Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ergerlijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ergerlijk

Ongelezen bericht door lieke »

twinkeltje schreef:Ps dat is trouwens geen fysiek geweld hoor dat is haar beschermen tegen nog meer stommiteiten

:LOL:
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Mijn honden houden ook niet van zulke hondjes haha.
Je mag ze wel lenen hoor?
Zijn bijna net zo groot haha.
chi-mama gaat ook vliegen :pffff:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Anja schreef:
iones schreef:Kleine keffers treffen het ook niet op hún beurt.
Ze komen 9 van de 10x bij mensen terecht die ze niet al hond behandelen en opvoeden. Waar ze niet echt hond kunnen zijn. "kom eens bij mammie liefie"..... getver.
Wat mankeert daaraan? :hmmm: :LOL:

Ik zou ze gewoon opzij schuiven met mijn voet. Opzouten! Ik vind het ook best zielig voor die hondjes, want er komt een dag dat ze de verkeerde tegenkomen.
Nou, uit de handelswijze blijkt dat de hondjes niet opgevoed zijn. Ze komen weg met slecht gedrag.

"kom eens bij mammie" is níet een commando dat je serieus kunt nemen als hond zijnde. Het geeft ook geen duidelijkheid.

Ik zelf zeg ook wel eens "mamsie" als ik met mijn honden aan het praten ben, en dan behandel ik ze ook een beetje kinderlijk. Maar daarnaast voed ik ze op als hond, bied ik ze duidelijkheid en grenzen en weten ze waar ze met mij aan toe zijn. Ze kunnen bij mij ook helemaal hond zijn, zichzelf.

En als ze moeten komen en ik ben serieus, dan ga ik niet roepen "kom eens bij mammie".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Och, een roedel keffers :schrik: daar ken ik er ook wat van :ugh:

Nou hebben wij heus geen voorbeeldige honden dat alleen maar engeltjes zijn :F: Maar soms komen we een roedel dwerg? teckels tegen het zijn er een stuk of 7 (ik kan ze niet eens tellen) en die komen al blaffend aangestormd, de helft uit angst en de helft om te intimideren/wegjagen.. onze honden lopen er met een boog omheen, omdat ze gewoon niet weten wat ze ermee aanmoeten.. want als ze dichtbij zijn en onze honden oogcontact maken dan rent de helft gillend weg om op afstand weer te gaan blaffen :80: en de andere helft raakt opgefokt en gaat nog harder blaffen en dreigen.. echt een zooitje ongeregeld :LOL: ik krijg soms de neiging, om ze mijn met voeten weg te smijten, want overal waar je loopt moet je oppassen dat je niet op zo een beestje staat :engel:
en dan sjokt er een oudere dame achter die met alles bezig is behalve die teckels :tongue:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat keffen op zich kunnen die van mij nog wel handelen, maar dat keffend los op ze afstormen waarderen ze dan niet.
Ruby vreet ze te plekken op en Black pist er overheen
Afbeelding
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Sinds we zelf 2 wawa's in huis hebben weet ik dat je de neiging hebt ze regelmatig even op te pakken... fout. We hebben dus met iedereen afgesproken om deze kleine dametjes als honden op te voeden. Ze hebben zelf pootjes en willen deze graag zelf gebruiken. Chihuahua's zijn juist hondjes die je als hond moet aansturen...

De mama waar jij het over hebt, zal dagelijks deze hondjes als haar kindjes beschouwen en ik ben bang dat daar geen gedragsdeskundige tegen op kan.
Levens gevaarlijk zowel de hondjes als de mama. Want zij doen niets verkeerd.

Lieke: snap jouw frustratie wel. Sterkte als je je eerdaags weer tegen komt en respect dat je je wijselijk stil houdt.

Ingrid
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Buddyboy schreef:Sinds we zelf 2 wawa's in huis hebben weet ik dat je de neiging hebt ze regelmatig even op te pakken... fout. Ingrid
Fout? Waarom is dat fout? Mijn taak is mijn minihondjes zo veilig mogelijk en vooral heel te houden. Zodra er een situatie is waar ik twijfel of het wel goed gaat, meestal bij loslopende aandenderende honden, hup.. dan gaan ze de lucht in.
Mijn hondjes, mijn keuze en een ander mag er van vinden wat ze willen.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)

Ongelezen bericht door Buddyboy »

Anja schreef:
Buddyboy schreef:Sinds we zelf 2 wawa's in huis hebben weet ik dat je de neiging hebt ze regelmatig even op te pakken... fout. Ingrid
Fout? Waarom is dat fout? Mijn taak is mijn minihondjes zo veilig mogelijk en vooral heel te houden. Zodra er een situatie is waar ik twijfel of het wel goed gaat, meestal bij loslopende aandenderende honden, hup.. dan gaan ze de lucht in.
Ho, begrijp me goed.. als er een aanstormende bende aankomt, ga ik ook voor veiligheid en evnt. oppakken. Ik bedoel meer de hele dag door evn oppakken en weer neer zetten. We hebben afgesproken: zelf even door de knieen en dan knuffelen. De hondjes worden anders de hele dag door "hoger" geplaatst en dat is juist voor dit ras niet erg handig.

Let wel: natuurlijk gaat veiligheid voor alles. Maar krijg bij dit topic het gevoel dat de mama-chi deze hondjes behandelt als kindjes ( lees: tutjes).

En natuurlijk is ieder ras weer uniek en val je of voor dit ras of iets anders. En dat is idd ieders eigen keuze en geen enkel ras is minder dan de ander. Maar wel elk ras is anders.
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik begrijp niet dat dit soort hondjes volwassen worden.
Een tijd geleden werd Zappa in het vos aangevallen door een roedeltje van dat kleine gespuis. Er hingen er 3 in hem, waarvan 1 aan zijn wang.
Mijn muts vluchtte weg....help baas help.
Bij mijn vorige hond was het gruwelijk mis gegaan. Roedeltje zou vooral bestaan uit halve hondjes.
Dat gaat toch een keer fout.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Idd, kom hier dergelijke hondjes ook wel tegen. Bejaarde westie zonder baas die ons al keffend achtervolgd. Wawa die er vól voor gaat :evil:
Goed de aandacht van Suus vasthouden, want ik zie haar wel kijken :hmmm:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Lieke, ik zou trouwens als ik jou was met een spuitbus goeiekope deo gaan rondlopen.
De eerste de beste blafrat die met zijn overschatte gekef mijn kant uit zou komen zou een spraytje op zijn grote bekje kunnen krijgen.
Nee, dat is niet aardig, en ja, dat is effectief.

Nee, dat vind ik zielig voor die hondjes. :ugh:
En eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken wat chi-mama dan te blèren heeft. Ik voorzie eerdaags wel de nodige ongelukken maar goed, in ieder geval niet door mij of door mijn honden.
Ik was dus gelijk Pontius Pilatus mijn handen in onschuld. :engel:
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Pipra zou de hapratten zo ver mogelijk ontlopen, maar Salina is niet te beroerd om een lipje op te trekken en desnoods blikkerend tandengeweld te gebruiken! Ze maakt geen gaatjes, dus van mij zou ze die chi's best af mogen snauwen. Voor baasje is het denk ik enger dan voor de hondjes zelf ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bouvierpoedel schreef:Volgende keer als je ze aan ziet komen zelf de aanval inzetten met een grote muil. Of zo'n misthoorn kopen en op ze af vliegen.

Dina will wel even bij tante Lieke logeren die denkt dat het speelgoed is en legt ze plat en wil ze horen piepen. :engel:
:LOL:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Buddyboy schreef:
Anja schreef:
Ho, begrijp me goed.. als er een aanstormende bende aankomt, ga ik ook voor veiligheid en evnt. oppakken. Ik bedoel meer de hele dag door evn oppakken en weer neer zetten. We hebben afgesproken: zelf even door de knieen en dan knuffelen. De hondjes worden anders de hele dag door "hoger" geplaatst en dat is juist voor dit ras niet erg handig.

Let wel: natuurlijk gaat veiligheid voor alles. Maar krijg bij dit topic het gevoel dat de mama-chi deze hondjes behandelt als kindjes ( lees: tutjes).

En natuurlijk is ieder ras weer uniek en val je of voor dit ras of iets anders. En dat is idd ieders eigen keuze en geen enkel ras is minder dan de ander. Maar wel elk ras is anders.
O je bedoeld gewoon binnenshuis :Q: Nou dan til ik ze ook op. Ze zijn zo'n 20 cm hoog en als ze aandacht vragen en ik til ze niet op dan moet ik of plat op mijn buik gaan liggen of wel heel diep bukken om even te knuffelen.
En ik ben geen 20 meer en dan kom ik nooit meer overeind :jank: Ik til ze dus te pas en te onpas op, en ik heb nog nooit gemerkt dat ze zichzelf "hoger" geplaatst voelen.

Maar goed, iedereen gaat anders met zijn honden om en ik voel me geen overbezorgd chi-mamma-tutje. En zolang mijn hondjes geen overlast veroorzaken voor andere honden zoals de hondjes in de OP vind ik het allemaal wel best.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

twinkeltje schreef:Dat keffen op zich kunnen die van mij nog wel handelen, maar dat keffend los op ze afstormen waarderen ze dan niet.
Ruby vreet ze te plekken op en Black pist er overheen
Daar zijn ze voor gemaakt om erover heen te zijken met hun korte pootjes.Daarom komen ze zich aanbieden en blaffen heel hoog pis op mij ,pis op mij , pis op mij. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Sinds ik die krengen heb weet ik hoe lastig het is om dat rotgedrag eruit te krijgen. Ze zijn geboren met een bewustzijn dat ze klein zijn en helaas ook met enorme ego's.
Maargoed, hou ze dan minstens aan de lijn.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat bedoel ik sommige honden is echt niet al het keffen af te leren.
Bij mijn doen ze het als de bel gaat en als visite gaat zitten is het over.
En sommige honden mogen niet in de lift van ze buiten is er zelde wat aan de hand.
Maar ik laat ze niet kevend los op honden af duiken
Afbeelding
jveen
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door jveen »

Tara schreef:Lieke, ik zou trouwens als ik jou was met een spuitbus goeiekope deo gaan rondlopen.
De eerste de beste blafrat die met zijn overschatte gekef mijn kant uit zou komen zou een spraytje op zijn grote bekje kunnen krijgen.
Nee, dat is niet aardig, en ja, dat is effectief.
of dood gooien met die deobus, ook zeker effectief
iones
Zeer actief

Tara schreef:
Ze komen 9 van de 10x bij mensen terecht die ze niet al hond behandelen en opvoeden. Waar ze niet echt hond kunnen zijn. "kom eens bij mammie liefie"..... getver.
Ja, of bij van die rare wijven die ze dan hoodies gaan aantrekken. :engel:
Ja, dat is ook zo'n sterk voorbeeld. Ze gaan dan mee als "mode accessoire".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief

iones schreef:
Tara schreef:
Hier loopt er 1 met zo'n stoffen mand met een gat erin. Daar komen dan die monsters uit als ze bij het veldje zijn en gaan er weer in (als het goed is) voor ze keffend op mijn hond af komen rennen. De man des huizes laat die chi's overigens zo uit. :roll: Soms lopen ze los over straat en dan heb ik ze over het hoofd gezien, maar dan hoor ik ze wel en bid dat hij op tijd is met zijn mandje.
Want een lompe poot van Bluf erop en de hondjes zijn plat.
iones
Zeer actief

blondie schreef: Want een lompe poot van Bluf erop en de hondjes zijn plat.
Ja, en dan heb jij het natuurlijk gedaan!
Want niemand is ooit eens zelf verantwoordelijk voor z'n gedrag. Dat is de huidige mentaliteit.
blondie
Zeer actief

iones schreef:
blondie schreef: Want een lompe poot van Bluf erop en de hondjes zijn plat.
Ja, en dan heb jij het natuurlijk gedaan!
Want niemand is ooit eens zelf verantwoordelijk voor z'n gedrag. Dat is de huidige mentaliteit.
En met die mentaliteit leer ik leven. Het is nu eenmaal zo, en ik loop met een hond die wel kan reageren en niet in alle gevallen stoïcijns doorloopt. Vandaar dat zij wel gewoon aangelijnd is op momenten dat ik het niet vertrouw.
Maar loslopende honden op straat die ik wil ontwijken en daarom oversteek, daar voel ik me niet verantwoordelijk voor als die honden de weg overschieten en toevallig een auto treffen. Heb er wel een beetje tabak van ja om zelf dingen te ontwijken terwijl een ander ook best wel weet wat de regels zijn, en dat een hond aangelijnd kan worden als ze niet zo goed luisteren.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

We kwamen haar net weer tegen :F:
Macho en Jack waren weer de pineut bij de loslopende reutjes :roll: en dat mens zegt gewoon helemaal niets!
Mijn mannen hadden chigehakt kunnen maken maar ik geloof niet dat het haar ook maar enigzins interesseert.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
lieke
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:We kwamen haar net weer tegen :F:
Macho en Jack waren weer de pineut bij de loslopende reutjes :roll: en dat mens zegt gewoon helemaal niets!
Mijn mannen hadden chigehakt kunnen maken maar ik geloof niet dat het haar ook maar enigzins interesseert.
Nee nee, Sam, da's niet waar. Want in plaats van één wawa aan de lijn, had ze er nu twee aangelijnd. En nog maar twee los. Ze gaat dus vooruit.....

:mann:
Afbeelding
labranwk
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever, Duitse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door labranwk »

Is dat die groep waar ik laatst bij je moeder doof van werd? :roll:
Groetjes Dorine en de hondenbende!
Afbeelding

Juna, Labrador Retriever
Fust, Duitse Herder
Cial, Labrador Retriever
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

iones schreef:
Tara schreef:
:Q: :Q: viewtopic.php?f=26&t=275120
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

labranwk schreef:
Is dat die groep waar ik laatst bij je moeder doof van werd? :roll:
Haha nee, die komen (gelukkig voor mij :F: ) nooit buiten de tuin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn... mijn Esperanza bijt ze namelijk dood als ze de kans krijgt.. en ik doe heus mijn best de kaken van mijn galgo dame bij dat kleine grut weg tehouden maar helaas zijn die marmotten vaak zo snel en als ze met meerdere zijn gaat dat geheid een keer fout.. gelukkig hebben we dat hier niet, alleen maar mensen met een veel te lange flex.. en als ik dan brul dat ze een dooie hond aan de lijn hebben als ze bij mijn Tante Es dr liefelijke kaakjes in de buurt komen worden ze vrij snel weer naar binnen gehengeld.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

jacq1970 schreef:Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn... mijn Esperanza bijt ze namelijk dood als ze de kans krijgt.. .

tsjonge, tjonge , wat een honden zijn hier op dit forum aanwezig , de ene doodt konijnen en de anderen doodt honden .. :schrik: :schrik:

misschien toch wat meer " opvoeding " topics plaatsen ?.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
jacq1970 schreef:Dat zou voor mij echt een nachtmerrie zijn... mijn Esperanza bijt ze namelijk dood als ze de kans krijgt.. .

tsjonge, tjonge , wat een honden zijn hier op dit forum aanwezig , de ene doodt konijnen en de anderen doodt honden .. :schrik: :schrik:

misschien toch wat meer " opvoeding " topics plaatsen ?.
Misschien je eens verdiepen in het wezen hond en dan pas reageren :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”