Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondenverzekering ja of nee ?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

Re: hondenverzekering ja of nee ?

Ongelezen bericht door esenhazel »

Hazel zit bij Proteq. 2 knieoperaties gehad dit jaar en alles is netjes vergoed.
Maar las dat de polisvoorwaarden zijn veranderd, dus heb ik Bloem nu bij Ohra verzekerd.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik zit vooral met het probleem dat je als nog voor moet schieten bij andere verzekeringen.(STEL je moet eerst even 500 euro neer leggen........)
Petplan niet,de dierenarts stuurt meteen de rekening daar heen,hoef niks zelf te betalen en binnen een week heeft de dierenarts zijn geld en ik een factuur van DFA met eigenbijdrage.
Die eigenbijdrage is helaas per 2013 veranderd.Voor Dydo betaalde ik 17,50 per behandeling,al kostte die 1700 euro bijwijze van.Maar nu hebben ze daar 15% van de rekening van gemaakt.(als voorbeeld is het dan zo dat als ik een rekening van 500 euro heb,ik nog 25 euro zelf moet betalen,daar krijg ik een rekening van thuis en heb dan ook nog 30 dagen de tijd om deze te voldoen)

Bovendien worden ALLE kosten vergoed in het totaalpakket tot een max.van 5000 pjr

;
Het Totaal Pakket biedt maximale zekerheid wanneer u het volledige financiële risico van medische kosten voor uw huisdier wenst af te dekken. Alle diensten en behandelingen uit het Basis en Plus Pakket worden volledig vergoed in het Totaal Pakket van Petplan’s huisdierenverzekeringen.
Ook wordt in dit Zorgpakket jaarlijks € 80,- vergoed voor kosten van preventieve zorg zoals vaccinaties, vlooien- en wormmiddelen. De maximale uitkering is € 5.000,- per verzekeringsjaar. Het Totaal Pakket is een zeer geschikte dierenverzekering voor eigenaren die maximale zekerheid willen.
nathalie71

Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is dat niemad castratie of sterrilisatie vergoed bij hond of kat.

Juist zo belangrijk gezien de risico`s en bij poezen om het overschot te bepreken.

Ben toch gauw zo`n 250 euro per hond kwijt als ik dat zou willen doen.
Goed,ik laat ze niet helpen.....worden loops,gaat allemaal prima.
MAAR,mochten ze nou wel baarmoeder problemen o.i.d. krijgen en de baarmoeder moet er uit ...Dan moet ik het als nog zelf betalen,want...........wordt niet vergoed.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Canidae »

nathalie71 schreef:Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is dat niemad castratie of sterrilisatie vergoed bij hond of kat...........
Vorig jaar nog vergoed bij m'n hond Canna ( Kruidvatverzekering ).
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Leonie. schreef:Vorige week weer 425 euro uitbetaald gekregen van de HEMA! (100% gedekt)
min 45 euro eigen risico ;) daarom declareer ik 1x per jaar ;)
Afbeelding
nathalie71

Canidae schreef:
nathalie71 schreef:Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is dat niemad castratie of sterrilisatie vergoed bij hond of kat...........

Oke,maar dan moet je wel voor schieten..

En je weet in de toekomst nooit hoe vaak je naar de dierenarts gaat en ik kan niet naast de premie,ook nog eens elke rekening voor gaan schieten.

Dierenartsen willen zelf graag dat alle honden en katten geholpen worden,maar de verzekering doet daar niks mee.Mocht je huisdier dan wel problemen krijgen aan geslachtsorganen ,kun je dat allemaal zelf gaan betalen....Vind ik toch raar.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Lizzie. schreef:
Leonie. schreef:Vorige week weer 425 euro uitbetaald gekregen van de HEMA! (100% gedekt)
min 45 euro eigen risico ;) daarom declareer ik 1x per jaar ;)
Die had ik er al afgehaald ;)
Ik heb ook wat maanden opgespaard hoor, en hoop voorlopig even geen rekeningen te krijgen.
Canidae
Zeer actief

nathalie71 schreef:Oke,maar dan moet je wel voor schieten..
Ja, maar is niet bezwaarlijk voor mij.
nathalie71 schreef:Mocht je huisdier dan wel problemen krijgen aan geslachtsorganen ,kun je dat allemaal zelf gaan betalen....Vind ik toch raar.
Valt dat niet gewoon onder medische toestanden ?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Canidae schreef:
Bij de nieuwe polissen is dat wegens succes geschrapt. Ik had een oudere polis en heb hem dit jaar ook nog volledig vergoed gekregen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Canidae
Zeer actief

marian* schreef:Bij de nieuwe polissen is dat wegens succes geschrapt. Ik had een oudere polis en heb hem dit jaar ook nog volledig vergoed gekregen.
Heb polis vanaf dec 2011, kreeg in 2012 nog 300 euro vergoed voor de sterilisatie. Dat hebben ze wel aangepast bij polissen van latere datum.... :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Canidae schreef:
marian* schreef:Bij de nieuwe polissen is dat wegens succes geschrapt. Ik had een oudere polis en heb hem dit jaar ook nog volledig vergoed gekregen.
Heb polis vanaf dec 2011, kreeg in 2012 nog 300 euro vergoed voor de sterilisatie. Dat hebben ze wel aangepast bij polissen van latere datum.... :mrgreen:

Ja dat bedoel ik; ik heb de verzekering één dag voordat Kiki hier kwam (april 2011) afgesloten en daar sterilisatie enz bij gedaan. Zolang je dat handhaaft blijft het vergoed worden maar je kunt het eruit doen zodra je hond gecastreerd is of zo.
Sluit je nu een nieuwe verzekering af daar dan kun je geen castratie enz meer verzekeren omdat er teveel gebruik van werd gemaakt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Canidae
Zeer actief

marian* schreef:......Sluit je nu een nieuwe verzekering af daar dan kun je geen castratie enz meer verzekeren omdat er teveel gebruik van werd gemaakt.
Ze moeten wel op de centen letten hè......wat dat betreft heb ik gewoon mazzel gehad en was ik net op tijd met die verzekering....heb het eerste jaar ook meer uitgekeerd gekregen dan dat ik aan premie betaald had :mrgreen:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

nathalie71 schreef:Ik heb Vlinder in het totaal pakket van Petplan en Romy in de basis verzekering.
Vlinder is 48 euro per mnd en Romy 20,50 per mnd.

Maar die basis vergoed een aantal dingen niet,neem gebtsreiniging.Ik was bij Dydo een keer 260 euro kwijt voor gebitsbehandeling.Ik heb geen 260 euro liggen.....de verzekering van Vlinder vergoed dat helemaal.
Nee, nu betaal je in een jaar tijd bijna 3 gebitsreinigingen, heb je dat al uitgerekend? Een jaar lang sparen en je kunt zo die operatie van 600 euro betalen!

Ik heb ze tot een jaar geleden allemaal in de verzekering gehad, maar toen wij alles zo eens gingen uitrekenen... Nee ik ben er blij mee! Tessa heeft sinds iedereen er uit is ongeveer 120 euro aan DA kosten gehad. Maar ik heb alleen op haar nu al 10x38 bespaard. Reken maar uit..

Daar komt bij dat ik gewoon niet denk dat ik 2000 euro aan één operatie ga uitgeven, sorry. Nu scheelt het wel dat ik kleine hondjes heb, maar het moet wel redelijk blijven. Als iemand anders dat wel wil uitgeven, prima, maar voor mij is dat gewoon niet in verhouding.
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

marian* schreef:
Canidae schreef:

Ja dat bedoel ik; ik heb de verzekering één dag voordat Kiki hier kwam (april 2011) afgesloten en daar sterilisatie enz bij gedaan. Zolang je dat handhaaft blijft het vergoed worden maar je kunt het eruit doen zodra je hond gecastreerd is of zo.
Sluit je nu een nieuwe verzekering af daar dan kun je geen castratie enz meer verzekeren omdat er teveel gebruik van werd gemaakt.
Lijkt me logisch. Ik doe het er niet bij, omdat ik dat wel kan betalen. Ik weet als ik een hond neem dat ik deze laat castreren. En ik denk als je een goede relatie met je dierenarts hebt, en je hebt een hoge rekening, dat je kunt afspreken dat je betaalt als je het geld van de verzekering terug hebt. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze daar dan een probleem van zullen maken.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

MirandaH schreef:
nathalie71 schreef:Ik heb Vlinder in het totaal pakket van Petplan en Romy in de basis verzekering.

Maar die basis vergoed een aantal dingen niet,neem gebtsreiniging.Ik was bij Dydo een keer 260 euro kwijt voor gebitsbehandeling.Ik heb geen 260 euro liggen.....de verzekering van Vlinder vergoed dat helemaal.
Nee, nu betaal je in een jaar tijd bijna 3 gebitsreinigingen, heb je dat al uitgerekend? Een jaar lang sparen en je kunt zo die operatie van 600 euro betalen!
Dat sparen is niet voor iedereen mogelijk, zoals Nathalie zelf ook al aangaf. Als je van het minimum rond moet komen, lukt het meestal niet om iedere maand een bedrag van 50 euro of iets in die richting opzij te zetten. Dierenartsrekeningen kunnen ontzettend hoog zijn, dus ik snap Nathalie prima.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tamara/Bayko schreef:
MirandaH schreef:

Dat sparen is niet voor iedereen mogelijk, zoals Nathalie zelf ook al aangaf. Als je van het minimum rond moet komen, lukt het meestal niet om iedere maand een bedrag van 50 euro of iets in die richting opzij te zetten. Dierenartsrekeningen kunnen ontzettend hoog zijn, dus ik snap Nathalie prima.
IK vind de verzekering van Nathalie ook erg veel geld hoor, ze betaalt per jaar 822 euro :O:
Ik betaal 132 euro per jaar bij de hema en daar zit dan geen gebit reinigen bij. Deze zou je dan in de maand februari laten doen, want dat is bij de DA de maand van het gebit. Je krijgt dan een behoorlijke korting ;) Dan hou je nog een flink bedrag over wat evenuteel gespaard kan worden ;)
Afbeelding
Canidae
Zeer actief

Lizzie. schreef:.......IK vind de verzekering van Nathalie ook erg veel geld hoor, ze betaalt per jaar 822 euro....
Is wel een heel groot bedrag voor een dierenverzekering ( ook al zijn het er twee ).
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Canidae schreef:
Lizzie. schreef:.......IK vind de verzekering van Nathalie ook erg veel geld hoor, ze betaalt per jaar 822 euro....
Is wel een heel groot bedrag voor een dierenverzekering ( ook al zijn het er twee ).
Dat vind ik ook. Je zou dan het bedrag dat je bespaart op de verzekering kunnen sparen, want als je het kunt betalen, kun je het ook sparen, en daarvan de gebitsreiniging betalen als dat nodig zou zijn. Nu is dat bij mij maar bij één kat gebeurd, ze moest onder het mes voor iets anders en is meteen haar gebit gereinigd, anders zou dat niet eens zijn gebeurd.
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Nanna schreef:Hier is niks verzekerd en gebitsreinigingen doe ik gewoon zelf :19:
Idem hier.

Maar ik heb wel het idee dat verzekeringen voor huisdieren in Nederland wat meer ingeburgerd zijn dan in België.
Tot voor kort wist ik niet eens dat het hier bestond. :scratch:

Hier komt er in elk geval geen verzekering. Mocht het nodig zijn vind ik dat geld wel ergens. Op één van mijn Zwitserse rekeningen ofzo. Haha. I wish.
Tamara/Bayko
Zeer actief

Ik ben het wel met jullie eens dat Nathalie heel veel premie betaalt. Vooral die 48 euro voor Vlinder vind ik ontzettend veel voor zo'n klein hondje. Ik betaal voor Cyntha 37 euro bij Proteq, en die is inmiddels 10 jaar oud dus we hebben al vele premieverhogingen meegemaakt incl. verleden jaar een verhoging van 14 % (wat inmiddels weer is afgeschaft). Dan heb ik zo'n beetje alles gedekt behalve vaccineren/ontwormen, crematie en chemotherapie. Ik weet niet of ik net zo ver zou gaan als Nathalie in het afdekken van mogelijke kosten, maar vanuit haar situatie gezien kan ik haar standpunt wel begrijpen.
Afbeelding
nathalie71

Ja....ik heb die van Romy ook naar het totaal pakket gedaan deze week dus dat is 2x 48 euro.Bijna 100 euro per maand. :80:

Voor mij is dat een zekerheid dat ik Nooit een groot bedrag hoef te betalen.Ik kan ten alle tijden naar de dierenarts,wat ze ook hebben.Dat geeft mij een rustig gevoel.

En net als als toen Dydo zo ziek werd en ik even eerst een rekening van 200 had toen eentje van 400 en de laatste van 860... :O: (Toen hoefde ik per rekening maar 17 euro te betalen.)

Ik heb dat zo niet liggen en voorschieten kan ik ook niet.In princiepe zie ik het als sparen zodat ze voor de rest van hun leven alle behandelingen kunnen laten doen.

gewoon sparen ben ik gewoon niet goed in,als ik iets nodig heb haal ik het zo weer van de spaarrekening af..... :(:

En inderdaad ik betaal dan 1200 euro per jaar.....maar goed ik laat wel alles doen bij de hondjes wat nodig is en hoef me geen zorgen te maken om geld op deze manier.

Ik betaal ook 141 euro voor mijn eigen zorgverzekering en kom al jaren niet meer bij een arts,is ook 1692 euro per jaar voor niks......?....

Natuurlijk zou het mij ook veel beter uitkomen dat ik maar 20 euro zou moeten betalen,maar ja....

Ik ben nu aan het kijken of de hondjes het goed doen op alleen Smuldier-vlees compleet.
Renske kost me ook 45 euro per maand :schrik:

Dat kan ik het wat compenseren.
nathalie71

http://www.petplan.nl/huisdierverzekeri ... overzicht/

Zie laatste kolom wat er allemaal vergoed wordt
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Onze grootste witte herder is wel verzekerd bij petplan ,al vanaf dat hij pup is. Is nu enorm duurder geworden per maand en zijn veel dingen afgegaan maar geeft toch veilig gevoel.
Onze andere witte herder hebben we niet verzekerd ,maar willen we nu toch eigenlijk wel doen.
Bij petplan vergoeden ze dus niets aan heupen enz , dus dat is wel nadeel.
Niet dat zij daar last van hebben maar een keer fiks verstappen in bos in bijv konijnenhol is natuurlijk zo gebeurd.

Vind het wel moeilijk te beslissen welke dan weer beter is . petplan of protex.

Ons malthezertje , en tot nu toe dus nog voor de jongste witte herder , is niet verzekerd voor hem zetten we elke maand geld weg.Omdat hij klein is hebben we idee dat we daar qua evt kosten dan wel genoeg voor kunnen sparen.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb de honden niet verzekerd. Maar ze zijn wel verzekerd van de beste zorg. Ik betaal dat gewoon zelf.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
nathalie71

mari-anne schreef:Onze grootste witte herder is wel verzekerd bij petplan ,al vanaf dat hij pup is. Is nu enorm duurder geworden per maand en zijn veel dingen afgegaan maar geeft toch veilig gevoel.
Onze andere witte herder hebben we niet verzekerd ,maar willen we nu toch eigenlijk wel doen.
Bij petplan vergoeden ze dus niets aan heupen enz , dus dat is wel nadeel.
Niet dat zij daar last van hebben maar een keer fiks verstappen in bos in bijv konijnenhol is natuurlijk zo gebeurd.

Vind het wel moeilijk te beslissen welke dan weer beter is . petplan of protex.

Ons malthezertje , en tot nu toe dus nog voor de jongste witte herder , is niet verzekerd voor hem zetten we elke maand geld weg.Omdat hij klein is hebben we idee dat we daar qua evt kosten dan wel genoeg voor kunnen sparen.

Ja die heupen worden niet vergoed voor honden boven de 15kg zag ik staan.

Maar dat een klein hondje minder kosten heeft..???
Dydo was ook een Malthezer en dat heeft vooral de laatste 2 jaar eneorm veel gekost.
Het ligt er aan wat een hond krijgt en wat je er voor over hebt denk ik.

Ik bedoel als een klein hondje iets breekt kost het ook veel geld.

Klein hondje van de buurman is gegrepen door een grote hond,hechtingen,drains....480 euro
Daarna ging het nog niet goed ,ontstekingen,pijnstillers,etc.

Die zitten inmiddels al rond de 600 euro.
mari-anne
Zeer actief

Daar heb je gelijk in. Ik bekeek het meer vanuit operaties. Een grote hond kost veel meer om onder narcose te worden gebracht dan zo'n ukkie. En qua hoeveelheid medicatie zijn ze vaak goedkoper dan die grote. Ook bijv vlooien/teken middelen enz.
Maar dat had bij ons alleen met de keuze te maken dat 3 honden in de verzekering doen een hele aanslag is per maand en we daarom dachten de 2 grote wel in verzekering en de voor de kleine sparen.

Net voor de jongste witte herder dus toch afgesloten bij petplan.
Ben er al erg lang mee bezig wel of niet en daarna dat ik het wel wilde maar welke is nu weer de goede en bij welke staat er veel verborgen in kleine lettertjes.
Na lezen van dit topic dus toch maar een keus gemaakt.

En er naast dus blijven sparen voor de malthezer en katten + evt heupen enz.
mari-anne
Zeer actief

Bij Petplan is het trouwens zo dat als je dierenarts de rekening naar hun opstuurt betaal je 19% maar als je hem zelf dus opstuurt dan betaal je 10 euro administratiekosten en daarboven op ook nog die 19%.
Tamara/Bayko
Zeer actief

Een hond van 13 verzekeren is bij de meeste maatschappijen niet mogelijk. Je kunt het proberen bij Proteq, maar dan betaal je wel de hoofdprijs hoewel dat bij lange na geen 250 p.m. is :wink: De hoogte van de premie hangt verder nog af van ras, gewicht, geslacht en welk verzekeringspakket je kiest. Op de site van Proteq kun je de gegevens van je hond invullen voor een indicatie. Mag ik vragen waarom je een hond van 13 nog nieuw zou willen verzekeren, of gaat het hier om een hypothetische situatie? Alles wat de hond al mankeert moet je doorgeven en wordt dan uitgesloten van vergoeding.

aanvulling: Ik heb net je berichtenhistorie van de laatste weken doorgenomen en lees dat je eigenlijk al een tijd met je hond in de medische molen zit en er nu nog verdere onderzoeken gaan volgen. Als je had gehoopt de kosten daarvan vergoed te krijgen door nu nog even snel een verzekering af te sluiten, kan ik je uit de droom helpen. Dat gaat je niet lukken, en terecht naar mijn mening. De verzekeringsmaatschappij zal, zeker bij een (hoog)bejaarde hond, het medisch dossier opvragen bij je dierenarts en aan de hand daarvan dingen gaan uitsluiten van vergoeding. Dat een verzekering wel handig is, had je je dus betere eerder kunnen bedenken. Nu heeft dat geen/weinig zin meer. De verzekering afsluiten behoort voor zover ik kan zien bij Proteq wel tot de mogelijkheden, maar je zult er rekening mee moeten houden dat zodra je gaat declareren ze een aantal kosten zullen weigeren uit te keren.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 02 nov 2013 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Eeb is verzekerd bij het Kruidvat (=inmiddels Ohra geloof ik), voor iets meer dan 30 euro per kwartaal. Krijg van elke rekening 80% vergoed.
En ik hoop van harte dat ik de premie er nooit uithaal :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
nathalie71

Ik heb Dydo toen nog kunnen verzekeren op 10 jarige leeftijd,koste me 89 euro per maand!

Hij moest door de molen,lichamelijk onderzoek,bloedonderzoek,urine onderzoek.Als dat verder oke was voor zijn leeftijd mocht hij worden aangenomen.

Ik ben blij dat ik het heb gedaan want kort daar na kreeg hij wel van alles,3 rekeningen achter elkaar van 200,400 en 800 euro.
Ik zat bij hem nog op de eigenbijdrage van 17 euro per behandeling.Dus dit kostte me 3x 17 euro.

Per 2013 hebben ze dat aangepast naar 15% van de totale rekening
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”