Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Man verdrinkt bij poging hond te redden
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Man verdrinkt bij poging hond te redden
Triest!
BERGUM -
De man die zondagmiddag is verdronken in het Bergumermeer in Friesland, probeerde zijn hond te redden. Dat zeggen ooggetuigen. Het slachtoffer voer op het meer toen zijn hond overboord sloeg. De man sprong het dier achterna, maar kwam daarbij zelf op fatale wijze in de problemen.
Rond 15.00 uur begon een zoektocht naar de drenkeling. Hij werd rond 16.00 uur dood gevonden.
De politie heeft nog niets bekend gemaakt over de identiteit van de man.
BERGUM -
De man die zondagmiddag is verdronken in het Bergumermeer in Friesland, probeerde zijn hond te redden. Dat zeggen ooggetuigen. Het slachtoffer voer op het meer toen zijn hond overboord sloeg. De man sprong het dier achterna, maar kwam daarbij zelf op fatale wijze in de problemen.
Rond 15.00 uur begon een zoektocht naar de drenkeling. Hij werd rond 16.00 uur dood gevonden.
De politie heeft nog niets bekend gemaakt over de identiteit van de man.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Man verdrinkt bij poging hond te redden
Wat verschrikkelijk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hylos
- Zeer actief
Leren ze het nou nooit.. Tis BUrgum, niet BErgum
Las het op twitter idd, vreselijk zeg
De wal is daar vrij laag, je kunt er wel opklimmen.. Misschien verwond geraakt tijdens de reddingspoging. Las dat het slachtoffer ook al een wat oudere man was.
Triest zeg!!
Edit:toch niet, hij was 58
Las het op twitter idd, vreselijk zeg
De wal is daar vrij laag, je kunt er wel opklimmen.. Misschien verwond geraakt tijdens de reddingspoging. Las dat het slachtoffer ook al een wat oudere man was.
Triest zeg!!
Edit:toch niet, hij was 58

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik ben ook wel benieuwd wat er precies gebeurd is!! Met een watertemperatuur van rond de 16 graden is het bijna bewonderenswaardig om te verdrinken in een meertje met een diameter van 2km. Weet iemand of hij alleen was?
Wat ik veel zie in de watersport/recreatievaart is dat men in paniek de gekste dingen doet. Misschien is hij wel met al zn kleren aan in het water gesprongen. Het waaide hier vandaag best wel, dus dan kun je met je loodzware kleren toch in de problemen komen.
Mayke is dit seizoen twee keer over boord geraakt. Ze red zich maar een minuutje, want voordat ik achter die hond aan ga, verzeker ik mezelf eerst dat mijn boot goed geankerd is (als ik alleen ben), dat mijn kleren uit zijn en dat de zwemtrap uit hangt, voordat ik van boord ga.
Wat ik veel zie in de watersport/recreatievaart is dat men in paniek de gekste dingen doet. Misschien is hij wel met al zn kleren aan in het water gesprongen. Het waaide hier vandaag best wel, dus dan kun je met je loodzware kleren toch in de problemen komen.
Mayke is dit seizoen twee keer over boord geraakt. Ze red zich maar een minuutje, want voordat ik achter die hond aan ga, verzeker ik mezelf eerst dat mijn boot goed geankerd is (als ik alleen ben), dat mijn kleren uit zijn en dat de zwemtrap uit hangt, voordat ik van boord ga.
Laatst gewijzigd door Paisley op 29 sep 2013 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hylos
- Zeer actief
Hij is niet eens in het meer verdronken, maar in de kuikhornstervaart, dat loopt naar het meer toe. Tis een paar meter breed en de wal is vrij laag..

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Tjonge dat ook nog! Wat moet het verschrikkelijk zijn om in doodsangst te zien dat de wal zo dichtbij is, maar onbereikbaar.Hylos schreef:Hij is niet eens in het meer verdronken, maar in de kuikhornstervaart, dat loopt naar het meer toe. Tis een paar meter breed en de wal is vrij laag..
Er zit vast een heel verhaal achter.

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Het gebeurt wel vaker, snap ik, dat honden van een boot af vallen. Een zwemvest voor de hond lijkt me net zo verstandig als een zwemvest voor een kind....

- Hylos
- Zeer actief
De man is waarschijnlijk onwel geworden. Hij is niet verdronken bleek uit onderzoek.
Tsjong, tis me wat zoiets
En idd een zwemvest klinkt niet verkeerd!
Tsjong, tis me wat zoiets
En idd een zwemvest klinkt niet verkeerd!

-
Pakdebal
Ma-Rianne schreef:. Een zwemvest voor de hond lijkt me net zo verstandig als een zwemvest voor een kind....
dat zie je gelukkig steeds meer . !
- Ody
- Zeer actief
Mee eens, maar ieder jaar wordt ik weer aangekeken alsof ik een achterlijke debiel ben met 2 honden in de boot met een vest om.Ma-Rianne schreef:Het gebeurt wel vaker, snap ik, dat honden van een boot af vallen. Een zwemvest voor de hond lijkt me net zo verstandig als een zwemvest voor een kind....
Soms zelfs hardop uitgelachen of nageroepen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als de man de hond achterna GEDOKEN is zou dat ook de doodsoorzaak geweest kunnen zijn(nek gebroken). Het is dar niet zo heel erg diep.