pup. Zoals al eerder vermeld bv een pup uit een asiel of een herplaatser. Je zult er van schrikken hoeveel hondjes met 6 maandjes (of soms nog jonger) al weer op het internet geslingerd worden om te herplaatsen.. helaas denkt niet iedereen goed na vóór de aanschaf van een pup..
Nee, en gelukkig doet een goede fokker dat dus wel.
Die screent zorgvuldig van te voren waar zijn pups naartoe gaan, en als er zich problemen voordoen zijn het weer die fokkers die kosten noch moeite sparen om zo'n hond terug te halen.
Hun honden komen niet in asiels terecht, daar zorgen die fokkers wel voor!

En soms lukt dat niet en kiezen fokkers er bewust voor zo'n hond dan te laten zitten ,omdat ze zo'n hond niet terug kunnen nemen of simpelweg niet willen.

Als het niet kan zijn er ook nog wel andere oplossingen.
Zo heeft een bevriend fokker van mij voor mij een hond opgehaald omdat deze in de USA zat (en hij daar woont) en herplaatst. Want gezien de afstand, planning etc was direct ophalen geen optie.
En zo zit hier nu op dit monden voor een vriendin die ook soms fokt een hondje. Zij heeft de ruimte/mogelijkheid niet en het ophalen was ook niet naast de deur. Kleine moeite toch om elkaar te helpen en ik weet zeker, is t nodig helpt zij ook andersom binnen haar kunnen.
tineke

crutz schreef:Als het niet kan zijn er ook nog wel andere oplossingen.
Ja maar niet iedere fokker kan, wil of doet dat.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
Het kan altijd, doen of willen is idd een tweede ;-)
tineke

crutz schreef:
tineke schreef:
Het kan altijd, doen of willen is idd een tweede ;-)
Is ook zo :wink:
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

silvester schreef:
Badu schreef:
Tara schreef: Kampioen of geen kampioen maakt voor dekgeld meestal maar weinig verschil. Pupprijs is leidend, niet de hoeveelheid bekers die de eigenaar van de reu in de kast heeft staan.
& de pupprijs wordt mede bepaald door de hoogte van het dekgeld.. toch?
Het is een onderdeel daarvan, klopt.
Maar er zijn verschillen per ras, bij ons ras zijn titels niet echt belangrijk, helaas is dat bij de Duitse herder anders, daar gaat het idd om hoge sommen geld als de dekreu een hoge/hoogste titel heeft, daarom is dat ras ook zo door/kapot gefokt en de levensverwachting van de DH nog maar zes a zeven jaar (als ie niet al eerder wegens zware HD in is geslapen).

Ik fok naar een ander principe, op 1 staat de gezondheid, op 2 het karakter en dan pas op 3 het uiterlijk.
En gelukkig fokken vele fokkers in onze RV op die manier.
:piew: misschien moet je gewoon alleen maar uitspraken doen over jouw eigen ras want dit slaat nergens op
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

tineke schreef:
Voor mijzelf is het gevoel wat ik bij een fokker heb wel belangrijk ,de prijs voor een pup is daar ondergeschikt aan maar een fokker die het enkel maar over geld wil hebben zou op mij toch ook wel onplezierig overkomen.
En hetzelfde geldt natuurlijk voor een pupkoper die het ook alleen maar over geld wil hebben. :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

silvester schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef: In NL kost een stamboommechelaar om en nabij de 650-700 euro op dit moment.
Goed, 8 pups á 700 euro. Dat maakt 5600 euro tesamen voor een nest stamboomhondjes. Datzelfde nest van 8 stamboomhondjes waar een pup 1500 euro moet kosten levert 12.000 euro op.
Niemand ter wereld kan mij uitleggen waar het verschil van 7600 euro vandaan komt. Zó duur is zo'n dekking nou ook weer niet en de Mechelaarfokker maakt verder dezelfde kosten.
Dat gezegd hebbende vind ik dat iedereen dat voor een pup moet betalen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Het kan natuurlijk prima dat je 1500 euro voor een pup uitzinnig vindt. Nou, dan betaal je het toch gewoon niet :mrgreen: Dan kijk je gezellig een deurtje verder maar je gaat niet de verkoper de oren wassen over te dure pups. Want die mag altijd nog zelf uitmaken welke prijs er betaald moet worden voor een pup. :ok:
Ik heb sterk mijn twijfels of die fokkers wel op het zelfde niveau fokken. En of die idd al die onderzoeken weldoen. Ook bij Rv's aangesloten fokkers zitten zwarte schapen. (En meer als je denkt).
Ik kan alleen voor mezelf praten natuurlijk, maar ik heb bij mijn laatste nest een pupprijs van 700 euro gerekend, dat was lager dan de collega-fokkers vroegen. Mijn teefje is geröntgend op HD (verplicht als je via de RV fokt) en daarnaast is ze geröntgend op ED (niet verplicht) en zijn haar ogen jaarlijks getest tot ze 5 jaar oud was (ook niet verplicht).
Zelf zou ik me niet prettig voelen om een hogere pupprijs te vragen, als je geen onvoorziene kosten hebt door zieke pups of anderszins kom je daar prima mee uit en ik vind het absoluut onnodig het vel over de oren van pupkopers te trekken omdat de algemene trend van de pupprijs hoger ligt.

Met Tapas heb ik ook alle onderzoeken en tests gedaan om haar voor de fokkerij in te kunnen zetten (verplichte shows, gedragstest, heup- en elleboogonderzoek; ogen zou ik laten testen voor de eerste dekking dus die kosten had ik nog niet gemaakt). Nu heb ik besloten haar niet te laten dekken en dus zou ik mezelf in theorie die kosten hebben kunnen besparen, want deze verdien ik nu natuurlijk nooit meer terug. Maakt mij ook niet uit, dat is het risico van fokken en daarin besluiten om een hond juist níet in te zetten.
Over die kosten zal je ook niet snel iemand van buitenaf horen, dat is gewoon "risico van het vak". Maar wat verdienen aan een nest pups is dan weer uit den boze voor sommigen. Beetje krom vind ik dat.

Blijf het eens met kritiek op huizenhoge pupprijzen trouwens hoor. :wink:
silvester

Selene schreef: :piew: misschien moet je gewoon alleen maar uitspraken doen over jouw eigen ras want dit slaat nergens op
Hier een opwarmertje. :mrgreen:

http://www.welt.de/print/wams/lifestyle ... laubt.html

En er is ook nog een docu over de duitse herder en het kapot fokken er van, zodra ik wat extra tijd heb, zoek ik die wel voor je op.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Anja schreef:De fokkers van de Smoushond en bijv. het markiesje zijn de fokkers die echt fokken voor het behoud van hun ras en niet omdat ze elke cent die ze uitgegeven hebben aan hun hond willen verhalen op de pupkopers.
Ik wil je niet desillusioneren, maar bij zowel smous als markiesje ben je als je hond volgens de RV voldoet aan de eisen, verplicht te fokken.
Natuurlijk weet je dat van te voren en ga je daarmee akkoord, maar die verplichting is wel degelijk een feit.
Het heet weliswaar "verzoek" maar wordt wel degelijk heel nadrukkelijk gevraagd en als je weigert word dat je niet in dank afgenomen.
De RV geeft ook aan welke combinaties gewenst zijn en daar dien je je dus aan te houden.

Overigens zijn lang niet alle rashonden zo duur als het voorbeeld van TS. Er zijn zat rassen die vele malen minder kosten.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

silvester schreef:
Selene schreef: :piew: misschien moet je gewoon alleen maar uitspraken doen over jouw eigen ras want dit slaat nergens op

En er is ook nog een docu over de duitse herder en het kapot fokken er van, zodra ik wat extra tijd heb, zoek ik die wel voor je op.
:19: ik lees niets over een levensverwachting van 7 jaar oid
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Prince was 1750€ en alles bij elkaar kwam het totaal kort bij de 5000€, iedere cent waard en geen seconde overwogen voor bv een ons aangeboden goedkoper alternatief te gaan.
Wist vooraf dat hij "duurder" zou zijn. In de Scandinavische landen ligt de pupprijs hoger dan hier voor de meeste rassen. De prijs is ondanks zijn afstamming en resultaten van z'n ouders niet hoger dan voor die landen gebruikelijk.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

silvester schreef:

Ja maar ik vind je wel kort door de bocht nu. Ik zie om me heen kerngezonde dh in de sport die met gemak de 10 halen. Dus na een zwaar fysiek sportleven...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
silvester schreef:

Ja maar ik vind je wel kort door de bocht nu. Ik zie om me heen kerngezonde dh in de sport die met gemak de 10 halen. Dus na een zwaar fysiek sportleven...

Idd denk ik dat die excessen vooral bij de niet-werk gefokte DH voorkomen
silvester

Nanna schreef:
silvester schreef:
Nanna schreef:En de Hollandse Smoushond met een (denk ik) nestgrootte van 4 á 5 pups kost iets van 400 euro.

Dus als je geen kennelnaam aan hoeft te vragen, geen HD onderzoek hoeft te doen en geen showtje voor je verplichte ZG hoeft te lopen dan rechtvaardigt dat een verschil van 1000 euro per pup? :denken:
Jow, muts, leren lezen..... :roll:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Alles boven de 1000,- is wat mij betreft absurd en alleen maar goed voor de knip van de fokker, en ja ik ben zelf ook fokker en ik test en doe meer dan verplicht via de rv.
Ik vind zelfs die 1000,- al aan de hoge kant maar goed je moet ergens een grens trekken.
En nee bij mij is niet alles nou bepaalt van een leien dakje gegaan de eerste 2 "nesten" (ja tussen "" omdat ik me afvraag of je het wel nesten mag noemen) :ugh: derde nest was overigens wel helemaal oke :cheer:

Ik heb trouwens wel meer dan die 1000 euro betaald voor 1 van mijn honden, gewoon omdat ik er al 7 jaar op wachtte, en als ik iets wil dan wil ik het :hmmm:
Maar zelf meer als 1000 vragen ? nee never nooit niet, ik vind 800 al best heel veel geld.

En zoals lieke al zo mooi zei, waarom kan het bij het ene ras wel en bij het andere niet ? dat is ook iets wat ik echt niet begrijp.
Laatst gewijzigd door Angelique. op 15 okt 2013 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
silvester

Nanna schreef:
silvester schreef: Jow, muts, leren lezen..... :roll:
Niks. Ik wil weten waar dat verschil vandaan komt, anders dan dat er voor het ene ras verschillende prijzen worden gehanteerd dan voor het andere omdat dat nu eenmaal zo is en niet omdat de wérkelijke kosten zo anders liggen.
Ik neem aan dat voor de Smoushond ook een werpkist moet komen en dat de DA voor zo'n hond even duur is als voor een willekeurig andere hond.
Entingen, wormkuren, allemaal hetzelfde.
Maar een Smouzenpup kost 250 euro en een Border terriër (even iets vergelijkbaars qua grootte) kost 1000 euro.
Leg mij die 750 euro verschil maar uit.
Dat zeg ik even terug lezen :roll:

Ps, het dekgeld bij de Border ligt al bij € 1000,- (als het al niet meer is) bij de Smous max € 50,-
Nanna, je blaat om het blaten, of je bent gewoon naïef, of je probeert hier alleen maar te rellen.

En nu hou ik er over op, als je te lui bent om even terug te lezen en/of de link van Tara eens aandachtig door te nemen, dan weet ik het ook niet meer... :roll:
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nanna schreef:
Angelique. schreef:Alles boven de 1000,- is wat mij betreft absurd en alleen maar goed voor de knip van de fokker, en ja ik ben zelf ook fokker en ik test en doe meer dan verplicht via de rv.
Ik vind zelfs die 1000,- al aan de hoge kant maar goed je moet ergens een grens trekken.
Het maakt mij niks uit wat een fokker vraagt. Als die voor al zijn nesten 1800 euro per pup vraagt en dat ook krijgt denk ik alleen maar "good for you". :ok:
Ik vind het pas irritant worden als die fokker dan voorts gaat lopen schreeuwen dat die 1800 euro per pup ook de werkelijke kosten zijn. Want dát geloof ik dan niet :engel:
Ik geloof overigens ook niet dat 250 euro per pup kostendekkend is hoor. Voor de gemiddelde rashond zou ik alles dat tussen de 600-800 euro ligt een nette prijs vinden. Wordt dat veel meer dan vind ik dat verder prima hoor, maar ik betaal dat dan niet.

Eens, iedereen mag vragen wat die wil, al vraagt piet er met zijn 12 puppen 2000,- p/p voor, mij een biet maar idd wees daar gewoon eerlijk over en ga niet vertellen dat je er niets aan verdient want dat is gewoon onmogelijk, of ze moeten gouden piemeltjes hebben ofzo :oeps:

En nee, 250 is dan weer het andere uiterste, dat ga je niet redden :)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik heb 1500 euro betaald voor 2 Chihuahua's. Met droge ogen. We wilden per se samen keus hebben en ik wilde graag een Chihuahua, zodoende. De volgende hond gaat een buitenlander zijn. Ik heb overigens geen seconde spijt van die 1500 euro gehad hoor. Voor Stellar betaalden we ook 900 euro. Onze grens voor een hondje met stamboom is 1000 euro (als we echt graag willen 1100) en dat betalen we dan ook indien nodig. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een hondje uit de broodfok te halen omdat dat goedkoper is. Als ik goedkoper wil neem ik wel een buitenlander of asielhond maar geen broodfukpup.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mit schreef:Ik heb 1500 euro betaald voor 2 Chihuahua's. Met droge ogen. We wilden per se samen keus hebben en ik wilde graag een Chihuahua, zodoende. De volgende hond gaat een buitenlander zijn. Ik heb overigens geen seconde spijt van die 1500 euro gehad hoor. Voor Stellar betaalden we ook 900 euro. Onze grens voor een hondje met stamboom is 1000 euro (als we echt graag willen 1100) en dat betalen we dan ook indien nodig. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt een hondje uit de broodfok te halen omdat dat goedkoper is. Als ik goedkoper wil neem ik wel een buitenlander of asielhond maar geen broodfukpup.

Dan heb je toch een heel redelijke prijs per pup betaald?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”