Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
ik ben nog steeds erg bedroefd van die spreeuw , die van mijn balkon is gevallen , na een mislukte reddingspoging .
Die spreeuw kende ik,
want de hele dag zat hij op mijn balkon te hippen , daarom zeker , het was een klein huisdiertje voor 1 dag .
Terwijl het " maar " een vogeltje was.. :19:

Maar die vele muizen, mollen, konijnen , hazen , jonge zwanen , die jullie honden " for the fun " doden .???

daar zou ik niet tegen kunnen . :ugh:

ik snap niet , dat jullie dit met grote trotsheid, zou ik bijna schrijven, kunnen verhapstukken . :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: dat jullie daar tegen kunnen , ik zeker niet !

Ongelezen bericht door renee-uk »

Pakdebal schreef:.
ik ben nog steeds erg bedroefd van die spreeuw , die van mijn balkon is gevallen , na een mislukte reddingspoging .
Die spreeuw kende ik,
want de hele dag zat hij op mijn balkon te hippen , daarom zeker , het was een klein huisdiertje voor 1 dag .

Maar die vele muizen, mollen, konijnen , hazen , jonge zwanen , die jullie honden " for the fun " doden .???

ik snap niet , dat jullie dit met grote trotsheid, zou ik bijna schrijven, kunnen verhapstukken . :19:
je bent de katten nog vergeten :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

renee-uk schreef:je bent de katten nog vergeten :?
katten doden, inderdaad, wordt ook met enige trots vermeld , dat dat een instinct is
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

Mijn honden jagen/doden niks hoor!

Daarin tegen mijn katten......
geen vlieg of spinnetje is veilig voor hun.
Worden met huid en haar verslonden :wink:

muizen e.d. hebben we hier niet.
en bij de vogels kunnen ze niet bij,want die zitten buiten en zij binnen ;-)
Laatst gewijzigd door **Nancy** op 02 okt 2013 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Daarom heb ik geen katten. Elke keer :jank: als die met een muisje of vogeltje thuis kwamen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn katten kunnen er ook wat van hoor, die hadden gewoon een rat gedood en voor de poort gelegd :80:
En de muis werd gebracht, maar toen het te lang duurde voor ik opendeed na aandringend miauw aangehoord te hebben, waren ze wel vast aan hun maaltijd begonnen.

Mijn honden hebben volgens mij nog nooit een ander dier gedood.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Sorry, ik bouw geen band op met vogeltjes die ik tegen kom. En ik heb honden die zijn gefokt voor de eendenjacht en ik vind niks mooier dan een hond die doet waar hij voor gefokt is. Shoot me :wink:

(Wat niet betekend dat ze lukraak eenden moorden trouwens..nog nooit gedaan zelfs).
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Nou, die muizen (en de enkele mol) ben ik helemaal niet rouwig om :pffff: . Alleen is dat niet mijn hond (helaas), maar dat zijn mijn katten.

Toen ik dit boerderijtje betrok zaten de muizen overal in mijn huis, alles een beetje aan gort te knagen en lekker overal die zeiklucht te deponeren. Blegh.
Als mijn kat er weer eens eentje gevangen heeft ben ik maar wat blij! Okee, als de muis nog leeft wat minder, maar dan moedig ik ze aan om ze dood te maken en voldoen ze daaraan. Lang spelen met een muis in doodsstrijd hou ik niet van.

Vogeltjes ben ik dan weer minder blij mee, maar dat is gelukkig een zeldzaamheid dat ze die vangen.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Van mijn 3 katten is er 1 die heeft ontdekt dat hier aan de waterkant heel veel muisjes wonen; de andere zien daar het nut niet van in en houden het bij spinnen, kevers en vliegen.

Djenna heeft nog nooit ergens achteraan gejaagd en vind het zelfs heel raar dat niet alle katten uit de buurt haar leuk vinden :jank:
Kibo wil graag jagen achter katten, hazen en eenden maar heeft ze nog nooit wat gedaan.
Hij gaat op het werk kittens wassen en eens in de zoveel tijd plant ik hem op een afdeling met herplaatsingskatten en daar heeft hij hevig respect voor :lol1:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Nou gebeurt het echt maar zelden dat Pasha eens een muisje pakt, of Ushi een gewonde vogel. Vind ik dat zielig? Mwah.. Ben ik trots dat ze dat doen? Nee. Maar dat kan gebeuren.

En ik mep ook geregeld een vlieg dood. En spinnen gaan ook de stofzuiger in? Is dat muisje dan zieliger?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ja, die kat die in onze tuin sprong voor onze aangelijnde hond, daar spreek ik echt met trots over.
Mens, ga punniken.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

is toch juist stoer als je hond met zoiets aan komt zetten

Afbeelding

diertje was al dood voordat kopó ermee ging wandelen
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ohja, en mijn katten doden niet 'for the fun' hoor :pffff: . Het is bittere ernst en alles wordt met huid en haar opgebarfd. Uiteraard pas nádat ze hun vangst thuisgebracht hebben en aan mij hebben laten zien.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Mijn honden niet, maar mijn katten hebben al heel wat muizen gevangen. Gelukkig wel. Het joekert hier op het platteland namelijk van de muizen en als we geen katten hebben komen die vieze knagers ook binnen. Daar pas ik toch echt voor.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Mijn hond is een dikke 9 jaar, maar heeft nog nooit iets gedood.
Voor muizen in huis springt ze meteen op de bank om ze van bovenaf te bekijken, spinnen ligt ze alleen maar te bestuderen. Op katten is ze enorm fel, helemaal in onze tuin, tot nog toe heeft ze niks gedood, maar dat kan ik niet blijven garanderen.
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

Hmm, wat mij zo opvalt.... vanwaar het "jullie" vs "ik"? Ik dacht dat je dat zo oneerlijk en vervelend vond? :hmmm:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Mit schreef:Ja, die kat die in onze tuin sprong voor onze aangelijnde hond, daar spreek ik echt met trots over.
Mens, ga punniken.
sommige mensen houden een andere hobby er op na :engel:
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik ben heel blij ja dat mijn honden de muizenplaag hier onder controle houden :cheer: :cheer: :cheer:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Die spreeuw kende ik,

Waar komt dit nou weer vandaan? :19:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik had vanavond een kortstondige maar heftige band met een lammetje :I:
Dwz: met zijn rechterschouder. Hij was heerlijk :tongue:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's

Ongelezen bericht door **Nancy** »

kooi schreef:
Die spreeuw kende ik,

Waar komt dit nou weer vandaan? :19:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5#p6546055
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

tekkel schreef:Ik had vanavond een kortstondige maar heftige band met een lammetje :I:
:LOL: :LOL: :LOL: Stom mens :LOL:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Tiny schreef:
tekkel schreef:Ik had vanavond een kortstondige maar heftige band met een lammetje :I:
Jij bent jaloers, en terecht :lol1:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Die spreeuw kende ik,

vanwaar die generalisatie?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

jezus wat een gezeik met je "jullie"
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

lets have fun schreef:Mijn honden niet, maar mijn katten hebben al heel wat muizen gevangen. Gelukkig wel. Het joekert hier op het platteland namelijk van de muizen en als we geen katten hebben komen die vieze knagers ook binnen. Daar pas ik toch echt voor.
Nou. Dit.

Overigens liep mijn hond laatst in de berm en brak hij bijna een poot toen hij wegzakte in een muizenhol. Gelukkig had hij zijn vrouw bij zich. Die heeft de wegschietende muis verteld dat nooooooit weer te doen :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Pakdebal schreef:
renee-uk schreef:je bent de katten nog vergeten :?
katten doden, inderdaad, wordt ook met enige trots vermeld , dat dat een instinct is
er zijn wel meer dingen "instinct" en jij mag denk ik af en toe erg blij zijn dat het "instinct" bij mensen erg ver te zoeken is en het kleine beetje dat er nog is, meestal in de hand gehouden wordt door wetten en regels :engel:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Dat is toch hun natuur? Honden en katten en nog andere dieren trouwens, doden andere dieren voor hun maaltje. Ze hoeven het nu niet meer te doen als noodzaak maar het zit toch in het instinct. Het instinct doe je niks aan hoor. Je kunt ze natuurlijk wel leren wat wel en niet mag. Maar het kan gebeuren in een onbewaakt ogenblik dat ze toch iets doden en dat vind ik wel erg maar niet onoverkomelijk want ze zijn geen mensen. Als mensen zoiets doen, vind ik dat wel onoverkomelijk. Het zijn dieren en ze kunnen niet nadenken dus hou je ze weg bij diertjes die ze graag eten. Dat doen ook mensen met jachthonden, juist mensen met jachthonden want die voelen de verantwoordelijkheid natuurlijk wel.

Maar veel honden hebben ook niet zoveel instinct hoor. Of kunnen dat goed onder controle houden. Shelly wil in de wijk achter de katten aan en o wee als ze konijntjes ruikt, daar moet ze achteraan. Dat mag natuurlijk niet. Maar thuis, zal ze mijn katten en konijnen nooit verwonden. Ze weet heel goed dat dat niet mag van mij dus ik kan haar met een gerust hart alleen laten met ze.

Volgens mij gaan de meeste honden voor 'the thrill of the chase' en zullen het dier niet doden als ze het in een hoek hebben gedreven. En sommige honden gaan voor de 'kill', ja. Maar dat moet je ze niet persoonlijk aanrekenen hoor, hahaha, ze hebben gewoon een scherper instinct. En dat kan ook bij een vuilnisbakje hoor, jachtinstinct is heel individueel bepaald bij honden. Je hebt ook jachthonden zonder jachtinstinct namelijk. Moeder natuur houdt wel van een grapje.

Shelly lijkt op een husky en die zijn meestal erg fel op wild. Nou, eerlijk gezegd, ik laat haar niet achter de konijntjes aangaan hoor, maar als ze er dichtbij zou komen, ik geloof niet dat ze die zou doden. Die slaat nog geen deuk in een pakje boter namelijk. Ze is ook wel eens aangevallen door een konijntje hier, hahaha, en dat pikte ze, ze rende weg toen dus die zal niet zo snel voor de kill gaan. Daarom moet ik ook zo lachen om Jaap's onderschrift, zo is Shelly dus precies. Waardeloos als jachthond. Ze vangt wel veel vliegen. Mijn katten doden het liefst vlindertjes, die ze op de deurmat deponeren, zo erg. O en gigantische libelles, die nog leven als ze doormidden zijn, bah!

Maar als je je zorgen maakt over de bloeddorstigheid van de mensch, ja, daar maak ik me ook wel eens zorgen over. Maar niet in dit verband hoor. Bovendien zijn er spreeuwen zat, als het nou om een roodborstje ging, had je mijn medeleven gehad maar een spreeuw? Nee, daar ben ik niet rouwig om. Ik had waarschijnlijk zelfs in een deuk gelegen toen ik die spreeuw op dat fietspad zag liggen. Het is misschien leedvermaak. Maar wat een suffe spreeuw zeg. Ik denk dat ik eerst heel hard: aaaaaaaah, zou hebben geroepen en vervolgens hard was gaan lachen. Dan ben ik maar een onmens. Er vloog een keer een vogeltje een kamer in, zo tegen de muur, pok!, dood. Moest ik ook om lachen, heel ernstig geval ben ik.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

tekkel schreef:
Tiny schreef:
Jij bent jaloers, en terecht :lol1:
Beetje wel ja :lol1:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Mijn hond had een tak doormidden gebeten.. Aangezien dat ook iets levens was..
Wat valse hond. En ja het is een herder! Zal ik m maar op marktplaats zetten?
Tak was niet meer te redden, dus ik heb hem maar begraven
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”