Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer nagels knippen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Weer nagels knippen

Ongelezen bericht door Rataplan »

Vorige keer te lang afgeknipt denk ik.
Heeft iemand een goed plaatje van waar ik moet knippen :?
Ik durf eigenlijk niet zo goed meer :jank:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief

Grappig ik heb nu in drie hondenboeken gekeken en weet je wat ze zeggen pas op dat je niet in het leven knipt :? en verder niets :? heerlijk zo kan ik ook een boek schrijven. Ja dan gaat het hard bloeden en doet het pijn.
Goh heee dat ik daar zelf niet ben opgekomen :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Ik ben ook wel eens op zoek gegaan naar een dwarsse doorsnede van een nagel, om erachter te komen tot hoever het leven loopt.....ik had er alleen niet zo veel aan bij nader inzien. Ik bedacht mij namelijk, dat het leven bij iedere hond ook wel iets anders zou kunnen lopen... :? (de een iets verder dan de ander enzo).

Je zou wel de nagel voornamelijk aan de bovenkant (zichtkant) kunnen knippen; dus niet recht, maar schuin naar beneden (snappie :mrgreen: ). Het bovenste gedeelte van een nagel is namelijk harder, kan je wat veiliger knippen zonder al te veel bloedvergieten en de onderkant slijt meestal toch wel (zelfs snoeiharde nagels).

Zo doe ik het bij Ella en dat werkt tot nu toe prima.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mag ik vragen waarom jullie de nagels knippen?
mij hebben ze altijd verteld dat genoeg op harde ondergrond (stoep) lopen voldoende is en ik heb idd ook niet het idee dat sam lange nagels heeft...

doen jullie het voor shows dan ofzo?
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Bedankt :ok: Ik heb het maar weer gedaan met knikkende knieen :mrgreen: tril nu nog een beetje na. Ik heb het opgezocht en er stond je moet knippen daar waar de nagel naar beneden buigt :roll: ja das nogal rekbaar zag ik :mrgreen: maar het is weer gebeurt ik had stukjes brood voor hem klaarliggen ;) en hij heeft maar 1 keer gegild :jank: maar het bloedde niet eens 8O
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

massam schreef:mag ik vragen waarom jullie de nagels knippen?
Mag je best vragen :mrgreen: . Ik knip de nagels van mijn ene hond, omdat dit:
mij hebben ze altijd verteld dat genoeg op harde ondergrond (stoep) lopen voldoende is
dus niet altijd op gaat. Ella bijvoorbeeld heeft snoeiharde nagels, deze slijten amper. Zelfs als ze alleen maar op asfalt zou lopen.

Casper zijn nagels slijten wel normaal en daar hoef ik dus niks aan te doen.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ok, dank! :ok:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief

Oh ja dat mag je vragen hoor :p:
Om de show is het zeker niet :mrgreen: Ik geloof niet dat ze mijn Plannetje daar willen hebben.
Eigenlijk is het pas sinds wij hier wonen. Eerst woonden we in de stad en rende hij hard over het asfalt in het park daar sleten ze dus genoeg nu rent Plan in het bos en zijn nagels slijten dus niet :?
Vandaar dat ik ze knip. Ik haal er eigenlijk niet genoeg af omdat ik wat dat betreft nog steeds een betje bang ben dat ik hem pijn ga doen :? vandaar ook dat ik ze nu al 2 keer heb geknipt dit jaar :?
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Doen trimmers ook geen nagels knippen? Zou je misschien een keer naar toe kunnen gaan om te vragen of ze het voor wil doen.
Daika (Anja)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Daika (Anja) »

Afbeelding
Groetjes Anja
Daika-Yirka-Cooper
Zino
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Precies, je knipt waar je denkt dat hij normaal met de punt de grond zou raken. Kijk van de zijkant en knip in meerdere keren een klein deel weg. Zodra je ziet dat de nagel niet meer omhoog wordt gedrukt door de grond weet je de lengte, dan kan je de rest zo knippen.

Niet dat ik dat ooit gedaan heb hoor hahahaha. Wuilus heeft halflange maar rechte nagels, een soort berennagels die ook nog heel dik zijn maar niet langer worden :? Zie onderschrift denk ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”