Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Geocachen
Moderator: moderatorteam
- sternentänzerin
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Geocachen
N.b. Greensprouts is een zgn reviewer. Iemand die mede zorg draagt dat de caches aan de regels voldoen.
Als dadelijk blijkt dat er caches zijn die dus niet ad regels voldoen zal hij deze op non actief zetten.
Wil je een nieuwe cache maken of plaatsen dan zal deze eerst gekeurd worden voordat hij gepubliceerd wordt op de site.
Als dadelijk blijkt dat er caches zijn die dus niet ad regels voldoen zal hij deze op non actief zetten.
Wil je een nieuwe cache maken of plaatsen dan zal deze eerst gekeurd worden voordat hij gepubliceerd wordt op de site.
...; We will never surrender Winston Churchill
- sternentänzerin
- Zeer actief
Meestal nav klachten of incidenten, jammer genoeg.vania schreef:buiten "sluip" oefeningen doen ze hier achter niet heel veel meer in het bos (meer aan de overkant van de straat)sternentänzerin schreef:Dan is er idd kans dat de cache zo gelegd is dat je dus gebied betreedt waar het niet de bedoeling is. Vaak kan dat met overleg en een kleine aanpassing opgelost worden maar dus niet altijd.
We hebben hier id buurt een liggen waarvoor je echt n stukje van het pad af moet. Dat is met eigenaar besproken en geen enkel probleem.
Militair gebied kan daarbij nog gevaarlijk zijn ook ten tijde van oefeningen door de dames en heren in het groen. Dan is het echt zaak je cache op orde te hebben.
maar wij zijn er door de politie al wel op gewezen, om absoluut niet DOOR het bos te lopen, gezien er hier redelijk wat illegaal gestroopt word en er al militaire (en gewone mensen) in vallen getrapt zijn
ik vind het alleen raar het de cache er blijkbaar al 3 jaar ligt en er nu pas reactie op komt van bosbheer
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Wandelen lijkt me hartstikke leuk maar dat geocachen niet meer na vandaag. Heel lief aangeboden maar dit is duidelijk niet mijn tak van sport.sternentänzerin schreef:We gaan wel eens samen op pad!
Gooi maar eens wat op.
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

- sternentänzerin
- Zeer actief
*koekjegooi*Qal schreef:Wandelen lijkt me hartstikke leuk maar dat geocachen niet meer na vandaag. Heel lief aangeboden maar dit is duidelijk niet mijn tak van sport.sternentänzerin schreef:We gaan wel eens samen op pad!![]()
Gooi maar eens wat op.![]()
ach kom joh, wij hebben 4 pogingen nodig gehad voor de eerste maar daarna hadden we de smaak te pakken
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Neuh, die van gisteren waren 1 en anderhalve ster qua moeilijkheid.sternentänzerin schreef: *koekjegooi*
ach kom joh, wij hebben 4 pogingen nodig gehad voor de eerste maar daarna hadden we de smaak te pakken
Voor die eerste zijn we zelfs nog een keer op en neer gereden om thuis de precieze locatie wat beter te bekijken en de locatie zelf ken ik heel goed want daar speelde ik als (klein) kind al. Als dat al niet lukt dan moet je je conclusies trekken.
Ik hou het wel bij gewoon wandelen, scheelt een hoop ergernis.
'Oooow Lars ik hou van je'

- sternentänzerin
- Zeer actief
Hahahaha lage frustratiedrempel
Maar soms zijn ze echt tricky!
De eerste die we zochten zat in een boutje in een verkeersbord bijvoorbeeld.
Maar soms zijn ze echt tricky!
De eerste die we zochten zat in een boutje in een verkeersbord bijvoorbeeld.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ahhh niet zo maar opgeven hoor Lars! als je het eenmaal doorhebt denk je: ooooooooh! Ben ik ZO blond?!?! (of Mit dan, onder al dat rood) 
RIP Cena
- sternentänzerin
- Zeer actief
woensdagavond en gisteren op pad geweest samen met een ander team (nichtje haar vriendinnetje en nichtje dus ook
).
Met de telefoon een enorme afwijking, gelukkig niet met de Garmin.
We hebben enorm genoten, heerlijk gewandeld, mooie natuur gezien en het ontzettend gezellig gehad.
Nu op zoek naar een rugzak, normaal grijp ik alles bij elkaar en pak mijn fototas in, mijn gewone tas of mijn dagrukzak als we langer weg gaan.
Maar ik merk dat je dan toch niet 'spontaan' zegt we gaan, je bent altijd even wat spullen bij elkaar aan het pakken.
Dus een mooie en praktische rugzak is welkom, heb al een mooie Dakine gezien voor een zacht prijsje.
Dan heb ik al een heel lijstje met noodzakelijke attributen die ik er standaard in wil hebben

Met de telefoon een enorme afwijking, gelukkig niet met de Garmin.
We hebben enorm genoten, heerlijk gewandeld, mooie natuur gezien en het ontzettend gezellig gehad.
Nu op zoek naar een rugzak, normaal grijp ik alles bij elkaar en pak mijn fototas in, mijn gewone tas of mijn dagrukzak als we langer weg gaan.
Maar ik merk dat je dan toch niet 'spontaan' zegt we gaan, je bent altijd even wat spullen bij elkaar aan het pakken.
Dus een mooie en praktische rugzak is welkom, heb al een mooie Dakine gezien voor een zacht prijsje.
Dan heb ik al een heel lijstje met noodzakelijke attributen die ik er standaard in wil hebben

- sternentänzerin
- Zeer actief
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Leuk!!
Ik krijg woensdag mn nieuwe mobiel, als hij het daar een beetje redelijk op doet gaan wij ook beginnen. Wel leuk, samen met Beautje op stap!
Ik krijg woensdag mn nieuwe mobiel, als hij het daar een beetje redelijk op doet gaan wij ook beginnen. Wel leuk, samen met Beautje op stap!

- sternentänzerin
- Zeer actief
Houd er rekening mee dat de app van c:geo op het moment een enorme afwijking heeft wat de locatiegegevens betreft. (vraag is of het een bug is op het moment)Hilde schreef:Leuk!!
Heb sinds de update al moeite met dat ding en gebruik dus braaf de Garmin en die laat me niet in de steek.
- Hilde
- Zeer actief
Oh echt, jammer! Ik kan een GPS apparaat echt niet betalen, maar misschien mag ik af en toe die van mijn ouders lenen.

- sternentänzerin
- Zeer actief
We hopen op een nieuwe update zodat het weer opgelost is, zo nauwkeurig als een GPS zijn ze nooit maar toch kan hij behoorlijk nauwkeurig zijn.Hilde schreef:Oh echt, jammer! Ik kan een GPS apparaat echt niet betalen, maar misschien mag ik af en toe die van mijn ouders lenen.
Dus duimen dat het snel opgelost is.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Pff ik ben eergister voor de derde keer met mn client op stap geweest voor dezelfde cache maar ergens hebben we een fout gemaakt in de waypoints/coordinaten... We krijgen m niet gevonden. De plek waar wij op uit komen, die wel in de buurt is van het bos waar hij zou moeten liggen, daar ligt ie niet. En gezien de foto's van andere cachers zitten we er een heel eind naast... flut!!
Zijn er dan hulplijnen die je in kan schakelen?? Echt frustrerend hoor!
Met een andere client woensdag in Kaatsheuvel ook op pad geweest. 2 caches gevonden. Eentje was een sticker op een prullenbak, die vond ik écht heel flauw. Moest je je ook nog registreren en een app instaleren voor je je naam dan kon vermelden. Nou, dan laat maar hoor! Dan maar geen naamsvermelding
Zijn er dan hulplijnen die je in kan schakelen?? Echt frustrerend hoor!
Met een andere client woensdag in Kaatsheuvel ook op pad geweest. 2 caches gevonden. Eentje was een sticker op een prullenbak, die vond ik écht heel flauw. Moest je je ook nog registreren en een app instaleren voor je je naam dan kon vermelden. Nou, dan laat maar hoor! Dan maar geen naamsvermelding
RIP Cena
- sternentänzerin
- Zeer actief
Sanne je kunt de Co (Cache-owner) altijd een berichtje sturen voor hulp hoor.
en denk erom dat je hem ook als niet gevonden kunt loggen, als dit meer mensen doen zal op een gegeven moment ook 1 van de reviewers er iets over zeggen.
en denk erom dat je hem ook als niet gevonden kunt loggen, als dit meer mensen doen zal op een gegeven moment ook 1 van de reviewers er iets over zeggen.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Nou he he, wij hebben afgelopen weekend ook onze eerste cach gevonden. In naaldwijk!
Vandaag weer op pad gegaan en ondanks dat ik volgens navigatie zon beetje bovenop de cach moest staan niks gevonden. Jammer. Was een kindvriendelijke cach dus jammer dat hij zo moeilijk te vinden is. Volgens de logs in t logboek zou t makkelijk te vinden moeten zijn....
Vandaag weer op pad gegaan en ondanks dat ik volgens navigatie zon beetje bovenop de cach moest staan niks gevonden. Jammer. Was een kindvriendelijke cach dus jammer dat hij zo moeilijk te vinden is. Volgens de logs in t logboek zou t makkelijk te vinden moeten zijn....

Cash v Heiligental en Flow.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Argh zo een had ik er vorige week ook. Dan weet je eigenlijk gewoon zeker dat je er over heen hebt gekeken. Irritant!!!Cash schreef:Nou he he, wij hebben afgelopen weekend ook onze eerste cach gevonden. In naaldwijk!
RIP Cena
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
@Sannepp, die sticker is waarschijnlijk geen geocache maar een munzee. Ander spelletje... Soms ligt een cache wel heel dichtbij een munzee sticker, daar ken ik er wel een paar van.
Wat zijn jullie geocaching nicknames?
Ik (wij) zijn A&F.
Ik (wij) zijn A&F.

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Ow ja was idd een Munzee of zoiets. Maar dat was dus niet wat ik had moeten vinden dan?? Hmmz.. Het enige andere dat we vonden was een nep-cache. Nou ja, maakt ook niet uitHabibi schreef:@Sannepp, die sticker is waarschijnlijk geen geocache maar een munzee. Ander spelletje... Soms ligt een cache wel heel dichtbij een munzee sticker, daar ken ik er wel een paar van.
Ik (wij) zijn A&F.
RIP Cena
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Caches kunnen zéer ingenieus verstopt zijn. Meestal zie je dat terug in de difficulty rating, maar die rating is niet altijd even betrouwbaar.
Wij hebben zelf wat caches liggen, met wat hogere moeilijkheid. Daar staat dan ook ons telefoonnummer bij. Het komt voor dat we gebeld worden dat de cachers de aanwijzing (in geval van multi) of de cache niet kunnen vinden. Als we dan vragen om exact te beschrijven wat men om zich heen ziet, weten wij soms al zeker dat het gewoon aanwezig is.
Denk aan uitgeholde tondelzwammen, holle stenen, verkeerspaaltjes waar een kop vanaf getild kan worden etcetera.
En dit zijn voor ons in feite nog vrij standaardmethodes.
Bij ons zijn de difficulty ratings daar overigens wel correct op aangepast.
Maar bij het "echte" cachen kan ook wat zoekwerk horen. Er zijn zat fotorolletjes verstopt die onder een steen aan de voet van een boom of lantaarnpaal liggen. Ik persoonlijk vind dat type caches altijd een beetje een deceptie.
Op een echt geweldig mooie plek hoeft wat mij betreft niets ingewikkelds te liggen overigens.
Maar op een 13-in-het-dozijn plek zie ik graag dat een cache wat toevoegt. Dat kan door een hele leuke nverstopmethode, een hele leuke puzzel of nog iets anders. (liefst combi wat mij betreft)
Wij hebben zelf wat caches liggen, met wat hogere moeilijkheid. Daar staat dan ook ons telefoonnummer bij. Het komt voor dat we gebeld worden dat de cachers de aanwijzing (in geval van multi) of de cache niet kunnen vinden. Als we dan vragen om exact te beschrijven wat men om zich heen ziet, weten wij soms al zeker dat het gewoon aanwezig is.
Denk aan uitgeholde tondelzwammen, holle stenen, verkeerspaaltjes waar een kop vanaf getild kan worden etcetera.
En dit zijn voor ons in feite nog vrij standaardmethodes.
Bij ons zijn de difficulty ratings daar overigens wel correct op aangepast.
Maar bij het "echte" cachen kan ook wat zoekwerk horen. Er zijn zat fotorolletjes verstopt die onder een steen aan de voet van een boom of lantaarnpaal liggen. Ik persoonlijk vind dat type caches altijd een beetje een deceptie.
Op een echt geweldig mooie plek hoeft wat mij betreft niets ingewikkelds te liggen overigens.
Maar op een 13-in-het-dozijn plek zie ik graag dat een cache wat toevoegt. Dat kan door een hele leuke nverstopmethode, een hele leuke puzzel of nog iets anders. (liefst combi wat mij betreft)

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ik heb het ook ontdekt, wat leuk! Ik heb de app op mijn telefoon gezet en het blijkt dat er zo al twee caches hier in de buurt liggen. Eentje zelfs op 300 meter afstand van mijn huis.
Dus dochter enthousiast gemaakt, honden de riem om en lopen maar. Helaas was het al donker en regende het, dus we konden het niet vinden. Volgens mij zou hij in een boom verstopt moeten zitten en we denken ook echt dichtbij te zijn geweest, maar in het donker zoeken is geen succes. We hebben wel enorm veel lol gehad. We wilden in een boom kijken, maar het was te hoog, dus dat was een hele toer. Haha, mijn dochter op mijn handen omhoog geduwd en zij kijken, maar helaas....niets gevonden.
Morgen nog maar eens proberen!
Dus dochter enthousiast gemaakt, honden de riem om en lopen maar. Helaas was het al donker en regende het, dus we konden het niet vinden. Volgens mij zou hij in een boom verstopt moeten zitten en we denken ook echt dichtbij te zijn geweest, maar in het donker zoeken is geen succes. We hebben wel enorm veel lol gehad. We wilden in een boom kijken, maar het was te hoog, dus dat was een hele toer. Haha, mijn dochter op mijn handen omhoog geduwd en zij kijken, maar helaas....niets gevonden.
Morgen nog maar eens proberen!
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb in Kaatsheuvel al wat leuke creatieve verstopplekken tegen gekomen! En een leuke multi met een codeslot op de eindcache in Goirle gelopen. In Tilburg zijn ze tot nu toe wat saai.
RIP Cena
- Hilde
- Zeer actief
Als ik op de app kijk, zijn bijna alle caches hier in de buurt voor premiumleden, echt maar drie open of zo. Nou weet ik dat mijn ouders zeker twee of drie jaar het gratis gedaan hebben, dus ik op de computer kijken. Bijna alles open
Dus ik heb een andere app geïnstalleerd waar ik de coördinaten in moet vullen. Dus dan moet ik alles gewoon op papier meenemen en dan in m'n app invoeren. Ook prima, haha. Wij gaan denk ik zondag voor het eerst lopen, of vrijdagavond eentje waar je direct het eindpunt hebt (hoe heten die?). Er ligt ook een multi in de buurt, die denk ik zondag.

- Hilde
- Zeer actief
- Cash
- Zeer actief
Gister cach nummer 2 gevonden. Aldoor op de grond aan het zoeken. Toen het te schemerig werd en ik naar huis wilde zagen we ineems een touwtje aan een boom zitten . Touwtje gevolgd en ja hoor daar hing de cach. Super leukik moet alleen om denken een pen mee te nemen. Deze komden we dus niet loggen op t log rolletje.
Wel via de app gelogd.
Oh ik ben cashbenji.
Wel via de app gelogd.
Oh ik ben cashbenji.

-
tbeast
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Wij gaan het straks ook weer eens proberen. De cache zou in een bos moeten liggen, dus neem een paar honden mee. Ben benieuwd of we wat vinden.
- Cash
- Zeer actief
Wat betekend tftc trouwens? Zie dat bij bveel loggers staan.
Vandaag cash nummer 3 gevonden. Bij de sporthal waar dochter moet volleyballen lag er toevallig eentje.
Vandaag cash nummer 3 gevonden. Bij de sporthal waar dochter moet volleyballen lag er toevallig eentje.

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
- Cash
- Zeer actief