Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beschoeiing singel te hoog: baasje ziet hond verdrinken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Beschoeiing singel te hoog: baasje ziet hond verdrinken

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dat is niet alleen tegenwoordig hoor ongeveer 25 jaar geleden is hier een vrouw in het kanaal verdronken en heel veel mensen hebben toegekeken hoe ze verdronk echt ongelooflijk
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

bouvierpoedel schreef:
gonnie schreef:Mijn moeder heeft ook nooit kunnen zwemmen, en ze was echt niet bang voor water.

Al denk ik wel dat mijn moeder er wel achteraan was gesprongen, ik denk dat ik ( kan zwemmen ) er misschien niet achteraan zou springen, zeker niet als er weinig mensen in de buurt zijn. Wil toch niet verdrinken voor mijn hond.
Schandalig om meer van jezelf te houden dan vann je hondje. :80: :jank:

Ach ja, mijn honden houden ook meer van zichzelf. Haha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Tja, honden kunnen dan wel zwemmen, de meeste, maar sommige houden het niet zo heel lang vol. Dat hondje was ook al oud dus erg lang zal ie niet zijn blijven drijven. Ze hebben niet voor niets zwemvesten voor honden waarmee ze blijven drijven. Het gebeurt namelijk vaak genoeg tijdens varen dat een hond overboord valt, en tegen de tijd dat de boot gekeerd is, die al is verdronken. Daarom vind ik het ook zo sneu dat er niemand even wilde helpen, als je 112 belt, zijn die er binnen het kwartier. En een kwartier is te lang voor zo'n hondje.

Het redden van een mens die aan het verdrinken is, daarvoor moet je eigenlijk een klein beetje training hebben gehad. Anders is er een kans dat je het zelf niet na kunt vertellen. Iemand die in paniek is, kan je ondertrekken bijvoorbeeld. Reddend zwemmen is een vak apart, ik kan het wel een beetje maar heb een belabberde conditie. Is ook een manier om dood te gaan natuurlijk, uitgeput raken omdat je je conditie hebt overschat. Ik heb wel eens op tv gezien, volgens mij, ik denk in een film hoor, dat iemand de drenkeling die vreselijk in paniek was, knock out sloeg, zodat ze tenminste allebei levend het water uit konden komen. Niet zomaar erin springen als je niet weet hoe je een drenkeling uit het water haalt, ik vind dat niet verstandig.

Maar een klein hondje, die gooi je op je schouder terwijl je rustig baantjes trekt, toch?
gonnie
Zeer actief

Fizgig schreef:
Maar een klein hondje, die gooi je op je schouder terwijl je rustig baantjes trekt, toch?

Als dat hondje het toelaat wel, maar ik denk dat niet elke hond zich zomaar vast laat pakken.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
twinkeltje
moderator

Ja weet ik maar hier ging het om een grote groep toeschouwers het was vlak bij het centrum
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

gonnie schreef:
Fizgig schreef:

Als dat hondje het toelaat wel, maar ik denk dat niet elke hond zich zomaar vast laat pakken.
Nou, ik denk als een hond genoeg in paniek is, ze misschien wel op je rug willen zitten oid. Je kunt ook wachten tot ze koppie onder gaan en ze er dan uitplukken. Het ging hier om een klein, oud hondje, hoeveel verzet kan die nog bieden? Dan bijt ie maar wat in mijn handen, veel tanden zal ie niet meer hebben. Ik vind het maar suf dat er niemand een nat pak wilde halen voor dat oude heertje.
Fizgig
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ja weet ik maar hier ging het om een grote groep toeschouwers het was vlak bij het centrum
Heel vreemd dat er niemand bij was die het toch wilde proberen. Als je er nou met zijn drieën inspringt, kun je elkaar aflossen en is het minder zwaar. Maar zo denken mensen nu eenmaal niet. Dan moet er iemand het voortouw nemen, een sinaasappelkist pakken en roepen: ik ga deze vrouw niet laten verdrinken, wie helpt me? Dat is alles wat ervoor nodig is, één mens die durft en die mensen kan overtuigen. Hoef je niet eens zelf erin te springen. Maar dan roep je gewoon: wie doet er hier veel aan sport en heeft een dijk van een conditie? En dan komen er heus wel schoorvoetend wat mensen naar voren, die steeds aan het denken waren, zal ik? En dan dachten, nee, laat ook maar, dat kan ik niet, oid. Misschien hebben die alleen wat aanmoediging nodig.
twinkeltje
moderator

Ze hebben allemaal alleen maar gekeken ik heb wel leren redingzwemmen ook als iemand in paniek is geleerd wat er doen denk zeker dat er van de grote groep mensen meer zouden zijn ik heb het nooit begrepen ik ben zelf voor een kraai en eens voor een duif te water gegaan zonder na denken en die kraai was hartje winter
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Er stond niet dat het een klein hondje was hoor alleen een oude hond. Maar ik zou toch echt ook mijn leven niet wagen voor een hond, zeker niet als de wal zo hoog is dat ik er zelf ook niet meer uit kan, want van je medemens hoef je niet te verwachten dat die je helpt.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
wel triest , maar had ze die hond zoals het hoort, in de stad gewoon aangelijnd , was er NIETS gebeurd . !!. :roll:

mensen , houden zich niet aan de regels en gaan dan huilen dat het verkeerd kan aflopen

( dat denkt de gemeente daar nu ook )

of was het een losloop Singel ?
Fizgig
Zeer actief

Ja, ik zou daar ook niet zo lang over nadenken idd, als ik zie dat een dier of mens echt in doodsnood is, ga ik toch wel handelen meestal. Dan maar onverstandig, ik kan niet aanzien hoe iemand verdrinkt. Mijn eigen hond, zeker niet. Er zijn wel mensen samen met hun hond verdronken en ik begrijp die mensen wel. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan in hun schoenen, het is namelijk mijn schuld dat die hond in gevaar is gekomen, vind ik. Dus ook mijn verantwoordelijkheid om hem dan te helpen, wat dat ook inhoudt voor mezelf. Had ik maar beter na moeten denken, de consequenties neem ik dan voor wat ze zijn.

Dat je eraan dood kunt gaan, is niet iets wat mij tegen zou houden per se omdat ik nogal principieel ben over het beschermen van datgene wat onder jouw zorg is toevertrouwd. Ik zou iig zacht rusten en niet gefrustreerd naar de andere wereld gaan terwijl ik als ik zou blijven leven, niet meer zou slapen waarschijnlijk, nog minder dan ik al doe. Het schuldgevoel zou me uithollen want zo ben ik nu eenmaal. Ik voel me ook nog steeds schuldig over de dood van Ronja en die was ziek.
gonnie
Zeer actief

Pakdebal schreef:.
wel triest , maar had ze die hond zoals het hoort, in de stad gewoon aangelijnd , was er NIETS gebeurd . !!. :roll:

mensen , houden zich niet aan de regels en gaan dan huilen dat het verkeerd kan aflopen

O jij weet hoe de situatie daar is?
Wie weet is het wel gewoon losloopgebied, hier hebben we het losloopgebied naast de parkeerplaats, en langs fietspaden en langs de snelweg, dus als je daar je hond loslaat dan kan je je hond ook weleens kwijtraken, heb niks met de regels te maken maar met zelf nadenken, ik laat alleen Nikkie en Tama hier op de losloopstrook langs de parkeerplaats loslopen ( en dan alleen maar als ik zeker weet dat er op dat moment geen katten zitten) omdat die twee wel luisteren, maar Jarah laat ik daar nooit los want die doet waar ze zelf zin in heeft.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja met verzuip garantie. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
twinkeltje
moderator

Fizgig schreef:Ja, ik zou daar ook niet zo lang over nadenken idd, als ik zie dat een dier of mens echt in doodsnood is, ga ik toch wel handelen meestal. Dan maar onverstandig, ik kan niet aanzien hoe iemand verdrinkt. Mijn eigen hond, zeker niet. Er zijn wel mensen samen met hun hond verdronken en ik begrijp die mensen wel. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan in hun schoenen, het is namelijk mijn schuld dat die hond in gevaar is gekomen, vind ik. Dus ook mijn verantwoordelijkheid om hem dan te helpen, wat dat ook inhoudt voor mezelf. Had ik maar beter na moeten denken, de consequenties neem ik dan voor wat ze zijn.

Dat je eraan dood kunt gaan, is niet iets wat mij tegen zou houden per se omdat ik nogal principieel ben over het beschermen van datgene wat onder jouw zorg is toevertrouwd. Ik zou iig zacht rusten en niet gefrustreerd naar de andere wereld gaan terwijl ik als ik zou blijven leven, niet meer zou slapen waarschijnlijk, nog minder dan ik al doe. Het schuldgevoel zou me uithollen want zo ben ik nu eenmaal. Ik voel me ook nog steeds schuldig over de dood van Ronja en die was ziek.
het zou wel slim zijn om eerst te denken wand bij die kraai kon ik ook niet alleen uit het water komen.
De kant was glibberig en ik was stijf van de kou een man heeft me toen omhoog getrokken en dat was in een rustig park moet er niet aan denken als die man er niet was geweest
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Fizgig schreef:Ja, ik zou daar ook niet zo lang over nadenken idd, als ik zie dat een dier of mens echt in doodsnood is, ga ik toch wel handelen meestal. Dan maar onverstandig, ik kan niet aanzien hoe iemand verdrinkt. Mijn eigen hond, zeker niet. Er zijn wel mensen samen met hun hond verdronken en ik begrijp die mensen wel. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan in hun schoenen, het is namelijk mijn schuld dat die hond in gevaar is gekomen, vind ik. Dus ook mijn verantwoordelijkheid om hem dan te helpen, wat dat ook inhoudt voor mezelf. Had ik maar beter na moeten denken, de consequenties neem ik dan voor wat ze zijn.

Nou ja, ieder zijn eigen keus, ik vind mijn eigen leven toch iets belangrijker dan het leven van mijn honden.
Ik zorg goed voor ze ga naar de dierenarts als dat nodig is en zelfs als het niet nodig is, maar mijn eigen leven ga ik niet op het spel zetten, dan maar verdriet als een van mijn honden dood is gegaan.

Trouwens dat verdriet slijt. En schuldig voelen doe ik niet, als die hond zich verstapt kan ik er niks aan doen en is het een ongeluk. Zou ik zelf iets doen waardoor ze dood gaan dan zal ik me waarschijnlijk wel schuldig voelen, maar als je hond door een ongeluk of wat dan ook in het water beland dan is dat jammer maar helaas, ik zou alleen het water in gaan als ik denk dat ik een kans heb om haar te redden en er zelf dan ook nog uit te kunnen.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Fizgig
Zeer actief

Ja ach, ach ja, zeg ik dan. Het is dan wel niet toegestaan vaak in de stad, op sommige plekken trouwens wel hoor. Maar ik heb er geen moeite mee zolang het beestje bij de baas blijft. En ook als ie even komt buurten, vind ik dat niet zo'n punt, tenzij die agressief is, maar daar weet ik ook wel raad mee. Als mensen dat willen doen met hun hond, mijn zegen hebben ze. Ik vind het zelf niet helemaal veilig omdat je hond, hoe relaxed ie ook is, zich ook ineens ergens rot van kan schrikken en de weg op of de sloot in, kan rennen. Zo'n oud hondje hobbelt wel mee met de baas dus ach, wat voor last heb je ervan? Regels en wetten zijn er vooral om alles in goede banen te leiden en als daar geen noodzaak voor is, hoeven mensen zich er ook niet aan te houden van mij.

We weten trouwens ook niet of de hond onaangelijnd was, volgens mij. Wie weet was de riem uit haar handen gegleden. Of hing het hondje aan de halsband en heeft ze de riem laten vallen omdat ze dacht dat ie stikte oid. Als ie niet aangelijnd was, en altijd langs die gracht liep zonder problemen, verwacht je misschien ook niet. Maar om die mevrouw nu op de regels te gaan wijzen terwijl haar hondje dood is, is wel een beetje zuur natuurlijk. Dat brengt haar hondje niet terug, zeg maar. Wie weet heeft ze spijt van het feit dat haar hond losliep, maar ik denk niet vanwege de regels. Ze heeft keuzes gemaakt die ertoe hebben geleid dat haar hondje nu dood is maar het was natuurlijk wel een ongeluk en heel triest. Zo'n ongeluk had ook op een andere manier kunnen gebeuren waarbij de hond geen kans had om gered te worden en dan was het gewoon alleen pure pech die de oorzaak was, ik weet niet wat beter is eigenlijk. Het resultaat is iig hetzelfde.
Fizgig
Zeer actief

gonnie schreef:

Nou ja, ieder zijn eigen keus, ik vind mijn eigen leven toch iets belangrijker dan het leven van mijn honden.
Ik zorg goed voor ze ga naar de dierenarts als dat nodig is en zelfs als het niet nodig is, maar mijn eigen leven ga ik niet op het spel zetten, dan maar verdriet als een van mijn honden dood is gegaan.

Trouwens dat verdriet slijt. En schuldig voelen doe ik niet, als die hond zich verstapt kan ik er niks aan doen en is het een ongeluk. Zou ik zelf iets doen waardoor ze dood gaan dan zal ik me waarschijnlijk wel schuldig voelen, maar als je hond door een ongeluk of wat dan ook in het water beland dan is dat jammer maar helaas, ik zou alleen het water in gaan als ik denk dat ik een kans heb om haar te redden en er zelf dan ook nog uit te kunnen.
Ik weet het, ik denk soms dat mijn morele kompas een beetje te strak is ingesteld hoor. Ik reken mezelf het leed van de wereld aan, hahaha. Ik vind jouw kijk erop vrij normaal hoor, ik heb zelf alleen een soort Robin Hood syndroom, ik moet en zal iedereen redden! Het is maar goed dat ik slechte ogen heb en geen bril draag want dan zie ik ook geen toestanden in de verte ofzo waar ik bij kan helpen. En mijn vriend is wel zo wijs zijn mond te houden als die iets ziet want die weet wel dat ik zo de plomp inspring als het moet. Moed is voor de domme, echt, hahaha. Je kunt maar beter gewoon je eigen hachie veilig houden, dan leef je een stuk langer. Dus als je op een dag leest over een vrouw die met haar 2 honden samen is verdronken of door het ijs gezakt, weet je meteen over wie het gaat, hahaha.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Triest om op zo een manier je hond te verliezen.

Wij zijn bijna een hond op de zelfde manier verloren. Onze ontsnapte jr sprong zoals wij later hoorden, een loopse dh teef achterna het maar in, zij kon er wel weer uit komen maar onze jr niet. Mensen die het hadden zien gebeuren kwamen ons waarschuwen. Bogi was naar de steiger gezwommen om er uit proberen te komen, maar was onder de steiger met zijn achterpoten in de beschoeiing vast komen te zitten, hij moest blijven zwemmen om zijn kop boven water te houden. Hij ging regelmatig kopje onder, mijn toenmalige vriend is gelijk onder de stijger gedoken en heeft Bogi er onder uit gehaald.
Er waren meerdere mensen getuige maar het was februari en steenkoud, niemand wilde onder de steiger duiken voor de hond van een ander. Het meest domme vonden we dat, ook niemand het verstand heeft gehad om 10 meter verder bij een huis iets te vragen om een plank uit de steiger te halen, dan hadden ze hem er zo uit kunnen pakken. Hij heeft er niets aan over gehouden en niets van geleerd.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Pakdebal schreef:maar had ze die hond zoals het hoort
Marjolein, jij moet eens gaan afspreken met Suzanne123. Kunnen jullie fijn de hele middag praten over regeltjes en wie ze allemaal overtreden enzo.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Wij wonen rondom het water,dus ik ben idd al eens in het meer gesprongen om mijn eerste hond er uit te halen,een kleine kees met een dikke vacht ,die zonk als die zwom.Ik ben er zelfs al eens ingesprongen om een eend te redden die zonk.Die bleek achteraf botulisme te hebben.

De laatste keer was wel het ergst,mijn kleine kees die ik toen net had en waarvan ik niet wist of hij zwemmen kon viel al spelend in de sloot,toen heb ik mijn dochter een zet de sloot in gegeven en geroepen red hem.Waarna ik een boze dochter en een natte hond had. :lol1:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou kan ik dus wel zwemmen maar tien minuten watertrappen tot iemand me eruit vist, ik weet niet hoor. Ik heb al zeker 20 jaar niet meer gezwommen namelijk :19:

Hoe dan ook, in Amsterdam zijn zat hoge kadewanden waar een hond niet uit komt.
Ik heb er vlakbij gewoond dus ik weet dat. En er is ooit een stabij ingesprongen vanwege een bal (idioot beest (piew) ) en dat heeft me heel wat gedoe gekost, want ik kon vanaf die kade dus niet bij het water komen. En er lag daar verder niks, dus het was een heel gedoe.
Die hond is toen ook bijna verzopen.
Uiteindelijk is ze eruit gevist door een erg lange meneer die er net wel bij kon en die hond aan dr nekvel omhoog gesleurd heeft.
Maar hee, als ik er achteraan was gegaan was ik zelf ook verzopen, want die wal is gewoon erg hoog :19:
En zo zijn er zat in de stad.

Ik heb gewoon zelf gezorgd dat het niet meer gebeurde (en ze liepen er nog steeds los hoor, daar kreeg je toen nog geen boete voor).
Je kunt ook gewoon opletten natuurlijk. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

iones schreef:
Verbaast me trouwens dat die hond niet kon zwemmen. Zelfs mijn grote kneus kan dat. Zelfs als ze van de dam afvalt 2 meter omlaag.
Het is een fabel dat alle honden kunnen zwemmen hoor, ik heb er ook 1 die niet kan zwemmen en helaas niet bang is voor water.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hoor ik hier nu "eigen schuld dikke bult" in?

Ooit van de term "empathie" gehoord?

Je praat alsof jij regels nooit maar dan ook NOOIT overtreedt! Heilige boon!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fizgig
Zeer actief

Ah dat vind ik sneu voor Suzanne, eerlijk gezegd. Die heeft wel relativeringsvermogen en empathie, bijvoorbeeld.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”