Nou, ik heb niks toe te voegen aan de onvriendelijkheden die ik uitgewisseld zie worden. Ik lees ook tussen de regels door en dan bevalt de emotie erbij me niet zo. Wrokkig, ofzo. Er is geen gelijk te halen, volgens mij. Maar dan vergis ik me natuurlijk. Maar niet alleen jij klinkt zo, ook Biet en Cleva zijn niet gezellig. En ik bemoei me graag met dingen die me niks aangaan. Daar ben ik een vrouw voor hoor, dat mag. Haha.nyckle schreef:Als je iets hebt toe toevoegen ben je natuurlijk van harte welkom. (Maar wel als lantarenpaal)Fizgig schreef:Hahahaha, grappig, die moet ik onthouden. Verder, heren, mag het alsjeblieft iets minder ongezellig? Wijven zijn blijkbaar niet de enige die kunnen kijven.Cleva schreef:Ik ken die nyckle al een tijdje. Ik ben er dol op. Het is een soort lantaarnpaal; je bent blij dat hij er is maar je moet er niet mee willen knuffelen want dat is alleen prettig als je uit de kroeg komt.
Desalniettemin werpt hij een helder licht.
Er zullen mij dus heel weinig mensen echt leren kennen.
Ik denk eigenlijk niet dat ik iemand van dit forum ècht leer kennen. Dan moet je ze in real live leren kennen, lijkt mij. Wat je hier leest, is niet per se een uiting van iemands persoonlijkheid bijvoorbeeld. Mensen hebben verschillende redenen zich op een openbaar forum te uiten. En op welke manier ze dat doen, hoeft niets te maken te hebben met hoe ze echt zijn.
Ik ben vaak veel vriendelijker hier dan in het echt, dat komt omdat ik graag wil dat mensen mijn adviezen (bijvoorbeeld) niet in de wind slaan omdat de toon ervan ze niet bevalt. Dat vind ik zonde van mijn energie. Men luistert beter als men zich prettig en vriendelijk benaderd voelt, dat is mijn motto hier. Ik ben vriendelijk hoor, maar in werkelijkheid veel minder dan hier. Hier kan ik een uur nadenken over mijn reactie en in het echt niet.
Misschien iets om over na te denken, als je wilt dat mensen naar je luisteren, is het handig om vriendelijk te zijn. Dan luisteren ze beter en langer. En ik vind, de Chinezen hebben het over de 'zachte kracht', die hebben ergens wel gelijk daarmee. Die zachte kracht, kan soms meer bereiken dan een vuist op tafel. Maar goed, dat is misschien een andere discussie.