Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

drollen voor de deur-> welke actie ondernemen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

drollen voor de deur-> welke actie ondernemen?

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Er werd laatste tijd al steeds meer van onze straat gebruik gemaakt als uitlaatplaats.
Nu woon ik aan hofje met tussen ons en de overburen momenteel zand wat gras gaat worden en verder de stoep.
In begin werden wij door buren er op aangekeken dat onze honden dit deden. Gelukkig hebben wij dit besproken met hun en zien ze dat onze honden dit niet zijn.

Nu is het al 2x dat er voor onze deur drollen liggen. In begin was het aan begin en eind van het hofje nu dus midden in de rij. Vorige x lagen er 4 hopen, nu 10! Ik denk dat iemand zijn hond mee trekt en dan zon spoor achterlaat.

De hele straat probeert er achter te komen wie het is. Maar als je kijkt doen ze het natuurlijk niet.

Welke stappen zijn er die wij kunnen ondernemen? Het is wel verplicht hier om zakjes bij te hebben. En dus op te ruimen.
Snap het sowieso niet want nog geen 5 min lopen is er een hondenuitlaatveld en een natuurgebiedje waar je ze kunt uitlaten. Ze willen denk ik geen zand aan de schoenen ofzo?
Voel mij eerlijk gezegd niet geroepen om dit steeds op te ruimen. Met het gras dat we gaan krijgen gaat het nog meer een uitlaatplek worden. Hadden ze de struiken maar laten staan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: drollen voor de deur-> welke actie ondernemen?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tara schreef:Ik ben toch bang dat er weinig anders op zit dan op de loer gaan liggen wie dat doet, en de eigenaar die er bij hoort aanspreken op zijn gedrag.
achter je heg gaan zitten en als een duveltje uit een doosje tevoorschijn springen, denk dat dat wel een leuk effect geeft :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Sonnie1983
Zeer actief

We proberen al weken te zien wie het is maar nog steeds geen dader. Als he kijkt doen ze het niet.

Kun je de gemeente niet bellen dat hun meer controleren hier?
Sonnie1983
Zeer actief

We proberen al weken te zien wie het is maar nog steeds geen dader. Als he kijkt doen ze het niet.

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Je zult op zo'n manier moeten kijken dat men het niet ziet dat je kijkt.

WAt kan helpen is een paar ludieke bordjes maken /schilderen en in de tuin zetten met texten waaruit je laat weten dat dit geen uitlaatveld is, dat drollen voor de deur niet op prijs wordt gesteld en dat je dus vraagt de boel op te ruimen. Hang je er een paar zakjes aan voor het effect ;-) en dan hopen dat dat helpt.

Triest is het altijd wel ;-(

Ik kan niet 100% voorkomen dat mijn honden iets doen op plekken die daar niet geschikt voor zijn.. maar ik loop wel altijd met zakjes op, dus ik ruim het op als het misgaat.

Suzanne
Sonnie1983
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Je zult op zo'n manier moeten kijken dat men het niet ziet dat je kijkt.

WAt kan helpen is een paar ludieke bordjes maken /schilderen en in de tuin zetten met texten waaruit je laat weten dat dit geen uitlaatveld is, dat drollen voor de deur niet op prijs wordt gesteld en dat je dus vraagt de boel op te ruimen. Hang je er een paar zakjes aan voor het effect ;-) en dan hopen dat dat helpt.

Triest is het altijd wel ;-(

Ik kan niet 100% voorkomen dat mijn honden iets doen op plekken die daar niet geschikt voor zijn.. maar ik loop wel altijd met zakjes op, dus ik ruim het op als het misgaat.

Suzanne
Precies je kunt het niet altijd voorkomen maar daar heb je zakjes voor. Ben je die een X vergeten pak een takje en wip het in de goot of onder de struiken ofzoiets.

We kijken vanuit de huiskamer vanaf de bank. Dus staan niet voor hé raam te loeren. Haha.

Het is gewoon vervelend omdat je zelf opruimd als het een X mis gaat. En dit lijkt gewoon iemand die er geen zak om geeft. Zijn altijd dezelfde soort drollen.

Misschien dat eens doen dan ja, we kijken va
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Wij hadden hetzelfde probleem....onze voortuin bestaat grotendeels uit gras
En steeds weer lagen er hopen stront op :devil:
Terwijl het veldje zo'n 5 meter verder is :gvd:

Toen was ik het zat dat ik er nooit iemand op aan kon spreken...want je ziet het natuurlijk nooit gebeuren :boos:
En toen hebben we deze gekocht

Afbeelding

En dat heeft geholpen!.....een hele enkele keer ligt er nog eens poep op het gras....en mooie is dat zodra ik deze mensen dan zie lopen...ze netjes vraag het even op te ruimen :pffff:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Ja...dat is hier schijnbaar heel normaal...bij jou niet? :mrgreen:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Leanne schreef:Wij hadden hetzelfde probleem....onze voortuin bestaat grotendeels uit gras

Toen was ik het zat dat ik er nooit iemand op aan kon spreken...want je ziet het natuurlijk nooit gebeuren :boos:

Afbeelding

En dat heeft geholpen!.....een hele enkele keer ligt er nog eens poep op het gras....en mooie is dat zodra ik deze mensen dan zie lopen...ze netjes vraag het even op te ruimen :pffff:
Waar heb je die vandaan als ik mag vragen? Neemt deze op? Onze vakantie is bijna voorbij dus in de werkuren kunnen we nl niet heel de dag de camera in de gaten houden.

Kan wel vast de webcam opvallend voor de raam zetten. Misschien schrikt dat al af? Al zit die dan niet aangesloten .

Maar dat is ook aso in je voortuin!
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Inderdaad kijken of je ze kan betrappen, en anders bordjes met poepzakjes maken en neerzetten/ophangen?

Wij hebben geen voortuin, maar direct de stoep voor ons huis. Er woonde tot 2 jaar geleden (geloof ik) een man verderop in de straat die zijn hond uitliet op de stoep, hij liet de hond plassen tegen lantaarnpaal en poepen op de stoep. En af en toe in de goot. Opruimen had hij nog nooit van gehoord. Niemand durfde hem erop aan te spreken, t was nogal een asociaal figuur en een erg onvriendelijke hond (die Jamie ook uit het niets eens had aangevallen). 1 keer hadden we ook poep voor ons eigen huis liggen. En mensen dachten eerst ook dat t van Jamie was (Yara was er nog niet toen). Sinds hij weg is ligt er nooit meer poep op de stoep gelukkig. Als het weer zou gebeuren zou ik er denk ik wel wat van zeggen, maar ja, je weet inderdaad niet altijd van wie het komt...
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Leanne schreef:Wij hadden hetzelfde probleem....onze voortuin bestaat grotendeels uit gras

Afbeelding

Dat is wel een slimme oplossing zeg! Maar wat goor, in je voortuin!
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Ik kan je zo niet precies zeggen waar we deze gekocht hebben...zou ik even aan Martin moeten vragen
Hij neemt idd op....bij iedere beweging is het zo ingesteld dat hij foto's neemt
Deze beelden worden naar je mailbox verzonden....we bekijken de beelden nooit...alleen dus als er poep ligt haha :mrgreen:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief

Ja je zou natuurlijk een dummy kunnen kopen...wie weet schrikt het al voldoende af

En het is idd aso....maar de meeste hondenbezitters hier zijn te lui om een rondje te lopen :U:
En als tyson al 8 uur met de billen samen geknepen zit....dan zijn die 5 meter verder naar het veldje niet haalbaar :19:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Misschien dat zoiets afschrikt?

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dat is inderdaad asociaal. Wij hebben dat ook weleens gehad, maar achter de dader ben ik nooit gekomen. Vlaggetjes in de drollen plaatsen met een tekst heeft bij een bekende ook nog wel geholpen, maar nog beter is het betrappen van de daders. Al moet je er wel rekening mee houden dat je geen camera´s op openbaar terrein mag richten. Je eigen tuin is prima, maar verder dan dat mag bij mijn weten niet.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Sonnie1983 schreef:We proberen al weken te zien wie het is maar nog steeds geen dader. Als he kijkt doen ze het niet.

En dat ga jij dan zelf betalen? Nee? Dat dacht ik al :LOL:

Je kunt niks anders doen dan hopen dat je er eens een x iemand op heterdaad betrapt. Heb hier last van hetzelfde. In de herfst is het nog erger want dan liggen de blaadjes van de bomen er voor en "zie" je het bijna niet. (nu kun je nog een beetje uitkijken en er overheen stappen/omheen lopen/ wegrollen met een stokje) Maar straks is het helemaal goed uitkijken geblazen. En ja, helaas, helaas, zie je maar zelden (ik maar 1x) dat iemand zijn/haar hond voor je deur/op de stoep laat schijten :hmmm:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Sonnie1983
Zeer actief

Nou de stadswacht controleert hier toch ook regelmatig in het natuurgebied of je de hond vast hebt.
Dat hoort toch bij hun taak?
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Gat wat irritant. Ik loop regelmatig met Aiko door jullie straat naar huis. (Mét volle poepzak, dat dan weer wel) :mrgreen:

Ik zal mijn ogen eens openhouden, want ik heb er laatst eentje zijn hond zien poepen bij, jawel, het speeltuintje bij de school. Zo vreselijk aso. Bah.

Hier heeft er laatst eentje zijn hond laten piesen tegen onze struik in de voortuin.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Afbeelding

Oooh! Waar heb je die vandaan??? Mijn voortuin wordt ook als uitlaatstrook gebruikt :gvd: heb er al een paar! mensen op aangesproken, maar het is nog steeds niet afgelopen. Dit zou wel een mooi middel zijn!
Sonnie1983
Zeer actief

Kat1 schreef:Gat wat irritant. Ik loop regelmatig met Aiko door jullie straat naar huis. (Mét volle poepzak, dat dan weer wel) :mrgreen:

Ik zal mijn ogen eens openhouden, want ik heb er laatst eentje zijn hond zien poepen bij, jawel, het speeltuintje bij de school. Zo vreselijk aso. Bah.

Hier heeft er laatst eentje zijn hond laten piesen tegen onze struik in de voortuin.
Dat zou super zijn. Liggen er nooit drollen in jullie straat?
Anders kunnen we nog kijken wie bij jullie wandelen en wie bij ons hihi
Ik heb ook altijd zakjes bij.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Toen ik Dante nog had was er op gegeven moment een stokoude dame met een stokoud teckeltje dat ze altijd precies voor ons pad liet schijten :gvd:
Ik vroeg haar dat op te ruimen (ik ben haar idd op gaan wachten), maar dat kon niet. Ze kon niet bukken. En ik was jong en had dat zo gedaan.

Oké. Zo kan ik ook spelen :engel:

De volgende dagen zette ik Dante achter het hek neer tegen de tijd dat ze langs kwam.
Mijn mooie mecheldame zei niks, en deed niks. Ze keek alleen maar. Heel serieus.
Na twee dagen heb ik mevrouw en haar teckel nooit meer gezien :tongue:

We hebben er 's avonds hartelijk om gelachen, man en ik :lol1:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tara schreef:Ik vind dat herfstblad allemaal wel makkelijk, want dan plassen de meiden dichter bij huis. Kan ik 's avonds sneller weer naar binnen. :engel:

Ik niet :schrik: Kans is dan met 90% gestegen dat de kinderen (ik kijk natuurlijk altijd goed uit :pffff: ) een mooi "spoortje" trekken bij binnenkomst :jank: :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Kat1
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Akita

Ongelezen bericht door Kat1 »

Sonnie1983 schreef:
Kat1 schreef:Gat wat irritant. Ik loop regelmatig met Aiko door jullie straat naar huis. (Mét volle poepzak, dat dan weer wel) :mrgreen:

Ja, en ik weet ook wel wie dat doet. Bij ons liggen die regelmatig in de gang, achter bij de poort. Aiko is er ook al op aangekeken, maar als die zulke muizenkeutels zou produceren, ging ik toch acuut naar de dierenarts met hem. :hmmm:
Sonnie1983
Zeer actief

Kat1 schreef:
Sonnie1983 schreef:

Ja, en ik weet ook wel wie dat doet. Bij ons liggen die regelmatig in de gang, achter bij de poort. Aiko is er ook al op aangekeken, maar als die zulke muizenkeutels zou produceren, ging ik toch acuut naar de dierenarts met hem. :hmmm:
zal dat niet dezelfde zijn als hier dab?
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Beste buurtbewoners,
De laatste tijd worden er steeds meer honden uitgelaten in ons veldje terwijl dit geen hondenuitlaatplaats is.Wij vinden dit vervelend en vragen u im u hond netjes te laten poepen en plassen daar waar dit wel mag.Wij hopen dat u daar begrip voor heeft en wij geen verdere acties hoeven te ondernemen.
Groeten van de buurvrouw van nummer...

Zoiets en dan zonder spelfouten natuurlijk :pffff: uitprinten en op een boom lantaarnpaal hangen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”