Door de pijn heen... als honden op pijnstilling staan wordt het gestild de pijn, logisch... wil niet zeggen dat ze niks meer voelen maar wel minder. (sterker nog ik probeer altijd het minimale te geven zodat ze altijd wat blijven voelen en de boel dus toch blijven ontlasten, maar laat ik ze los dan belasten ze alles gewoon vol. Dat is dan even niet belangrijk.)Apple schreef:Hoezo doorheen? Tijdens de actie heeft ze nooit last of pijn aangegeven. Ze zou nooit uit zichzelf stoppen of laten merken dat er iets is qua manken. Ook toen zonder pijnstilling. Het is alleen er na dat de klachten komen en ze pijn heeft. Het kwaad was er in ieder geval al, beetje jammer dat die wandeling het weer getriggert heeftmalinois schreef:Zolang een hond hier op pijnstillers staat komt ie niet los en wordt er erg kort gelopen. Dan gaat ie er toch juist doorheen? Maar goed t kwaad is al geschied dus zou snel fotos laten maken...
En Door de pijnstilling heen pijn geeft. Anderzijds brengt het voor nu wel even de vaart erin en hoop ik te weten wat er speelt zodat ik daar op kan anticiperen. Als het iets is wat zelf overgaat met rust zal ik natuurlijk hoe moeilijk ook geen dingen doen als naar het strand gaan. Nu is het puur giswerk.
Je schrijft zelf, ze nou nooit uit zichzelf stoppen of laten merken, dus........ dan komt hier iig geen hond los met pijnstilling.
Natuurlijk heeft ze op dat moment ook best pijn alleen dat vergeet ze dan voor het gemak, als de klachten komen is de pijn dus boven de pijngrens en laat ze die pas zien. Sommige honden hebben die enorm hoog liggen die pijngrens. De oudste dober van ons heeft gewoon doorgelopen met 2 gebroken tenen, nooit iets aan gemerkt pas jaren later toen ivm zijn hernia alles op de foto ging incl. zijn voeten.
Daarnaast is strand (rul zand) juist iets wat ik gebruik als spierversterker, het is enorm zwaar lopen. Dat doe ik dus bij honden die kerngezond zijn en fysiek goed in hun vel zitten. Het is mij veel te zwaar om dat voor een geblesseerde hond te 'gebruiken'. Om haar te herstellen LATER misschien wel beperkt en opbouwend (dus geen 2 uur
Maar nogmaals het is al gebeurd dus nou is het zaak om snel de oorzaak te vinden. Sterkte!