Wat trouwens nog het meest sneue is, is dat ik tijdens mijn brul ook nog uithaalde met de riem (jachtlijntje van Marjoleine, ja dat heeft effect
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat doe ik niet want ze mogen hier los...
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Dat doe ik niet want ze mogen hier los...
Pfff, 't gebeurt dan toch vaker dan je denkt...
Wat trouwens nog het meest sneue is, is dat ik tijdens mijn brul ook nog uithaalde met de riem (jachtlijntje van Marjoleine, ja dat heeft effect
) en ik in plaats van de hond waar ik op richtte Izzy half raakte 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik jaag etterbakken gewoon meteen weg. Willen mensen daarom zeuren dan doen ze het maar lekker zolang mijn honden maar veilig zijn 
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Dat doe ik inmiddels ook, en hoe vaak ik al niet te horen heb gekregen dat ik zelf mijn hond bang maak door haar geen contact te laten hebben met hun stoomwalsValerie schreef:Ik jaag etterbakken gewoon meteen weg. Willen mensen daarom zeuren dan doen ze het maar lekker zolang mijn honden maar veilig zijn
- Valerie
- Zeer actief
In gesprek gaan doe ik sowieso niet, de helft van de tijd loop ik met oordopjes in en doe ik alsof ik doof benTallie schreef:Dat doe ik inmiddels ook, en hoe vaak ik al niet te horen heb gekregen dat ik zelf mijn hond bang maak door haar geen contact te laten hebben met hun stoomwalsValerie schreef:Ik jaag etterbakken gewoon meteen weg. Willen mensen daarom zeuren dan doen ze het maar lekker zolang mijn honden maar veilig zijn
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik ga ook niet in discussie, maar men meent mij toch altijd even mee te moeten delen hoe ik met mijn hond om moet gaan. Die zich wel kan gedragen. In tegenstelling tot die van hun.

-
blondie
- Zeer actief
Ik blijf de mijne aanlijnen bij bepaalde honden. Gisteren weer een teef stafford, die vent laat het telkens maar gaan. Die andere hond van mijn vriend (en mij) moet ook niets van dat beest hebben dus het werd bijna weer knokken. Had Bluf los geweest dan had de hel losgebroken denk. En daar heb ik geen zin in.Valerie schreef:In gesprek gaan doe ik sowieso niet, de helft van de tijd loop ik met oordopjes in en doe ik alsof ik doof benTallie schreef:Dat doe ik inmiddels ook, en hoe vaak ik al niet te horen heb gekregen dat ik zelf mijn hond bang maak door haar geen contact te laten hebben met hun stoomwalsValerie schreef:Ik jaag etterbakken gewoon meteen weg. Willen mensen daarom zeuren dan doen ze het maar lekker zolang mijn honden maar veilig zijn
Er komt een moment dat ik die hond een keer niet zie komen denk ik. Maar die man haalt gewoon telkens zijn schouders op en vind dat de honden het onderling wel oplossen. Zelf zit ik daar niet zo op te wachten.
- Valerie
- Zeer actief
Dan krijgen ze een musketonhaak op hun kop
maar goed dat gebeurd verder nooit hoor ik heb genoeg rustige plekken waar ze kunnen lopen en verder ontlopen we alles
de laatste keer dat we problemen hadden was begin dit jaar toen Jigzy loops was en we een duitser achter ons aan kregen
Eigenaar was ook niet bijster behulpzaam.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat vind ik ook, dus dat is iets wat ik wel doe.Rebble schreef:@Ranetje, ik weet het dat Izzy haar onzekerheid dit gedrag kan triggeren. Ze laat die onzekerheid alleen meer zien als er een groep honden om haar heen verzamelen waarbij er gelijk meerdere onder haar staart duiken. 1 op 1 of 1 op 2 gaat goed, ze snauwt dan wel eens van zich af maar is daar duidelijk in en loopt dan door, ze wordt dan zo goed als altijd direct met rust gelaten. Alleen bij deze groep gaat het fout, wat ik logisch vind want het gaat altijd hetzelfde. Izzy kan zelf ook wel eens dergelijk gedrag vertonen naar kleine hondjes hier in de buurt. Ik weet dat en lijn haar dan altijd even aan. Ik vind dat zo'n kleine moeite dat ik gewoon niet begrijp dat andere mensen dat zien als een enorme opoffering. Hoe lang duurt het nou helemaal om elkaar te passeren![]()
Helaas vinden veel mensen het niet nodig omdat ze het het probleem vinden van de angstige hond en zijn baas............. dus daar hebben ze niets mee te maken
Helaas, maar zo is het wel.
Dat is iets wat je zeker zou kunnen doen.Rebble schreef:Toevallig was ik me van de week aan het afvragen of ik niet wat vaker naar wat drukkere plekken moet gaan. Ik merk nl. dat ze onzekerder wordt als we dat weinig doen, doe ik het zeer regelmatig stiefelt ze na een tijdje weer overal doorheen. Maar ja, dan moeten dit soort dingen natuurlijk niet gebeuren, dat heeft een wat averechts effect![]()
Vooral omdat het kennelijk een gunstig effect heeft op Izzy
Misschien kan je de drukke plaatsen een beetje uitzoeken op geschikte honden en bazen?
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Helaas is voor mij wegjaagen geen optie omdat mijn hond mee gaat doen en dan zeker gaten bijt.
Doet ze ook als een hond opdringerig doet als ze aangelijnd is puur uit angst/verdediging.
Blijf ik rustig en laat ik haar los is er niet meer aan de hand dan dat ze de hond wegjaagt en gaat domineren met evt beuken en happen (zonder gaten) nou wil ik dat ze ook dat niet doet dus moet ze bij me blijven, maar helaas is het te veel moeite voor sommige mensen om hun honden even bij zich te houden.
Doet ze ook als een hond opdringerig doet als ze aangelijnd is puur uit angst/verdediging.
Blijf ik rustig en laat ik haar los is er niet meer aan de hand dan dat ze de hond wegjaagt en gaat domineren met evt beuken en happen (zonder gaten) nou wil ik dat ze ook dat niet doet dus moet ze bij me blijven, maar helaas is het te veel moeite voor sommige mensen om hun honden even bij zich te houden.
- Rebble
- Zeer actief
Oh, ik snapte het wel hoor, dat jij je hond dan bij je houdtranetje schreef:Dat vind ik ook, dus dat is iets wat ik wel doe.Rebble schreef:@Ranetje, ik weet het dat Izzy haar onzekerheid dit gedrag kan triggeren. Ze laat die onzekerheid alleen meer zien als er een groep honden om haar heen verzamelen waarbij er gelijk meerdere onder haar staart duiken. 1 op 1 of 1 op 2 gaat goed, ze snauwt dan wel eens van zich af maar is daar duidelijk in en loopt dan door, ze wordt dan zo goed als altijd direct met rust gelaten. Alleen bij deze groep gaat het fout, wat ik logisch vind want het gaat altijd hetzelfde. Izzy kan zelf ook wel eens dergelijk gedrag vertonen naar kleine hondjes hier in de buurt. Ik weet dat en lijn haar dan altijd even aan. Ik vind dat zo'n kleine moeite dat ik gewoon niet begrijp dat andere mensen dat zien als een enorme opoffering. Hoe lang duurt het nou helemaal om elkaar te passeren![]()
![]()
Helaas vinden veel mensen het niet nodig omdat ze het het probleem vinden van de angstige hond en zijn baas............. dus daar hebben ze niets mee te maken![]()
Helaas, maar zo is het wel.
Dat is iets wat je zeker zou kunnen doen.Rebble schreef:Toevallig was ik me van de week aan het afvragen of ik niet wat vaker naar wat drukkere plekken moet gaan. Ik merk nl. dat ze onzekerder wordt als we dat weinig doen, doe ik het zeer regelmatig stiefelt ze na een tijdje weer overal doorheen. Maar ja, dan moeten dit soort dingen natuurlijk niet gebeuren, dat heeft een wat averechts effect![]()
Vooral omdat het kennelijk een gunstig effect heeft op Izzy
Misschien kan je de drukke plaatsen een beetje uitzoeken op geschikte honden en bazen?
En op zich is dat een geschikte plek op die groep na dan, voortaan maar een uurtje later of aan het begin van de middag om hen te ontlopen

- ranetje
- Zeer actief
Ik doe in ieder geval mijn bestRebble schreef:Oh, ik snapte het wel hoor, dat jij je hond dan bij je houdt![]()
En op zich is dat een geschikte plek op die groep na dan, voortaan maar een uurtje later of aan het begin van de middag om hen te ontlopen
Een 100% garantie kan ik niet geven.
Ben ook maar een mens en mijn gedachten dwalen soms ook even af.
Als je deze groep kunt ontlopen en toch met Izzy in dat drukkere gebied kan lopen prima toch?
-
snuffel11
- Zeer actief
Echt waar? Ik loop dagelijks door het bos ( neem aan dat je de Zuigerplas bedoeld?) heb er nog nooit van gehoord, loop met 3 en soms 6 hondenLunatic schreef:Bah wat vervelend!
Is het een uitlaatservice of een groep vrienden die wandeld? Maakt opzich niets uit voor wat er gebeurt is natuurlijk, maar vanwegen dit soort gevallen is het sinds kort in Lelystad in het bos verboden om met meer dan 3 honden tegelijk te lopen per persoon. Er waren hier erg veel klachten over voornamelijk de uitlaatservices die totaal niet op de honden letten![]()
Ik loop dus dagelijks risico op een boete tegenwoordigmaar dat boeit me niet.
Erg vervelend dat de meeste mensen idd nog steeds denken dat een losloopgebied betekend laat je hond maar lekker doen waar hij zin in heeft. Appèl hebben de meeste mensen nog nooit van gehoord.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang er geen terriërs meerellen kunnen ze het heel goed zelf regelen
Baasjes die ingrijpen.... pffff, dat is zo helemaal niet zinvol. Verstoort de communicatie

Baasjes die ingrijpen.... pffff, dat is zo helemaal niet zinvol. Verstoort de communicatie
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Echt belachelijk.
Die mensen willen gewoon niet luisteren want hun hebben toch gelijk
Een losloopgebied betekend niet dat je je hond maar zijn gang moet laten gaan zonder erom te denken.
Die mensen willen gewoon niet luisteren want hun hebben toch gelijk
Een losloopgebied betekend niet dat je je hond maar zijn gang moet laten gaan zonder erom te denken.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-
Pakdebal
Rebble schreef:. Elke keer stoort het me weer maar ik heb er nog nooit wat van gezegd,...
tja, had nou eerder je volume gebruikt ..
3 tegen 1 , ik had dit de eerste keer zeker al niet gepikt . !!
dus eigenlijk ben je hier nu ook een debet aan , dat je je hond zo alleen liet .
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
"Ze moeten het zelf oplossen" is een dooddoener die ik regelmatig hoor. Tegenwoordig als een hond blaffend op Noah afkomt en Noah is niet bang, reageer ik door te zeggen "Als ze zich omdraait, ik geef geen garantie dat ze heel blijven". Dan opeens kunnen ze wel wat doen om hun hond aan te lijnen
Wel zou ik haar voortaan aanlijnen als je merkt dat bepaalde honden haar op willen jagen. Ze lokt het in die zin wel zelf uit, maar het moet niet elke keer bevestigt worden, daar word ze niet bepaald zekerder van. Noah had laatst tijdens wandeling 4x een akkefietje door toedoen andere hondem, nu lijn ik haar maar weer aan en brul ik eventueel andere hond weg
Wel zou ik haar voortaan aanlijnen als je merkt dat bepaalde honden haar op willen jagen. Ze lokt het in die zin wel zelf uit, maar het moet niet elke keer bevestigt worden, daar word ze niet bepaald zekerder van. Noah had laatst tijdens wandeling 4x een akkefietje door toedoen andere hondem, nu lijn ik haar maar weer aan en brul ik eventueel andere hond weg
- Rebble
- Zeer actief
Normaal gesproken werkt dat het beste, rustig doorlopen en gezellig kletsend een koekje d'r in als ze weer bij me is. Ik hou het wel in de gaten dan en loop niet verder door dan een meter of 10. Dit zijn ook de enige honden die het doen bij haar. En ik ben niet van plan om ze nog tegen te komenduitse herder schreef:"Ze moeten het zelf oplossen" is een dooddoener die ik regelmatig hoor. Tegenwoordig als een hond blaffend op Noah afkomt en Noah is niet bang, reageer ik door te zeggen "Als ze zich omdraait, ik geef geen garantie dat ze heel blijven". Dan opeens kunnen ze wel wat doen om hun hond aan te lijnen![]()
Voor nu ga ik maar aan de slag om haar wat zekerder te maken in contacten met andere honden, iemand daar nog goeie tips voor, hoe ik dat aan kan pakken? Ze laat zich bijvoorbeeld soms ook niet besnuffelen, snauwt dan snel en kort van zich af en loopt dan door. Snuffelen hoeft natuurlijk niet altijd maar als ze het zelf doet bij een hond kun je wat gesnuffel terug verwachten.
Edit, woordje erbij gezet

- SandraMecx
- Actief
- Mijn ras(sen): West highland white terrier
- Aantal honden: 3
Gelukkig hebben we hier in het losloopgebied eigenlijk niet van die aanlijners.
Kijk, ik ga naar een losloopgebied zodat mijn honden kunnen ravotten en kunnen spelen.
Daarbij hou ik ze prima in de gaten, maar ik roep ze niet standaard voor iedere hond terug.
Dan kan ik net zo goed aangelijnd door de woonwijk gaan lopen.
Jullie zijn het er wellicht niet mee eens, maar ik vind dat als iemand een hond heeft die niet met andere kan en hierdoor verwacht dat iedere andere wandelaar zich daar maar aan aan moet passen en de hond vast moet nemen, dat je dan niet naar een losloopgebied moet gaan.
Mijn ervaring hier is gelukkig dat eigenlijk iedereen die insteek wel heeft en laten de honden altijd lekker spelen.
Het is bij ons in 12 jaar tijd ook nooit fout gegaan.
Honden snappen elkaar perfect en met een kleine snauw is niks mis.
Kijk, ik ga naar een losloopgebied zodat mijn honden kunnen ravotten en kunnen spelen.
Daarbij hou ik ze prima in de gaten, maar ik roep ze niet standaard voor iedere hond terug.
Jullie zijn het er wellicht niet mee eens, maar ik vind dat als iemand een hond heeft die niet met andere kan en hierdoor verwacht dat iedere andere wandelaar zich daar maar aan aan moet passen en de hond vast moet nemen, dat je dan niet naar een losloopgebied moet gaan.
Mijn ervaring hier is gelukkig dat eigenlijk iedereen die insteek wel heeft en laten de honden altijd lekker spelen.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja maar een losloop gebied is dat je honden los mag laten lopen niet dat je honden los moet laten lopen.SandraMecx schreef:Gelukkig hebben we hier in het losloopgebied eigenlijk niet van die aanlijners.
En als iemand dan met een aangelijnde hond loopt is het lijkt me normaal dat je hond er niet op af stormt als de andere hond ook los is vind ik het weer anders
- Rebble
- Zeer actief
Maar welke hond kan er in dit verhaal dan niet met andere honden? Degenen die altijd blaffend op Izzy afrennen en haar nu met z'n 3en even gepakt hebben. Of Izzy die onder de indruk is van een groep honden waarvan er 3 altijd blaffend op haar afkomen?SandraMecx schreef:Gelukkig hebben we hier in het losloopgebied eigenlijk niet van die aanlijners.
Kijk, in mijn ogen hoeft er geen hond aangelijnd te worden in dit verhaal (en dat heb ik ook al gezegd) maar is het een kleine moeite om je hond even bij je te houden, zeker als je weet dat jouw hond iedere keer een punt moet maken bij die hond. Zoals ik al eerder zei, hoelang duurt het nou helemaal voordat je elkaar gepasseerd bent?
Met een snauw is niks mis, die deelt Izzy zelf ook uit. Maar als je met z'n 3en erbovenop duiken snauwen vindt dan zie ik snauwen toch anders

- ranetje
- Zeer actief
Doe je iets van training met haar?Rebble schreef:Normaal gesproken werkt dat het beste, rustig doorlopen en gezellig kletsend een koekje d'r in als ze weer bij me is. Ik hou het wel in de gaten dan en loop niet verder door dan een meter of 10. Dit zijn ook de enige honden die het doen bij haar. En ik ben niet van plan om ze nog tegen te komenduitse herder schreef:"Ze moeten het zelf oplossen" is een dooddoener die ik regelmatig hoor. Tegenwoordig als een hond blaffend op Noah afkomt en Noah is niet bang, reageer ik door te zeggen "Als ze zich omdraait, ik geef geen garantie dat ze heel blijven". Dan opeens kunnen ze wel wat doen om hun hond aan te lijnen![]()
Wel zou ik haar voortaan aanlijnen als je merkt dat bepaalde honden haar op willen jagen. Ze lokt het in die zin wel zelf uit, maar het moet niet elke keer bevestigt worden, daar word ze niet bepaald zekerder van. Noah had laatst tijdens wandeling 4x een akkefietje door toedoen andere hondem, nu lijn ik haar maar weer aan en brul ik eventueel andere hond weg. Mochten er in de toekomst andere honden zo debiel op haar af komen zal ik ook niet meer doorlopen maar bij haar blijven en zorgen dat ze gelijk met mij meeloopt. Heb via via wel gehoord dat ze vonden dat ik maar een keer met ze mee moest lopen dan zou het voortaan wel goed gaan. Ja doei, omdat het zo'n gezellige groep honden is zeker
![]()
Voor nu ga ik maar aan de slag om haar wat zekerder te maken in contacten met andere honden, iemand daar nog goeie tips voor, hoe ik dat aan kan pakken? Ze laat zich bijvoorbeeld soms ook niet besnuffelen, snauwt dan snel en kort van zich af en loopt dan door. Snuffelen hoeft natuurlijk niet altijd maar als ze het zelf doet bij een hond kun je wat gesnuffel terug verwachten.
Edit, woordje erbij gezet
Waar is ze goed in?
Hoe bedoel je niet met andere honden kan?SandraMexx schreef:Jullie zijn het er wellicht niet mee eens, maar ik vind dat als iemand een hond heeft die niet met andere kan en hierdoor verwacht dat iedere andere wandelaar zich daar maar aan aan moet passen en de hond vast moet nemen, dat je dan niet naar een losloopgebied moet gaan.
Een hond die onzeker is en het niet goed trekt als er drie honden tegelijk op haar afstuiven kan waarschijnlijk op zich prima met andere honden.
De drie lawaaischoppers zouden best wat meer onder controle gehouden kunnen worden.
Een losloopgebied is niet alleen voor honden die overal vrolijk doorheen dartelen.
Loslopen wil niet zeggen dat je alles maar goed moet vinden van je honden.
Dat "bully gedrag" hoef je als baas niet te accepteren.
Ik accepteer dat ook niet van mijn hond.
Hier staat bij alle losloopgebieden dat de honden los mogen lopen mits onder controle.
Daar hoort controle over dergelijk gedrag ook bij.
Natuurlijk kan het een keer niet goed gaan.
Dat gebeurt bij mijn hond ook wel eens.
Maar ik accepteer dat gedrag niet van mijn hond.
En die mensen die die drie honden laten gaan accepteren dat kennelijk wel.
- Rebble
- Zeer actief
Ik train niet met haar. En eigenlijk heb ik geen idee waar ze echt specifiek goed in is.
Samen bezig zijn vindt ze altijd leuk, wat het dan ook is. Tikkertje vindt ze geweldig, wij moeten dan proberen af te pakken wat zij heeft op een groot veld hier in de buurt. Dochter zoeken in het bos. Thuis verstopte snoepjes zoeken, trekspelletje of piepballen.
Samen bezig zijn vindt ze altijd leuk, wat het dan ook is. Tikkertje vindt ze geweldig, wij moeten dan proberen af te pakken wat zij heeft op een groot veld hier in de buurt. Dochter zoeken in het bos. Thuis verstopte snoepjes zoeken, trekspelletje of piepballen.

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Vervelend dit soort eigenaren.
Ik loop op tijden met de honden waarvan ik weet dat ik weinig andere honden tegen zal komen. Op een enkeling na, lijnen eigenaars hun hond even aan als ik ze met Balou tegen kom. Trouwens ook als ze me tegen komen met Mowgli maar dit is meer ter bescherming van hun eigen hond, zij lijkt nu eenmaal op een enge herder.
Ik loop op tijden met de honden waarvan ik weet dat ik weinig andere honden tegen zal komen. Op een enkeling na, lijnen eigenaars hun hond even aan als ik ze met Balou tegen kom. Trouwens ook als ze me tegen komen met Mowgli maar dit is meer ter bescherming van hun eigen hond, zij lijkt nu eenmaal op een enge herder.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- ranetje
- Zeer actief
Ik heb diverse wat onzekere honden een stuk weerbaarder zien worden nadat ze op een bepaalde training of proef hun kwaliteiten konden laten zien.Rebble schreef:Ik train niet met haar. En eigenlijk heb ik geen idee waar ze echt specifiek goed in is.
Natuurlijke kwaliteiten die door een beetje training waren uitgegroeid tot iets waar ze trots op konden zijn.
En doordat hun houding veel meer vertrouwen uitstraalde werden ze ook niet meer belaagd.
Daarom vroeg ik naar eventuele training of speciale kundigheden.
Bijv.
Een teckel die niet meer af wilde liggen bij de G&G nadat hij een keer aangevallen was, kon weer uitstekend en vol vertrouwen blijven liggen toen bleek dat hij (na wat training) heel goed zweetsporen kon lopen.
Hij wist wat hij kon, de baas was trots, dus dat afliggen deed hij toen ook wel "even".
Daar leek het een beetje op.
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
.................
Laatst gewijzigd door Pepper en Lucy op 22 dec 2013 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Heel vervelend dat soort lui!
Hier ook zoveel van die horders.
En dan lachen ze nog dat hun hondje blaft en gromt naar mijn hond en mijn hond er van weg loopt.
Zo stoer dat hun fifi of ander soort hond durft te grommen en te blaffen naar een herder.
Ik probeer het zoveel mogelijk te wijken, maarja dat lukt niet altijd.
Je hebt het iedergeval goed gedaan.
Hier ook zoveel van die horders.
En dan lachen ze nog dat hun hondje blaft en gromt naar mijn hond en mijn hond er van weg loopt.
Zo stoer dat hun fifi of ander soort hond durft te grommen en te blaffen naar een herder.
-
Pakdebal
semmyboy schreef: En dan lachen ze nog dat hun hondje blaft en gromt naar mijn hond en mijn hond er van weg loopt.
maar wat doe je dan , als het net andersom is ?
Ik probeer weg te komen, maar die DH komt op mijn hond af ?
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Als een hond een van mijn honden , maar éénmaal heeft geintimideerd, doe ik dat. Ik blijf bij mijn hond bij nadering van de "bully" en stap ervoor, of jaag hem weg als nodig. Meestal volstaat het om de naderende hond strak aan te kijken. Dat heet je hond steun geven.....Rebble schreef: Overigens houdt dit me niet tegen om daar te lopen, het is een heerlijk gebied. Het enige wat ik de volgende keer niet meer doe is rustig doorlopen, de volgende keer blijf ik naast Izzy staan en brul ik die honden direct weg en gaan ze niet dan krijgen ze van mij op hun falie. Al zal dát ook wel tot onbegrip leiden...
Bijkomend voordeel is dat de intimiderende hond er meestal na een paar ontmoetingen voor kiest om zich toch maar te blijven gedragen.
Jammer dat veel mensen dat niet snappen, want hun hond "doet toch niets?"
Edit; Lijkt misschien raar, maar mijn bruine wetter is écht een watje.

[/url]