Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dingo kruisen met zwitserse witte herder

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

evs
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Labrador
dingo
Aantal honden: 3

Re: dingo kruisen met zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door evs »

Joswolf schreef:Een Dingo kann best ergens verwand zijn aan de Shiba Inu Maar wel lang geleden daar de Dingo naar men zegt al 9000 jaren in Australie leeft en in het wild dus de fokselectie was welanders dan de gedomesticeerde hondenrassen. Een kruising echter van Shiba Inu en Dingo zou ik dan ook nog wel eerder begrijpen. Een herdershond mal Dingo ziet er niet Meer uit als Dingo en een echte Dingo liefhebber zal denk ik geen ionteresse hebben. Je hebt dan een dier wat iets Meer "wild" in zich zou hebben Maar niemand zal je gelovenwant je herkend het niet. Dus zal een verkoop moeilijk gaan verlopen en is de kans groot dat de puppen afgegeven worden aan mensen die er later spijt van krijgen denk ik Maar hoor weten doe ik het niet. Maar het lijkt me moeilijk daar iemand echt blij mee te maken.Een hondenras wat er al enigsind op lijkt me mee voor de Hand liggend.
Jos
kijk jos heeft een menig die wel eens waar zou kunnen zijn
het was dan ook onzin om te doen of jos deze kruising de juiste combinatie vind
voor de gezondheid goed
meer weten dat terug lezen
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

evs schreef:
Joswolf schreef:Een Dingo kann best ergens verwand zijn aan de Shiba Inu Maar wel lang geleden daar de Dingo naar men zegt al 9000 jaren in Australie leeft en in het wild dus de fokselectie was welanders dan de gedomesticeerde hondenrassen. Een kruising echter van Shiba Inu en Dingo zou ik dan ook nog wel eerder begrijpen. Een herdershond mal Dingo ziet er niet Meer uit als Dingo en een echte Dingo liefhebber zal denk ik geen ionteresse hebben. Je hebt dan een dier wat iets Meer "wild" in zich zou hebben Maar niemand zal je gelovenwant je herkend het niet. Dus zal een verkoop moeilijk gaan verlopen en is de kans groot dat de puppen afgegeven worden aan mensen die er later spijt van krijgen denk ik Maar hoor weten doe ik het niet. Maar het lijkt me moeilijk daar iemand echt blij mee te maken.Een hondenras wat er al enigsind op lijkt me mee voor de Hand liggend.
Jos
kijk jos heeft een menig die wel eens waar zou kunnen zijn
het was dan ook onzin om te doen of jos deze kruising de juiste combinatie vind
voor de gezondheid goed
meer weten dat terug lezen

een dingo is een ex-huishond , meegenomen door Aziaten , zoals zoveel honden een zwerfhond werden uit die tijd

niets oorspronkelijks aan

http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artik ... t-Azi.html
evs
Actief
Labrador
dingo

[quote="yvette_van_alert"]Ook in Australie is er bijna geen misschien wel geen 100% dingo meer te vinden. Er zit allemaal enkele procenten tot vele procenten wat anders door heen. Een beetje hondenbloed zeg maar.

Volgens de kenners in Australie heb ik een dingo met erg veel dingo bloed. Ik moet nog een keer harveys bloed laten testen.. zodat ze hem eventueel kunnen gebruiken voor een fokprogramma aldaar. ( via KI) Dan moet het dingo percentage en zijn DNA profiel uitgezocht worden. Echter mijn dingo is vrij tam.. dat heeft zijn effect op erfelijke zaken.. dus ik weet zelf nog niet of ik hem nu wel of niet hiervoor beschikbaar wil stellen. Het is lastig te controleren of het sperma dan echt alleen word gebruikt om de dingo voor uitsterven te behoeden.

Ik ben stapel op mijn dingo maar ik heb er geen moeite mee als ze niet meer gefokt mogen worden
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[quote="evs]

yvette

Ik zou er niet meer fokken als ik jou was
er komt namelijk veel ad HD in de dingo voor
als je er geen moeite mee hebt als er niet meer gefokt mag worden met dingo's weet je dat ze daardoor uitsterven en hebt daar automatisch ook geen moeite mee
daarin tegen wel mee willen werken aan een fokprogramma ?
waar is dat dan goed voor

als ik mee kan werken aan het behoud van de natuurlijke dingo zo ik dit zeker doen
ongeacht of het D.N.A ergens ander terecht zo komen
de dingo als huishond mag van mij gerust, halve dingo vindt ik ook goed

er is maar een ding waar ik liever niet aan wil denken en dat is geen dingo ,nergens en nergens meer in
yvette_van_alert
Actief
Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.

Ongelezen bericht door yvette_van_alert »

Over de oorsprong van de dingo doen verschillende verhalen de ronde en zijn de meningen van expert ook nog wat verdeeld. Het feit blijft dat het op dit moment geen gedomesticeerd dier is. Er zijn wel enkele zeer tamme exemplaren. Ik meen dat Jos ook een zeer tamme heeft maar dat zijn uitzonderingen, individuen.

DNA percentages voor de dingo worden alleen in Australie onderzocht. Dat houd in hier bloed af laten nemen en opsturen. Ik weet zeker dat dit van vrijwel alle europese dingos niet bekend is. Het lijkt op een dingo dus het is een dingo is dan een makkelijk gedachtegang die voor het tentoonstellen in een dierentuin ook prima werkt. Ik denk dat er her en der ook wel een aziatische wilde hond of singing dog als dingo word gehouden. Wie weet wel gewoon volledige honden.. als je kijkt dat er wolven lookalikes zijn waar geen druppel wolvenbloed in zit.. vraag ik me wel eens af hoeveel dingo bloed er in een dingo zit...

Voor een serieus fokprogramma kan dit natuurlijk niet. In europese dierentuinen is er nog geen EEP of ESB voor dingo's waar dat soort dingen in bij gehouden word.

Ik heb iets minder rotsvast vertrouwen in handelaren op wat voor een gebied als jij EVS :) Ik kom ook altijd net als iedereen kijken naar een auto die van een oud vrouwtje is geweest...

Mijn dingo heeft al een aantal gezondheidsonderzoeken gehad. Dus het is bekend hoe het met zijn heupen er voorstaat. Ik vind dat belangrijk om te weten omdat ik veel fiets, wandel en train met mijn dingo. Het verhaal van de ouderdieren word daarin mee genomen. Ik wil eventueel wel mee werken aan een fokprogramma tegen het uitsterven mits daar strikt naar gezondheid word gekeken. En de dingo's een in beschermde omgeving worden gehouden met voldoende voedsel. Maar ik heb geen behoefte om mee te werken aan meer dingo's als huishond. Als men in Australie denkt dat Harvey wat toe te voegen heeft, dan wil ik er serieus over denken maar ook dan zal ik exact willen weten hoe of wat.

Naast het DNA profiel waarin staat hoeveel procent dingo het is, zal er ook gekeken moeten worden naar verwantschap etc. Dan zal ik mij ook meer willen verdiepen in erfelijkheid.
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Nu vraag ik me wel af welke lookalikes worden bedoeld? (als je kijkt dat er wolven lookalikes zijn waar geen druppel wolvenbloed in zit) wnat ik ken er geen en de Tamaskan is misschien geen directe echte wolf gebruikt Maar wel een wolfhybride en meerdere wolfhonden ook bv een Saarloos dus indirect toch wolvenbloed.
Ik vind verder mijn Dingo's zeer honds Maar ik heb nooit "normale" honden gehad en in vergelijking met de wolf en wolfhonden zijn mijn twee Dingo's erg honds en tam. In vergelijking dus met wolfhonden en wolfkruisingen tov d wolf.
Jos
evs
Actief
Labrador
dingo

Joswolf schreef:Nu vraag ik me wel af welke lookalikes worden bedoeld? (als je kijkt dat er wolven lookalikes zijn waar geen druppel wolvenbloed in zit) wnat ik ken er geen en de Tamaskan is misschien geen directe echte wolf gebruikt Maar wel een wolfhybride en meerdere wolfhonden ook bv een Saarloos dus indirect toch wolvenbloed.
Ik vind verder mijn Dingo's zeer honds Maar ik heb nooit "normale" honden gehad en in vergelijking met de wolf en wolfhonden zijn mijn twee Dingo's erg honds en tam. In vergelijking dus met wolfhonden en wolfkruisingen tov d wolf.
Jos
dus als het op een wolf lijk zit er ook een wolf in
bij jou profiel staat saarloos
kan je voor mij proberen zo goed mogelijk uit te leggen wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen de Saarloos waar jij mee bekent bent en jou dingo's
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

evs schreef: dus als het op een wolf lijk zit er ook een wolf in
Natuurlijk. Want denk jij dat je uit poolhonden als husky's en malamutes wolfachtige dieren kan fokken? Met de platvoeten, de lange rug en de typische ogen? Die kenmerken komen totaal niet voor in de poolhonden. Je kan dan nog beter een Duitse herder inkruisen maar ook dat zie je meteen en je krijgt er nog steeds geen wolf-achtige honden van.

Ik ben toen de Tamaskan begon me ook wat gaan verdiepen. Er werd toen gezegd dat ze geen wolvenbloed zouden hebben. Daar geloofde ik niks van en inderdaad, na wat speurwerk bleek dat er wel degelijk Saarloos en Tjech in zat. Dat zijn al honden met wolvenbloed. Dat wolvenbloed zit dus ook gewoon in bv de Tamaskan. Je kan geen wolf meer fokken uit honden. Kwa uiterlijk. Daarvoor zijn er te lang en te veel wolvenkenmerken weg gefokt. Zou je 50 jaar de tijd hebben en zou je extreem veel fokken kom je misschien een klein beetje in de buurt.
Afbeelding
evs
Actief
Labrador
dingo

Yvette

ik probeer zo min mogelijk veronderstellingen te doen zoals ,je heb je dingo via een handelaar
of je wil jou dingo alleen maar aangeschaft om in te zetten bij honden met problemen
je onderschat ,je hebt blind vertrouwen of je doet het alleen maar voor het geld

dat zijn louter gokken of informatie van derde
maar vragen staat vrij ,net als antwoorden dat is ook niet verplicht
heel veel gokken , veronderstellingen of informatie die niet uit eerste hand zijn vertroebelen de realiteit
Ik ben niet van plan op alles in te gaan
wie weet heb ik wel heel veel informatie over jou dingo en over jou als persoon , maar dan niet van jou persoonlijk

uiteraad geef ik ook geen informatie door die je me in vertrouwen verteldt

wist jij dat de vader van jou dingo een border collie was en de moeder een koolie
waarom heb je een hekel aan jou hond
begrijp je wat ik bedoel ?

P.S
waarom heb jij een dingo in huis genomen ?
Laatst gewijzigd door evs op 29 sep 2013 13:25, 2 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk overigens dat dingo x witte herder waanzinnig mooie pups zal geven. Ik zou ze niet direct in huis halen maar om het uiterlijk zou ik het zeker niet laten. Witte herders geven sowieso hele mooie bastaarden.
Afbeelding
evs
Actief
Labrador
dingo

laeken schreef:Ik denk overigens dat dingo x witte herder waanzinnig mooie pups zal geven. Ik zou ze niet direct in huis halen maar om het uiterlijk zou ik het zeker niet laten. Witte herders geven sowieso hele mooie bastaarden.
ja en dingo's ook dus dat is dan dubbel op
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

evs schreef:
laeken schreef:Ik denk overigens dat dingo x witte herder waanzinnig mooie pups zal geven. Ik zou ze niet direct in huis halen maar om het uiterlijk zou ik het zeker niet laten. Witte herders geven sowieso hele mooie bastaarden.
En het uiterlijk is natuurlijk erg belangrijk.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou je vriendelijke willen verzoeken geen emails te sturen. Ik ben daar niet erg van gediend, vooral niet van de inhoud:
je zal niet veel van de topic meer gelezen hebben schat ik zo in
ik ben met regelmaat in Eindhoven met mijn dingo
als je dat te dichtbij vindt . helaas
maar mocht je je zelf hervinden kan je kennis met me komen maken
ik ben aan het volgende te herkennen
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

alsof er nog niet genoeg honden in de wereld zijn..
laat dat zijn... je zoek je maar een andere manier om geld te innen!

verschrikkelijk zo'n mensen
boekalaboekalaaaa
evs
Actief
Labrador
dingo

Neeltje schreef:Ik zou je vriendelijke willen verzoeken geen emails te sturen. Ik ben daar niet erg van gediend, vooral niet van de inhoud:
je zal niet veel van de topic meer gelezen hebben schat ik zo in
ik ben met regelmaat in Eindhoven met mijn dingo
als je dat te dichtbij vindt . helaas
maar mocht je je zelf hervinden kan je kennis met me komen maken
ik ben aan het volgende te herkennen
het is anders een vriendelijke uitnodiging
met de inhoud is niets mis
daarbij verplicht het je tot niets

geen e mails vind ik prima
nog veel plezier op het honden forum
evs
Actief
Labrador
dingo

Fizgig schreef:
evs schreef:
En het uiterlijk is natuurlijk erg belangrijk.
het belangrijkste is zijn de pups welkom

tot nu toe lijkt het zo dat er onvoldoende belangstelling voor is
ook is er veel twijfel bij mensen over de ras keuze
of de vraag wat het toevoegt
los daarvan blijf de vraag of er genoeg mensen zijn die een halve dingo liefde vol kunnen koesteren en bereid zijn om de nodige ongemakken voor lief te nemen
evs
Actief
Labrador
dingo

aussie2011 schreef:alsof er nog niet genoeg honden in de wereld zijn..

verschrikkelijk zo'n mensen
het moet wel heel verschrikkelijk voor je zijn al die honden fokkers op dit forum
ik moet zeggen dat ik in de kattenfokkers wereld in de loop van 15 jaar altijd verlies geleden heb
dat is niet erg want een hobby mag ook wat kosten

zo te horen is dat in de honden wereld heel anders
mag ik weten of dat je zelf ook honden hebt , zo ja komen die uit een opvang
heb je er voor betaald
of ben je toevallig zelf fokker
stel je even voor
aussie2011
Actief

ik haal uit een ander topic van je dat je terriers verschrikkelijke beesten vind ( sorry maar ook terriers zijn dieren en geen beesten!), dus denk niet dat wij met elkaar kunnen praten.
want dat is bij ons de favo hond en we zijn dus ook in het bezit van 2 terriers
en nee die komen niet uit de opvang, en ja ik heb er wel voor betaald, en nee ik ben zelf geen fokker dat zou ik niet kunnen.
mij voorstellen heb ik al eerder gedaan, dat hoeft in dit topic niet

buiten dat wat jij van terriers vind ( als het tenminste de waarheid is ), vind ik niet dat je er reden toe hebt om ze allemaal te bestempelen als agressief. jouw dingo, labrador en zwitserse witte herder kan net zo agressief gemaakt worden
boekalaboekalaaaa
evs
Actief
Labrador
dingo

aussie2011 schreef:ik haal uit een ander topic van je dat je terriers verschrikkelijke beesten vind ( sorry maar ook terriers zijn dieren en geen beesten!), dus denk niet dat wij met elkaar kunnen praten.
want dat is bij ons de favo hond en we zijn dus ook in het bezit van 2 terriers
en nee die komen niet uit de opvang, en ja ik heb er wel voor betaald, en nee ik ben zelf geen fokker dat zou ik niet kunnen.
mij voorstellen heb ik al eerder gedaan, dat hoeft in dit topic niet

buiten dat wat jij van terriers vind ( als het tenminste de waarheid is ), vind ik niet dat je er reden toe hebt om ze allemaal te bestempelen als agressief. jouw dingo, labrador en zwitserse witte herder kan net zo agressief gemaakt worden

een ander topic van mij lijkt me sterk
hoewel je denk dat er met het fokken met dieren geld te verdienen valt moet ik je teleurstellen
als je de tijd rekent die je er mee bezig bent heb je misschien wel een paar euro per uur
haal daar de dierenarts kosten van af en je hebt minder dan een euro
dan komt het voer je speeltjes ,hokken , manden e.d
als je geluk hebt kom je op een cent of twintig
de dekking of de aanschaf van de ouderdieren gaat er ook nog af
hoera we zitten op 1 cent
nu alleen nog even de kosten van de ouderdieren er af
die heb je als pup gekocht gaan naar de dierenarts volgen training , wat heeft het totaal plaatje gekost
ik heb geen idee

ik de katten wereld ligt het misschien wat anders daar was het op jaar basis tussen de 500 en de 1000 euro per jaar
dat ene nest wat er aan kruising pups kan komen zal ook geen vetpot zijn
ik weet niet of dat je benadeeld bent door de fokkers van jou honden maar over het algemeen
moet je het maar zien als iemand met een hobby

kopieer dat gehele stuk eens waar dat ik dat schrijf
lijkt mij een vergissing
aussie2011
Actief

in je ik stel me voor topic.
wel erg slecht van je dat je dat al bent vergeten ;)

waar haal jij uit dat ik zeg dat er met fokken geld te verdienen valt ?
boekalaboekalaaaa
evs
Actief
Labrador
dingo

dit schrijft dus iemand anders

Wat een onzinnig geklets zeg. Ten eerste zijn er genoeg oertypes en ik denk niet dat er iemand zit te wachten op een dingo kruizing. Laat die beestjes lekker leven waar ze horen, namelijk gewoon in het wild. Dat geknoei altijd :roll:

en dit is mijn antwoordt,, evs

laat mensen zelf beslissen
ieder voor zich of dat ze vallen voor een oertype met een andere komaf
ALS ik een terier een veschrikkelijk beest vindt (neuroot met veel agresie )dan is dat mijn beeld
dat beeld behoef ik niet aan andere op te dringen

zie dat woordje :als"
dat betekent : stel je voor dat"
en niet dat is zo

wat je beweert is dan ook een beetje

boelschitbladoemaarwa
evs
Actief
Labrador
dingo

aussie2011 schreef: in je ik stel me voor topic.

evs
o je bedoeldt heel iets anders met:
aussie2011 schreef: alsof er nog niet genoeg honden in de wereld zijn..

evs
wat bedoel je daar dan mee
aussie2011 schreef: verschrikkelijk zo'n mensen

evs schreef:
aussie2011 schreef: in je ik stel me voor topic.

evs
o je bedoeldt heel iets anders met:
aussie2011 schreef: alsof er nog niet genoeg honden in de wereld zijn..

evs
wat bedoel je daar dan mee
aussie2011 schreef: verschrikkelijk zo'n mensen

ik heb de zin verkeerd gelezen idd,,

Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Smoek moet maar een quotecursus geven
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef: Eh... :80: :vaag:
Ik geloof dat de blauwe tekst van aussie is? :denken:

Dit dus ............
je zoek je maar een andere manier om geld te innen!
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:
Nanna schreef:Wat moet dat boekenbal er steeds tussendoor? Waar slaat dat op?
Het lijkt mij op fonetisch geschreven braakgeluiden, maar ik kan het verkeerd hebben natuurlijk. :wink:
:mrgreen:
Of een zelf gemaakt onderschrift? :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
evs
Actief
Labrador
dingo

boekalaboekalaaaa is het onderschrift van aussie

aussie had te onrecht begrepen dat ik iets tegen terriërs zou hebben
het onderwerp dwaalt hierdoor een beetje af
het was beter geweest dit via pb te bespreken
voor dat iemand zeg ik snap er niets meer van
het ging om het volgende

dit schrijft dus iemand anders

Wat een onzinnig geklets zeg. Ten eerste zijn er genoeg oertypes en ik denk niet dat er iemand zit te wachten op een dingo kruizing. Laat die beestjes lekker leven waar ze horen, namelijk gewoon in het wild. Dat geknoei altijd :roll:

en dit is mijn antwoordt,, evs

laat mensen zelf beslissen
ieder voor zich of dat ze vallen voor een oertype met een andere komaf
ALS ik een terier een veschrikkelijk beest vindt (neuroot met veel agresie )dan is dat mijn beeld
dat beeld behoef ik niet aan andere op te dringen

zie dat woordje :als"
dat betekent : stel je voor dat"
en niet dat is zo

wat je beweert is dan ook een beetje

boelschitbladoemaarwa
evs
Actief
Labrador
dingo

ik heb het gevoel dat alles over een dingo kruising nu wel gezegd is
dus zeg ik tot slot

voor mij was het een zinvolle discussie met voor en tegen argumenten
met mensen die over dingen hebben nagedacht , en mensen die verblind zijn door een vooringenomen standpunt
er waren mensen met veel kennis bij en mensen die nergens de ballen verstand van hebben

er is nu door mij een jaar lang getoetst of er voor een kruising nest voldoende gegadigde zijn en of het de juiste mensen zijn
dit is niet het geval
de enige juiste conclusie is dus dat er geen nest moet komen

voor mij zijn er wel nog wat vragen gebleven
niet ten aanzien van een nest of geen nest maar er zijn twee mensen met andere dingo's
zij hebben erg weinig vragen gehad over hun dingo's
waarom hebben zij een dingo in huis/of tuin
waar komt die dingo vandaan , en waarom is deze dingo bijzonder genoeg voor een fok programma

opvallend genoeg heeft niemand deze of enkele andere vragen die ik zou kunnen bedenken gesteld
ook als er gezegd wordt een dingo uit het net van jou hebben ze laten inslapen omdat hij zwaar hd heeft ,stelt niemand de vraag hoe kom je aan die wetenschap ?

al met al vindt ik het een topic dat ook veel dingo informatie bezit en de moeite waard om te lezen

als jullie het niet erg vinden ga ik mij nu bezig houden met het lezen van topics die over oer types gaan want dat is de reden van mijn aanmelding bij het honden forum

ik dank jullie allemaal voor jullie berichtjes
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”