Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Omvallen en overgeven. Update: epilepsie
Moderator: moderatorteam
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Omvallen en overgeven. Update: epilepsie
Net gebeurde er iets heel raar, net of Guus niet meer op zijn poten kon staan. Zijn achterkant viel telkens bijna om, alsof hij zijn evenwicht verloor. Zo een minuutje of drie en dan heeft hij een hele gulp wit slijm overgegeven.
Ik ben er niet gerust in. Moet ik me hier zorgen over maken? Of is hij gewoon even misselijk van de warmte? Ik had de telefoon al in mijn handen om de dierenarts te bellen, maar nu lijkt alles weer ok...
Ik ben er niet gerust in. Moet ik me hier zorgen over maken? Of is hij gewoon even misselijk van de warmte? Ik had de telefoon al in mijn handen om de dierenarts te bellen, maar nu lijkt alles weer ok...
Laatst gewijzigd door miemot op 05 okt 2013 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Omvallen en overgeven.
Ik herinner me ongeveer hetzelfde bericht van hier.. kort geleden. Van .. Demi? Met een rottweiler.
Dat kwam door de warmte en leek absoluut niet iets onschuldigs! Kwam idd door de warme al was het toen veel koeler.
Dat kwam door de warmte en leek absoluut niet iets onschuldigs! Kwam idd door de warme al was het toen veel koeler.

- Hylos
- Zeer actief
Dit topic; viewtopic.php?f=1&t=270104&p=6393704#p6393704
Is wel iets anders, maar deed me er aan denken omdat hij ook zijn evenwicht verliest..
Is wel iets anders, maar deed me er aan denken omdat hij ook zijn evenwicht verliest..

- miemot
- Zeer actief
Hij hijgt niet, voelt ook niet warm in zijn liezen of zo. Ik heb voor alle zekerheid toch wat natte handdoeken in zijn mand gelegd (waar hij overigens ostentatief LANGS gaat liggen) en hem een waterijsje gegeven (ging vlot binnen).
Ik slaap in elk geval beneden vannacht, op de zetel, zodat ik het hoor als er iets mis is.
Ik slaap in elk geval beneden vannacht, op de zetel, zodat ik het hoor als er iets mis is.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Is er geen spreekuur meer? Heb je hem al getempratuurd?
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dit dus; ik zou met dit weer geen risico nemen.StormenRoxy schreef:Is er geen spreekuur meer? Heb je hem al getempratuurd?
Even temperaturen en desnoods op weekendconsult.
Suzanne
-
Sanner
- Zeer actief
Het zou heel goed door de warmte kunnen komen, lijkt me. Maar als het mijn hond was was ik echt even naar de dierenarts gegaan, even na laten kijken voor de zekerheid.
-
Pakdebal
.
kan ook door een vlooienband komen , daar zit eng spul in , als die dat heeft
ook zwemmen met blauwalg , is dat een mogelijkheid ?
- miemot
- Zeer actief
Temp genomen: 38.2
Lijkt me helemaal normaal toch?
Hij is ook bijna niet buiten geweest vandaag, alleen vanochtend vroeg even een plasrondje. We zijn wel een paar keer kort in de tuin geweest, maar verder heeft hij gewoon binnen op de tegels gelegen. Niks abnormaals, in huis is hij altijd een mak lammetje, zeker als het warm is.
Toch maar gek. Hij doet nu heel gewoon, niks aan de hand (alleen een zeer verontwaardigde blik toen ik de thermometer in zijn kont stak)
Lijkt me wat zinloos om nu naar een dierenarts te lopen? Of niet?
Lijkt me helemaal normaal toch?
Hij is ook bijna niet buiten geweest vandaag, alleen vanochtend vroeg even een plasrondje. We zijn wel een paar keer kort in de tuin geweest, maar verder heeft hij gewoon binnen op de tegels gelegen. Niks abnormaals, in huis is hij altijd een mak lammetje, zeker als het warm is.
Toch maar gek. Hij doet nu heel gewoon, niks aan de hand (alleen een zeer verontwaardigde blik toen ik de thermometer in zijn kont stak)
Lijkt me wat zinloos om nu naar een dierenarts te lopen? Of niet?
- miemot
- Zeer actief
Hij heeft geen vlooienband, heeft ook niet recent tekenspul gehad en met zwemmen let ik zeker op, dat kan het echt niet zijn.Pakdebal schreef:.
Vandaag heeft hij overigens niet gezwommen. Ook niks geks gegeten van op straat of zo (wat wel eens voorkomt als manlief met hem uit gaat, die heeft niet zo heel veel overwicht hem).
-
Pakdebal
miemot schreef:Hij heeft geen vlooienband, heeft ook niet recent tekenspul gehad en met zwemmen let ik zeker op, dat kan het echt niet zijn.Pakdebal schreef:.
Vandaag heeft hij overigens niet gezwommen. Ook niks geks gegeten van op straat of zo (wat wel eens voorkomt als manlief met hem uit gaat, die heeft niet zo heel veel overwicht hem).
hoe moet je opletten voor blauwalg?. Elk stilstaand water kan er al mee besmet raken , maar als hij vandaag niet gezwommen heeft ?
ik zou zeker even naar de weekend dierenarts informeren ( bellen )
- miemot
- Zeer actief
Opletten voor blauwalg door niet in klein, brak, stilstaand water te gaan zwemmen? Bijvoorbeeld?
Er bestaat ook zoiets als stromend water.
Of een zwembadje.
In elk geval, PdB, bedankt voor het meedenken, maar dat kan het dus niet zijn.
Aangezien zijn temperatuur normaal is en hij verder nu ook heel gewoon doet, kijk ik het nog even aan.
Als hij verder nog iets van abnormale tekenen vertoont, zit ik zeker weten bij de dierenarts.
Er bestaat ook zoiets als stromend water.
Of een zwembadje.
In elk geval, PdB, bedankt voor het meedenken, maar dat kan het dus niet zijn.
Aangezien zijn temperatuur normaal is en hij verder nu ook heel gewoon doet, kijk ik het nog even aan.
Als hij verder nog iets van abnormale tekenen vertoont, zit ik zeker weten bij de dierenarts.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als hij weer om zou vallen, wat ik niet hoop, let dan even op zijn ogen.
Als die heen en weer schieten zou het een vestibulair syndroom kunnen zijn.
Maar dan wel eentje van hele korte duur als er niets meer te merken is.
Drinkt hij wel genoeg?
Als die heen en weer schieten zou het een vestibulair syndroom kunnen zijn.
Maar dan wel eentje van hele korte duur als er niets meer te merken is.
Drinkt hij wel genoeg?
-
Neeltje
Als je hem al zou willen afkoelen, niet een natte handdoek neerleggen, gewoon met z'n pootjes even in het water en zijn liezen nat maken. Je hond dan even geen keus geven.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Mm. Het klinkt meer naar iets anders, vind ik. Bij oververhitting zal de hond bijvoorbeeld hijgen, meestal wel tenminste. En als de oververhitting eenmaal eruit komt, heb je meteen een flink probleem met een hond die in shock gaat. Het klinkt er niet naar dat je dit hebt meegemaakt, maar goed, misschien heb je details weggelaten. Ik zit me meer zorgen te maken om een tekenbeet eigenlijk. Dat kan voor neurologische symptomen zorgen.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/zieke-d ... tomen.htmlVerlies van neuromusculaire functie, dat zijn functies van de basismotoriek. Dit begint meestal in de rug en trekt daarna naar voren. De eerste tekenen kan zijn slapte in de achterpoot, overgaand naar de voorpoten in drie dagen.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik denk ook niet direct aan oververhitting, maar jouw verhaal komt me wel heel bekent voor: jaren geleden heeft Kaya ook zoiets
gehad. Ze stond, maar zwabberde heen en weer met haar achterkant, leek wel een soort dronkenschap ofzo.
Ze was toen nog jong, misschien 3 of 4 jaar, en ik schrok me kapot.
In mijn herinnering was het na een paar minuten over en deed ze weer normaal en ze heeft het nooit meer gehad.
Je hond heeft geen verhoging en als hij nu normaal is, zou ik ook niet naar een dierenarts gaan, maar het even afwachten en
in de gaten houden.
gehad. Ze stond, maar zwabberde heen en weer met haar achterkant, leek wel een soort dronkenschap ofzo.
Ze was toen nog jong, misschien 3 of 4 jaar, en ik schrok me kapot.
In mijn herinnering was het na een paar minuten over en deed ze weer normaal en ze heeft het nooit meer gehad.
Je hond heeft geen verhoging en als hij nu normaal is, zou ik ook niet naar een dierenarts gaan, maar het even afwachten en
in de gaten houden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Daar is wel wat meer voor nodig dan alleen stilstaand water... ik heb net van het waterschap wat info hierover gemaild gekregen aangezien mijn honden dagelijks in het water zwemmen, vijvers, beekjes etc.Pakdebal schreef:miemot schreef:Hij heeft geen vlooienband, heeft ook niet recent tekenspul gehad en met zwemmen let ik zeker op, dat kan het echt niet zijn.Pakdebal schreef:.
hoe moet je opletten voor blauwalg?. Elk stilstaand water kan er al mee besmet raken , maar als hij vandaag niet gezwommen heeft ?
ik zou zeker even naar de weekend dierenarts informeren ( bellen )

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bobbielief
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zw witte herder powderpuff en korthaar. Ollie
O ja vertel eens, hier is ook een waterplas wordt niet gecontroleerd en ik durf ze dan niet te laten zwemmen.
-
Pakdebal
.
wat is het wel geweest ?
wat is het wel geweest ?
- miemot
- Zeer actief
Wat het geweest is weet ik niet, maar gelukkig is het niet opnieuw gebeurd. Hij is gewoon in normale doen. Een tekenbeet lijkt me ook sterk, ik heb echt een panische angst voor Lyme dus hij wordt netjes op tijd gedruppeld en nagekeken ook.
Misschien dan toch te warm. Of te weinig gedronken ofzo.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Fijn dat er niets meer aan hem te merken is 
-
Pakdebal
miemot schreef:Wat het geweest is weet ik niet, maar gelukkig is het niet opnieuw gebeurd. Hij is gewoon in normale doen. Een tekenbeet lijkt me ook sterk, ik heb echt een panische angst voor Lyme dus hij wordt netjes op tijd gedruppeld en nagekeken ook.
fijn dat het nu goed gaat , kan inderdaad de warmte zijn geweest , hier ligt een logeerhond nog steeds te hijgen , terwijl het 10 garden minder is
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maakte hij zich druk?miemot schreef:Net gebeurde er iets heel raar, net of Guus niet meer op zijn poten kon staan. Zijn achterkant viel telkens bijna om, alsof hij zijn evenwicht verloor. Zo een minuutje of drie en dan heeft hij een hele gulp wit slijm overgegeven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
Fijn dat het niet nog een keer gebeurd is, ik dacht trouwens wel aan een vestibulair syndroom, maar het is wel kort.
Hoop dat het hier bij blijft.
Hoop dat het hier bij blijft.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- miemot
- Zeer actief
Hij heeft het net dus weer gehad, voor het eerst sinds toen. Het duurde deze keer langer, zonder overgeven wel. Zijn oogbollen werden groot, nek gestrekt en achterhand slap en trillen. Nu is alles weer normaal. Ik slaap weer beneden en morgenvroeg rechtstreeks eerst werk naar de dierenarts. Dit is niet leuk meer.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
He bah, ik hoop dat hij snel opknapt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
He bah, sterkte morgen bij de da.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Rustige nacht gewenst en succes morgen bij de dierenarts.
Vind het een raar gebeuren en zou hier ook zeker mee gaan morgen.
Vind het een raar gebeuren en zou hier ook zeker mee gaan morgen.

-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hopelijk morgen meer duidelijkheid.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
miemot schreef:Hij heeft het net dus weer gehad, voor het eerst sinds toen. Het duurde deze keer langer, zonder overgeven wel. Zijn oogbollen werden groot, nek gestrekt en achterhand slap en trillen. Nu is alles weer normaal. Ik slaap weer beneden en morgenvroeg rechtstreeks eerst werk naar de dierenarts. Dit is niet leuk meer.
Waarom morgenvroeg pas? Ben geen DA renner, maar dit soort zaken ga ik liever direct. Bv bij Ace is er uiteindelijk pas echt uitgekomen wat het was (dacht toen ook van, ach het is weer normaal, kan wel tot morgen wachten) toen ik dus wel snachts om 1 uur naar de DA reed. Enkel een kort tijdsbestek waren zijn bloedwaarden afwijkend, de volgende dag waren de waarden weer genormaliseerd.