Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe apporteert jullie hond?
Moderator: moderatorteam
- Hailfall
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hoe apporteert jullie hond?
Brengt jullie hond de bal/stok netjes naar jullie toe, geeft hij deze af in de hand of blijft hij halverwege ergens staan?
Loki heeft een aparte manier om de bal te brengen, terwijl hij naar je toe rent laat hij de bal los zodat deze uitrolt en dan meestal voor onze voeten stopt. Dit heeft hij zo geperfectioneerd dat hij precies weet wanneer hij de bal moet loslaten zodat wij deze daarna weer kunnen gooien.
Ik heb er ook een filmpje van gemaakt, want zelf vind ik het wel grappig.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 2859107810
Loki heeft een aparte manier om de bal te brengen, terwijl hij naar je toe rent laat hij de bal los zodat deze uitrolt en dan meestal voor onze voeten stopt. Dit heeft hij zo geperfectioneerd dat hij precies weet wanneer hij de bal moet loslaten zodat wij deze daarna weer kunnen gooien.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Hoe apporteert jullie hond?
Ivy komt alles brengen.. als ze iets pakt wat niet mag kan ik haar ook roepen en komt ze het brengen, erg makkelijk.

- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier komt de hond het ook brengen, tot je het vast hebt. Dan laat hij vaak ook direct los. Hij kan ook heel netjes voor komen zitten en vast houden, maar dan krijgt hij een commando om de bal te halen, in plaats van dat hij er gewoon achteraan mag 
-
ChristinaD
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Koningspoedel
Mijn hond haalt wel stokken en ballen maar rent er dan vrolijk mee rond totdat ze het zelf beu is. Stokken laat ze dan zomaar ergens vallen, die zijn niet interessant genoeg, maar een bal laat ze dan uiteindelijk wel bij mij in de buurt vallen want daar is ze dol op.
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Kyra kán het netjes in mijn hand geven, maar is vaak zo hysterisch dat ze het voor mijn voeten uitspuugt. Jammer voor haar moet ze het dan alsnog netjes afgeven
Sari brengt het keurig naar me toe zodat ik het kan aanpakken.
Sari brengt het keurig naar me toe zodat ik het kan aanpakken.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
Grappig, Misty doet dat ook, zorgt ervoor dat de bal precies voor je voeten rolt.Hailfall schreef:Brengt jullie hond de bal/stok netjes naar jullie toe, geeft hij deze af in de hand of blijft hij halverwege ergens staan?
Maar bij ons heet dat spelen. Bij apporteren krijgt ze een commando om te apporteren en dan komt ze het voorwerp netjes zittend afgeven.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
In de hand en ze laat pas los ik het vraag
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hylos
- Zeer actief
Xavi legt zn bek met bal er in, in mijn hand en laat niet los.
Nouja, soms ook wel hoor, maar meestal niet
Hj brengt het dus keurig maarja, schiet je zo weinig mee op.
Grappig, die manier van loki
Nouja, soms ook wel hoor, maar meestal niet
Hj brengt het dus keurig maarja, schiet je zo weinig mee op.
Grappig, die manier van loki

-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Hier vinden ze het allebei leuk om achter een bal aan te rennen maar ze komen hem niet terug brengen 
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
+ 1Badu schreef:Niet
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Grappig
Max bracht het terug en lag het in mijn hand of voor mijn voeten.
Mica apporteert helemaal niks, die ziet daar het nut niet van in.
Jop gaat het wel halen maar brengt het niet meer terug, die gooit het ergens neer ( het liefst zover mogelijk bij mij vandaan) en gaat er dan kwispelend bij staan wachten tot ik het weer gepakt heb om het weer weg te gooien
Max bracht het terug en lag het in mijn hand of voor mijn voeten.
Mica apporteert helemaal niks, die ziet daar het nut niet van in.
Jop gaat het wel halen maar brengt het niet meer terug, die gooit het ergens neer ( het liefst zover mogelijk bij mij vandaan) en gaat er dan kwispelend bij staan wachten tot ik het weer gepakt heb om het weer weg te gooien
-
S@ndr@
- Zeer actief
hij apporteert gewoon NIET, als ik er echt op sta wil hij t best 1 keer voor me halen en dan is t klaar- als j het had willen hebben jad je t niet weg moeten gooien
en dan krijg ik een meewarige blik en dan gaat ie zijn eigen ding weer doen 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
+1Fabiola17 schreef:+ 1Badu schreef:Niet
Puchu apporteert dus niet. Ik gooi de bal zodra er ook maar enige aandacht is (want anders kan ik 'm gegarandeerd zelf halen) en
dan rent hij ernaartoe en gaat vervolgens meestal op zijn gemakje liggen met de bal en er eens stevig op knagen.
Na enige aansporing komt hij dan weer terug... en dan moet je maar afwachten of dat met of zonder bal is
Na zo'n 3 keer ben ik buiten adem van het enthousiaste gegil en slaat Puchu ineens af omdat hij wel iets heel interessants heeft geroken en kan
ik dus de bal zelf weer gaan halen.
Maar goed 'we' zijn ermee bezig, ik iets meer dan Puchu zelf hoor
Dan moet je nog een commando eraan vastkoppelen; als ik zeg 'apport' en iemand ziet dit tafereel, sta ik danig voor schut natuurlijk, dus
dat is dan maar 'beter' geworden... duidelijk 'dit moet beter'
Kaya daarentegen apporteert als de beste, die is bezeten van ballen (en stokken) en doet alles voor je. Op de cm waar ik de bal of stok wil hebben,
het maakt allemaal niet uit. Ze legt het op mijn voet als ik dat wil, in mijn handen of op de grond en met een commando wordt het dan ook nog een
paar cm verplaatst met verwachtingsvolle oogjes 'nog een keer hè? nog een keer'
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Die van mij zijn totaal mislukt Ruby doet niks als ik gooi en Blacky gaat er achter aan en zwiept het project nog verder weg en gaat zeuren tot ik het ga halen.
Echt met de volgende hond ga ik op cursus ik ben het helemaal verleerd
Echt met de volgende hond ga ik op cursus ik ben het helemaal verleerd
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Helemaal niet dus, grote verbaasde ogen van wat moet je nou. Als ik een bal aangeef, wil Kira hem sinds kort aanpakken en er een paar stapjes mee lopen. Ooit, ooit wordt ze nog wel een apporteerster.
Groetjes, Terry
-
sabine01
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Elmo brengt alles terug en geeft het pas op commando af (mag ook wel als je al 2 jaar jachttraining doet)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ushi perfect. Behalve balletjes. Maar daar speelt ze eigenlijk nooit mee.
Pasha apporteert alleen balletjes en geeft ze meestal wel netjes aan. Chuck is nog aan het leren en die doet het ook al erg goed.
Pasha apporteert alleen balletjes en geeft ze meestal wel netjes aan. Chuck is nog aan het leren en die doet het ook al erg goed.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Amy gooit de bal ook voor je voeten, maar als je "beter" zegt, pakt ze hem opnieuw en legt ze de bal dichterbij.
Pippa geeft het af in je handen, maar dan moet je wel snel zijn anders laat ze de bal gewoon uit haar mond vallen. Daar oefenen we nog mee.
Pippa geeft het af in je handen, maar dan moet je wel snel zijn anders laat ze de bal gewoon uit haar mond vallen. Daar oefenen we nog mee.
- Hailfall
- Zeer actief
Als de bal niet goed terugrolt of dat hij er per ongeluk met zijn pootjes voorkomt en dus stopt dan moeten wij ook zeggen "Bring hier" en dan pakt hij de bal op en legt hem iets beter voor je voeten neer, of nou ja legt.. hij gooit hem dan zodat hij wat dichterbij komt haha.
- Balu
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labadoodle
ChristinaD schreef:Mijn hond haalt wel stokken en ballen maar rent er dan vrolijk mee rond totdat ze het zelf beu is. Stokken laat ze dan zomaar ergens vallen, die zijn niet interessant genoeg, maar een bal laat ze dan uiteindelijk wel bij mij in de buurt vallen want daar is ze dol op.
Zo doet Balu het ook...!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Zo schattig. Bruno brengt de bal terug, legt hem vlakbij ons op de grond en gaat er dan heel enthousiast naar staren, haha. Hypnotised. Hij blijft kijken naar de bal, tot we hem oppakken en weer gooien.
Nou ja, dat doet mijn vriend. Die kan heel ver gooien. Hij heeft jaren aan waterpolo gedaan, dat is erg handig want hij gooit zo 50 meter. En dat Bruno zo op de bal staart, is ook erg handig want dan kunnen er zo honden langslopen zonder dat we hem aan hoeven te lijnen.
Hij is goed balgek maar kan er ook mee leven als je de bal niet gooit. Dan blijft ie heel dichtbij ons want stel je voor dat we gooien en hij mist het feest. Hij lééft voor die bal.
Nou ja, dat doet mijn vriend. Die kan heel ver gooien. Hij heeft jaren aan waterpolo gedaan, dat is erg handig want hij gooit zo 50 meter. En dat Bruno zo op de bal staart, is ook erg handig want dan kunnen er zo honden langslopen zonder dat we hem aan hoeven te lijnen.
Hij is goed balgek maar kan er ook mee leven als je de bal niet gooit. Dan blijft ie heel dichtbij ons want stel je voor dat we gooien en hij mist het feest. Hij lééft voor die bal.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ol werpt de bal bij voorkeur voor m'n voeten
Maar als ik m'n hand uitsteek geeft ie 'm ook netjes aan hoor
Als ik de bal oppak moet ie netjes blijven zitten en bij mij kan ie dat heel goed, bij mn vriend niet :') Daar gaat ie dan als een soort malle tegenaan springen :')
Hij brengt de bal overigens zo goed als altijd bij mij, ondanks dat mijn vriend meestal gooit. Maar ik heb de snoepjes
Hij brengt de bal overigens zo goed als altijd bij mij, ondanks dat mijn vriend meestal gooit. Maar ik heb de snoepjes
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple laat de bal een paar meter voor je los, maar doordat ze dan nog vaart heeft, rolt de bal altijd precies goed naar mij toe
Weet ze ook dondersgoed.
Weet ze ook dondersgoed.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Boef doet het zelfde als loki.. En als hij niet ver genoeg doorrolt dan pakt hij hem opnieuw op en brengt hem voor je voeten. Erg handig, hoef nooit er naar toe te lopen.
Mijn vader wil dat hij gaat zitten met zijn bal in zijn bak en hem dan afgeeft in de hand (zoals het hoort).. Maar ja mijn hond en die hoeft dat niet. Tevens is hij er te ongeduldig voor dus spuugd hem meteen uit als hij bij je is.
Mijn vader wil dat hij gaat zitten met zijn bal in zijn bak en hem dan afgeeft in de hand (zoals het hoort).. Maar ja mijn hond en die hoeft dat niet. Tevens is hij er te ongeduldig voor dus spuugd hem meteen uit als hij bij je is.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Contacteer:
Dat is trouwens ook een opvallend verschil, waar honden naar kijken als ze wachten tot je weer iets doet met die bal. Sommige blijven naar de bal kijken, dat zie ik vrij vaak. Maar zowel Amy als Pippa kijken je in je ogen, en helemaal niet naar de bal die op de grond ligt. Ook als ik bal in hand heb, kijken ze me in ogen en kijken ze pas weer naar de bal als die gegooid is. 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Komt het afgeven, dus in de bek houdend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Tadej haalt alles wat je gooit op, gaat voor mij af en geeft het af. Dat apporteren doet ze uit zichzelf natuurlijk, de manier waarop heb ik haar geleerd. Dushi apporteert ook al best goed. Die leer ik nu de bal/... af te geven in mijn handen. Maar dat gaat nog niet altijd goed. Ze gooit de bal ook nog wel eens gewoon voor mijn voeten.
Edit: of ze gaat ergens liggen knagen op de bal. Dat vind ik helemaal niet erg, als ze 'm maar wel gewoon weer zelf meeneemt. En dat doet ze 9 vd 10 keer wel inmiddels
2e edit: typfout
Edit: of ze gaat ergens liggen knagen op de bal. Dat vind ik helemaal niet erg, als ze 'm maar wel gewoon weer zelf meeneemt. En dat doet ze 9 vd 10 keer wel inmiddels
2e edit: typfout
Laatst gewijzigd door Irta op 02 okt 2013 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Apporteren, Mickey wil niet weten wat dat is
zij beheerst het zoeken en rondlopen met bal of stok perfect maar het terugbrengen is een ander verhaal.
Pas als ik heeeel streng "kom voor" zeg dat komt ze schoorvoetend de bal brengen, en dan 't liefst net nog buiten je bereik blijven staan (kwispelen). Ik mag het wel zonder problemen uit haar bek pakken als ik eenmaal erbij kan.
Moet zeggen dat ik er ook wel in de loop der tijd een spelletje van heb gemaakt, ik hoef maar te zeggen dat haar bal zo mooi is en dan gaat ze harder lopen en duikt de bosjes in ermee.
Alleen bij hele jonge kinderen en baby's brengt ze spontaan de bal en geeft ze die aan het kind, vaak nog met een duwtje van haar neus. Soms ook bij vreemden die lopen met een kinderwagen, laat ze zo de bal erin vallen
alsof zo'n baby de bal kan gooien.
Pas als ik heeeel streng "kom voor" zeg dat komt ze schoorvoetend de bal brengen, en dan 't liefst net nog buiten je bereik blijven staan (kwispelen). Ik mag het wel zonder problemen uit haar bek pakken als ik eenmaal erbij kan.
Moet zeggen dat ik er ook wel in de loop der tijd een spelletje van heb gemaakt, ik hoef maar te zeggen dat haar bal zo mooi is en dan gaat ze harder lopen en duikt de bosjes in ermee.
Alleen bij hele jonge kinderen en baby's brengt ze spontaan de bal en geeft ze die aan het kind, vaak nog met een duwtje van haar neus. Soms ook bij vreemden die lopen met een kinderwagen, laat ze zo de bal erin vallen
Laatst gewijzigd door annemick op 02 okt 2013 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.