Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oeps,mijn Teef drachtig!
Moderator: moderatorteam
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Oeps,mijn Teef drachtig!
Waarom heb je ze niet meteen laten steriliseren?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
heeft de dierenarts daar naar gevraagd? ik kan me voorstellen dat je daar als eigenaar op dat moment niet aan denkt of denkt dat dat niet kan?Sanne!! schreef:Waarom heb je ze niet meteen laten steriliseren?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
zit op dat moment een risico aan, geloof dat Bambi (dekking met Cy hier van het forum) om die reden uiteindelijk na de keizersnede overleden is (wist ik voor dat voorval ook niet, zou nl ook mijn voorkeur hebben gehad in het verleden om bij een keizersnede direct te castreren)AnneBP schreef:heeft de dierenarts daar naar gevraagd? ik kan me voorstellen dat je daar als eigenaar op dat moment niet aan denkt of denkt dat dat niet kan?Sanne!! schreef:Waarom heb je ze niet meteen laten steriliseren?
aangepast, was niet Bindi
Laatst gewijzigd door crutz op 08 okt 2013 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Sanne!!
- Zeer actief
Hoezo zit er een risico achter dan? Nooit eerder gehoord namelijk. Wij doen het op onze kliniek ook meteen als de eigenaren dat willen en jadat vragen we want Tis een beetje zonde als ze weer nogmaals voor onder narcose moeten.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
snap ikSanne!! schreef:Hoezo zit er een risico achter dan? Nooit eerder gehoord namelijk. Wij doen het op onze kliniek ook meteen als de eigenaren dat willen en jadat vragen we want Tis een beetje zonde als ze weer nogmaals voor onder narcose moeten.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sanne!! schreef:Hoezo zit er een risico achter dan? Nooit eerder gehoord namelijk. Wij doen het op onze kliniek ook meteen als de eigenaren dat willen en jadat vragen we want Tis een beetje zonde als ze weer nogmaals voor onder narcose moeten.
uit het topic vd pups van Bambi x Cy
http://www.hethondenforum.nl/plaza/view ... i&start=30Podenji schreef:met de pups gaat het goed, ze zijn niet helemaal verdubbeld in geboortegewicht maar ze doen het super. PLeegmoeder verzorgt ze super en de fles willen ze niet meer
triest is dat Bambi is overleden omdat de dierenarts haar meteen gestirriliseerd heeft, wat niet eens noodzakelijk was
Trude wist niet dat dit eigenlijk een no go was ( en ik ook niet trouwens ) maar de dierenarts had dit moeten weten lijkt mij.
Afijn het verandert niets aan de situatie maar extra zuur vind ik het wel.
-
- Vaste gebruiker
Ja hebben het daarover gehad. Maar was bang dat ze dan geen of nauwelijks
melk zou geven. Weet dat dat bijna niet voorkomt. Maar wou dat risico niet nemen.
melk zou geven. Weet dat dat bijna niet voorkomt. Maar wou dat risico niet nemen.
,,,
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Gefeliciteerd met de geboorte van de pups, mooi dat het toch goed is afgelopen. Jullie waren iig op tijd. Fijn dat je nog een update geeft. Volgens mij is het voor een castratie beter als de baarmoeder weer wat geslonken is, minder kans op nabloedingen. Succes met de pups iig.
stephanie94 schreef:Ja hebben het daarover gehad. Maar was bang dat ze dan geen of nauwelijks
Die kans is zeer reeel ook, buiten de verhoogde kans op het door blijven bloeden.
Bij mijn Do was het medisch noodzakelijk toen, maar als het niet hoeft dan doe ik geen castratie bij een keizersnede. Do had ook geen melk, dat kwam later een beetje op gang maar onvoeldoende en daarom moesten wij bijflessen vanaf dag 1 .....
Gefeliciteerd met de pups, hoop dat mams snel weer de oude is na de operatie.
- Sanne!!
- Zeer actief
Ahaaa door bloeden dus dat is de reden dat het niet mag.
Of dat is het risico.
Maar dat is niet de reden waarom die moeder hond is overleden toch. IK Bedoel met door bloeden bedoelen ze toch alsof ze loops blijven en niet door bloeden in de buik.
Neem aan dat se dat allemaal afbinden zoals het hoort.
Of dat is het risico.
Maar dat is niet de reden waarom die moeder hond is overleden toch. IK Bedoel met door bloeden bedoelen ze toch alsof ze loops blijven en niet door bloeden in de buik.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sanne!! schreef:Ahaaa door bloeden dus dat is de reden dat het niet mag.
Of dat is het risico.
nee met bloeden bedoelen ze echt bloedingen bij mijn weten EN (ooit een drachtige teef geaborteerd, was toen ook het risico zei de DA) doordat je een heel goed doorbloed orgaan verwijderd heb je ook meer kans dat ze in shock raken
- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
hier wordt bij een teef waar we geen volgend nest meer bij willen, standaard gesteriliseerd als het uitloopt op een keizersnede
,nog nooit problemen gehad met bloedingen, er wordt direct as de pups er uit zijn oxytocine gespoten, en dan zie je de baarmoeder samentrekken, hierna wordt dus de zaak afgebonden en verwijdert
wel spuit ik na een sterilisatie 2 maal daags voor 2 dagen een ieniemienie beetje oxytocine, dit bevordert de melkgift na sterilisatie
,nog nooit problemen gehad met bloedingen, er wordt direct as de pups er uit zijn oxytocine gespoten, en dan zie je de baarmoeder samentrekken, hierna wordt dus de zaak afgebonden en verwijdert
wel spuit ik na een sterilisatie 2 maal daags voor 2 dagen een ieniemienie beetje oxytocine, dit bevordert de melkgift na sterilisatie

groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, bloedingen tijdens de operatie en daardoor te veel bloedverlies. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Wat ik niet snap is dat iemand z'n hond twee keer in een jaar tijd een keizersnede aan doetSanne!! schreef:Ahaaa door bloeden dus dat is de reden dat het niet mag.
Of dat is het risico.

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Bindy is ook in shock geraakt door teveel bloedverlies. Haar baarmoeder is tijdens de KS niet verwijderd, wel is dat gevraagd maar ik wilde dat niet omdat ik op de hoogte was van de risico's. Toch heeft ze dus een hartstilstand gekregencrutz schreef:Sanne!! schreef:Ahaaa door bloeden dus dat is de reden dat het niet mag.
Of dat is het risico.
nee met bloeden bedoelen ze echt bloedingen bij mijn weten EN (ooit een drachtige teef geaborteerd, was toen ook het risico zei de DA) doordat je een heel goed doorbloed orgaan verwijderd heb je ook meer kans dat ze in shock raken

Heeft mijn teef ook gehad met minimaal resultaat, maar goed het was ook een drama alles.fransoos schreef:hier wordt bij een teef waar we geen volgend nest meer bij willen, standaard gesteriliseerd als het uitloopt op een keizersnede
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
proficiat met de pups...stephanie94 schreef:Nou, afgelopen avond was het zover.
Ze begon te persen maar niets te zien.
Zijn naar de DA geweest, heeft even gevoeld enzo.
Maar was helaas toch echt een keizersnede nodig.
Ze is bevallen van 2 leuke reutjes.
Met pups en mams gaat allemaal goed.
jammer dat je teefje dit alwaar heeft moeten doormaken...hopelijk herstelt ze vlot...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb juist hier op het HF geleerd dat je dat dus beter niet tegelijk met de keizersnee kunt laten doen, in verband met de vergrootte kans op bloedingen.Sanne!! schreef:Waarom heb je ze niet meteen laten steriliseren?
Edit: ik zie dat er al door meer mensen was gereageerd.
TS, ik ben heel blij voor je teefje dat het goed met haar gaat. Ik hoop dat je een goed thuis kunt vinden voor de 2 kleine mannetjes. En dat je begrijpt waar de reacties in dit topic vandaan komen, het gaat de meesten dus echt wel om het welzijn van jouw teefje..

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 11
- Contacteer:
Ik laat ook altijd bij de tweede keizersnee alles er uit halen en heb nooit problemen gehad en de teven hadden goed melk,
ze dronken hier tot zowat acht weken.
ze dronken hier tot zowat acht weken.