Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.

Ongelezen bericht door Muk »

renee-uk schreef:nou het zal wel aan mij liggen, maar ik ben het spoor toch wat bijster hoor.

ze zit al 2 jaar bij die schoonzus maar nu moet er een hulpfonds opgestart worden?
wat heeft die fokker er dan nog mee te maken?
en waarom nu al die mediatoestanden en acties als het al 2 jaar geleden gebeurd is?
Ik snap het ook niet meer helemaal. Maar ik zou het geweldig voor Anouk vinden als die eindelijk wel een huis krijgt waar zij begrepen wordt. Volgens mevrouw Bouman, de elitefokker, moet dat 300 euro kosten en zijn hebben dat al bijelkaar. Dus ik zie het probleem dan niet. Koop haar daar weg en geef Anouk het huis wat zij verdient.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Muk schreef:
renee-uk schreef:nou het zal wel aan mij liggen, maar ik ben het spoor toch wat bijster hoor.

ze zit al 2 jaar bij die schoonzus maar nu moet er een hulpfonds opgestart worden?
en waarom nu al die mediatoestanden en acties als het al 2 jaar geleden gebeurd is?
Ik snap het ook niet meer helemaal. Maar ik zou het geweldig voor Anouk vinden als die eindelijk wel een huis krijgt waar zij begrepen wordt. Volgens mevrouw Bouman, de elitefokker, moet dat 300 euro kosten en zijn hebben dat al bijelkaar. Dus ik zie het probleem dan niet. Koop haar daar weg en geef Anouk het huis wat zij verdient.
oh nu snap ik het, er moesten slaatjes uit geslagen worden :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

renee-uk schreef:
Muk schreef:

Geen idee, maar vreemd is het wel. En helaas is Anouk, die er zelf niks aan kan veranderen, hiervan de dupe.
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Muk schreef:

Geen idee, maar vreemd is het wel. En helaas is Anouk, die er zelf niks aan kan veranderen, hiervan de dupe.
dat is meestal zo bij al die enorme 'dierenliefhebbers' :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

renee-uk schreef:
Muk schreef: Geen idee, maar vreemd is het wel. En helaas is Anouk, die er zelf niks aan kan veranderen, hiervan de dupe.
En dan is Anouk nog een van de 1000-en huisdieren die het niet heeft getroffen. Alleen het lot van Anouk is bekend, de rest niet.
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Muk schreef: Geen idee, maar vreemd is het wel. En helaas is Anouk, die er zelf niks aan kan veranderen, hiervan de dupe.
En dan is Anouk nog een van de 1000-en huisdieren die het niet heeft getroffen. Alleen het lot van Anouk is bekend, de rest niet.
ik weet het en ik vind het dieptriest.
maar je verandert er niks aan, althans ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen :U:
Afbeelding

Muk

renee-uk schreef:
Muk schreef: En dan is Anouk nog een van de 1000-en huisdieren die het niet heeft getroffen. Alleen het lot van Anouk is bekend, de rest niet.
maar je verandert er niks aan, althans ik zou niet weten hoe je dat zou moeten doen :U:
Het is ook dieptriest. Ik heb jarenlang in een dierenasiel gewerkt en dan hadden die dieren nog geluk dat ze in dat asiel terecht kwamen. Maar ook dat was slechts een druppel op de gloeiende plaat.
Het enige wat ik eraan kan doen is af en toe een leuke herplaatser in huis nemen en dat doe ik dan ook. En als je dan ziet hoe die opleven (zeker bij Lobbes en Gina), dan is dat schitterend om te zien. Gina die eerst niet aan durfde te geven als ze hoge nood had en in huis plaste en het dan nog weer ging oplikken ook. Dat is wel heel triest om te zien. Terwijl ze het nu netjes aangeeft én het ook niet meer oplikt als er een ongelukje gebeurt, heerlijk!
renee-uk
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Muk schreef: En dan is Anouk nog een van de 1000-en huisdieren die het niet heeft getroffen. Alleen het lot van Anouk is bekend, de rest niet.
Het is ook dieptriest. Ik heb jarenlang in een dierenasiel gewerkt en dan hadden die dieren nog geluk dat ze in dat asiel terecht kwamen. Maar ook dat was slechts een druppel op de gloeiende plaat.
Het enige wat ik eraan kan doen is af en toe een leuke herplaatser in huis nemen en dat doe ik dan ook. En als je dan ziet hoe die opleven (zeker bij Lobbes en Gina), dan is dat schitterend om te zien. Gina die eerst niet aan durfde te geven als ze hoge nood had en in huis plaste en het dan nog weer ging oplikken ook. Dat is wel heel triest om te zien. Terwijl ze het nu netjes aangeeft én het ook niet meer oplikt als er een ongelukje gebeurt, heerlijk!
ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt ;)
het is inderdaad druppel op een gloeiende plaat, maar toch is iets beter dan niets.
Afbeelding

Muk

renee-uk schreef:
Muk schreef: Het is ook dieptriest. Ik heb jarenlang in een dierenasiel gewerkt en dan hadden die dieren nog geluk dat ze in dat asiel terecht kwamen. Maar ook dat was slechts een druppel op de gloeiende plaat.
ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt ;)
het is inderdaad druppel op een gloeiende plaat, maar toch is iets beter dan niets.
Absoluut, jij ziet dat bij Rita ook. :ok:
Elk dier dat een beter leven krijgt is er een.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Elmo/maureen schreef:Goed geschreven Fenella :ok:
:mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Programma gezien en wat reacties van betrokkenen gelezen.
Fokker is vaag, koper is vaag, opvang is vaag, test is vaag.
Enige die niet vaag was in mijn ogen is de hond.
Maar die is wel de sjaak :(:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

En sorry als je een elite fokker bent hoef je je honden niet op Marktplaats te zetten lijkt mij.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Tara schreef:
Célie schreef:
Joke Bouman (gedupeerde moeder)
Gedupeerd ?? Waardoor :80: Dat ze zo'n domme zoon gebaart heeft :19:
:LOL: :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: Nou zeg, wat een enorme oen!
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Maryanne schreef:
Dat dacht ik ook al en ik zie ook niet hoe dit vragen om financiele steun is
Dit stond er vanmorgen vroeg ook nog bij maar is intussen weggehaald. Stond nog wel
op mijn tablet dus even gekopieerd.

Hierbij stellen wij als Elitefokker van het ras Airedale Terrier €150,- ter beschikking.
Ons eigen Airdale Terrier Home verdubbelt het bedrag direct naar totaal €300,-
De eventuele (nieuwe) geverifieerde eigenaar van "ANOUK"ontvangt ook nog eens
kwaliteitsbrokken, speeltjes, en wat lekkers voor háár.

Misschien zijn er nog meer dierenliefhebbers, die iets of wat willen doen???
Donaties zijn ook van harte welkom: ABN-AMRO 42.47.03742 ten name van
mevrouw J. Bouman o.v.v. ANOUK.
Elitefokkers nog wel, toe maar!
Hé maar Tara, dat is nog eens wat anders dan "erkende fokker" :LOL: :LOL:
Lady.1
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 11
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lady.1 »

Célie schreef:
Lady.1 schreef:En sorry als je een elite fokker bent hoef je je honden niet op Marktplaats te zetten lijkt mij.
De Elite(met een hoofdletter hè) :pffff:
Oké jouw dag Elite :oohja:
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

De discussie op zich is heel terecht vind ik. Echter, in deze discussie laten veel mensen emotie overheersen (wat ik volledig begrijpen kan) maar dient ook te worden beseft dat "recht" moet worden getoetst als ding. Zo is de rechtstaat in Nederland nu eenmaal tot op heden (en helaas nog niet gewijzigd). Dat betekent dat "de koopwaar" moet worden getoetst op "gebreken". De enige testen die hiervoor zijn is oa de test die is uitgevoerd.
Natuurlijk zouden er mogelijkerwijs veel honden kunnen zakken (ik denk dat ik er ook eentje heb die echt uit de stekker zou gaan in bepaalde situaties) gezien de test is opgebouwd om de spanning bij de hond zo op te voeren en te zien wat deze in een situatie met overmatige stress zou doen. Goed, De uitslag werd als volgt beschreven:

"Keurmeester Bouwman heeft de uitslag van de uitgevoerde MAG test als volgt
samengevat.
De hond is nerveus en vertoont hapneigingen. Zij vertoont bovendien agressief
gedrag richting andere honden."

Gedragstechnisch gezien is dit ook wat het beeldmateriaal liet zien. Ik heb het nu puur over de wetenschappelijke kant -dus toetsbare, niet aan emotie of interpretatie hangende feiten van observatie-. En in de literatuur wordt agressie beschreven als breed spectrum van gedragingen, waarvan ook Anouk onderdelen liet zien: grommen, tanden laten zien, ambivalentie en mogelijk nog andere eigenschappen die zo op televisie niet helemaal goed waarneembaar zijn. In de test zie je de hond ook af en toe verstijven (en nogmaals: heel veel honden zouden dit doen en dat maakt de hond niet verkeerd of slecht, maar het is een observatie zonder interpretatie).
De vraag is nu: Is de hond geschikt in een druk gezin met 5 kinderen. Oftewel: als de keurmeesters te kennen geven dat dit mogelijk is en de hond zou (al dan niet met toedoen van verkeerd handelen van de eigenaren die niet capabel lijken deze hond aan te kunnen) alsnog een kind verwonden, wie is er dan aansprakelijk?

We hebben het hier namelijk over een ding en hoe groot is de kans dat het kortsluiting maakt? -> natuurlijk, dat is ook belachelijk als het gaat over een levend wezen, maar tot op heden is het helaas zo en zullen we het ermee moeten doen tot er inzicht komt in dat het dier een dier met emotie is en geen koelkast op pootjes.

Daarna wordt door RR de conclusie van de test sterk overtrokken: overmatige angst en overmatige agressie (= interpretatie) en dus ongeschikt als gezinshond in een dergelijke omvang. Dat is NIET de conclusie van de keurmeesters. Maar goed, zo geschiedde en dan wordt dus de eiser in het gelijk gesteld.

En wat hebben we hier nu van geleerd? -> wat mij betreft dat er nog zoveel te winnen valt op het leren begrijpen van honden en ik hoop van ganse harte dat mensen die graag een hond willen -en nooit gehad hebben- dit gezien hebben en iets langer nadenken voordat ze even een hond gaan ophalen. Daarnaast dat de rechtstaat zoals nu nog steeds niet recht doet aan een dier als het in de wetsboeken behandeld wordt als ding en hier dus echt nog wel verandering nodig is.
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik zie een hondje wat zich redelijk snel hersteld . Beestje komt uit een groep terriers en 2 jaar oud ,wat kun je daarvan verwachten .? Word als enige hond geplaatst bij mensen met 5 kinderen die dat beest niet begrijpen en er vanuit gaan dat het beest wel weet hoe de regels/voorwaarden werken in dat huis.
Als je dan ook nog hoord dat ze niet herplaatst kan worden en beter de spuit erin dan dat.

Weet zeker gezien haar leeftijd en af en toe wat onzeker gedrag , wat mag want daar ben je tenslotte ook maar 2 jaar voor , je hier een hele leuke hond van kan maken .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik denk dat Tessa een zelfde soort uitslag zou krijgen als zij ooit die test zou ondergaan. Ik denk zelfs dat zij op sommige onderdelen angstiger is. En dat dat niet mag in een eigen omgeving? Tja, hier zie ik af en toe nog steeds angstige reacties en ze woont hier toch al twee jaar. Ik kan het uitvalgedrag niet vergelijken, want Tessa is voor mij beter te lezen, maar dat Anouk na die correctie meteen netjes ging zitten vond ik wel apart. Daarnaast vond ik het ook jammer dat die herder niet het veld op mocht.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

labranwk schreef:De discussie op zich is heel terecht vind ik. Echter, in deze discussie laten veel mensen emotie overheersen (wat ik volledig begrijpen kan) maar dient ook te worden beseft dat "recht" moet worden getoetst als ding. Zo is de rechtstaat in Nederland nu eenmaal tot op heden (en helaas nog niet gewijzigd). Dat betekent dat "de koopwaar" moet worden getoetst op "gebreken". De enige testen die hiervoor zijn is oa de test die is uitgevoerd.
Natuurlijk zouden er mogelijkerwijs veel honden kunnen zakken (ik denk dat ik er ook eentje heb die echt uit de stekker zou gaan in bepaalde situaties) gezien de test is opgebouwd om de spanning bij de hond zo op te voeren en te zien wat deze in een situatie met overmatige stress zou doen. Goed, De uitslag werd als volgt beschreven:

"Keurmeester Bouwman heeft de uitslag van de uitgevoerde MAG test als volgt
samengevat.
De hond is nerveus en vertoont hapneigingen. Zij vertoont bovendien agressief
gedrag richting andere honden."

Gedragstechnisch gezien is dit ook wat het beeldmateriaal liet zien. Ik heb het nu puur over de wetenschappelijke kant -dus toetsbare, niet aan emotie of interpretatie hangende feiten van observatie-. En in de literatuur wordt agressie beschreven als breed spectrum van gedragingen, waarvan ook Anouk onderdelen liet zien: grommen, tanden laten zien, ambivalentie en mogelijk nog andere eigenschappen die zo op televisie niet helemaal goed waarneembaar zijn. In de test zie je de hond ook af en toe verstijven (en nogmaals: heel veel honden zouden dit doen en dat maakt de hond niet verkeerd of slecht, maar het is een observatie zonder interpretatie).
De vraag is nu: Is de hond geschikt in een druk gezin met 5 kinderen. Oftewel: als de keurmeesters te kennen geven dat dit mogelijk is en de hond zou (al dan niet met toedoen van verkeerd handelen van de eigenaren die niet capabel lijken deze hond aan te kunnen) alsnog een kind verwonden, wie is er dan aansprakelijk?

We hebben het hier namelijk over een ding en hoe groot is de kans dat het kortsluiting maakt? -> natuurlijk, dat is ook belachelijk als het gaat over een levend wezen, maar tot op heden is het helaas zo en zullen we het ermee moeten doen tot er inzicht komt in dat het dier een dier met emotie is en geen koelkast op pootjes.

Daarna wordt door RR de conclusie van de test sterk overtrokken: overmatige angst en overmatige agressie (= interpretatie) en dus ongeschikt als gezinshond in een dergelijke omvang. Dat is NIET de conclusie van de keurmeesters. Maar goed, zo geschiedde en dan wordt dus de eiser in het gelijk gesteld.

En wat hebben we hier nu van geleerd? -> wat mij betreft dat er nog zoveel te winnen valt op het leren begrijpen van honden en ik hoop van ganse harte dat mensen die graag een hond willen -en nooit gehad hebben- dit gezien hebben en iets langer nadenken voordat ze even een hond gaan ophalen. Daarnaast dat de rechtstaat zoals nu nog steeds niet recht doet aan een dier als het in de wetsboeken behandeld wordt als ding en hier dus echt nog wel verandering nodig is.
Meen je dat nou? :?
Waar, op welk moment, hapte de hond?

Hij maakte een hoop lawaai naar een andere hond.
Was dat agressief gedrag?
Waar zag je dat aan?

Hoe vond je de reactie van de hond toen de handler toestemming kreeg om te corrigeren?
(hond ging zitten en blafte niet meer)
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
labranwk
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef: Meen je dat nou? :? Ja dat meen ik, anders schrijf ik het niet op
Waar, op welk moment, hapte de hond? onder andere in de pop als die wordt aangeboden door de schoonzus/eigenaar wat je nog als spelenderwijs zou kunnen afdoen en rondom minuut 15: de duitse herder is in elk geval 2x goed te zien dat zij omgericht gedrag in de riem vertoont (na en tijdens het cirkelen, bij het grommen/blaffen bijten in de riem, oftewel: hapneigingen)

Was dat agressief gedrag? Ja, in de vakliteratuur wordt agressie breed omschreven en het gedrag van Anouk zowel bij de echte hond (Duitse herder) als bij de nephond eerder in het filmpje vertoont zij signalen van agressie.
Waar zag je dat aan? Aan haar gedrag: grommen, blaffen, tanden laten zien, omgericht gedrag en daarbij het happen/bijten in de riem (= omgerichte agressie bij gebrek aan kunnen bijten in de prikkel dat het gedrag in gang zet.

Hoe vond je de reactie van de hond toen de handler toestemming kreeg om te corrigeren? Prima toch, niets mis mee. De hond blijkt heel bereikbaar en dat is alleen maar mooi want dan kun je er iets mee. Of dat ook gebeurt is aan de handler die de hond op dit moment in handen heeft. Ik vind het geen enorm zwaar probleemgeval zoals ze zich toont hoewel snel onder de indruk, maar dat kan en hoeft geen probleem te vormen bij de juiste begeleiding.
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
ranetje
Zeer actief

labranwk schreef:
ranetje schreef: Meen je dat nou? :? Ja dat meen ik, anders schrijf ik het niet op
Waar, op welk moment, hapte de hond? onder andere in de pop als die wordt aangeboden door de schoonzus/eigenaar wat je nog als spelenderwijs zou kunnen afdoen en rondom minuut 15: de duitse herder is in elk geval 2x goed te zien dat zij omgericht gedrag in de riem vertoont (na en tijdens het cirkelen, bij het grommen/blaffen bijten in de riem, oftewel: hapneigingen)

Was dat agressief gedrag? Ja, in de vakliteratuur wordt agressie breed omschreven en het gedrag van Anouk zowel bij de echte hond (Duitse herder) als bij de nephond eerder in het filmpje vertoont zij signalen van agressie.
Waar zag je dat aan? Aan haar gedrag: grommen, blaffen, tanden laten zien, omgericht gedrag en daarbij het happen/bijten in de riem (= omgerichte agressie bij gebrek aan kunnen bijten in de prikkel dat het gedrag in gang zet.

Hoe vond je de reactie van de hond toen de handler toestemming kreeg om te corrigeren? Prima toch, niets mis mee. De hond blijkt heel bereikbaar en dat is alleen maar mooi want dan kun je er iets mee. Of dat ook gebeurt is aan de handler die de hond op dit moment in handen heeft. Ik vind het geen enorm zwaar probleemgeval zoals ze zich toont hoewel snel onder de indruk, maar dat kan en hoeft geen probleem te vormen bij de juiste begeleiding.
Het happen in de "aangeboden" pop heb ik niet kunnen waarnemen aangezien de hond niet zichtbaar was achter de rug van de geleider :denken:
Nog even afgezien van het feit dat dit een pop was en geen kind.
Elke hond weet het verschil.

Uiteindelijk blijkt dus dat dit helemaal geen ernstig gestoorde hond was, maar een hond zoals heel veel honden, die gewoon goed moet worden begeleid.

Dus wordt hij in het eindoordeel beschreven als agressief en happerig, dus gevaarlijk en kregen de (onwetende en nogal onhandige kopers) gelijk van de rechter.

En dat is wat mij nog steeds verbaast.

Niet dat ik de fokker zo geweldig vind, helemaal niet zelfs, maar deze uitspraak is voor mijn gevoel scheef.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
labranwk
Zeer actief
Contacteer:

Ik vel geen waarde oordeel, ik geef enkel aan dat de observatie wel degelijk klopt. En natuurlijk is de uitspraak wrang met name voor Anouk, maar een hond is voor de wet nu eenmaal een ding... dat mag wat mij betreft gisteren veranderwn, toch zullen we het er voor nu mee moeten doen.
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
ranetje
Zeer actief

labranwk schreef:Ik vel geen waarde oordeel, ik geef enkel aan dat de observatie wel degelijk klopt. En natuurlijk is de uitspraak wrang met name voor Anouk, maar een hond is voor de wet nu eenmaal een ding... dat mag wat mij betreft gisteren veranderwn, toch zullen we het er voor nu mee moeten doen.
Ik geef aan dat ik twijfels heb of de observatie klopt :wink:
Het oordeel over de hond zou uit deze test te halen moeten zijn en het zien van de test en het horen van het "verslag" geven mij het idee dat ik naar een ander filmpje heb zitten kijken dan zij.
Afbeelding
labranwk
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
labranwk schreef:Ik vel geen waarde oordeel, ik geef enkel aan dat de observatie wel degelijk klopt. En natuurlijk is de uitspraak wrang met name voor Anouk, maar een hond is voor de wet nu eenmaal een ding... dat mag wat mij betreft gisteren veranderwn, toch zullen we het er voor nu mee moeten doen.
Ik geef aan dat ik twijfels heb of de observatie klopt :wink:
Het oordeel over de hond zou uit deze test te halen moeten zijn en het zien van de test en het horen van het "verslag" geven mij het idee dat ik naar een ander filmpje heb zitten kijken dan zij.
wat dat aangaat is er 1 oplossing: keurmeester worden en het zelf gaan doen.
:wink:
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

zoals de schrijver hierboven al zegt is een observatie altijd objectief en mag je niet interpreteren. Een hond bijt. Of dat speels of agressief is dat is niet aan de observator. Hij kan daarnaast vermelden dat de hond met zijn staart kwispelde of dat hij zijn staart op dat moment hoog hield zonder kwispel. Dat hij verstarde of juist door de voorpoten boog maar interpreteren mag hij dan nog niet.

Na deze observatie komt pas de interpretatie. En die was in dit geval van de keurmeesters anders dan van de rijdenderechter.

Die maakte van een wel eens willen happende hond gelijk een agressieve hond. Ik denk omdat hij zelf nogal angstig is voor honden en het gedrag van Anouck richting de Duits herder hem bijzonder agressief leek.

Hij had zijn conclusie dus al getrokken op basis van emotie.
Afbeelding
gevni havanezers
labranwk
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:zoals de schrijver hierboven al zegt is een observatie altijd objectief en mag je niet interpreteren. Een hond bijt. Of dat speels of agressief is dat is niet aan de observator. Hij kan daarnaast vermelden dat de hond met zijn staart kwispelde of dat hij zijn staart op dat moment hoog hield zonder kwispel. Dat hij verstarde of juist door de voorpoten boog maar interpreteren mag hij dan nog niet.

Na deze observatie komt pas de interpretatie. En die was in dit geval van de keurmeesters anders dan van de rijdenderechter.

Die maakte van een wel eens willen happende hond gelijk een agressieve hond. Ik denk omdat hij zelf nogal angstig is voor honden en het gedrag van Anouck richting de Duits herder hem bijzonder agressief leek.

Hij had zijn conclusie dus al getrokken op basis van emotie.
Exact :ok:
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik heb het filmpje gisteren terug gekeken, arme hond :ugh: De uitslag van de test vond ik verbazingwekkend. Ik zag absoluut geen nerveuze, agressieve hond. Ja, wel als je er vanuit gaat dat alle honden allemansvriendjes zijn en alles als positief ervaring. De hond vond die arm niks (en terecht) maar deed niets anders dan ontwijken. Hoezo agressie? Op al het andere vond ik hem des Terriërs reageren: stoïcijns en stabiel. En dat Terriërs geen allemansvriendjes zijn is bekend, zeker naar andere honden.

Al snap ik de fokker ook niet helemaal hoor. De kopers zitten compleet fout met hun denkwijze én handelen maar dan neem je de hond toch terug? Alleen al voor het welzijn van de hond. Maar ik vond de uitspraak niet helemaal terecht..
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou zo graag willen weten hoe het nu met Anouk gaat maar die de peuter fokker blijft maar doorpraten over geld en Elite fokkers blahblahblah. :blah:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Maryanne schreef:Ik zou zo graag willen weten hoe het nu met Anouk gaat maar die de peuter fokker blijft maar doorpraten over geld en Elite fokkers blahblahblah. :blah:
Doe eens vragen aan die Peuter hoe het met haar gaat :19: Ben ook wel benieuwd...
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
Maryanne schreef:Ik zou zo graag willen weten hoe het nu met Anouk gaat maar die de peuter fokker blijft maar doorpraten over geld en Elite fokkers blahblahblah. :blah:
Doe eens vragen aan die Peuter hoe het met haar gaat :19: Ben ook wel benieuwd...
Dat heb ik gedaan. Maar geen anwoord :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”