Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xito vecht voor zn leven *update* gaat gelukkig beter!
Moderator: moderatorteam
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Re: Xito vecht voor zn leven
Hier blijven mijn duimenook draaien voor die stoere vent van jou. En al zijn het kleine stapje het zijin wel verbeteringen.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het gaat met hele kleine stapjes, maar gelukkig wel de goede kant op.
Mijn duimen blijven nog doordraaien.

Mijn duimen blijven nog doordraaien.

- Sylvia & Elmo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Laekense herder & Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Ik las dit net pas, wat een schrik zeg!
Onze duimen draaien voor de mooie man. Hopelijk wordt de oorzaak snel duidelijk!
Sterkte Fennella voor jou en voor Xito

Onze duimen draaien voor de mooie man. Hopelijk wordt de oorzaak snel duidelijk!
Sterkte Fennella voor jou en voor Xito
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mijn verwachting was op basisi van de deskundigheid van de meeste DA's, niet op basis van wat eigenlijk zou moeten.Kells schreef:Ik eigenlijk niet. Het duurt even voor de Pheno wat hoger in de bloedspiegel zit dus die injectie zou ik als eerste geven. Diazepam werkt vrij snel maar is binnen een uur uitgewerkt.ranetje schreef:Bij mijn beste weten kan phenobarbital alleen per tablet of per injectie worden gegeven.
Die rectiole was toch naar alle waarschijnlijkheid valium.
Dus het zelfde als de tweede injectie.
Ik had het eerder omgekeerd verwacht
Dus eerst valium per rectiole en per injectie en dan later de phenoral.
Misschien is dit dan een nieuwe manier......![]()
Ik zou Mandigers maar eens gaan opzoeken.[/b]
Eens om Mandigers maar eens te gaan bezoeken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het gaat weer een heel klein beetje beter, als hij zich nu omdraait in de bench loopt hij met zijn achterkant gewoon mee, tot vandaag liet hij zn poten gewoon staan en draaide zich om met zijn voorpoten zeg maar...
Verder heeft hij net weer even losgelopen, dit wilde hij tot vandaag eigenlijk niet alleen even snel om te poepen en dan liep hij weer tegen je been aangeplakt. Nu heeft hij even rondgelopen buiten en kwam met een tak aanlopen waar Simoontje van Nanna jaloers op zou zijn
Nog steeds onstabiel maar weer een heel klein vooruitgangetje.
(zit me alleen te bedenken hoe ik het met de medicatie moet doen straks als de klok teruggaat mocht hij dan nog op de medicatie zitten, want dat moet dus strak op tijd gebeuren en ik kan eigenlijk alleen maar om 8 uur geven zowel 's ochtends als 's avonds ivm werk etc.)
Ik wil zeker contact opnemen met Mandigers, maar ik kan er nu nog niet naar toe simpelweg omdat het financiële plaatje dit nu even niet toelaat
Ik heb de rekening nog niet eens van de dierenarts van afgelopen maandag en donderdag en natuurlijk ook al een rekening in Oostenrijk gehad voor de operatie...
Verder heeft hij net weer even losgelopen, dit wilde hij tot vandaag eigenlijk niet alleen even snel om te poepen en dan liep hij weer tegen je been aangeplakt. Nu heeft hij even rondgelopen buiten en kwam met een tak aanlopen waar Simoontje van Nanna jaloers op zou zijn
Nog steeds onstabiel maar weer een heel klein vooruitgangetje.
(zit me alleen te bedenken hoe ik het met de medicatie moet doen straks als de klok teruggaat mocht hij dan nog op de medicatie zitten, want dat moet dus strak op tijd gebeuren en ik kan eigenlijk alleen maar om 8 uur geven zowel 's ochtends als 's avonds ivm werk etc.)
Ik wil zeker contact opnemen met Mandigers, maar ik kan er nu nog niet naar toe simpelweg omdat het financiële plaatje dit nu even niet toelaat

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
ik zou qua medicatie gewoon weer de tijd aanhouden. tenminste ik heb daar nooit mee rekening gehouden, de volgende was het gewoon weer om 8 uur.
Fijn dat hij weer wat stapjes voorruit heeft gezet
- ranetje
- Zeer actief
Dat kan.Elmo/maureen schreef:ik zou qua medicatie gewoon weer de tijd aanhouden. tenminste ik heb daar nooit mee rekening gehouden, de volgende was het gewoon weer om 8 uur.
je kunt ook de komende week geleidelijk al wat vroeger gaan geven als dat gaat met je werk.
Dan is de overstap niet zo groot.
- Liesbeth
- Zeer actief
ranetje schreef:Dat kan.Elmo/maureen schreef:ik zou qua medicatie gewoon weer de tijd aanhouden. tenminste ik heb daar nooit mee rekening gehouden, de volgende was het gewoon weer om 8 uur.
je kunt ook de komende week geleidelijk al wat vroeger gaan geven als dat gaat met je werk.
Moet je de medicijnen dan niet LATER gaan geven
Stel: zonsondergang is nu om 20.00 uur. Bij het verzetten van de klok gaat hij een uur achteruit, dan is het dus 19.00 uur bij zonsondergang.
Wil je na het verzetten van de klok toch om 20.00 uur de medicijnen geven, is dat dus een uur ná zonsondergang. Oftewel de hond krijgt de medicijnen een uur later dan nu. (volgens mij
PS Luuk krijgt ook elke 12 uur zijn medicijnen, maar dat zijn thyrox-tabletten en daarbij komt het niet zo heel erg nauw. Die krijgt hij gewoon om 9.00 en 21.00 uur, wintertijd en zomertijd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ranetje
- Zeer actief
Je hebt gelijk LiesbethLiesbeth schreef:ranetje schreef:Dat kan.Elmo/maureen schreef:ik zou qua medicatie gewoon weer de tijd aanhouden. tenminste ik heb daar nooit mee rekening gehouden, de volgende was het gewoon weer om 8 uur.
Moet je de medicijnen dan niet LATER gaan geven?
Stel: zonsondergang is nu om 20.00 uur. Bij het verzetten van de klok gaat hij een uur achteruit, dan is het dus 19.00 uur bij zonsondergang.
Wil je na het verzetten van de klok toch om 20.00 uur de medicijnen geven, is dat dus een uur ná zonsondergang. Oftewel de hond krijgt de medicijnen een uur later dan nu. (volgens mij)
PS Luuk krijgt ook elke 12 uur zijn medicijnen, maar dat zijn thyrox-tabletten en daarbij komt het niet zo heel erg nauw. Die krijgt hij gewoon om 9.00 en 21.00 uur, wintertijd en zomertijd.
Wat ik schreef geldt voor het voorjaar en dan is het probleem niet zo groot.
We hebben nu idd een uur extra.
Je zou op zaterdag avond om kwart over 8 (is nog zomertijd) kunnen geven.
Dan op zondag ochtend om half 8 wintertijd en op zondag avond om kwart voor 8 (= dus ook wintertijd) en dan zit je op maandag ochtend weer op 8 uur.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb inmiddels diverse reacties van Tom gehad, hij is enorm verbaasd dat hij direct op Phenoral gezet is. Zeker omdat er geen voorgeschiedenis is van epilepsie en ook niet in zijn lijnen. Daarnaast vind hij het op zijn zachts gezegd vreemd dat er totaal geen uitleg geweest is over dit medicijn en de werking er van en misschien nog belangrijker geen vervolgafspraak ter controle van bloed. Hij is ook absoluut niet zeker of het wel een epileptische aanval geweest is gezien alle voorgaande dingen die het lichaam van Xito heeft moeten verduren in een paar dagen tijd.
Hij zou adviseren om sowieso over een kleine 10 dagen bloed te prikken om te kijken in hoeverre de medicatie iets doet en verder om heel langzaam af te bouwen met de Phenoral (en dan echt langzaam) en kijken of er weer iets dreigt te gebeuren of gebeurd.
Ik denk dat ik het daar gewoon laat doen dan het bloedprikken, kan hij de hond gelijk zien en het is wat makkelijker praten op die manier.
Hij zou adviseren om sowieso over een kleine 10 dagen bloed te prikken om te kijken in hoeverre de medicatie iets doet en verder om heel langzaam af te bouwen met de Phenoral (en dan echt langzaam) en kijken of er weer iets dreigt te gebeuren of gebeurd.
Ik denk dat ik het daar gewoon laat doen dan het bloedprikken, kan hij de hond gelijk zien en het is wat makkelijker praten op die manier.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
malinois schreef:Ik heb inmiddels diverse reacties van Tom gehad, hij is enorm verbaasd dat hij direct op Phenoral gezet is. Zeker omdat er geen voorgeschiedenis is van epilepsie en ook niet in zijn lijnen. Daarnaast vind hij het op zijn zachts gezegd vreemd dat er totaal geen uitleg geweest is over dit medicijn en de werking er van en misschien nog belangrijker geen vervolgafspraak ter controle van bloed. Hij is ook absoluut niet zeker of het wel een epileptische aanval geweest is gezien alle voorgaande dingen die het lichaam van Xito heeft moeten verduren in een paar dagen tijd.
Klinkt voorzichtig positief. Vond zoals ik eerder zei t grijpen naar epilepsie medicijnen ook erg kort door de bocht.
Hoop dat je er met Tom uit kan komen. Zou idd voorlopig daar de behandeling voortzetten.
- ranetje
- Zeer actief
Dat klinkt in ieder geval een stuk duidelijkermalinois schreef:Ik heb inmiddels diverse reacties van Tom gehad, hij is enorm verbaasd dat hij direct op Phenoral gezet is. Zeker omdat er geen voorgeschiedenis is van epilepsie en ook niet in zijn lijnen. Daarnaast vind hij het op zijn zachts gezegd vreemd dat er totaal geen uitleg geweest is over dit medicijn en de werking er van en misschien nog belangrijker geen vervolgafspraak ter controle van bloed. Hij is ook absoluut niet zeker of het wel een epileptische aanval geweest is gezien alle voorgaande dingen die het lichaam van Xito heeft moeten verduren in een paar dagen tijd.
Hoe is het met Xito?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Met Xito gaat het naar omstandigheden goed, de instabiliteit is er nog steeds maar hij wordt wel steeds alerter, begint nu ook te blaffen als de bel gaat en als Xena voor de bench langsloopt als hij aan het eten is begint hij te mopperen... slaapt nog wel veel.ranetje schreef:Dat klinkt in ieder geval een stuk duidelijkermalinois schreef:Ik heb inmiddels diverse reacties van Tom gehad, hij is enorm verbaasd dat hij direct op Phenoral gezet is. Zeker omdat er geen voorgeschiedenis is van epilepsie en ook niet in zijn lijnen. Daarnaast vind hij het op zijn zachts gezegd vreemd dat er totaal geen uitleg geweest is over dit medicijn en de werking er van en misschien nog belangrijker geen vervolgafspraak ter controle van bloed. Hij is ook absoluut niet zeker of het wel een epileptische aanval geweest is gezien alle voorgaande dingen die het lichaam van Xito heeft moeten verduren in een paar dagen tijd.
Ik denk dat ik het daar gewoon laat doen dan het bloedprikken, kan hij de hond gelijk zien en het is wat makkelijker praten op die manier.![]()
Hoe is het met Xito?
Het lopen tja dat is dus nog niet de oude, gisteravond het laatste rondje had ik het gevoel dat ie een stukje stabieler liep, maar vanochtend was het eigenlijk weer hetzelfde als gisterochtend en vanmiddag... loslopen vind hij wel weer fijn, hij plakt niet meer aan mijn been zodra hij gepoept heeft maar blijft nog even snuffelen en durft voorzichtig weer wat harder te gaan lopen. Ik probeer de aangelijnde rondjes ook langzaamaan wat groter te maken zodat zn bespiering ook blijft want daar leeft hij momenteel op heb ik het idee qua stabiliteit... ik ben maar wat blij dat hij zo gespierd is want dat heeft hij nu maar al te hard nodig.

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- ranetje
- Zeer actief
Hij krabbelt weer op.malinois schreef:Met Xito gaat het naar omstandigheden goed, de instabiliteit is er nog steeds maar hij wordt wel steeds alerter, begint nu ook te blaffen als de bel gaat en als Xena voor de bench langsloopt als hij aan het eten is begint hij te mopperen... slaapt nog wel veel.
Het lopen tja dat is dus nog niet de oude, gisteravond het laatste rondje had ik het gevoel dat ie een stukje stabieler liep, maar vanochtend was het eigenlijk weer hetzelfde als gisterochtend en vanmiddag... loslopen vind hij wel weer fijn, hij plakt niet meer aan mijn been zodra hij gepoept heeft maar blijft nog even snuffelen en durft voorzichtig weer wat harder te gaan lopen. Ik probeer de aangelijnde rondjes ook langzaamaan wat groter te maken zodat zn bespiering ook blijft want daar leeft hij momenteel op heb ik het idee qua stabiliteit... ik ben maar wat blij dat hij zo gespierd is want dat heeft hij nu maar al te hard nodig.
Ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt, maar hij doet wel zijn best in ieder geval
Zo goed mogelijk beweging geven lijkt me heel belangrijk.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Dubbel
Laatst gewijzigd door Suske op 01 okt 2013 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
Melanie 74
Klinkt voorzichtig positief, ik zou bij de bloedafname ook op tekenziektes laten onderzoeken.
Anaplasmose veroorzaakt n.l. ook neurologische problemen.
Sterkte en beterschap!
Anaplasmose veroorzaakt n.l. ook neurologische problemen.
Sterkte en beterschap!
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Wat fijn om te lezen dat het langzaam toch wat vooruit gaat!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Het gaat gelukkig de goede kant op
Verdere beterschap!
Verdere beterschap!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Lijkt langzaam wat beter te gaan als ik het zo lees, hopelijk krijg je straks d.m.v. dat bloedonderzoek wat duidelijkheid!

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Elk klein stapje is er 1, duimen draaien door
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Sylvia & Elmo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Laekense herder & Mechelse Herder
Hoe is het nu met Xito??
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Weer met hele kleine stapjes beter, lopen is nog weinig veranderd maar goed dat weten we nu (denk ik/hoop ik) dat het door de medicatie komt. Hij slaapt steeds minder en krijgt weer een beetje babbels in de zin van dat hij het er niet meer blind mee eens is dat hij in de bench ligt. En die rust heeft hij echt nodig, want als we van het wandelen (ong. 10 minuten per keer) terugkomen dan is hij echt bekaf en slaapt hij zo een paar uur. Maar als ie dan wakker is is ie wakker
Staartje draagt ie weer ietsje hoger. Hij eet uitstekend en drinkt uitstekend en heeft prima ontlasting. Dat gedeelte is in ieder geval gelukkig wel helemaal goed.
Maar 't gaat langzaam maar ja nog steeds ietsje vooruit en alles wat vooruit gaat is goed op dit moment.
Staartje draagt ie weer ietsje hoger. Hij eet uitstekend en drinkt uitstekend en heeft prima ontlasting. Dat gedeelte is in ieder geval gelukkig wel helemaal goed.
Maar 't gaat langzaam maar ja nog steeds ietsje vooruit en alles wat vooruit gaat is goed op dit moment.