Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Interessante vraag van me tante..

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Chelsea&Chica
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford
Aantal honden: 2

Interessante vraag van me tante..

Ongelezen bericht door Chelsea&Chica »

Mijn tante vroeg me laatst of je onder honden netals bij mensen psychopaten heb, of terroristen, of hele domme honden, of gewoon rare honden? Ik bedoel, je ken allemaal wel zo'n figuur in je omgeving die je liever mijdt omdat die beetje raar is of omdat die een strafblad heb.. De vraag van me tante was, hebben honden dat niet, dat ze kwade bedoelingen hebben of gewoon niet helemaal sporen? Ik vond het wel een interessante vraag..
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Re: Interessante vraag van me tante..

Ongelezen bericht door Ήυs »

Me tante :jank:

:engel:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik neig naar "ja, dat komt voor", maar bewijs dat maar 's.

Sommige mensen geven hun hond het label "autistisch" mee. En ja, er zijn honden die beslist "een steekje los hebben".

Of dat bewijsbaar is.. dat weet ik niet maar het komt idd wel voor (denk ik). Ongeacht de woorden die je kiest om zo'n hond te beschrijven.

Suzanne
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik ken wel wat honden die echt totaal niet sporen ja..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb ook altijd beweert dat mijn 1 ste hondje een autist was, en ik blijf erbij, wat een figuur :ugh:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik denk van wel. Ik heb een hond gehad die als hij mens was geweest als zwaar autistisch gediagnosticeerd zou zijn. Plus waarschijnlijk nog een diagnose als zwaar zwakzinnig want hij was ook nog een keer ontzettend dom.
Hij was wel heel erg mooi. Dus is daarbij weer bewezen dat met zo'n uiterlijk hersens niet nodig zijn. :mrgreen:
Afbeelding
Chelsea&Chica
Vaste gebruiker

Fafo schreef:Me tante :jank:

..?
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Chelsea&Chica schreef:

..?
Het is 'mijn tante'. En als je 'me' wil gebruiken, hoort dat in een context als bijvoorbeeld 'ik realiseer me dat...'.
Het is nogal een ergernis op dit forum ;)

Ontopic: Ja hoor, die zijn er. De positieve kant op ook, trouwens.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Chelsea&Chica schreef:

..?
Het is mijn tante en niet me tante :wink:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Chelsea&Chica schreef:

..?
Sorry! Was enorm flauw en onnodig ;)
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb ooit een kitten gehad wat al raar was bij de geboorte en uitgroeide als een kat met een soort downsyndroom. is maar een jaar oud geworden.
ellen
Afbeelding
Chelsea&Chica
Vaste gebruiker

Fafo schreef:
Chelsea&Chica schreef:

..?
Sorry! Was enorm flauw en onnodig ;)
Oh hihi is oke hoor, ik dacht alleen dat het accent lag op "tante" dus snapte al niet wat ik miszegd had :) Me baas corrigeert me ook wel es als ik "kennen" en "kunnen" door mekaar haal..
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Yep ik heb daar een hele roedel van :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wij hadden vroegâh een zwakzinnige Rottweiler
Maar echt dom gewoon.

Als je met veel moeite het commando ZIT had aangeleerd, dan was hij het de dag erna gewoon weer vergeten. Hij wilde wel, maar wist het gewoon écht niet meer.

Hij had ook rare trekjes in het dagelijkse leven. Hij ging helemaal door het lint als hij zijn eigen spiegelbeeld in het raam zag. Spiegels moesten ook worden geborgen.
Hij kon de onnozelste dingen doen en was met zijn 45kg daarin ook een beetje gevaarlijk. Het was wel een heel vriendelijke hond maar dingen aanleren was gewoon bijna onmogelijk. Omdat we een gehandicapt kind thuis hadden, heeft mjin moeder besloten hem te herplaatsen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk wel dat dat er is ze hebben net als mensen ook vele verschillende karakters ik heb hier een dorps gek en een verlegen meisje
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik denk er ook wel eens over, en ja, ik geloof dat het voorkomt.
We hebben een mechel gehad die echt niet spoorde. Was gewoon niet doorheen te komen, bizar. Andere honden reageerden ook raar op hem. Als hij blafte werd de buurhond bang bv, terwijl dat echt geen bange hond is.

We verdenken Mike wel eens van autisme. Hij heeft momenten dat hij gewoon in zijn eigen wereld zit. Gelukkig is Leon wel zover met hem gekomen dat hij erbij mag :ok:
StephanieR
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji

Ongelezen bericht door StephanieR »

Daar geloof ik wel in. Bij Chucky is er ook iets 'niet helemaal goed' en ik geloof ook dat hij dementie heeft. Honden die ik heb gehad en nu heb kan ik mee lezen en schrijven maar met Chucky niet, niemand niet. Het lijkt wel alsof ie in zijn eigen wereldje leeft en er is nauwelijks contact met hem te maken. Hmm, nu ik erover nadenk.. ook misschien autisme?
Groetjes Stephanie
Mickey 14/08/2001-05/06/2013
Chucky 2003-31/12/2013
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik heb ook een gehandicapt hondje gehad, die was ook een beetje gestoord.
Mijn Bob had na een ongeluk een hersenbeschadiging opgelopen.
Als ik s'morgens uit bed kwam moest ik eerst een kwartiertje naast zijn mandje gaan zitten waar hij dan lelijk grommend naar me zat te loeren. Hij herkende me gewoon niet. Na een tijdje viel het kwartje wie ik was en kon ik hem oppakken om naar buiten te gaan :Q:
Hij lag ook graag bij me op de bank, maar dan mocht ik me niet meer bewegen want dan beet hij.
Lopen wilde hij ook niet, hij verzette geen poot buiten, alleen terug naar huis liep hij een stukje zelf. Hij was volledig onzindelijk en volledig in zichzelf gekeerd. Het trulletje :cry:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Er zullen vast honden zijn die niet helemaal sporen. Net als honden met sterke autistische trekjes. Ik denk wel dat veel honden waarvan wordt gezegd dat ze niet sporen, vooral niet begrepen worden door de baas :wink: De honden die daadwerkelijk een steekje los hebben zijn er niet zoveel.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Als was het de tante van de koning, stop nou eens met dat gezeur :W:

Ik had Monky en ik heb Rio die zijn allebij niet wijs, van Monky weet ik het zeker van Rio ben ik er nog niet helemaal uit. Monky & Rio konden/ kunnen heel goed leren, ze willen het allemaal zo goed voor me doen, maar dat maakt ze weer onhandig en dom :F: onthouden van dingen is/was ook een groot probleem. Monky en Rio hebben ook een probleem met mensen, kinderen en ook weten ze niet met andere honden om te gaan (monky bang maar sociaal, rio aggressief) Ze zijn allebij totaal verschillend maar heel vaak ook hetzelfde :19: ook zijn ze heel verschillend opgevoed, met Monky was ik heel onzeker en met Rio juist helemaal niet en toch zijn ze allebij zo gek als een deur. Hetzelfde is wel dat ze allebij slecht gefokt zijn en de eerste tijd slecht behandeld, Iza, Amy en Sara zijn/was zo anders door hun betere begin denk ik dan maar :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, ik denk van wel. Althans, kwade opzet en zo geloof ik niet, maar niet sporen wel.

Saar, die hier gelogeerd heeft, is echt autistisch. Ze snapt niets van andere honden en je kunt moeilijk contact met haar maken.
Ze zit helemaal in haar eigen wereldje.
En zo ken ik wel meer voorbeelden, sommige honden zijn opportunistischer dan andere, er zijn er die nergens mee zitten en andere zijn weer heel zacht en gevoelig.
Ik heb er een die blijft stelen, al haar hele leven, en ik heb er een die zoiets na de eerste keer corrigeren gewoon niet meer doet. Omdat het niet mag, heel braaf.
Die verschillen bestaan dus echt wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maeve schreef:Er zullen vast honden zijn die niet helemaal sporen. Net als honden met sterke autistische trekjes. Ik denk wel dat veel honden waarvan wordt gezegd dat ze niet sporen, vooral niet begrepen worden door de baas :wink: De honden die daadwerkelijk een steekje los hebben zijn er niet zoveel.
Maar wat is 'steekje los'?

Tapaz van basil had gewoon een chromosoom teveel. Gewoon Down. Miep van mij is zo'n onnozele, maar zo'n nozele blondine (dat mens van oh, oh, cherso)

En Saar is ongeveer die olifant uit die oude Rolo reclame. Die heeft het geheugen van een olifant.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

O zeker. Ik vind Bruno een beetje autistisch, die houdt van vaste gewoontes, zeg maar. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite hem aan te leren dat als we fietsen, hij niet op de stoep maar op de weg moet lopen. Vindt ie helemaal niks en trekt steeds terug naar de stoep. Ook heeft hij het liefst een bepaalde wandelrichting, hij heeft altijd een voorkeur voor vaste routes. Hij doet dingen altijd op dezelfde manier en wijkt niet af daarin, ritueeltjes. Ik moet altijd zijn halsband omdoen bijvoorbeeld, echt waar. Als ik het niet doe, staat ie maar te dreutelen, hahaha. Hij kan wel honderd keer achter elkaar de bal gaan halen, volgens mij vindt ie het dan nog leuk ook, als ie niet uitgeput zou zijn. Nog een keer!

Misschien zijn honden wel allemaal een beetje autistisch hoor, in mijn ogen dan. Ik twijfel nog steeds of Bruno nou dom is of gewoon rete-dominant. Want soms lijkt ie iets niet te begrijpen maar dat is dan wel stomtoevallig als we iets van hem willen waar ie niet zo'n zin in heeft. Ik denk eigenlijk dat ie best slim is, uiteindelijk is het zo dat hij een sterke wil heeft, en hij wil dus ook graag zijn zin krijgen. Hij zal er dus ook meer moeite voor doen. Hij heeft allerlei truuks daarvoor dus zo dom kan ie niet zijn. Als je hem leverworst voor houdt, weet ie ineens wel wat 'zit' betekent, hahaha. En dan geeft ie meteen een poot als je het hem vraagt, zonder worst, mag je zeker drie keer vragen.

En Ronja verdacht ik van het hebben van ADHD maar dat kan zijn omdat ze een hele energieke pup was maar ook omdat ik geen ervaring daarmee had. Dan draait een hele drukke pup ook sneller door, met een onervaren baas. Maar die had echt een soort onrustbuien waar ze even niet meer onder controle te krijgen was, hard rondjes rennen om me heen rennen en naar me happen en grommen. Ik kon haar dan uiteindelijk wel kalmeren maar ik denk dat het ook kwam door een ophoping van spanning.

Of ik die spanning nou verergerde, veroorzaakte of dat ie van binnenuit kwam, dat weet ik niet. Ik vond het alleen erg lijken op wat ik deed toen ik begeleider was, als ik mensen moest kalmeren die doordraaiden, bijvoorbeeld tijdens zogenaamde onrustbuien. Het kan ook zijn veroorzaakt door een lichamelijke kwaal, want Ronja is overleden toen ze 7 maanden oud was. Dus er was waarschijnlijk wel een duidelijke reden voor die buien, helaas zal ik nooit precies weten welke.

Wij hadden vroeger een kitten die verstandelijk gehandicapt was. Niet helemaal goed in het koppie en motorisch ook niet in orde. Ze heette Waggeltje en werd niet oud, een paar maanden maar. Volgens mij komen foutjes van de natuur onder alle diersoorten voor, alleen sterven veel als ze erg jong zijn. Mensen worden ouder, ook door operaties ed als ze baby zijn of peuter. Dus zie je minder dieren die volwassen worden met een beperking, een verstandelijke beperking komt vaak niet alleen. Vaak zie je dus ook motorische en/of lichamelijke problemen en komen ze daardoor jong te overlijden. Maar ze zijn er wel hoor, volwassen beperkte dieren en ze hebben niet eens altijd een slecht leven, volgens mij.

Ik ken een maltesertje die niet helemaal normaal is, die was verlamd als pup. Ze kan nu lopen maar ze huppelt als een konijntje en gedraagt zich niet echt als een hond. Toch is ze volgens mij best gelukkig. Andere honden laten haar met rust, tot mijn grote verbazing. Ze loopt altijd los tussen de vreemde honden, geen probleem. Ze is ook niet lichamelijk ziek, misschien dat honden er daarom niet op reageren, maar ze gedraagt zich wel vreemd voor een hondje.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Maeve schreef:Er zullen vast honden zijn die niet helemaal sporen. Net als honden met sterke autistische trekjes. Ik denk wel dat veel honden waarvan wordt gezegd dat ze niet sporen, vooral niet begrepen worden door de baas :wink: De honden die daadwerkelijk een steekje los hebben zijn er niet zoveel.

Dat geloof ik ook wel, maar sommige honden sporen werkelijk niet. En ik kon dat ook merken aan het gedrag van andere honden.
Bijvoorbeeld dat Cody in zijn hele leven niet in de búúrt mocht komen van loopse teven. Die maakten hem echt zowat af. Kennelijk herkenden andere honden ook dat er een forse steek aan hem los was.
En wat Marjoleine zegt is ook heel herkenbaar: het gewoon niet snappen van doodnormale dingen. Echt niet snappen en dan ook door het lint gaan omdat het niet-begrijpen gewoon beangstigend voor hem was.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Chelsea&Chica schreef:Mijn tante vroeg me laatst of je onder honden netals bij mensen psychopaten heb, of terroristen, of hele domme honden, of gewoon rare honden? Ik bedoel, je ken allemaal wel zo'n figuur in je omgeving die je liever mijdt omdat die beetje raar is of omdat die een strafblad heb.. De vraag van me tante was, hebben honden dat niet, dat ze kwade bedoelingen hebben of gewoon niet helemaal sporen? Ik vond het wel een interessante vraag..
Ja hoor, dat komt bij honden ook voor.
Wat dat betreft zijn honden net als mensen.
Foutjes van de natuur, maar ook afwijkingen die endogeen constitutioneel bepaald zijn door o.a. inteelt en incest.

Een hond die echter gezond van lichaam en geest is kan natuurlijk als pup het gedrag van zijn baas overnemen met alle gevolgen van dien. Spiegelen dus aan hen die je opvoeden.

Voorbeeld: de z.g. gevaarlijke honden, zoals Pitbull achtigen. Die honden hoeven niet per definitie agressief te zijn. Vaak krijg je al een redelijke beeldvorming van zo'n hond als je let op de uiterlijke kenmerken van de persoon aan de andere kant van de riem. Indien je nog niet overtuigd bent, ben je dat wel als je hem zover krijgt dat hij twee zinnen zegt.

Bij intelligentie is 40% latent aanwezig. De andere 60% wordt bepaald door je directe omgeving.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn Nika was écht dom. Ze keek ook al zo onnozel met haar gorillasnoet :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Henk is gewoon oerstom... Ik denk dat hij t verstand heeft van een dooie garnaal. laatst hadden we zijn bench verplaatst. Toen we naar bed gingen zat hij al in zijn bench. Ik zeg hem lekker te gaan slapen, stapt hij uit zijn bench en gaat hij op de plek zitten waar die voorheen stond :LOL:
Dat dat 1X gebeurd, oké. Maar 5 avonden na elkaar??!!
Hij is het type hond dat braaf in zijn bench blijft zitten als niet het deurtje aan de voorkant, maar aan de zijkant opgezet wordt. Hij snapt dan écht niet dat hij er via die kant uit kan.
Henk sprong voorheen ook wel eens tegen de achterklep van de auto aan, omdat hij dan dacht dat die al open was. Ook niet 1 keer, maar gerust 3 keer na elkaar... Hardleers :Q:
We lachen ons rot om 'm!!
RIP Cena :roos:
    Dee
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Nani is ook niet een heel slim hondje. Maar dat wijt ik aan haar socialisatie.

Ik geloof wel dat er onder de honden ook bijzondere gevallen zijn. Waarom niet?
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Dee schreef:Nani is ook niet een heel slim hondje. Maar dat wijt ik aan haar socialisatie.

Is ze dan niet handig met andere honden? Of gewoon sowieso niet zo intelligent? :)

Henk is trouwens wél handig en sociaal met andere honden. Hij kent de hondentaal echt goed. Dat dan weer wel :mrgreen:
    RIP Cena :roos:
      Dee
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

SannePP schreef:
      Dee schreef:Nani is ook niet een heel slim hondje. Maar dat wijt ik aan haar socialisatie.

Is ze dan niet handig met andere honden? Of gewoon sowieso niet zo intelligent? :)

Henk is trouwens wél handig en sociaal met andere honden. Hij kent de hondentaal echt goed. Dat dan weer wel :mrgreen:
      Ze is handig met niks.
      Haar eerste reactie is pootje geven, en dan gooit ze zichzelf op haar rug.
      Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”