nyckle schreef:Ik heb nergens geschreven, dat ik Jaap een dombo is. Maar als ik een vraag stel, waarom de hond een eendje in zijn vang (bek) heeft en geen woerd. Weet Jaap het antwoord niet te geven. Natuurlijk mag een jager ook eendjes schieten, maar het is gebruikelijker om woerden te schieten. Daar zijn teveel van. Soms in de verhouding 1 eendje op 10 woerden. Ik weet het is flauw van me, maar iemand die zegt, dat hij iets van de jacht af weet, weet donderse goed dat daar veel aandacht door de jagers aan wordt besteed. Bij fazanten ook. Zelfs de wet is daarop ingericht om de verhouding mannetje vrouwtje in evenwicht te brengen.ranetje schreef:Dat vind ik ook jammer.marian* schreef:Waarom zet je in vredesnaam iedereen die jouw mening niet deelt weg als een dombo die geen idee heeft waar het over gaat? Dat is precies de houding die ervoor zorgt dat jagend Nederland zich niet echt geliefd heeft gemaakt bij het niet jagende deel.nyckle schreef:Aan mooi opgestelde teks heb je weinig, als je geen verstand van zaken hebt, Jaap.![]()
@nickle
In een deel van dit topic leg je uit waar het over gaat en dat was interessant.
Het lijkt wel alsof je nu om je heen gaat slaan omdat je een zin anders leest dan hij bedoeld is.
Dat je je aangevallen voelt als jager terwijl dat niet het geval is.
In ieder geval door velen niet![]()
Gewoon vragen om verduidelijking is veel vruchtbaarder dan meteen gaan meppen.
Enne ................. Jaap* is bepaald geen dombo
Haha, dat had ik ook niet in de gaten zoals je kunt zien bij een van mijn postings.
Want het stukje "en geen woerd" stond niet bij je eerdere vraag.
Ik ging er (net als Jaap* ?) van uit dat je het over het stukje wild had (dus geen dummy maar iets dat heeft geleefd).
En ja, op trainingen worden ook wel eens eendjes gebruikt.
Als trainer ben je tenslotte aangewezen op wat je kunt krijgen voor de training
En daar is deze foto van Jaap* zijn hond gemaakt.