Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Oh, ik dacht ook dat die witte de vader was... Als in, dat is "het" mannetje...
Zijn ze nou vacht aan het wisselen of zo? Die zwarte ziet er niet echt mooi uit.
Het blijkt dat de witte ook een vrouwtje is. EN die heeft een tijdje bij de mannetjes gezeten. Dus wie weet weer jongen.
Het gaat hier wat langs elkaar heen qua dierenverzorging.
Zwarte is niet echt fit. Een mannetje heeft een probleem met oog.
Moeder van de andere jongen in andere topic is volgens een begeleidster gedumpt nog niet zo lang geleden. Maar dat is niet zo, want ze liep al in het hok toen die deze moeder haar jongen had. Ik ben maar gestopt om mijn gelijk te halen.
Hihi, volgens mij kun jij de zorg beter overnemen, deugenietje, want ze snappen er niet zoveel van he. Ik snap echt niet dat mensen vergissingen kunnen maken bij het seksen van konijnen want de rammen hebben enorme ballen. Daar zie je het verschil altijd aan. Het is wel zo dat sommige voedster hun vulva lijkt op een piemeltje. Maar die hebben toch geen balletjes! Één van mijn voedster heeft een wat afwijkende vulva en dat is net een piemeltje. Maar die heeft nog steeds geen ballen natuurlijk. Dus ik vind het altijd maar raar als mensen zich daarin vergissen, al helemaal als het om volwassen konijnen gaat.
Misschien moet je dat eens tussen neus en lippen door melden, dat voedsters geen ballen hebben. En het is ook niet zo je ze moet zoeken met een vergrootglas hoor, die ballen, die zijn groot. Zeker twee centimeter in doorsnee, bij een middelgroot konijn dan. Het is wel zo dat ze ze in kunnen trekken als ze het koud hebben, maar die frutsel je zo tevoorschijn, is mijn ervaring. Nou ja, lekker veel konijntjes, is ook niet zo erg op een boerderij, toch?
Je zou zelf kunnen tellen, een konijn is bijna altijd 30 tot 31 dagen zwanger. Dus vanaf het moment dat ze bij een ram zijn geweest, kun je 30 dagen aftellen en dan weet je of er kleintjes zijn. Dat is dan misschien wat minder schrikken als je staat te harken en er verschijnt ineens een klein pluizebolletje! Maar je hebt wel gelijk hoor, ik vind ze erg slordig omgaan met de konijnenvoortplanterij, daar moet je wel handig in zijn en genoeg over weten, als je in een boerderij werkt, vind ik. Maar het heeft idd niet veel zin het te melden, als het toch steeds weer opnieuw gebeurt. Je moet je er ook niet over gaan frustreren hoor, konijnen kunnen er prima mee omgaan en ze worden goed verzorgd.
Ik wil de zorg wel overnemen. Maar hoe ik in het leven sta is het niet te doen voor mij.
Ik zou 1 deze dagen zo'n mannetje bekijken van onderen. Want ik hoor ook men zeggen dat het heel moeilijk te controleren is. Want ze dachten dat andere moeders een kerel was.
Ik vind die zwarte er niet goed uitzien.
En eerlijk gezegd word ik niet goed van al die konijnen op zorgboerderijen en alle
al of niet oeps nestjes die er van komen.
Meestal laat de verzorging ook erg te wensen over.