Jeannettebo schreef:hoe vaak hoor je niet dat mensen hun honden maar laten lopen etc... op het moment dat dat gebeurt en weet welke mensen dat zijn ben je in feite al te laat, dan is er al overlast. Door iedereen een verplicht cursus te laten lopen ondervang je mi al een groot deel. Voor de 'goede' baasjes zal het een eitje zijn en rol je er zo doorheen, de andere steken er wat van op. Met wel als gevolg minder irritatie en losgeslagen honden als je in losloopgebied loopt oid
Opzich zou dat natuurlijk leuk en aardig zijn.
Als de regels er komen.
Als iedereen een cursus volgt prima.
Ik vraag me alleen af of die regels na geleefd gaan worden.
Wat wordt er gedaan als iemand de cursus niet afrond ''niet iedereen haalt een hond bij een goede fokker'' Wordt de hond dan in beslag genomen? Of wordt er vervolgens niks mee gedaan ?
De mentaliteit van Nederlanders is anders dan de Zwitser of Oostenrijker.
Hier wil men geen betutteling en geen bemoeienis.
Men heeft al het gevoel dat alles verziekt wordt je betaald honden belasting maar moet toch zelf je hondenpoep opruimen is natuurlijk niet erg. Maar waarom betaal je dan belasting? dat is waar men mee zit dat hoor ik van velen.
Overal maar bewijsjes voor moeten hebben en vooral verplicht voor moeten betalen.
Ik denk dat niemand moeite heeft met een verplichte honden cursus hoor.
Maar verplichting op verplichting op verplichting zit echt niemand meer op te wachten. En dat gaat ook niet meer om het welzijn van dieren maar gewoon om de pot weer wat op te vullen.