Dus wij naar Leersum vandaag. Even alles doorluchten en zo. Man een beetje onkruid wieden en de heg snoeien, dat soort werk.
Op gegeven moment ga ik naar boven. Skadi zet een poot op de trap en kijkt me aan. Dus die zei ik dat ze mee mocht komen. Toen Cayuga, die zette een poot op de trap en keek me aan. Ja, kom jij ook maar. Goed, boven alle ramen tegen elkaar losgezet, en alle kranen even laten lopen. Toilet doorgespoeld, je kent het wel. Toen sommeerde ik Skadi naar beneden. Die dat braaf deed. En toen Cayuga. Die acuut in paniek vloog
Nou ja, dat ken ik. Beetje aanstellen. Dat kunnen herders soms goed. Dus ik zeg hem te wachten en worstel mezelf die kuttrap af en weer naar boven met een riem. Hóp, geen gezeur, naar beneden. Ja, dát had ik gedacht. Nog nooit een hond zó in blinde paniek zien vechten.
Oké........
Ik man geroepen. Want ik zag mezelf niet met 20 kilo doodsbange herder van die trap afkomen. Althans, niet op de geprefereerde manier
Man komt boven, ik roep Cayuga bij ons bij de trap, hij kijkt.....en springt zó het raam uit
"NEEEEEEEE!" hoor ik mezelf krijsen.
Godenzijdank was daar een plat dak. Puur geluk, want volgens mij kéék hij niet eens.
Ik zag hem alsnog van dat dak afspringen in mijn hoofd dus ik bulder "ZIT", wat hij acuut deed. En dan dénk je met een gehandicapte te maken te hebben, maar je hebt nog nooit een gehandicapte zó vlot het raam uit zien springen
Pffff. Hond vast. En toen.
Toen haalde man een keukentrapje van beneden die ik - nogal onhandig omdat ik Cayuga de hele tijd met een hand vast had - neerzette. Cayuga vastgepakt, en daar ging ik het trapje op. Hondje aan man overgegeven (hij had eerst alle deuren gesloten zodat hij niet een ander raam uitkon) en die tilt hem als de sodemieter naar beneden.
Godskolere, zeg
Eenmaal beneden kreeg ik een aanval van de bibbers.
Oké. Wat hebben we nu geleerd, spelende vrouw?
Cayuga's houden niet (als in ECHT NIET) van trappen. Hij gaat liever via het raam.
Ik ben vast een zooi grijze haren rijker nu.

.