Nanna schreef:Dat heb ik ook hoor. Het is hier zowat allemaal losloopgebied. En nee, ik laat Topsi maar niet de boel uitmoorden. Ze vangt op jaarbasis misschien twee, drie ouwe konijnen en meer als ze ziek zijn (myxo). Ja, dat is dan maar zogonnie schreef: wordt er een beetje kriegel van als mensen zeuren als je hond eens een konijntje pakt. Zou het ook liever niet hebben dat ze het doen, maar ik heb ook geen zin om mijn honden levenslang aan de riem te houden, want dat vind ik niet fijn voor mijn honden en niet voor mezelf. En ik denk niet dat het nou zo erg is als er in een stadspark, dat is het Schollebos eigenlijk, weleens een konijntje verdwijnt of een haas.
Het Schollebos is een losloopgebied dus ik vind dat mijn honden daar gewoon los kunnen of er nou konijntjes lopen of niet.Ze heeft alleen oog voor nijnen, laat vogels en reeën ongemoeid. Daar ga ik haar dus niet het hele jaar voor aanlijnen
Bovendien lijdt een door haar gevangen konijn niet; het is binnen de seconde dood.
Jagers knallen per hoofd denk ik meer af. En ik neem aan dat die het ook voorzien hebben op minder gezonde dieren, of is het alleen de beste dieren schieten voor goed vlees in de pot?
Sowieso vind ik dat de 'bejaagde' dieren in mijn geval een eerlijker kans hebben. Tegen een geweer kan niemand op.
Inderdaad, en mijn honden grijpen echt niet alledrie een haas of konijn, eentje vangt hem en dood hem en die andere twee proberen er dan ook een stukje van te krijgen.