Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kinderen niet alleen laten met honden.
Moderator: moderatorteam
-
Gentle
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 2
Re: Kinderen niet alleen laten met honden.
hier drie honden en een dreumes van 21 maand, ook bij ons in huis staat de basis regel de honden blijven nooit alleen met de kleine in de kamer. Echter is dit lang niet altijd in de praktijk uit te voeren.
Alle drie de honden zijn te vertrouwen met kinderen alhoewel de amstaff nogal lomp en onbezonnen is. Dus die gaat meestal even snel de tuin in als ik wat moet pakken van boven.
De teckel en golden blijven gewoon in de kamer rondlopen en mijn zoontje negeert hun ook volledig.
heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
Ook dat proberen we natuurlijk af te leren en gebeurt dan ook weinig meer.
Maar de honden en kind negeren elkaar eigenlijk continu wat een heerlijkheid is.
Nu kind nummer twee op komst is is het natuurlijk afwachten hoe het dan gaat maar daar maak ik me niet te druk om. De honden gaat altijd even weg als de kleine op de grond ligt want daar is ze in het begin gewoonweg te kwetsbaar voor.
Maar zodra ze tegen een stootje kan is het natuurlijk snel opgelost. en moet ze leren omgaan met die grote harige beesten.
Alle drie de honden zijn te vertrouwen met kinderen alhoewel de amstaff nogal lomp en onbezonnen is. Dus die gaat meestal even snel de tuin in als ik wat moet pakken van boven.
De teckel en golden blijven gewoon in de kamer rondlopen en mijn zoontje negeert hun ook volledig.
heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
Maar de honden en kind negeren elkaar eigenlijk continu wat een heerlijkheid is.
Nu kind nummer twee op komst is is het natuurlijk afwachten hoe het dan gaat maar daar maak ik me niet te druk om. De honden gaat altijd even weg als de kleine op de grond ligt want daar is ze in het begin gewoonweg te kwetsbaar voor.
Maar zodra ze tegen een stootje kan is het natuurlijk snel opgelost. en moet ze leren omgaan met die grote harige beesten.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Gentle schreef:heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
Dat de kleine de staart pakt of het najagen van de staart?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb mijn zoon tot hij een jaar of 6 à 7 was overal meegenomen. Zelfs naar het toilet.
Lag overigens niet aan de honden en katten, maar lag aan hem. Ik kon mijn lieve spruitje geen seconde uit het oog verliezen of hij verzon weer iets. Meestal iets wat ik niet zo lollig vond.
Dan kon variëren tot fikkie stoken, autosleutels buiten onder een tegel begraven, met een zaag proberen de poten onder de kasten weg te zagen of gewoon weg te lopen.
Dat gezegd hebbende, ik heb één hond gehad die absoluut onbetrouwbaar was met kinderen. Ook dus met eigen kind. Dus ik had altijd ogen en oren op steeltjes maar het is dus wel eens fout gegaan.
Dat doe ik dus écht nooit meer. De stress die het continue opletten en scheiden met zich mee brengt is vreselijk. Niet alleen voor je eigen kind maar ook voor vriendjes meenemen.
Lag overigens niet aan de honden en katten, maar lag aan hem. Ik kon mijn lieve spruitje geen seconde uit het oog verliezen of hij verzon weer iets. Meestal iets wat ik niet zo lollig vond.
Dan kon variëren tot fikkie stoken, autosleutels buiten onder een tegel begraven, met een zaag proberen de poten onder de kasten weg te zagen of gewoon weg te lopen.
Dat gezegd hebbende, ik heb één hond gehad die absoluut onbetrouwbaar was met kinderen. Ook dus met eigen kind. Dus ik had altijd ogen en oren op steeltjes maar het is dus wel eens fout gegaan.
Dat doe ik dus écht nooit meer. De stress die het continue opletten en scheiden met zich mee brengt is vreselijk. Niet alleen voor je eigen kind maar ook voor vriendjes meenemen.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
lieke schreef:Ik heb mijn zoon tot hij een jaar of 6 à 7 was overal meegenomen. Zelfs naar het toilet.
Whahaha, dat zou je nu ook niet achter die lieve brave jongen van je zoeken!
-
Pakdebal
en zo kwamen de labradors op de eerste plaats van toen nog die lijst " meeste honden , die bijten " .Gentle schreef: heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
.
-
Gentle
- Actief
Dat de kleine de staart pakt uiteraard....smoekie schreef:Gentle schreef:heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
Hij heeft de honden met rust te laten...
-
Gentle
- Actief
valt me mee dat je die klapkaak van ons er niet bij betrekt....Pakdebal schreef:en zo kwamen de labradors op de eerste plaats van toen nog die lijst " meeste honden , die bijten " .Gentle schreef: heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Zamunda schreef:lieke schreef:Ik heb mijn zoon tot hij een jaar of 6 à 7 was overal meegenomen. Zelfs naar het toilet.
Dan kon variëren tot fikkie stoken, autosleutels buiten onder een tegel begraven, met een zaag proberen de poten onder de kasten weg te zagen of gewoon weg te lopen.![]()
![]()
![]()
Wil je 'ns lachen? Gebruik de zoekfunctie maar eens op 'zoonlief' of 'Nick'.
Ik heb hier de afgelopen jaren wel wat van zijn capriolen neergeschreven. Tot grote leeringh ende vooral vermaeck van het HF.

- Zamunda
- Zeer actief
Echt? Oh, leuklieke schreef:Zamunda schreef:lieke schreef:Ik heb mijn zoon tot hij een jaar of 6 à 7 was overal meegenomen. Zelfs naar het toilet.
Dan kon variëren tot fikkie stoken, autosleutels buiten onder een tegel begraven, met een zaag proberen de poten onder de kasten weg te zagen of gewoon weg te lopen.![]()
![]()
![]()
Wil je 'ns lachen? Gebruik de zoekfunctie maar eens op 'zoonlief' of 'Nick'.
Ik heb hier de afgelopen jaren wel wat van zijn capriolen neergeschreven. Tot grote leeringh ende vooral vermaeck van het HF.
Haha, als ik me weer eens verveel (of gewoon zin heb in leedvermaak) ga ik eens lekker zoeken
*slaat op in geheugen: 'zoonlief' of 'Nick' voor vermaak*
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik laat mijn kinderen en honden gerust alleen. Buiten dat mijn kinderen de honden over het algemeen met rust laten, en ik vind dat mijn kinderen goed met de honden omgaan , doen de honden dat ook met de kinderen. Mijn kinderen zijn wel ouder (dochter is vandaag 6 geworden en zoon is 7), toen ze 3 waren liet ze echt niet alleen naar beneden gaan (dat doe ik pas net bij mijn oudste, mijn jongste maakt em gewoon wakker als zij wakker is dus dat betekent echt een paar jaar minder uitslapen)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ook het eerste wat ik dacht. Maar goed, hier ook geen kinderen.Sanne!! schreef:Hond in bench en dat is verboden voor kinderen?
Edit al ben ik geen moeder dus zal ik misschien te makkelijk denken
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
De honden gaan in de kennel op het moment dat het niet uit komt.
Nu verdenk ik ze absoluut niet van gemeendoenerij, maar ik weet ook hoe lomp gbgv's kunnen zijn
als ze enthousiast zijn, dus ik laat ze inderdaad niet alleen met Lasse. Tenzij hij veilig in de box ligt, en hun in de woonkamer liggen te slapen, maar zeker niet als hij op de grond ligt
Nu verdenk ik ze absoluut niet van gemeendoenerij, maar ik weet ook hoe lomp gbgv's kunnen zijn
als ze enthousiast zijn, dus ik laat ze inderdaad niet alleen met Lasse. Tenzij hij veilig in de box ligt, en hun in de woonkamer liggen te slapen, maar zeker niet als hij op de grond ligt
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Hond en kind nooit alleen laten is een goede theorie, maar ik vond/vind het in de praktijk erg lastig.. Het hangt ook heel erg af van de hond, van het kind en de omgang onderling.
Naar toilet gaan deden we met zn allen; ze kwamen beiden achter me aan
Elyna (3,5 jaar) is heus wel eens alleen de kamer met Boomer, bv als ik sta te koken.
Zij is bezig met klei/tekenen/tv, zingt een liedje.. Boomer ligt op zn kussen of bij de keuken.
Allebei negeren ze de ander en zo gauw ik hoor dat er iets anders is, dubbelcheck ik. Ze laten elkaar met rust over het algemeen.
Als Boomer bij haar gaat zitten voor aandacht, word ik geroepen dat ze dat niet wil.
Als Elyna 's morgens wakker wordt, komt ze naar mijn toe en dan komt ze voorbij Boomer, die op het voeteneinde slaapt.
Niets aan de hand, ze negeert hem en hij doet alsof hij slaapt. De keren dat ze hem aanhaalt, ben ik erbij of roept ze me omdat ze Boomer wil aaien.
We wonen in een flat, dus alles gelijkvloers. Mocht dat niet zo zijn geweest, dan had ik waarschijnlijk anders gehandeld. Maar voor nu werkt het prima zo. Ik heb misschien een huishouden van Jan Steen, maar iedereen is blij met elkaar en elkaars gezelschap.
Naar toilet gaan deden we met zn allen; ze kwamen beiden achter me aan
Elyna (3,5 jaar) is heus wel eens alleen de kamer met Boomer, bv als ik sta te koken.
Zij is bezig met klei/tekenen/tv, zingt een liedje.. Boomer ligt op zn kussen of bij de keuken.
Allebei negeren ze de ander en zo gauw ik hoor dat er iets anders is, dubbelcheck ik. Ze laten elkaar met rust over het algemeen.
Als Boomer bij haar gaat zitten voor aandacht, word ik geroepen dat ze dat niet wil.
Als Elyna 's morgens wakker wordt, komt ze naar mijn toe en dan komt ze voorbij Boomer, die op het voeteneinde slaapt.
Niets aan de hand, ze negeert hem en hij doet alsof hij slaapt. De keren dat ze hem aanhaalt, ben ik erbij of roept ze me omdat ze Boomer wil aaien.
We wonen in een flat, dus alles gelijkvloers. Mocht dat niet zo zijn geweest, dan had ik waarschijnlijk anders gehandeld. Maar voor nu werkt het prima zo. Ik heb misschien een huishouden van Jan Steen, maar iedereen is blij met elkaar en elkaars gezelschap.
- smoekie
- Zeer actief
Gentle schreef:Dat de kleine de staart pakt uiteraard....smoekie schreef:Gentle schreef:heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
Nou uiteraard, uiteraard. Lijkt me idd niet meer dan logisch dat je de kleine dat af gaat leren. Maar eerder zou ik met de hond aan de gang gaan vwb het staartjagen
http://hondenuniversiteit.nl/training-e ... ij-honden/
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Lijkt me juist heel gezelligrenee-uk schreef:ik zat altijd gezellig met de deur open op de wc en dan zaten kind, hond en kat daar ook bij.
kat lag meestal op -of eigenlijk in- mijn afgestroopte broek en kind en hond zaten/lagen in de gang voor de open wcdeur
eigenlijk was het wel een beetje een huishouden van jan steen als ik zo terugdenk
Hier ging de hond eigenlijk altijd mee als ik de kamer uit ging.
Kan me niet anders herinneren.
Het is al wel een tijdje geleden.
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Wij hebben een traphekje. Wat verschillende volwassenen die hier over de vloer komen niet open krijgen. Maar dochterlief van 3 dus wel. Ik heb haar het ook al eens uitgebreid horen uitleggen aan haar zusje.....
De regel is dat ze hem open mag maken als ze het eerst netjes komt vragen.
De deurklink van haar kamer stond tot een maand of 2 terug omhoog, zodat ze er niet uit kon. Maar die heb ik omlaag gezet zodat ze 's nachts naar de WC kan (wat ze zelden doet overigens)
Vannacht onderschepte mijn man haar om half 5 op de trap. Ik heb nu dus maar even een hartig woordje met haar gesproken, en verteld dat de deurklink weer naar beneden gaat als ze dat vaker doet.
De regel is dat ze hem open mag maken als ze het eerst netjes komt vragen.
De deurklink van haar kamer stond tot een maand of 2 terug omhoog, zodat ze er niet uit kon. Maar die heb ik omlaag gezet zodat ze 's nachts naar de WC kan (wat ze zelden doet overigens)
Vannacht onderschepte mijn man haar om half 5 op de trap. Ik heb nu dus maar even een hartig woordje met haar gesproken, en verteld dat de deurklink weer naar beneden gaat als ze dat vaker doet.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik denk dat ik een makje heb. Ondanks dat wij nog geen kinderen hebben, zitten de dieren allemaal al bij mij in de wc soms nog voordat ik rustig kan gaan zitten. Hihi, ik weet niet hoe ik het doe, maar op 1 of andere manier heb ik ze aangeleerd dat als ik naar de wc ga, dat dat heel leuk is. De katten maken de deur open, maar ook beide honden. Is soms wat krap met 2 katten en 2 honden in de wc
Norah loopt sowieso de hele dag achter mij aan. Kay wil nog wel eens ergens lekker verstoppen in een hoekje, maar loopt toch ook vaak met mij mee. Ach wel zo handig als er in de toekomst kinderen komen. Nu is Norah dat wel gewend en die is makkelijker in de omgang met kinderen dan Kay, maar Kay vind 'eigen' kinderen geen probleem (zoals mijn neefje waar wij wel eens op passen). Vreemde kinderen op zich ook niet, al heeft hij liever niet rechtstreeks en heel innig contact dan en wil niet het gevoel hebben vast te zitten in een hoek (waar hij dus zelf vaak al in ligt)
Norah loopt sowieso de hele dag achter mij aan. Kay wil nog wel eens ergens lekker verstoppen in een hoekje, maar loopt toch ook vaak met mij mee. Ach wel zo handig als er in de toekomst kinderen komen. Nu is Norah dat wel gewend en die is makkelijker in de omgang met kinderen dan Kay, maar Kay vind 'eigen' kinderen geen probleem (zoals mijn neefje waar wij wel eens op passen). Vreemde kinderen op zich ook niet, al heeft hij liever niet rechtstreeks en heel innig contact dan en wil niet het gevoel hebben vast te zitten in een hoek (waar hij dus zelf vaak al in ligt)

-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Nooit gemerkt dat er hier thuis over nagedacht is
Bo kwam hier als pup van 8 weken toen jongste zusje 8 jaar oud was en die hebben samen in de loop van de tijd heel wat uurtjes samen doorgebracht als zusje als enige beneden was of mijn moeder boodschappen doen was oid. Nu 'trainde' ook mijn jongste zusje vanaf het begin al wel wat oefeningetjes als 'zit' 'down' en 'zoek' (speeltjes/snoepjes in huis zoeken) en is Bo vanaf minuut 1 in huis heel relaxed geweest (geen gedoe met 'bezitterigheid' omtrent eten, speeltjes, plaatsen, etc.). Op dit moment komen er ook wel eens kleine neefjes en nichtjes over de vloer die in de kruipfase of net aan het lopen zijn en ook daar nooit gedoe. Het lijkt haar gewoon niet te boeien en alle aandacht is leukkkkk. Blokken Duplo die door de kamer vliegen worden netjes geapporteerd en kindertjes die omvallen krijgen een lik over hun been (dat wel geleerd, niet in het gezicht likken omdat niet iedereen dat leuk vindt) en mogen vervolgens weer over haar heen klauteren.
Wij zorgen er trouwens wel altijd voor dat Bo dmv van apporteer/zoek/mentaal vermoeiende spelletjes enigszins moe is als er 2-jarige stuiterballetjes op bezoek komen. Hoewel ze in huis het liefst vloerkleedje of Bart Smit-hondje speelt verandert dat natuurlijk wel als mevrouw niet lang buiten is geweest en geestelijk uitgedaagd is.
Bo kwam hier als pup van 8 weken toen jongste zusje 8 jaar oud was en die hebben samen in de loop van de tijd heel wat uurtjes samen doorgebracht als zusje als enige beneden was of mijn moeder boodschappen doen was oid. Nu 'trainde' ook mijn jongste zusje vanaf het begin al wel wat oefeningetjes als 'zit' 'down' en 'zoek' (speeltjes/snoepjes in huis zoeken) en is Bo vanaf minuut 1 in huis heel relaxed geweest (geen gedoe met 'bezitterigheid' omtrent eten, speeltjes, plaatsen, etc.). Op dit moment komen er ook wel eens kleine neefjes en nichtjes over de vloer die in de kruipfase of net aan het lopen zijn en ook daar nooit gedoe. Het lijkt haar gewoon niet te boeien en alle aandacht is leukkkkk. Blokken Duplo die door de kamer vliegen worden netjes geapporteerd en kindertjes die omvallen krijgen een lik over hun been (dat wel geleerd, niet in het gezicht likken omdat niet iedereen dat leuk vindt) en mogen vervolgens weer over haar heen klauteren.
Wij zorgen er trouwens wel altijd voor dat Bo dmv van apporteer/zoek/mentaal vermoeiende spelletjes enigszins moe is als er 2-jarige stuiterballetjes op bezoek komen. Hoewel ze in huis het liefst vloerkleedje of Bart Smit-hondje speelt verandert dat natuurlijk wel als mevrouw niet lang buiten is geweest en geestelijk uitgedaagd is.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ik ben daar niet zo panisch in. Rosalie is al 8 die is gerust even alleen thuis met de honden. Ik vind het zelf juist een fijne gedachte dat Cash (duitse herder reu) in zou kunnen grijpen mocht het nodig zijn (inbrekers etc).
De kleintjes (1,5 en 2,5 jaar oud) ben ik voorzichtiger mee maar ja ik haal ook even snel de wasmand v boven of poets even snel mijn tanden in badkamer. Zie t al voor me om daarvoor steeds 2 kinderen mee te moeten slepen of 3 honden.....
Vaak doe ik cash dan even in de bijkeuken of tuin.
Bench heb ik niet en gaat er ook niet komen.
De kleintjes (1,5 en 2,5 jaar oud) ben ik voorzichtiger mee maar ja ik haal ook even snel de wasmand v boven of poets even snel mijn tanden in badkamer. Zie t al voor me om daarvoor steeds 2 kinderen mee te moeten slepen of 3 honden.....
Vaak doe ik cash dan even in de bijkeuken of tuin.
Bench heb ik niet en gaat er ook niet komen.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Gentle
- Actief
ze jagen alleen op hun staart als die kleine van ons m pakt en ermee zwaait (alsof het een speeltje is)smoekie schreef:Gentle schreef:Dat de kleine de staart pakt uiteraard....smoekie schreef:Gentle schreef:heel soms pakt hij een van de twee nog wel eens bij de staart maar dat is om te triggeren dat ze achter de staart aan gaan draaien want dat is in de optiek van een 21 maand oude dreumes natuurlijk ontzettend grappig zo'n draaiende hond voor je langs.
Nou uiteraard, uiteraard. Lijkt me idd niet meer dan logisch dat je de kleine dat af gaat leren. Maar eerder zou ik met de hond aan de gang gaan vwb het staartjagen
http://hondenuniversiteit.nl/training-e ... ij-honden/
verder doen ze het absoluut nooit... tenminste de oudste reu is nu 9 jaar en die heb ik het verder nog nooit zien doen...
-
Kaatje3110
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): flatcoat
bij mij thuis redelijk makkelijk. De hond mag maar zeer beperkt vrij in huis, de kinderen onbeperkt.
Als ik er niet ben, zijn ze dus gewoon apart.
In de tuin, kinderen spelen, hond is bij mij binnen, als ik zelf buiten ben, dan mag de hond erbij natuurlijk.
In de tuin, kinderen spelen, hond is bij mij binnen, als ik zelf buiten ben, dan mag de hond erbij natuurlijk.
- smoekie
- Zeer actief
Klaarblijkelijk doen ze het dusdanig vaak dat de kleine al precies weet (hoe klein hij ook nog is) hoe ze "achter hun staart achter te laten jagen" dus dat ze "absoluut" nooit doen daar heb ik (vat me niet verkeerd op) dus mijn twijfels over...Gentle schreef:ze jagen alleen op hun staart als die kleine van ons m pakt en ermee zwaait (alsof het een speeltje is)
verder doen ze het absoluut nooit... tenminste de oudste reu is nu 9 jaar en die heb ik het verder nog nooit zien doen...
Bij de 1e x dat je kleine de hond had beet gepakt en ermee had gezwaaid alsof het een speeltje was had je hem een dusdanige tik op zijn billen/vingers moeten geven dat hij op dat moment in zou zien dat het "zwaaien" met honden een dikke no no is.
Oh, en even ter verduidelijking voor je denkt dat ik geen "kinderen"(dreumes) heb en mijn mond moet houden
Ik zou toch echt proberen dat de honden niet meer achter de staart aan gaan draaien (hoe leuk dat er ook uitziet). Je hebt er niet 1, je hebt er 2 volgens eigen zeggen. En ik kan de jongste (5) aan de staart laten trekken wat ik zou willen, maar ik wed dat Nell hoogstens achteruit zou happen naar de kleine toe ipv "rondjes" te gaan draaien omdat ze "getriggerd" wordt
- hewi
- Zeer actief
Ik heb geen kinderen en dan ligt het ook nog een beetje aan mijn honden,,,, Donna zou ik er zo naast zetten maar Leo en opa vertrouw
ik beide niet geheel met kleine kids, die zou ik dus even in de bijkeuken mikken, maar ik kan me voorstellen dat je keertje was gaat halen
of even naar boven rent en het dan gewoon vergeet.
ik beide niet geheel met kleine kids, die zou ik dus even in de bijkeuken mikken, maar ik kan me voorstellen dat je keertje was gaat halen
of even naar boven rent en het dan gewoon vergeet.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Hier is 1 van de kinderen ooit eens pardoes over een slapende hond gevallen. Kind wandelde achteruit, hond lag daar en hop... het was gebeurd. Hond gaf een verschrikte brul en ging in de keuken verder slapen.
We zaten met 4 volwassen op die moment binnen een omtrek van 3 meter. Had de hond willen bijten, had die dat gedaan hoor...
je kunt er nog met je neus boven op zitten, dat betekent heus niet dat je het kunt verhinderen. Het komt al wel eens voor dat hond/kind uit het zicht zijn hier. Gaat tot nu toe al 7 kinderen goed
We zaten met 4 volwassen op die moment binnen een omtrek van 3 meter. Had de hond willen bijten, had die dat gedaan hoor...
je kunt er nog met je neus boven op zitten, dat betekent heus niet dat je het kunt verhinderen. Het komt al wel eens voor dat hond/kind uit het zicht zijn hier. Gaat tot nu toe al 7 kinderen goed
-
Gentle
- Actief
Ik snap dat je het goed bedoeld echter weet ik echt wel hoe ik mijn kind op voed en een fikse tik over de vingers gebeurt hier simpelweg niet. Dat is voor ons een big no no...smoekie schreef:Klaarblijkelijk doen ze het dusdanig vaak dat de kleine al precies weet (hoe klein hij ook nog is) hoe ze "achter hun staart achter te laten jagen" dus dat ze "absoluut" nooit doen daar heb ik (vat me niet verkeerd op) dus mijn twijfels over...Gentle schreef:ze jagen alleen op hun staart als die kleine van ons m pakt en ermee zwaait (alsof het een speeltje is)
Bij de 1e x dat je kleine de hond had beet gepakt en ermee had gezwaaid alsof het een speeltje was had je hem een dusdanige tik op zijn billen/vingers moeten geven dat hij op dat moment in zou zien dat het "zwaaien" met honden een dikke no no is.
Oh, en even ter verduidelijking voor je denkt dat ik geen "kinderen"(dreumes) heb en mijn mond moet houdenMijn oudste is 15, mijn middelste 12, mijn jongste 5 en de Nell(de hond) bijna 11
![]()
Ik zou toch echt proberen dat de honden niet meer achter de staart aan gaan draaien (hoe leuk dat er ook uitziet). Je hebt er niet 1, je hebt er 2 volgens eigen zeggen. En ik kan de jongste (5) aan de staart laten trekken wat ik zou willen, maar ik wed dat Nell hoogstens achteruit zou happen naar de kleine toe ipv "rondjes" te gaan draaien omdat ze "getriggerd" wordt
het is echt niet een obsessief iets van de honden ze krijgen beweging en training zat... nog meer zou de oudste niet eens aankunnen lichamelijk gezien.
Je doet nu net alsof het dagelijks gebeurt en dat is echt niet het geval.
- smoekie
- Zeer actief
Bedoelde er ook totaal niets verkeerds mee, en wilde er alleen mee te zeggen dat hoewel het (nu) niet obsessief is, dit wel obsessief kan worden (zelf ervaring mee met de hond van mijn moeder) en het nooit kwaad kan het in de gaten te houden en behalve de kleine leren van de hond af te blijven de hond (af) "leren" achter de staart aan te jagenGentle schreef:Ik snap dat je het goed bedoeld echter weet ik echt wel hoe ik mijn kind op voed en een fikse tik over de vingers gebeurt hier simpelweg niet. Dat is voor ons een big no no...
het is echt niet een obsessief iets van de honden ze krijgen beweging en training zat... nog meer zou de oudste niet eens aankunnen lichamelijk gezien.
Je doet nu net alsof het dagelijks gebeurt en dat is echt niet het geval.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Toen mijn oudste werd geboren had ik een JR, die was echt van dag 1 gek op mijn zoon, maar ik liet ze niet alleen samen meestal lag ik zoon lief even in de box de hond liep zoal altijd achter me aan dus was niet moeilijk.
En bij anderhalf was het toch wel duidelijk voor me zoon dat je niet naar een hond graait of aan zijn vacht trekt of dergelijk kinderen zijn slimmer vaak dan je denkt
En bij anderhalf was het toch wel duidelijk voor me zoon dat je niet naar een hond graait of aan zijn vacht trekt of dergelijk kinderen zijn slimmer vaak dan je denkt
- twinkeltje
- moderator
Ik had alles gelijk vloer dus konden ze overal komen maar geen haar in mijn hooft die een kinder kamer op een slot zetPakdebal schreef:Woest schreef: Maar onze oudste (3 jaar) gaat dus nu 's ochtends zelf naar beneden. En ze laat Rico ook maar zo naar buiten en loopt zelf ook de tuin in ( tuin is afgesloten). Dat vind ik aan de ene kant een stuk prettiger dan dat ze bij ons in bed zit/ligt/staat/springt, maar dan ben ik er dus nooit meer op tijd bij als er iets voor zou vallen. Daar moeten we dus iets op gaan verzinnen (nooit meer uitslapen?)
?
ik zou sowieso een kind van 3 jaar niet alleen naar beneden laten gaan en de deuren open te laten doen , maar ik heb dan ook geen kinderen .
ze kan zomaar ook met lucifers of zo gaan spelen, of met de hond
- iones
- Zeer actief
Het lijkt mij in de praktijk eerlijk gezegd ook niet gemakkelijk.
- even naar de wc of één kind naar de wc: hond in de bench. Daarna er weer uit laten
- even boven iets ophalen of bedden opmaken: hond in de bench. Daarna er weer uit laten.
- even de post uit de bus halen: hond in de bench, daarna er weer uit halen.
- in de keuken eten koken: hond in de bench, daarna er weer uithalen.
Je kunt onmogelijk continu je ogen op de hond of de kinderen richten. En voor je het weet zit de hond de hele dag in de bench want 'wat als".
- even naar de wc of één kind naar de wc: hond in de bench. Daarna er weer uit laten
- even boven iets ophalen of bedden opmaken: hond in de bench. Daarna er weer uit laten.
Je kunt onmogelijk continu je ogen op de hond of de kinderen richten. En voor je het weet zit de hond de hele dag in de bench want 'wat als".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- twinkeltje
- moderator
Een klein kind slaap wel eens even dan kan je je bed doen en wat halen, ik had ook zo handig wipstoeltje waar ik de baby makkelijk even in mee kon nemen,iones schreef:Het lijkt mij in de praktijk eerlijk gezegd ook niet gemakkelijk.
De pos doe je gewoon als je met de hond en baby naar buiten gaat ik vond het totaal niet moeilijk ging eigenlijk als vanzelf en dan zit er maar anderhalf jaar tussen mijn kinderen en een bench heb ik nog nooit gehad, ojawel kreeg er 1 met blacky mee maar die gebruik ik nooit