Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Re: teken

Ongelezen bericht door Podenji »

Machie schreef:
DebbieZ schreef:Ik zou dan wel heel nieuwsgierig zijn of ze gek bloed heeft, maar het is een beetje te mal om een bloedonderzoek te doen, om te weten waarom je teken niet gezond zijn...:-D

Zijn ze wel levendig als je ze er met kop en al uittrekt? Met van die kriebelende pootjes?
Nope, het lijkt wel alsof ze dood gaan op het moment dat ze zich vast zuigen.
Al moet ik zeggen dat ik er vandaag wel eentje van haar af haalde die wel bloed gezogen had, die zat bij haar ooraanzet. De 1e!!
De anderen zitten meestal op haar buik...
oh dat gebeurt bij Smitthy regelmatig
die heeft ze soms op haar borst, buik of in haar liezen en dan zijn ze ook meestal al dood en bepaald niet volgezogen
geen idee hoe dat kan, wellicht zuur bloed? :Q:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Podenji schreef:
oh dat gebeurt bij Smitthy regelmatig
die heeft ze soms op haar borst, buik of in haar liezen en dan zijn ze ook meestal al dood en bepaald niet volgezogen
geen idee hoe dat kan, wellicht zuur bloed? :Q:
Ah fijn! Ben ik niet de enige die dat heeft :mrgreen:
Bij Luca zitten ze altijd op zijn kop. Als Dumas er eens eentje heeft ook op zijn kop, maar bij csiv dus aan de onderkant. Duidelijk niet de handigste kant :engel:
De huid is daar ook strakker heb ik het idee. Het is huid, buikspieren, of huid, botjes. Luca heeft een veel ruimere huid zeg maar :F:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

even nadenken bij mijn honden, vooropgesteld dat mijn 3 witten dus vaker teken hebben dan de anderen en ik ze meestal al van de hond kan plukken voordat ze vastgezogen zitten.

Jenson ( zwarte ): als hij al een teek heeft is dat meestal achter zijn oor of op zijn kaaklijn (onder zijn kop bij zijn hals zeg maar )of boven zijn ogen.
Astro ( rooie ): als hij al een teek heeft dan is het meestal achter zijn oor of op zijn kaaklijn ( onder zijn kop bij zijn hals zeg maar )

Smitthy: Nou dat heb ik je net verteld LOL
Solar: Heeft meestal op haar borst of op haar kop teken.Op haar borst zijn ze ook regelmatig al dood voor ze zich volgezogen hebben.
Solar krijgt trouwens af en toe echt een lelijke kale plek van een teek, niet rood of hotspot maar gewoon kaal en een bultje.

Cy: die heeft ze meestal boven zijn ogen, van de witte honden heeft hij er het minst vaak teken.

Nu ik er zo over nadenk trek ik de volgende conclusie:

Mijn witte honden trekken teken het meeste aan, waarvan mijn teven het meeste last van teken hebben, de sterilisatie heeft daar overigens niets bij uitgemaakt.

edit: soms hebben ze een teek op hun anus, dat vind ik echt zo ranzig :ugh: :ugh: :ugh:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ja, mijn honden hebben soms ook een teek op hun anus, Tama heeft er zelfs een keer een in haar vulva gehad, dus tegenwoordig kijk ik ook de vulva af en toe na.

Ik vond hem toevallig omdat ik wilde weten of ze al loops werd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door HillieS »

Hier hebben ze thuis nooit teken *klopt snel af*, maar in Duitsland, Zwarte Woud, konden we elke dag plukken.
Wel meestal volgezogen. Thuis gebruik ik trouwens nooit pipetten. Op vakantie maar wel spul gekocht, en volgend jaar maar vooraf spul gebruiken. Gelukkig kunnen ze daar hier wel tegen.
Raar trouwens dat ze bij Csiva zich niet volzuigen. Op vakantie bij allebei ook wel een paar zo gehad, maar het merendeel zoog zich goed vol :kotz:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”