Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !
Moderator: moderatorteam
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
- Aantal honden: 1
Re: dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !
Mijn hond heeft alleen twee cavia's van de buurman en een waterhoentje naar de andere wereld geholpen. Ik ben er niet trots op. Zelf eet ik geen vlees, niet van mensen en ook niet van dieren.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jezus zeg je bent wel een zeikerd eerste klas hoor met je overemotionele geblaat.
Wat denk je dat er in hondenbrokjes zit die jij je hondje iedere dag voorschotelde.
En die lap vlees die je zelf eet , die heeft ook 4 poten gehad.
Wat denk je dat er in hondenbrokjes zit die jij je hondje iedere dag voorschotelde.
En die lap vlees die je zelf eet , die heeft ook 4 poten gehad.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Liesbeth
- Zeer actief
Hoezo mislukte reddingspoging en hoezo kennen? En klein huisdiertjePakdebal schreef:.
ik ben nog steeds erg bedroefd van die spreeuw , die van mijn balkon is gevallen , na een mislukte reddingspoging .
Die spreeuw kende ik,
want de hele dag zat hij op mijn balkon te hippen , daarom zeker , het was een klein huisdiertje voor 1 dag .
Terwijl het " maar " een vogeltje was..![]()
Maar die vele muizen, mollen, konijnen , hazen , jonge zwanen , die jullie honden " for the fun " doden .???
daar zou ik niet tegen kunnen .![]()
ik snap niet , dat jullie dit met grote trotsheid, zou ik bijna schrijven, kunnen verhapstukken .
Die spreeuw zat daar net één dag te hippen op jouw balkonnetje. Waarschijnlijk was hij/zij al op sterven na dood en dan ga jij nog proberen om dat arme dier te vangen.
Nmm heb jij die spreeuw meer stress gebracht voor zijn dood dan een hond of kat zou doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die spreeuw had ik, hoe sneu ook en hoe moeilijk ik dat ook zou vinden, zelf even geholpen waarschijnlijk. En nee dat doe ik niet als ik denk dat het nog gered kan worden, want resp. een kraai genaamd Karel, een kauw genaamd Moppie en een mereltje genaamd Hercules zijn helemaal opgelapt bij mij en vliegen als het goed is alweer wat jaartjes vrolijk rond. (ja alles krijgt hier een naam al is het maar 1 dag bij me)
Mijn honden mogen niet jagen en mogen geen katten killen. Maar ze hebben wel een dusdanig instinct dat als ze een konijn/haas tussen hun poten krijgen (lees: ze jagen dus niet op dat is levensgevaarlijk hier!!) dat het einde konijn/haas is en ja vind ik even sneu om te zien, om vervolgens te bedenken dat het voor het beestje wel beter is dat een van hen er in een sec. een eind aan gemaakt heeft ipv nog een maand creperen omdat een hond zoals die van mij nooit een kerngezond konijn/haas kan vangen in het open veld. Daarnaast barst het hier van de jagers.
Mollen zou ik ook geen probleem mee hebben aangezien ik de gaten in mijn voortuin heb zitten van Albert, tot op heden lokaliseert er hier eentje ze wel maar verder dan een poging tot uitgraven komt het niet op dit moment. Zonder resultaat dus nog...
Mijn honden mogen niet jagen en mogen geen katten killen. Maar ze hebben wel een dusdanig instinct dat als ze een konijn/haas tussen hun poten krijgen (lees: ze jagen dus niet op dat is levensgevaarlijk hier!!) dat het einde konijn/haas is en ja vind ik even sneu om te zien, om vervolgens te bedenken dat het voor het beestje wel beter is dat een van hen er in een sec. een eind aan gemaakt heeft ipv nog een maand creperen omdat een hond zoals die van mij nooit een kerngezond konijn/haas kan vangen in het open veld. Daarnaast barst het hier van de jagers.
Mollen zou ik ook geen probleem mee hebben aangezien ik de gaten in mijn voortuin heb zitten van Albert, tot op heden lokaliseert er hier eentje ze wel maar verder dan een poging tot uitgraven komt het niet op dit moment. Zonder resultaat dus nog...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Pakdebal, schokkend en emotioneel enorm zwaar om dat mee te maken.Pakdebal schreef:.
ik ben nog steeds erg bedroefd van die spreeuw , die van mijn balkon is gevallen , na een mislukte reddingspoging .
Die spreeuw kende ik,
want de hele dag zat hij op mijn balkon te hippen , daarom zeker , het was een klein huisdiertje voor 1 dag .
Terwijl het " maar " een vogeltje was..![]()
Maar die vele muizen, mollen, konijnen , hazen , jonge zwanen , die jullie honden " for the fun " doden .???
daar zou ik niet tegen kunnen .![]()
ik snap niet , dat jullie dit met grote trotsheid, zou ik bijna schrijven, kunnen verhapstukken .
Ik kan me goed in je droefheid verplaatsen, vooral omdat je die spreeuw persoonlijk goed kende.
Dat hakt er flink in zo'n traumatische gebeurtenis.
Hopelijk kun je toch nog een paar uurtjes slapen vannacht.
Ik zou er veel over praten en het zeker van me af blijven schrijven.
Gooi het maar hier in de groep, de meesten zijn erg behulpzaam en empathisch ingesteld.
Is er bij jullie in de regio geen praatgroep ?
Dat zou wel fijn zijn, want als je verdriet chronisch wordt is de ramp voor jezelf niet te overzien.
Een PTSS (post traumatisch stress syndroom) noemen ze dat.
Zonder professionele hulp word je leven dan ondraaglijk.
Er bestaan overigens goede therapieën voor met bemoedigende resultaten.
Is je huisspreeuw begraven of gecremeerd?
Heb je dat alleen gedaan of was er een hulpverlener aanwezig om je psychisch te ondersteunen?
Verwijt je zelf niets en praat je zeker geen schuldgevoel aan.
Je hebt alles gedaan wat in je vermogen lag, daar zul je je bij moeten neerleggen.
Wat kan het leven toch wreed zijn.
Verschrikkelijk wat een verhaal, vooral op de manier hoe je het vertelt.
Ik zie het nu helemaal voor me.
Was ik maar, net als jij, niet zo gevoelig.
De waterlanders stromen nu onophoudelijk over mijn toetsenbord.
Ik wens je de komende tijd veel sterkte.
Een welgemeende virtuele knuffel.
H. A. von Wolfsblut
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
lets have fun
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dit was een domme mol die echter keurig levend en wel weer los gelaten werd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Toen ik nog in de polder woonde heb ik speciaal een kat aangeschaft zodat hij me kon verlossen van de vele muizen die daar rondliepen.
dat vond ik wel zielig ) en dat deed hij echt wel voor de lol. Ik vond echt overal dooie muizen. Hij stopte ze in mijn schoenen en tussen de bank en ik ben er zelfs een keer een tegengekomen in mijn bed.
Maar de muizenplaag werd wel stukken minder toen hij eenmaal was
Nou, mijn kat niet hoor. Die vrat ze echt niet allemaal op ( want hij had nooit honger, hij kreeg natuurlijk ook gewoon kattenvoer) maar bleef ze wel doodmaken ( na er eerst een kwartiertje mee gespeeld te hebbenZamunda schreef:Ohja, en mijn katten doden niet 'for the fun' hoor. Het is bittere ernst en alles wordt met huid en haar opgebarfd. Uiteraard pas nádat ze hun vangst thuisgebracht hebben en aan mij hebben laten zien.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Goh, heb je nu weer een nieuw onderwerp gevonden om 100 topics over te openen over hoe slecht "wij" (de rest van de forummers) zijn ten opzichte van jou?
Maar vertel eens PdB, want in het mollentopic gaf je daar ook geen antwoord op.
Je vind het zelf namelijk super stoer staan (je eigen woorden) als Bauke met een konijn aankwam en voor je voeten legde ...........
Dat is toch ook het instinct van de hond?
En even voor de duidelijk, ze mogen hier ook niet zomaar gaan jagen hoor. De enige beesten die ze hier 'gevangen' hebben waren al dood
Je vind het zelf namelijk super stoer staan (je eigen woorden) als Bauke met een konijn aankwam en voor je voeten legde ...........
En even voor de duidelijk, ze mogen hier ook niet zomaar gaan jagen hoor. De enige beesten die ze hier 'gevangen' hebben waren al dood
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die van mij krijgen ook gewoon kattenvoer hoor (ondanks de tip van de buren om dat niet meer te doen, omdat ze dan meer zouden vangenAnja schreef:Toen ik nog in de polder woonde heb ik speciaal een kat aangeschaft zodat hij me kon verlossen van de vele muizen die daar rondliepen.
Nou, mijn kat niet hoor. Die vrat ze echt niet allemaal op ( want hij had nooit honger, hij kreeg natuurlijk ook gewoon kattenvoer) maar bleef ze wel doodmaken ( na er eerst een kwartiertje mee gespeeld te hebbenZamunda schreef:Ohja, en mijn katten doden niet 'for the fun' hoor. Het is bittere ernst en alles wordt met huid en haar opgebarfd. Uiteraard pas nádat ze hun vangst thuisgebracht hebben en aan mij hebben laten zien.
dat vond ik wel zielig ) en dat deed hij echt wel voor de lol. Ik vond echt overal dooie muizen. Hij stopte ze in mijn schoenen en tussen de bank en ik ben er zelfs een keer een tegengekomen in mijn bed.
Dat spelen met levende muis hoeft voor mij ook niet zo, voorheen (ander huis) deden ze dat wel vaker maar nu eigenlijk zelden. Ik denk dat dat komt omdat omdat ze nu een behoorlijk eindje naar huis moeten sjouwen met de vangst en misschien ook wel omdat ze nu weer wat ouder zijn.
Maar dat jij die muizen terugvond in je schoenen, bank en bed.... iew
Of dat de muis toch niet zo goed beviel en dan als uitgekotst pakketje voor mij (op een willekeurige plaats) achtergelaten wordt
- Roompie
- Zeer actief
Had dit niet gewoon in dat spreeuwentopic zelf gekunt?

- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
-
Pakdebal
Roompie schreef:Had dit niet gewoon in dat spreeuwentopic zelf gekunt?
nee, want als hondenbezitters met " jaag en kill" -grage honden zou dit niet opgevallen zijn.
lijkt wel een nieuwe trend , dat je hond een wild dier MOET opeten , anders is het geen hond . !
kom nou, mijn hond was ook gewoon een hond zonder maar 1 gedood te hebben .
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
De ene hond is de andere hond niet he? Jou hond zal weer dingen hebben gedaan die mijn honden niet doen.Pakdebal schreef:Roompie schreef:Had dit niet gewoon in dat spreeuwentopic zelf gekunt?
nee, want als hondenbezitters met " jaag en kill" -grage honden zou dit niet opgevallen zijn.![]()
lijkt wel een nieuwe trend , dat je hond een wild dier MOET opeten , anders is het geen hond . !
kom nou, mijn hond was ook gewoon een hond zonder maar 1 gedood te hebben .
En ik ga echt geen honden aan de lijn houden omdat ze eens in de zoveel tijd een konijn/haas te pakken krijgen.
En ik ben er trouwens niet trots op, maar het is de realiteit en wat ik niet kan veranderen daar ga ik niet om janken.
Dat verandert toch niks aan de zaak, al dat gejank.
Ik denk trouwens dat je je weleens kan vergissen dat je hond nooit een ander dier gedood heeft, een muisje is zo doorgeslikt hoor dat hoef je helemaal niet meegekregen te hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Pakdebal
kijk, dat is het verschil, ik ( !! ) hield daar wel rekening mee, en nam hem aan de lijn .gonnie schreef: De ene hond is de andere hond niet he? Jou hond zal weer dingen hebben gedaan die mijn honden niet doen.
En ik ga echt geen honden aan de lijn houden omdat ze eens in de zoveel tijd een konijn/haas te pakken krijgen.
En ik ben er trouwens niet trots op, maar het is de realiteit en wat ik niet kan veranderen daar ga ik niet om janken.
Dat verandert toch niks aan de zaak, al dat gejank.
realiteit ?.. ja, voor jou zeker , kom nou toch .
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 03 okt 2013 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
En nou ben ik toch wel heel erg benieuwd of jij vlees of eieren eet?
Dat zijn ook dieren he? Of is het dan anders omdat ze voor je doodgemaakt worden?
Dat zijn ook dieren he? Of is het dan anders omdat ze voor je doodgemaakt worden?
Groetjes Gonnie.
-
Pakdebal
die heb ik niet zelf doodgemaakt en rauw opgegeten , dat is de oermens die dat deed .gonnie schreef:En nou ben ik toch wel heel erg benieuwd of jij vlees of eieren eet?
je wringt je nu in alle hoeken om je excuus te vinden voor je honden ( want daar gaat het om ) , maar ik blijf er bij :
dat het volstrekt NIET nodig is .
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 03 okt 2013 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
Pakdebal schreef:kijk, dat is het verschil, ik ( !! ) hield daar wel rekening mee, en nam hem aan de lijn .gonnie schreef: De ene hond is de andere hond niet he? Jou hond zal weer dingen hebben gedaan die mijn honden niet doen.
Dat verandert toch niks aan de zaak, al dat gejank.![]()
realiteit ?.. ja, voor jou zeker , kom nou toch .
Goh, ik ga je voordragen voor een medaille. Is dan fijn voor jou dat jij je hond aan de lijn hield, ik doe daar niet aan, dat vind ik namelijk zielig als mijn honden levenslang aan de lijn moeten lopen, al vind ik zielig eigenlijk een rotwoord, ik vind iets niet zo snel zielig.
Laat ik het zo zeggen ik vind het rot voor mezelf als ik met honden aan de lijn moet lopen.
Laatst gewijzigd door gonnie op 03 okt 2013 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Kijk en daar klopt je redenatie al niet, wat maakt het uit of je zelf de dieren niet hebt doodgemaakt?Pakdebal schreef:die heb ik niet zelf doodgemaakt en rauw opgegeten , dat is de oermens die dat deed .gonnie schreef:En nou ben ik toch wel heel erg benieuwd of jij vlees of eieren eet?
je wringt je nu in alle hoeken om je excuus te vinden voor je honden ( want daar gaat het om ) , maar ik blijf er bij :
dat het volstrekt NIET nodig is .
Ik wring me echt niet in alle hoeken, ik vind jou argumenten gewoon niet kloppen.
Jij bent dus eigenlijk een huurmoordenaar, je wilt zelf niet doden want o wat is dat zielig voor die arme dieren, maar als een ander het voor je doet dan geniet je van je biefstukje.
Dat vind ik niet van realiteitszin getuigen. Mensen kunnen trouwens ook goed leven zonder vlees, ook wij hebben geen vlees nodig, als je fruit eet zit daar alles in wat je nodig hebt.
Maar ik lust ook mijn vlees rauw ben ik nu net zo erg als mijn honden?
Zal tegen mijn honden zeggen dat ze de haas voortaan maar moeten braden want dan is het zo te horen minder erg, of ik vang ze voor ze en braad ze voor ze dan is het dus wel goed, als ze ze maar niet zelf vangen en rauw opeten. Haha.
Groetjes Gonnie.
- Ήυs
- Zeer actief
En maar blijven reageren. Ik vind het wonderbaarlijk. Twee topics over een dooie vogel.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Met dien verstande, dat een ei een toekomstig dier is.gonnie schreef:En nou ben ik toch wel heel erg benieuwd of jij vlees of eieren eet?
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Bink2009
- Zeer actief
Grote kans dat jij nu ook in de negeer gaatVeronique & Kyra schreef:Goh, heb je nu weer een nieuw onderwerp gevonden om 100 topics over te openen over hoe slecht "wij" (de rest van de forummers) zijn ten opzichte van jou?
- Ήυs
- Zeer actief
"
Zooo iedereen schuldig, zelfs de meest heilige. Zijn we er ook weer klaar mee.
"Pakdebal schreef:Tara schreef:Mijn honden zouden dat konijn zonder aarzeling bij mij gebracht hebben, mooi voor in d'n pot.
deed mijn hond ook, dat heb ik hem nooit aangeleerd dat gaat vanzelf , keurig legde hij het dode konijn voor mijn voeten neer ..![]()
![]()
![]()
ik was zeer trots en vond het super stoer staan .
Zooo iedereen schuldig, zelfs de meest heilige. Zijn we er ook weer klaar mee.
-
Pakdebal
Veronique & Kyra schreef: Maar vertel eens PdB, want in het mollentopic gaf je daar ook geen antwoord op.
het konijn was al dood, ik vond het stoer staan, dat hij het op een JACHTHOND manier naar mij toebracht , zo had ik het nooit hem geleerd .
dus ipv gelijk opeten bracht hij het naar mij, de jager , toe , en daar werden ze ook voor gefokt . .
mooi, dat jij het ook niet toelaat om zomaar te jagen ,
of het nu een paard of een jonge zwaan is , het ligt ALTIJD aan de eigenaar NOOIT aan de hond zelf .
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ah dus instinct. Laten we dat ff duidelijk hebben...Pakdebal schreef:Veronique & Kyra schreef: Maar vertel eens PdB, want in het mollentopic gaf je daar ook geen antwoord op.
het konijn was al dood, ik vond het stoer staan, dat hij het op een JACHTHOND manier naar mij toebracht , zo had ik het nooit hem geleerd .![]()
dus ipv gelijk opeten bracht hij het naar mij, de jager , toe , en daar werden ze ook voor gefokt . .![]()
mooi, dat jij het ook niet toelaat om zomaar te jagen ,
of het nu een paard of een jonge zwaan is , het ligt ALTIJD aan de eigenaar NOOIT aan de hond zelf .

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
PdB, waarom staat er dan bij jouw profiel bij 'jouw ras' jachthonden? Vind ik wel heel wonderlijk dan. Ik kan je wel wat tips geven als je vegetarisch wilt gaan eten hoor, dat doe ik al mijn hele leven. Niet omdat ik het zielig vind alleen. Maar dat kan wel hoor, doen heleboel mensen.
Ik heb zo'n beetje alle manieren van dieren slachten wel eens gezien. En het is niet prettig om naar te kijken. Vooral varkens, die krijsen nogal. Nou ja, dat hoort niet natuurlijk. Soms krijgen ze een hartaanval voordat ze geslacht kunnen worden, van de stress. Varkens zijn bijna net zo slim als honden, schijnt. Maar het is wel zo, het is altijd snel gedaan. In een seconde zijn ze dood. Alleen niet bij kosher slachten, maar eerlijk gezegd vond ik het geen heel naar gezicht, het beest had niet door wat er gebeurde. En het zag er niet alsof ie pijn had.
Dat heb ik allemaal op beeldmateriaal gezien, niet live. Dat zou ik niet trekken. Ik vind het niet zielig om dat dieren worden geslacht maar ik kan er ook niet goed naar kijken. Zoals de meeste mensen, volgens mij. Dat vind ik dan wel weer een beetje hypocriet, dat mag ik zeggen, haha. Want het komt wel op hun bordje, niet op de mijne.
Eigenlijk vind ik jagers op een eerlijkere manier vlees eten. Die schieten het tenminste zelf. Ik wil wedden als je de gemiddelde Nederlander zo'n penpistool in de handen drukt bij een koe en zegt, toe maar, dat ze hard huilend wegrennen. Maar ze eten het wel op. Dan heb ik toch iets meer respect voor de jager, die er nog zijn best voor moet doen en het dier echt ziet sterven. Het is dan wel hard, maar als je daar niet tegen kunt, kun je misschien maar beter vegetariër worden. Ik ben ook niet de dapperste, zeg maar.
Ik heb zo'n beetje alle manieren van dieren slachten wel eens gezien. En het is niet prettig om naar te kijken. Vooral varkens, die krijsen nogal. Nou ja, dat hoort niet natuurlijk. Soms krijgen ze een hartaanval voordat ze geslacht kunnen worden, van de stress. Varkens zijn bijna net zo slim als honden, schijnt. Maar het is wel zo, het is altijd snel gedaan. In een seconde zijn ze dood. Alleen niet bij kosher slachten, maar eerlijk gezegd vond ik het geen heel naar gezicht, het beest had niet door wat er gebeurde. En het zag er niet alsof ie pijn had.
Dat heb ik allemaal op beeldmateriaal gezien, niet live. Dat zou ik niet trekken. Ik vind het niet zielig om dat dieren worden geslacht maar ik kan er ook niet goed naar kijken. Zoals de meeste mensen, volgens mij. Dat vind ik dan wel weer een beetje hypocriet, dat mag ik zeggen, haha. Want het komt wel op hun bordje, niet op de mijne.
Eigenlijk vind ik jagers op een eerlijkere manier vlees eten. Die schieten het tenminste zelf. Ik wil wedden als je de gemiddelde Nederlander zo'n penpistool in de handen drukt bij een koe en zegt, toe maar, dat ze hard huilend wegrennen. Maar ze eten het wel op. Dan heb ik toch iets meer respect voor de jager, die er nog zijn best voor moet doen en het dier echt ziet sterven. Het is dan wel hard, maar als je daar niet tegen kunt, kun je misschien maar beter vegetariër worden. Ik ben ook niet de dapperste, zeg maar.
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat is de beschaving, en laten we eerlijk zijn de meeste zouden dan vegetariërs worden , en een bloemkool is veel makkelijker te besluipen dan een haasFizgig schreef:PdB, waarom staat er dan bij jouw profiel bij 'jouw ras' jachthonden? Vind ik wel heel wonderlijk dan. Ik kan je wel wat tips geven als je vegetarisch wilt gaan eten hoor, dat doe ik al mijn hele leven. Niet omdat ik het zielig vind alleen. Maar dat kan wel hoor, doen heleboel mensen.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Tsja, Emotioneel een beetje lek onze pak de bal, die geen spreeuw weet te pakken en nu in een gewetencrises zit.
Een hond moet niet achter wild aan jakkeren. Of hij nu voor de kill gaat of niet. Het kan in een onbewaakt ogenblik gebeuren. Maar het is niet iets om trots op te zijn.
Dan zijn er nog mensen die hun huistijger rustig een kwartier met een muis of vogel laten spelen. Vreselijk toch om dat aan te zien! Maar Hun emoties zijn te sterk ontwikkeld, om de maat 36 erop te zetten. Het is natuurlijk wat de kat doet.
Ja, en dan moet alles nog gered worden, en op een forum geschreven worden. Want als je een dier red, dan ben je de beste dierenvriend, lijkt het.
Een hond moet niet achter wild aan jakkeren. Of hij nu voor de kill gaat of niet. Het kan in een onbewaakt ogenblik gebeuren. Maar het is niet iets om trots op te zijn.
Dan zijn er nog mensen die hun huistijger rustig een kwartier met een muis of vogel laten spelen. Vreselijk toch om dat aan te zien! Maar Hun emoties zijn te sterk ontwikkeld, om de maat 36 erop te zetten. Het is natuurlijk wat de kat doet.
Ja, en dan moet alles nog gered worden, en op een forum geschreven worden. Want als je een dier red, dan ben je de beste dierenvriend, lijkt het.