Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het enten van dieren .wel of niet doen ?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix
- Aantal honden: 1
Re: Het enten van dieren .wel of niet doen ?
Dit gaat over vaccinaties bij mensen : Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Daar staat een heel mooi stukje in, zal het hieronder even plakken want het beantwoord ook direct mijn eigen vraag aan jvanringenCanidae schreef:Dit gaat over vaccinaties bij mensen : Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken.

Van vaccins weten we eigenlijk heel weinig. We zijn voor onze informatie afhankelijk van vaccinfabrikanten die voornamelijk onderzoek doen naar nieuwe vaccins. Zij brengen vrijwel alleen bijwerkingen op korte termijn in kaart. Onderzoek naar de lange termijn wordt te weinig, en niet serieus genoeg gedaan. De farmaceutische industrie is daarin ook niet echt geïnteresseerd en moedigt het niet aan. Dergelijk onderzoek is ook duur en ontwikkelaars van vaccins zien er eerder onplezierig nieuws uit voortkomen dan dat ze er brood in zien. Wie negatieve onderzoeksgegevens over de veiligheid van vaccins publiceert riskeert nogal eens zijn of haar carrière. Van de feitelijke bijwerkingen van vaccins wordt maar een fractie gerapporteerd, laat staan erkend.
@rose
Dit is echt kletskoek van de bovenste plank, we weten juist heel veel van vaccins. Dat de NVKP dat niet weet is jammer, misschien moeten ze zich eens verdiepen in de materie. De NVKP heeft zich al lang en breed ernstig gediskwalificeerd als het om kennis over vaccins gaat en zijn in hun eerst leugen niet gestikt.
Wat het "kwik" als hulpstof betreft, daarvan is nog nooit aangetoond dat het blijvende schade toebrengt. De hoeveelheid is ook zo klein dat dat ook niet zou kunnen, via andere wegen krijgen we veel meer kwik binnen dan er in sommige vaccins zit. Alleen al het feit dat je het "kwik" noemt, zonder nadere aanduiding, geeft aan dat je niet weet waar je het over hebt. Dat is helemaal niet erg, maar dan wel meedoen aan ongefundeerde bangmakerij vind ik wel erg. Stel je eerst eens op de hoogte van de feiten voordat je van alles gaat roepen.
Dit is echt kletskoek van de bovenste plank, we weten juist heel veel van vaccins. Dat de NVKP dat niet weet is jammer, misschien moeten ze zich eens verdiepen in de materie. De NVKP heeft zich al lang en breed ernstig gediskwalificeerd als het om kennis over vaccins gaat en zijn in hun eerst leugen niet gestikt.
Wat het "kwik" als hulpstof betreft, daarvan is nog nooit aangetoond dat het blijvende schade toebrengt. De hoeveelheid is ook zo klein dat dat ook niet zou kunnen, via andere wegen krijgen we veel meer kwik binnen dan er in sommige vaccins zit. Alleen al het feit dat je het "kwik" noemt, zonder nadere aanduiding, geeft aan dat je niet weet waar je het over hebt. Dat is helemaal niet erg, maar dan wel meedoen aan ongefundeerde bangmakerij vind ik wel erg. Stel je eerst eens op de hoogte van de feiten voordat je van alles gaat roepen.
- rose
- Zeer actief
jvanringen schreef:@rose
In plaats van te gaan katten zou je mij dan wellicht kunnen helpen om wat beter op de hoogte te raken? Je blaast dan wel mooi hoog van de toren, maar een eerder gevraagde onderbouwing heb ik nog steeds niet gezien

Kun jij voor mij onderbouwen dat de bangmakerij op niets gebaseerd is? Ik denk namelijk niet dat je dat zomaar even kunt vast stellen, net als dat het andersom lastig vast te stellen is.
- rose
- Zeer actief
Nanna schreef: Ik kan alleen maar uitgaan van mijn ervaring. Sinds ik de honden niet meer ent, zijn ze gezonder dan ooit. En ja, ze lopen weleens tegen een kennelhoestje aan, al is dat zeldzaam. Nou, dan hoesten ze een paar dagen, geef ik wat hoestsiroop en is het hele leed weer geleden.
Zo is mijn ervaring ook Nanna, met de honden en overduidelijk met 1 van mijn katten

Waarom driejaarlijks wordt geadviseerd? Omdat er ook honden zijn die geen 7 jaar of levenslang beschermd zijn, maar veel korter. Niet elk levend wezen reageert precies hetzelfde en dan kies je voor een veilige marge, omdat het om ernstige ziektes gaat.Nanna schreef:jvanringen schreef: Niet alle vaccins bieden levenslange bescherming, waaronder het tetanusvaccin en het kinkhoestvaccin. Daarom moet er in een aantal gevallen opnieuw gevaccineerd worden.
In Amerika heeft Ronald Schultz, dierenarts aan de Wisconsin School of Veterinary Medicine, een ander soort onderzoek gedaan, zogenaamde challenge studies. Bij een challenge studie wordt niet zozeer gekeken naar de antilichaamtiters, omdat die niet alles zeggen, er is immers ook nog bescherming door T-cellen en geheugencellen. In zo´n studie, die alleen met proefdieren kan gebeuren, worden zowel gevaccineerde als niet gevaccineerde honden besmet met het virus en dan wordt gekeken of ze ziek worden of niet. Toen bleek dat voor de drie belangrijkste ziekten: parvo, hondenziekte en HCC een bescherming van zeker 7 jaar gevonden werd, mogelijk zelfs levenslang.
Leg mij dan maar uit waarom geadviseerd wordt dit jaarlijks te enten, en in het beste geval driejaarlijks.
Verder dan 'eraan verdienen' kom ik namelijk niet.
Van vaccinaties bij mensen is bekend dat bepaalde vaccinaties gemiddeld een veel langere immuniteit geven dan andere, sommige zelfs levenslang. Het gaat dan met name om vaccinaties tegen virale, systemische ziektes. Dit blijkt bij honden ook zo te zijn. Bij vaccinaties tegen bacteriële infecties is de beschermingsduur juist vaak weer veel korter. De duur van immuniteit, de vraag welke soorten vaccins het meest effectief zijn en in verband daarmee onderzoek naar het genetisch manipuleren van virussen teneinde zo effectief mogelijke vaccins te maken, dat zijn de zaken waar Ron Schultz zich mee bezighoudt. En die heb ik nog nooit horen zeggen dat we maar moeten stoppen met vaccineren, integendeel zelfs.
@rose
De NVKP beweert nog steeds op haar website dat vaccinaties autisme en wiegendood veroorzaken. Dit is apert want bewezen onjuist, maar ze houden willens en wetens deze leugens in stand. Waarom ze dat doen is me een raadsel, maar ik begrijp sowieso niets van homeopaten.
De NVKP beweert nog steeds op haar website dat vaccinaties autisme en wiegendood veroorzaken. Dit is apert want bewezen onjuist, maar ze houden willens en wetens deze leugens in stand. Waarom ze dat doen is me een raadsel, maar ik begrijp sowieso niets van homeopaten.
- rose
- Zeer actief
rose schreef:jvanringen schreef:Er zijn geen bewijzen dat vaccinaties auto-immuunziektes veroorzaken, of kanker of allergieën. Bij vaccinaties voor kinderen zie je ook altijd weer die bangmakerij van de alternatieve sector, je zou de meest vreselijke dingen krijgen van vaccinaties. Op niks gebaseerd, maar jammer genoeg trappen veel mensen er in en laten "voor de zekerheid" hun kind of huisdier maar niet meer vaccineren, zich daarbij niet realiserend dat de nadelige gevolgen van niet vaccineren veel en veel groter zijn dan die van vaccineren.
Kun jij voor mij onderbouwen dat de bangmakerij op niets gebaseerd is? Ik denk namelijk niet dat je dat zomaar even kunt vast stellen, net als dat het andersom lastig vast te stellen is. Als je alleen bij de weilenting al ziet dat de enting een kwikhoudende hulpstof bevat, wil ik nog weleens zien hoe ongevaarlijk dat dan precies is. Ook het dringende advies om alleen gezonde honden te laten enten doet bij mij toch wel een alarmbelletje afgaan...
Nog maar een keer dan. Je blijft nu doorzagen over de NVKP, oke laten we er voor het gemak vanuit gaan dat zij idd onzin verkondigen...kun jij mij dan onderbouwd uitleggen hoe het precies zit? Iets een kwikhoudende hulpstof noemen is naar mijn mening iets heel anders dan het de benaming kwik geven trouwens, maar dat even terzijde.
Sommige vaccins bevatten sporen van ethylkwik, dat komt omdat het in thiomersal zit, dat wordt gebruikt als conserveringsmiddel in vaccins. Als gesproken wordt over de schadelijkheid van "kwik", wordt vaak gedoeld op methylkwik. Bepaalde vissoorten bevatten methylkwik en dat kan schadelijk zijn, omdat het moeilijk uit het lichaam verdwijnt. Wat in sommige vaccins zit, is echter ethylkwik, een stof die zich heel anders gedraagt: het is veel vluchtiger, is binnen 24 uur uit het lichaam verdwenen en komt ook niet aantoonbaar in de hersenen terecht. De namen zijn bijna gelijk, maar het gaat om totaal verschillende stoffen, zoals wel vaker in de scheikunde.
Nederlandse vaccins behalve het griepvaccin hebben overigens nooit thiomersal bevat.
Begrijp me goed, ik ben er geen voorstander van om meer medicijnen te gebruiken dan nodig en dat geldt ook voor mijn huisdieren. Als het minder kan ben ik daar altijd voor, maar dan wel op goede gronden, op basis van juiste informatie en niet op basis van ongefundeerde bangmakerij, waar organisaties als de NVKP zich naar mijn mening nog steeds schuldig aan maken.
Nederlandse vaccins behalve het griepvaccin hebben overigens nooit thiomersal bevat.
Begrijp me goed, ik ben er geen voorstander van om meer medicijnen te gebruiken dan nodig en dat geldt ook voor mijn huisdieren. Als het minder kan ben ik daar altijd voor, maar dan wel op goede gronden, op basis van juiste informatie en niet op basis van ongefundeerde bangmakerij, waar organisaties als de NVKP zich naar mijn mening nog steeds schuldig aan maken.
Maar er komen wel honden uit het buitenland hier naar toe.alinelaila schreef:Ik blijf het moeilijk vinden, dat hele ent-gebeuren. Elk jaar twijfel ik weer opnieuw en dan laat ik Sem maar enten, 'want misschien gaat hij wel in pension' of 'misschien krijgt hij wel Weil als ik hem niet ent'.
Sem zwemt bijna dagelijks en ik weet dat er in het meertje ratten zitten. Tevens is er een tijdje geleden een hond bij mijn dierenarts opgenomen die Weil had opgelopen. Maarja, toch twijfel ik. Hoe groot is nou die kans dat hij Weil krijgt als ik hem niet ent? Sem is kerngezond, zou hij het dan niet met zijn weerstand afkunnen?
Ik ben er wel over uit dat ik de andere entingen sowieso niet maar laat zetten. Sem komt nooit in pension, dan regel ik wel oppas. Rabiës-enting heeft hij nog nooit gekregen, maar zal hij ook niet krijgen want ik kom nooit in het buitenland.
Voorlopig twijfel ik nog even door of ik wel of niet jaarlijks Weil zal blijven enten.
http://www.dutchypuppy.nl/news/home/hon ... aar-neder/
Ach ja, daar gaan we weer, ik zal wel een belang hebben om te zeggen wat ik zeg. Rabiës is een heel besmettelijke, gevaarlijke ziekte, voor honden en voor mensen, zo gevaarlijk dat er wereldwijd maar enkele gevallen bekend zijn van mensen die rabiës overleefd hebben. Bagatelliseer dat maar, mag je van mij, maar als je denkt dat mensen die een andere mening hebben dan jij, daar wel "een belang" bij zullen hebben dan diskwalificeer je jezelf wel heel erg als discussiepartner.Jion schreef:Eén hond. Uit Marokko. Op eigen houtje meegenomen.jvanringen schreef:Maar er komen wel honden uit het buitenland hier naar toe.alinelaila schreef:Ik blijf het moeilijk vinden, dat hele ent-gebeuren. Elk jaar twijfel ik weer opnieuw en dan laat ik Sem maar enten, 'want misschien gaat hij wel in pension' of 'misschien krijgt hij wel Weil als ik hem niet ent'.
Sem zwemt bijna dagelijks en ik weet dat er in het meertje ratten zitten. Tevens is er een tijdje geleden een hond bij mijn dierenarts opgenomen die Weil had opgelopen. Maarja, toch twijfel ik. Hoe groot is nou die kans dat hij Weil krijgt als ik hem niet ent? Sem is kerngezond, zou hij het dan niet met zijn weerstand afkunnen?
Ik ben er wel over uit dat ik de andere entingen sowieso niet maar laat zetten. Sem komt nooit in pension, dan regel ik wel oppas. Rabiës-enting heeft hij nog nooit gekregen, maar zal hij ook niet krijgen want ik kom nooit in het buitenland.
Voorlopig twijfel ik nog even door of ik wel of niet jaarlijks Weil zal blijven enten.
http://www.dutchypuppy.nl/news/home/hon ... aar-neder/![]()
Over ongefundeerde bangmakerij gesproken.![]()
Jammer, Jvanringen, ik hou van discussies (met argumenten enzo), maar door de hetzerige manier waarop jij discussieert (of eerder debatteert; het gaat je blijkbaar meer om het winnen dan om het vormen van een beargumenteerde mening) diskwalificeer je jezelf wat mij betreft.
Dat doet mij afvragen: Welk belang heb jij bij de stellingen die jij hier zo hartstochtelijk verkondigt?
Dankzij een actief en consistent vaccinatiebeleid onder honden en vossen komt rabiës bij ons niet meer voor. Hoe slim is het om daar zonder goede argumenten vanaf te gaan wijken, met alle risico's van dien? Maar laat je vooral leiden door je gevoelens en niet door de feiten, dan gaat het vast helemaal goedkomen.
- rose
- Zeer actief
Is dit bij de vaccins voor huisdieren ook van toepassing? Het enige wat ik er over kan vinden is voor humaan gebruik.jvanringen schreef:
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het niet meer voorkomt in Europa, waarom dan op zo'n grote schaal enten?jvanringen schreef: Dankzij een actief en consistent vaccinatiebeleid onder honden en vossen komt rabiës bij ons niet meer voor. Hoe slim is het om daar zonder goede argumenten vanaf te gaan wijken, met alle risico's van dien? Maar laat je vooral leiden door je gevoelens en niet door de feiten, dan gaat het vast helemaal goedkomen.
Citaat wiki... voor wat het waard is: In Nederland zijn in de 22 jaar tussen 1988 en 2010 twee gevallen van fatale rabies gemeld; in beide gevallen betrof het mensen die in Afrika waren gebeten door respectievelijk een hond en een vleermuis. Bij beiden was te laat met de behandeling begonnen[8]. Op 26 juni 2013 werd bekend dat een 52 jarige man rabiës had opgelopen na een beet in zijn arm in mei in Haïti.[9] De laatste gevallen van rabiësoverdracht door dieren naar mensen in Nederland dateren van 1962. De laatste rabiësuitbraak onder dieren dateert uit 1988. Deze uitbraak werd bestreden met een grote orale vaccinatiecampagne onder vossen (lokazen met vaccin). Sindsdien heeft er in Nederland geen overdracht van het klassieke rabiësvirus onder dieren meer plaatsgevonden[8]. Vleermuizen kunnen, ook in Nederland, wel besmet zijn.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Bij ons is in Nederland.Badu schreef:Als het niet meer voorkomt in Europa, waarom dan op zo'n grote schaal enten?jvanringen schreef: Dankzij een actief en consistent vaccinatiebeleid onder honden en vossen komt rabiës bij ons niet meer voor. Hoe slim is het om daar zonder goede argumenten vanaf te gaan wijken, met alle risico's van dien? Maar laat je vooral leiden door je gevoelens en niet door de feiten, dan gaat het vast helemaal goedkomen.
Citaat wiki... voor wat het waard is: In Nederland zijn in de 22 jaar tussen 1988 en 2010 twee gevallen van fatale rabies gemeld; in beide gevallen betrof het mensen die in Afrika waren gebeten door respectievelijk een hond en een vleermuis. Bij beiden was te laat met de behandeling begonnen[8]. Op 26 juni 2013 werd bekend dat een 52 jarige man rabiës had opgelopen na een beet in zijn arm in mei in Haïti.[9] De laatste gevallen van rabiësoverdracht door dieren naar mensen in Nederland dateren van 1962. De laatste rabiësuitbraak onder dieren dateert uit 1988. Deze uitbraak werd bestreden met een grote orale vaccinatiecampagne onder vossen (lokazen met vaccin). Sindsdien heeft er in Nederland geen overdracht van het klassieke rabiësvirus onder dieren meer plaatsgevonden[8]. Vleermuizen kunnen, ook in Nederland, wel besmet zijn.
Rabiës komt in Europa echt nog wel voor.
Het oorsprokelijke vraagpunt was waarom DA's nog vaak jaarlijks een cocktail willen geven terwijl bekend is dat die gedurenede 3 jaar ruimschoots voldoende beschermen.jvanringen schreef:Begrijp me goed, ik ben er geen voorstander van om meer medicijnen te gebruiken dan nodig en dat geldt ook voor mijn huisdieren. Als het minder kan ben ik daar altijd voor, maar dan wel op goede gronden, op basis van juiste informatie en niet op basis van ongefundeerde bangmakerij, waar organisaties als de NVKP zich naar mijn mening nog steeds schuldig aan maken.
.
Verder gaat de discussie hier niet zozeer over de rebiës enting maar alle entingen inclusief de cocktail.
Als iemand (wat uitdagend) vraagt waar het belang van "jvanringen" ligt komen met de mededeling dat rabiës gevaarlijk is, vind ik wel een beetje jammer.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
ranetje schreef:Bij ons is in Nederland.Badu schreef:Als het niet meer voorkomt in Europa, waarom dan op zo'n grote schaal enten?jvanringen schreef: Dankzij een actief en consistent vaccinatiebeleid onder honden en vossen komt rabiës bij ons niet meer voor. Hoe slim is het om daar zonder goede argumenten vanaf te gaan wijken, met alle risico's van dien? Maar laat je vooral leiden door je gevoelens en niet door de feiten, dan gaat het vast helemaal goedkomen.
Wereldwijd komt rabiës voor bij zowel huisdieren als in het wild levende dieren. Het gaat daarbij voornamelijk om honden, katten, vossen, apen en vleermuizen. Maar dit verschilt per land. In Nederland en de ons direct omringende landen komt rabiës alleen voor bij bepaalde vleermuissoorten. In Noord-Amerika en West-Europa komt rabiës vooral voor bij in het wild levende dieren. In de rest van de wereld komt het virus bij huisdieren en in het wild levende dieren voor. Alleen in Nieuw-Zeeland, Antarctica, grote delen van Oceanië en Japan komt geen rabiës voor.
&
Jaarlijks gaan er over de hele wereld meer dan 55.000 mensen dood aan rabiës. En maar liefst 10 miljoen mensen op de gehele wereld hebben jaarlijks een behandeling nodig na blootstelling aan het virus. Sinds 1991 is er in Nederland geen hondsdolheid meer bij huisdieren aangetroffen. Regio's in de buurt van ons land waar hondsdolheid nog regelmatig wordt waargenomen zijn Oost Europa en Noord Afrika. Vorig jaar werd ook al in Noord Frankrijk een hondje aangetroffen dat hondsdolheid bleek te hebben. Ook dit hondje was meegenomen uit Marokko.
Kan dat in het verleden hele volksstammen aan het rabiësvirus ten onder gingen, maar voor nu lijkt het risico op een besmetting in west Europa niet heel groot.
Dat klopt Badu. Maar dat is nou juist te danken aan het actieve vaccinatiebeleid. Als je daarmee stopt, komen de betreffende ziektes geheid weer terug, bij mensen en ook bij dieren, dat is simpelweg een kwestie van tijd. Niet meer vaccineren, tegen rabiës bijvoorbeeld, zoals iemand op dit forum heeft besloten, vind ik daarom heel onverstandig.Badu schreef:ranetje schreef:Bij ons is in Nederland.Badu schreef:Als het niet meer voorkomt in Europa, waarom dan op zo'n grote schaal enten?jvanringen schreef: Dankzij een actief en consistent vaccinatiebeleid onder honden en vossen komt rabiës bij ons niet meer voor. Hoe slim is het om daar zonder goede argumenten vanaf te gaan wijken, met alle risico's van dien? Maar laat je vooral leiden door je gevoelens en niet door de feiten, dan gaat het vast helemaal goedkomen.
Wereldwijd komt rabiës voor bij zowel huisdieren als in het wild levende dieren. Het gaat daarbij voornamelijk om honden, katten, vossen, apen en vleermuizen. Maar dit verschilt per land. In Nederland en de ons direct omringende landen komt rabiës alleen voor bij bepaalde vleermuissoorten. In Noord-Amerika en West-Europa komt rabiës vooral voor bij in het wild levende dieren. In de rest van de wereld komt het virus bij huisdieren en in het wild levende dieren voor. Alleen in Nieuw-Zeeland, Antarctica, grote delen van Oceanië en Japan komt geen rabiës voor.
&
Jaarlijks gaan er over de hele wereld meer dan 55.000 mensen dood aan rabiës. En maar liefst 10 miljoen mensen op de gehele wereld hebben jaarlijks een behandeling nodig na blootstelling aan het virus. Sinds 1991 is er in Nederland geen hondsdolheid meer bij huisdieren aangetroffen. Regio's in de buurt van ons land waar hondsdolheid nog regelmatig wordt waargenomen zijn Oost Europa en Noord Afrika. Vorig jaar werd ook al in Noord Frankrijk een hondje aangetroffen dat hondsdolheid bleek te hebben. Ook dit hondje was meegenomen uit Marokko.
Kan dat in het verleden hele volksstammen aan het rabiësvirus ten onder gingen, maar voor nu lijkt het risico op een besmetting in west Europa niet heel groot.
- Liesbeth
- Zeer actief
Waarom zou je een hond binnen Nederland tegen rabiës laten entenjvanringen schreef:Dat klopt Badu. Maar dat is nou juist te danken aan het actieve vaccinatiebeleid. Als je daarmee stopt, komen de betreffende ziektes geheid weer terug, bij mensen en ook bij dieren, dat is simpelweg een kwestie van tijd. Niet meer vaccineren, tegen rabiës bijvoorbeeld, zoals iemand op dit forum heeft besloten, vind ik daarom heel onverstandig.

Ook laat ik al meer dan 12 jaar niet meer tegen kennelhoest enten, dus ook niet de Pi in cocktails.
Ik ben het wel met je eens dat het actieve vaccinatiebeleid veel ziektes terug gedrongen heeft, maar ik ben ook van mening dat dat beleid actiever is dan nodig. Oftewel ik ben van mening dat er veel te makkelijk allerlei entstoffen in dieren worden gedouwd.
Ik heb liever vaccinatie met beleid, dan actief vaccinatiebeleid

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik vind dat je gewoon je gezond verstand moet gebruiken. De vaccinaties bij mijn kinderen werden ook niet ieder jaar herhaald dus waarom bij honden wel?
Mijn honden worden het eerste jaar volgens schema geënt, dan na een paar jaar nog een keer een cocktail en daarna niet meer.
Kennelhoest en rabiës heb ik nog nooit laten enten en dat ben ik ook niet van plan.
Titeren doe ik ook niet. Ik vind dat veelvuldig enten nergens voor nodig en ik denk dat het alleen in het voordeel is voor de portemonnee van de dierenarts en zeker niet voor de honden.
Mijn honden worden het eerste jaar volgens schema geënt, dan na een paar jaar nog een keer een cocktail en daarna niet meer.
Kennelhoest en rabiës heb ik nog nooit laten enten en dat ben ik ook niet van plan.
Titeren doe ik ook niet. Ik vind dat veelvuldig enten nergens voor nodig en ik denk dat het alleen in het voordeel is voor de portemonnee van de dierenarts en zeker niet voor de honden.
- Kirry
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Liesbeth schreef: Ik heb liever vaccinatie met beleid, dan actief vaccinatiebeleid.

-
- Zeer actief
Laten we niet vergeten dat vaccinaties ook heel veel hebben opgeleverd op het gebied van volksgezondheid. Maar overvaccinatie is nergens voor nodig.
- ranetje
- Zeer actief
Kruimel53 schreef:Dat gaat iig snelNanna schreef:Ik ben in geen 50 jaar ingeënt. Ik ga hoogstwaarschijnlijk aan de vliegende tering overlijdenKruimel53 schreef:En de pokkenvaccinatie moet ook terug![]()
Ik ben vorig jaar ingeënt tegen DKTP omdat we naar Zuid-Afrika gingen. En dat was echt meer voor 't idee dan wat anders. Malariapillen heb ik ook mooi niet geslikt, we zaten zegge en schrijven 4 dagen in potentieel malariagebied en dan nog buiten het malariaseizoen.

Die P staat toch voor polio?
Pokken is een aparte injectie die je moet halen als je naar de tropen afreist.
Laatst gewijzigd door ranetje op 01 okt 2013 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Pokken is uitgeroeid...ranetje schreef:......Pokken is een apartje injectie die je moet halen als je naar de tropen afreist.
- ranetje
- Zeer actief
MooiCanidae schreef:Pokken is uitgeroeid...ranetje schreef:......Pokken is een apartje injectie die je moet halen als je naar de tropen afreist.

Dus dat hoeft niet meer geënt?
Weten die pokken dat zelf ook, dat ze uitgeroeid zijn?
Het ging me er overigens voornamelijk om dat de P in DTKP in de posting van kruimel53, staat voor polio en niet voor pokken

Zo lang is dat volgens mij nu ook weer niet, ik ben er nog tegen ingeënt. Ik heb nog zo'n mooi plekje op mijn schouder.Kruimel53 schreef:Dat weet ik Ranetjeranetje schreef:MooiCanidae schreef:Pokken is uitgeroeid...ranetje schreef:......Pokken is een apartje injectie die je moet halen als je naar de tropen afreist.
Dus dat hoeft niet meer geënt?
Weten die pokken dat zelf ook, dat ze uitgeroeid zijn?
Het ging me er overigens voornamelijk om dat de P in DTKP in de posting van kruimel53, staat voor polio en niet voor pokkendat van die pokken was een geintje, juist omdat ze officieel al heel lang zijn uitgeroeid
Ik heb het even opgezocht:
Het laatste geval werd bekendgemaakt in Somalië in 1977. Bovendien is er nog een geval bekend in Engeland door een laboratoriumongeval in 1978. Twee jaar later heeft de WHO 1980 pokken tot een uitgeroeide ziekte verklaard en de vaccinatie afgeschaft.
Indien de pokken opnieuw voorkomen moet men verwachten dat alle
leeftijdscategorieën op dezelfde wijze eraan zijn blootgesteld want de immuniteit door vaccinatie is in de bevolking aanzienlijk afgenomen en zal wellicht onvoldoende zijn.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nou, ik had vandaag een prima dierenarts. Goedgekeurd en tot over 3 jaar 

Ik heb wel een litteken, maar de enting is op mijn schouderblad gezet, dus ik geloof niet dat iemand het ziet. Ik weet niet eens of het mijn linker- of rechterschouderblad, kan het zelf niet zien.Kruimel53 schreef:Ik ben een keer of 5 gevaccineerd tegen pokkenbij mij kwam er nl niks op. Bij mijn vader en zus ook niet trouwens. Wel gevaccineerd dus en keurig aangetekend in het boekje maar geen litteken. Dat onderscheidt mij van veel leeftijdgenoten
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dank je Nanna, dit sterkt mij weer in de gedachte dat ik het misschien gewoon bij geen van de honden meer moet doen. En inderdaad, ik titer mezelf en de kinderen niet eens!Nanna schreef:Ik ben er heilig van overtuigd dat we ons door de dierenartsen én de farmaceutische lobby wijs hebben laten maken dat al dat geënt noodzakelijk is omdat anders je hond de pijp uitgaat (en zij te weinig binnenharken).
Ik ben het in zoverre met ze eens dat ik inderdaad vind dat een hond ingeënt moet worden. Maar 1x per leven lijkt mij zwaar afdoende hoor. De memory cells mogen de rest van het werk opknappen en dat auto-immuunsysteem laten we verder mooi met rust. Ik denk nl. dat heel veel honden ziek worden van al dat overbezorgde gedoe van hun baasjes met hun ieder jaar inenten vanwege het zo fijne gevoel van schijnzekerheid.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
FoeiMirandaH schreef:Dank je Nanna, dit sterkt mij weer in de gedachte dat ik het misschien gewoon bij geen van de honden meer moet doen. En inderdaad, ik titer mezelf en de kinderen niet eens!Nanna schreef:Ik ben er heilig van overtuigd dat we ons door de dierenartsen én de farmaceutische lobby wijs hebben laten maken dat al dat geënt noodzakelijk is omdat anders je hond de pijp uitgaat (en zij te weinig binnenharken).
Ik ben het in zoverre met ze eens dat ik inderdaad vind dat een hond ingeënt moet worden. Maar 1x per leven lijkt mij zwaar afdoende hoor. De memory cells mogen de rest van het werk opknappen en dat auto-immuunsysteem laten we verder mooi met rust. Ik denk nl. dat heel veel honden ziek worden van al dat overbezorgde gedoe van hun baasjes met hun ieder jaar inenten vanwege het zo fijne gevoel van schijnzekerheid.

- Freya
- Actief
- Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders
In theorie zou je de dieren maar eens in de drie jaar hoeven enten, helaas moet het voor de hondenschool jaarlijks.
Ik ent liever niet omdat het inderdaad een aanslag is, net als ontwormen/ontvlooien. Een van mijn katten is daar maanden van de wap van geweest toen hij pas 4 jaar (hij had in dezelfde week enting/ontvlooien/ontwormen gehad) was dus hij zou het eigenlijk aan moeten kunnen maar het viel hem toch heel zwaar.
Dierenartsen zijn gewoon commerciële bedrijven, iedereen weet dat een zelfde enting bij de ene dierenarts in mooi pand 60 euro kost en bij de dierenarts in een achterstandswijk maar 30 euro.
Nu heb ik het geluk dat ik de entingen zelf kan inkopen voor de normale prijzen en zelf kan zetten maar ik overweeg sterk om voor de hond volgend jaar alleen het stickertje in het paspoort te plakken en de enting de prullenbak in te knikkeren. De katten ent ik sowieso niet meer, onze huisdieren worden eerder ziek van ons mensen dan van elkaar (afgezien van asiels dan) omdat wij overal komen en vele ziektekiemen en virussen meedragen.
Ik ent liever niet omdat het inderdaad een aanslag is, net als ontwormen/ontvlooien. Een van mijn katten is daar maanden van de wap van geweest toen hij pas 4 jaar (hij had in dezelfde week enting/ontvlooien/ontwormen gehad) was dus hij zou het eigenlijk aan moeten kunnen maar het viel hem toch heel zwaar.
Dierenartsen zijn gewoon commerciële bedrijven, iedereen weet dat een zelfde enting bij de ene dierenarts in mooi pand 60 euro kost en bij de dierenarts in een achterstandswijk maar 30 euro.
Nu heb ik het geluk dat ik de entingen zelf kan inkopen voor de normale prijzen en zelf kan zetten maar ik overweeg sterk om voor de hond volgend jaar alleen het stickertje in het paspoort te plakken en de enting de prullenbak in te knikkeren. De katten ent ik sowieso niet meer, onze huisdieren worden eerder ziek van ons mensen dan van elkaar (afgezien van asiels dan) omdat wij overal komen en vele ziektekiemen en virussen meedragen.
- ranetje
- Zeer actief
Heb je al eens met ze besproken dat de cocktailentingen tegenwoordig 3 jaar gelden?Freya schreef:In theorie zou je de dieren maar eens in de drie jaar hoeven enten, helaas moet het voor de hondenschool jaarlijks.
Als je DA in het entboekje/paspoort opschrijft wanneer er weer geënt moet worden (over 3 jaar dus) heeft een hondenschool toch geen been om op te staan?