jelle schreef:Hallo Sanneke,
de Duck geef je inderdaad gewoon rauw. Wel goed laten ontdooien en op kamertemperatuur laten komen.
Als de plakken erg vast op elkaar zitten is inderdaad een mes er tussen handig, je kunt ook het mes eerst in heet water houden dan gaat het nog iets makkelijker
Het pak een keer flink op de stenen gooien wil ook nog wel eens helpen (niet zo netjes, maar wel effectief ;-) )
Je kunt ook voor twee dagen van te voren wel Duck al laten ontdooien, als je het dan in een dicht bakje in de koelkast zet. Dan is het niet zo erg als je niet alle plakjes los krijgt, dat kun je dan ook los halen als het al ontdooid is.
Ik zou de Duck niet mengen met brokken of brood maar gewoon zo geven.
Ik zou beginnen met eens 1 plak te geven 's ochtends. Dan geef je 's avonds gewoon zijn brokken maar wel iets minder dan normaal. Als hij het graag lust en niet te dik wordt kun je ook 1,5 of 2 plakken per maaltijd gaan geven.
Als je nu de enkelvoudige versie hebt betekent dat dat het niet helemaal compleet voer voor de hond is. Voor een keertje is dat niet erg, zeker niet als je 's avonds nog brokken geeft (die zijn dan wel compleet). Als je volgende week de uitmuntend of pens compleet haalt kun je die beter geven.
Als de Duck goed bevalt kun je ook helemaal alleen Duck gaan geven, dus geen brokken meer. Als je alleen Duck geeft moet je wel zeker een complete versie geven.
Heeft hij lekker gegeten deze ochtend. Lekker diepvries (ontdooid allé).
Tot hiertoe geen diaree, wat me wel opvalt is dat hij minder kaka doet.
Daarvoor soms wel 7-8 keer per dag.
Wou nog even vragen, Luka plast sinds een dag of twee weer in huis, niet dat hij zich niet kan ophouden, want 's nachts toch wel een uur of 8 dat ie moet wachten en dat kan hij wel.
Plast hij gisteren mooi in de keuken en op de mat.
Deze morgend in de veranda en dan nog zijn kussen eringegooid.
Heb hem daarstraks beloond toen hij wel een plas deed buiten.
Was gisteravond zo aan het rondlopen, zo onrustig dat ik hem in de veranda heb gezet, ik en mijn dochter werden gek van zijn over hen weer geloop, probeerde hem op zijn deken te zetten, lukte wel maar voor vijf seconden.
Dan even in de veranda gezet en daarna ging hij netjes liggen op de zetel.
We gaan nu net 3 maand terug, komt dat wel vaker voor dat een hond effe een terugval heeft ?
Sanneke