Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup mee naar Slagharen?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Arna

pup mee naar Slagharen?

Ongelezen bericht door Arna »

Hoi, "wij" ( ons gezin ) gaan een weekendje naar slagharen, dan is onze Japie ongeveer 3 maanden oud.
Ik wil hem gewoon meenemen, maar ik vraag me af, is dat ook verstandig?
kan een pup van 3 maanden zulke drukte aan?

Is het beter een oppas voor hem te regelen?
Of naar een dierenpension, niet dat ik dat graag wil, want ik neem hem het liefste mee.

Maar of dat ook gezond is voor z'n jonge hond, weet ik dus niet :19:
Afijn, wie heeft ervaring met een pup mee op vakantie, in een drukke omgeving, zoals Slagharen is?

Alvast bedankt.

Groetjes Mees :flower:
Pakdebal

Re: pup mee naar Slagharen?

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Mees schreef:kan een pup van 3 maanden zulke drukte aan?
:
was jouw pup niet van die " spanning-afreageren " . ? . :denken:

dan zou ik het niet doen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Niet zo moeilijk doen en gewoon meenemen.
Beest loopt overal spanning op ook in pension en ook thuis en dus ook in slagharen.
Aan jou de zorg om daar opp toe te zien.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pakdebal

bouvierpoedel schreef:Niet zo moeilijk doen en gewoon meenemen.
Beest loopt overal spanning op ook in pension en ook thuis en dus ook in slagharen.
.
mensen willen niets laten schieten , omwille hun huisdieren , dat weet je toch ?. :wink:
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 14 okt 2013 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lijkt me ook dat dat niet mag. En als het wel mag: meenemen en zorgen dat het niet te spannend wordt. Gewoon goed opletten.

En PdB wat kraam je toch telkens weer een onzin uit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pakdebal schreef:
.
mensen willen niets laten schieten , omwille hun huisdieren , dat weet je toch ?. :wink:
Gewoon normaal doen, leert de pup het meeste van ;-)
Dus als het mag gewoon doen
Pakdebal

Leonie. schreef:Lijkt me ook dat dat niet mag. .

het mag dus wel.. ( google maar ) , wat een onzin kraam je nu weer uit .. :D
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door crienepien »

Gewoon meenemen, maar zorgen voor bijvoorbeeld een buggy oid, zodat het beestje niet hele dagen hoeft te lopen. En als er dan over die buggy ook nog een lekkere kap zit, dekentje erover en lekker tukkie in de buggy laten doen.
Wij hebben Vince ook ooit meegenomen, was wel iets ouder. Toen was het heerlijk weer en omdat ik niet overal inga, heb ik heerlijk uurtjes met hem (en een goed boek) op een terras doorgebracht.
Afbeelding
Arna

Pakdebal schreef:
Mees schreef:kan een pup van 3 maanden zulke drukte aan?
:
was jouw pup niet van die " spanning-afreageren " . ? . :denken:

dan zou ik het niet doen
Hoi PdB,
mijn hondje is zeer beslist geen stress hond, echt niet.
Het is een vrolijk beestje, wat inderdaad wel op zijn mandje rijdt, maar ik heb begrepen dat dat veel pups doen, althans dat waren de reacties.
Arna

.
Oke ik dacht het zelfde, ik kan alles ook best wel wat sturen, want we hebben een eigen huisje, en ik ga echt niet met hem in de achtbaan :wink:
Arna

Tara schreef:Mág het überhaupt?
Hoi het mag wel, en hij heeft dan ook "al" zijn inentingen gehad.
Arna

Leonie. schreef:Lijkt me ook dat dat niet mag.En als het wel mag: meenemen en zorgen dat het niet te spannend wordt. Gewoon goed opletten.

Oke ik weet het nu al, hij gaat gewoon mee met ons gezin, beter dan een dierenpension :ok:
Pakdebal

Mees schreef:
Leonie. schreef:Lijkt me ook dat dat niet mag.En als het wel mag: meenemen en zorgen dat het niet te spannend wordt. Gewoon goed opletten.

Oke ik weet het nu al, hij gaat gewoon mee met ons gezin, beter dan een dierenpension :ok:

een mens wil altijd alleen lezen wat hij wil lezen . :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Mees schreef:

een mens wil altijd alleen lezen wat hij wil lezen . :wink:
Meeste mensen weten inderdaad gezeik van goede info te onderscheiden en niet van alles een probleem te maken. :W: .
Arna

crutz schreef:
Pakdebal schreef:
.
Gewoon normaal doen, leert de pup het meeste van ;-)
Dus als het mag gewoon doen

ik ben er al uit, maar dankje voor je reactie, hij gaat gewoon mee, en ik zal zeker goed opletten, we nemen ook de bench mee, en ik laat hem dan af en toe gewoon even in het huisje, om goed te rusten.
Trouwens ikzelf vind het ook niet erg om het rustig aan te doen ik hou wel van rust, maar onze jongens willen natuurlijk ook wat, dus Slagharen is voor hen super leuk, laat maar gaan die kerels die leven zichzelf wel uit, samen met mijn man, als ik gewoon ook af en toe een uurtje of zo in het huisje blijf, voor mij geen enkel probleem :wink:
Pakdebal

bouvierpoedel schreef:
Pakdebal schreef: een mens wil altijd alleen lezen wat hij wil lezen . :wink:
Meeste mensen weten inderdaad gezeik van goede info te onderscheiden en niet van alles een probleem te maken. :W: .

ik heb mijn pup nooit meegenomen naar massa mensen dingen, hij was ook erg gevoelig net zoals deze . !

maar daarom schrijf ik , dat mensen willen nooit iets afzeggen . :19:

wat ik deed met hem, was een huisje huren in de bossen , en lekker wandelingen maken . ! :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
ik heb mijn pup nooit meegenomen naar massa mensen dingen, hij was ook erg gevoelig net zoals deze . !
Wie zegt dat?
Dat zegt PdB. :lees:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je zult er rekening mee moeten houden dat je een hoop belangstelling krijgt met een schattig pupje, :engel: :LOL: als je de tijd hebt en je kunt het hebben zou ik zeggen gewoon meenemen :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Pakdebal schreef:
bouvierpoedel schreef:

wat ik deed met hem, was een huisje huren in de bossen , en lekker wandelingen maken . ! :ok:
Wat is er mis mee om zo'n hond toch te laten wennen aan drukte.
Ze zijn niet van marsepijn hoor.
Jouw hond had het na gewenning waarschijnlijk ook best wel leuk gevonden als het op een positieve manier aangewend was.
Je kunt een hond niet overal voor behoeden en weghouden om hem maar "gelukkig" te houden . Leren dealen met zaken is beter dan maar niets doen.
Arna

crienepien schreef:Gewoon meenemen, maar zorgen voor bijvoorbeeld een buggy oid, zodat het beestje niet hele dagen hoeft te lopen. En als er dan over die buggy ook nog een lekkere kap zit, dekentje erover en lekker tukkie in de buggy laten doen.
Wij hebben Vince ook ooit meegenomen, was wel iets ouder. Toen was het heerlijk weer en omdat ik niet overal inga, heb ik heerlijk uurtjes met hem (en een goed boek) op een terras doorgebracht.
Wat een super goed idee :ok:
En ik ga bijna nergens in, ik ben niet zo van die atracties, maar wij hebben kinderen en die vinden dat wél super leuk, onze hond hoort gewoon bij het gezin., dus ook bij onze vakanties.
En ik vermaak me wel, ergens op een bankje met onze japie in een karretje of iets dergelijks
Ik ga gelijk eens zoeken naar een honden karretje, want lange tijden lopen dat kan dus echt niet, dat besef ik héél goed.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mees schreef:
crienepien schreef:Gewoon meenemen, maar zorgen voor bijvoorbeeld een buggy oid, zodat het beestje niet hele dagen hoeft te lopen. En als er dan over die buggy ook nog een lekkere kap zit, dekentje erover en lekker tukkie in de buggy laten doen.
Wat een super goed idee :ok:
En ik ga bijna nergens in, ik ben niet zo van die atracties, maar wij hebben kinderen en die vinden dat wél super leuk, onze hond hoort gewoon bij het gezin., dus ook bij onze vakanties.
En ik vermaak me wel, ergens op een bankje met onze japie in een karretje of iets dergelijks
Ik ga gelijk eens zoeken naar een honden karretje, want lange tijden lopen dat kan dus echt niet, dat besef ik héél goed.
Helemaal goed :ok: lekker mee laten doen in het ritme van het gezin en af en toe in bescherming nemen. Daar gedijen hondjes prima op.
Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Wie zegt dat?
Mees schreef:
Tara schreef:Spanning afreageren waarschijnlijk. Zolang hij dat op zijn knuffel doet zou ik er nog niet zo'n probleem mee hebben, maar even afleiden en tot rust brengen is ook een mogelijkheid.
Hallo Tara, ik denk dat je gelijk hebt, onze pup, is ook wat onrustiger aan het worden, wellicht omdat alles toch nog wat teveel aan prikkels geeft, de wens om op zijn mandje te rijden is toegenomen en ik denk ook daardoor.

Groetjes Mees.
bouvierpoedel
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Wie zegt dat?
Mees schreef:
Tara schreef:Spanning afreageren waarschijnlijk. Zolang hij dat op zijn knuffel doet zou ik er nog niet zo'n probleem mee hebben, maar even afleiden en tot rust brengen is ook een mogelijkheid.
Hallo Tara, ik denk dat je gelijk hebt, onze pup, is ook wat onrustiger aan het worden, wellicht omdat alles toch nog wat teveel aan prikkels geeft, de wens om op zijn mandje te rijden is toegenomen en ik denk ook daardoor.

Groetjes Mees.
Dan leer je het hondje om met prikkels om te gaan door hem daaraan bloot te stellen.
Niet om het uit de weg te gaan.
Pakdebal

Tara schreef:Ja, dus? :U:
natuurlijk moet iedreen het zelf weten, maar ik zou daar rekening mee houden . :U:
bouvierpoedel schreef:Dan leer je het hondje om met prikkels om te gaan door hem daaraan bloot te stellen.
Niet om het uit de weg te gaan.
zeker niet doen, dan wordt het wel erger, dat heb ik gemerkt , ik deed het ook fout
crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door crienepien »

Edit: tekst weggehaald, niet zo vriendelijk.

Rekening mee houden is iets anders dan vermijden/ontwijken.
Wij hebben bijv. een boxer die TE enthousiast wordt als er visite komt. Geen visite meer is ondenkbaar, veel te gezellig. Wel kunnen we hem hierbij helpen. Ik ga niet uitgebreid omschrijven hoe, dat doet er hier niet toe.

Wij nemen Vince ook veel mee en langzamerhand ga je merken dat ze er aan wennen, dat het gewoon wordt.
Laatst gewijzigd door crienepien op 14 okt 2013 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Arna

Pakdebal schreef:
bouvierpoedel schreef:

Hoi PdB, en dat heb jij op gemaakt, enkel omdat mijn pup op een mandje wil rijden :scratch:
Je trekt wel erg snel conclusies.
Sorry, maar ik heb ook nog een gewoon gezin, en onze pup hoort bij ons gezin en "NIET" andersom.
Als het géén kwaad kan, dan ben ik er al uit.
Trouwens even een vbtje van een leken puppy baasje "moi" :mrgreen:
Mijn buurvrouw, echt een super stress typetje, heeft een hondje precies als haar, overal bang van, heeft dat een verband? ja dat denk ik haast zeker.
Een gezonde hond kan toch best wel wat hebben!

Zou een oppas géén spanning brengen? of een honden pension?
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Gewoon meenemen. Rondom de huisjes kun je lekker lopen met Japie en ook in het park kun je hem wel meenemen. Er zijn zelfs een handjevol atracties waar hij mee in kan zoals onderwaterwereld of samen bij de paarden kijken.
En anders gewoon lekker op een bankje zitten samen mensen kijken.
Afbeelding
LaRep
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tokkel

Ongelezen bericht door LaRep »

Jip, ook een teckel heb ik op een vrijdagmiddag opgehaald en de ochtend daarop zijn we een lang weekend naar Duitsland geweest. De 500 km heen en terug en het verblijf hebben hem geen schade gedaan. De week daarop mee naar de dierentuin en een paar dagen later een dagje slagharen.

Hij heeft genoten van alle aandacht die hij kreeg en hij leek zelf wel een attractie, haha.

Als het hem even teveel werd ging hij op de arm en deed hij een dutje. Gezellig meenemen dus!
Afbeelding
Arna

Roompie schreef:Gewoon meenemen. Rondom de huisjes kun je lekker lopen met Japie en ook in het park kun je hem wel meenemen. Er zijn zelfs een handjevol atracties waar hij mee in kan zoals onderwaterwereld of samen bij de paarden kijken.
En anders gewoon lekker op een bankje zitten samen mensen kijken.
Hoi, ja ik heb de plattegrond gezien, en het gedeelte waar de huisjes staan is gewoon echt leuk en rustig, net als thuis, maar dan daar :wink:
Samen mensen kijken is helemaal mijn ding, lekker op een bankje zitten, laat de mannen maar zich uitleven in de attracties die over de kop gaan enzo, niks voor mij, hihihi, en waar "hij" in mag, dat zal ik dan ook wel durven,,, en hoe hij dan zal reageren, dat zie ik dan vanzelf wel., wordt het teveel, gewoon weer rust nemen.
Komt goed :ok:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Veel plezier!! :E:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”