Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud & Nieuw (ovb)

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Oud & Nieuw (ovb)

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik voel aan mn water dat ik precies met Oud en Nieuw ga bevallen ;) en omdat Cena ontzettend bang is voor vuurwerk, kan ze dan onder geen beding alleen thuis blijven. Maar we weten niet zo goed waar met haar te blijven, mocht het inderdaad zo ver komen dat ik dan in het ziekenhuis ben...
Mijn moeder: zelf een doodsbange hond en die twee fokken elkaar enorm op
Oudste zus: hond kan niet samen met Cena
Jongste zus: te drukke lab voor een gestresste Cena
Schoonouders: schoonvader is ziek, wil ik ze een bange hond aan doen?
Vriendin: te drukke hond voor een gestresste Cena en 2 kids die het niet snappen
Overige vrienden: te bezopen met oud en nieuw om op een hond te passen ;)

Hier in huis kruipt Cena de hele dag weg onder het bureau van angst. Ze sloopt hier niet en doet niks raars, ze verstopt zich alleen. Ik weet alleen niet hoe ze dat in een vreemd huis zou doen.
In een pension wordt ze sowieso doodongelukkig, laat staan met oud en nieuw. Maar wat dan?

Iemand ideeen? tips? Of iemand in de buurt van Tilburg die als het nodig is op de honden wil passen (Henk krijg je er eventueel bij cadeau ;) ) Je hoeft niks met ze, niet eens uit te laten want dat wil Cena toch niet. Gewoon alleen maar 'er zijn' voor mn bange schijterd.
Ik sta ook open voor iemand die hier in huis Oud en Nieuw zou willen komen vieren. Met mij en de honden, en vanaf middernacht dan ook met mijn man (die komt dan altijd pas uit zijn werk). Of met alleen de honden, als wij in het ziekenhuis zouden zijn.
RIP Cena :roos:
    Elmo/maureen
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatier

Re: Oud & Nieuw (ovb)

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ze had hier zo mogen komen, maar ja ik woon aan de andere kant van het land :oeps:
    Afbeelding
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Kom ik vt weekend ff op terug, maar als ze met Cayenne (DJT pup, teefje, geboren 31-7) samen kan zou ze hier kunnen komen, gewoon in huis.
    nomo
    Zeer actief
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door nomo »

Ik woon ook niet echt in de buurt :oeps:, maar ze zou hier wel van harte welkom zijn! Dus mocht je nog aanzitten dan is ze welkom.
    Zamunda
    Zeer actief
    Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Als ze met mijn hond (teefje) en katten kan zou het denk ik wel kunnen (bij serieuze interesse moet ik dat nog wel met de baas overleggen). Het is hier ook nog eens heel stil qua vuurwerk en carbid (ik moet op een heuvel gaan staan om nog iets van vuurwerk te kunnen zien haha). Maar ik woon ver van je vandaan, dus hopelijk vind je dichter bij huis een alternatief!
    crutz
    Zeer actief
    Contacteer:

Oh en Henk hoeft natuurlijk niet thuis te blijven.
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

De pest van die afstand is dat als ik inderdaad besluit te gaan bevallen, we niet nog 2 uur moeten gaan reizen om de hond weg te brengen ;)

Cena kan prima met andere honden, ze negeert ze en als ze vervelend zijn dan snauwt ze. Naar stoere teven wil ze soms wel graag bitchen, maar ik denk dat ze met oudjaar te bang is om daar ook maar een moment aan te denken...

Crutz, ik hoor t graag van je :) Lithoijen is qua afstand denk ik nog wel te doen.
      M@scha
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

misschien een idee om niet te wachten of je gaat bevallen maar gewoon je honden met oud en nieuw sowieso uit te besteden? en dan alleen niet als je al bevallen bent dan? dan hoef je ook niet naast het bevallen en daarvoor alle spanningen ook nog op stel en sprong de honden te regelen maar weet je gewoon dat ze goed zitten.

volgens mij woont crutz ook nog redelijk buitenaf dus misschien wel fijn voor je broekepoepert en jullie geen extra regeldingen op het moment supreme
      Afbeelding
      crutz
      Zeer actief
      Contacteer:

SannePP schreef:De pest van die afstand is dat als ik inderdaad besluit te gaan bevallen, we niet nog 2 uur moeten gaan reizen om de hond weg te brengen ;)

Cena kan prima met andere honden, ze negeert ze en als ze vervelend zijn dan snauwt ze. Naar stoere teven wil ze soms wel graag bitchen, maar ik denk dat ze met oudjaar te bang is om daar ook maar een moment aan te denken...

Crutz, ik hoor t graag van je :) Lithoijen is qua afstand denk ik nog wel te doen.

Elsendorp is het tegenwoordig. Nog meer buitenaf als eerst ;-)
      Elmo/maureen
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

SannePP schreef:De pest van die afstand is dat als ik inderdaad besluit te gaan bevallen, we niet nog 2 uur moeten gaan reizen om de hond weg te brengen ;)

M@scha schreef:misschien een idee om niet te wachten of je gaat bevallen maar gewoon je honden met oud en nieuw sowieso uit te besteden? en dan alleen niet als je al bevallen bent dan? dan hoef je ook niet naast het bevallen en daarvoor alle spanningen ook nog op stel en sprong de honden te regelen maar weet je gewoon dat ze goed zitten.

volgens mij woont crutz ook nog redelijk buitenaf dus misschien wel fijn voor je broekepoepert en jullie geen extra regeldingen op het moment supreme
      Ik zou haar sowieso wegbrengen ;) dat scheelt al een heleboel stress, mocht het geboren worden. En als de kleine er net is, kun je dat er ook niet bij hebben (gok ik).
      Afbeelding
      crutz
      Zeer actief
      Contacteer:

Als t heel erg tegen zit wordt t Culemborg, maar dat is ook afgelegen en rustig en dat houden we ook zo, want zit dan als alles pakt op pups te wachten.
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

M@scha schreef:misschien een idee om niet te wachten of je gaat bevallen maar gewoon je honden met oud en nieuw sowieso uit te besteden? en dan alleen niet als je al bevallen bent dan? dan hoef je ook niet naast het bevallen en daarvoor alle spanningen ook nog op stel en sprong de honden te regelen maar weet je gewoon dat ze goed zitten.

Ja dat zei Paul ook. Maar als ik dan nog niet bevallen ben dan weet ik ook niet of ik rustig zit als mn hondjes niet bij me zijn :S haha oke dat klinkt inderdaad net zo erg als dat het is!
        Lieke87
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Ik moet nog te horen krijgen of ik vrij ben van mijn werk met oud op nieuw. Maar als ik vrij ben mogen ze ook hier komen. Ik heb twee teven in huis. Een relaxte mechel die niet bang is en een dame van 12 die in haar geblindeerde bench ligt vanaf het moment dat het donker is, ze vind de flitsen eng :roll: , dus die slaapt dan dwars door het hele gebeuren heen.
        Sanne!!
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Hmmm ik weet echt totaal niet wat Nala zou doen het is haar eerste keer en dan lijkt me een bange hond nou niet echt het voorbeeld.
        Ik wil zelf graag bij haar zijn anders had ik je heel graag geholpen.
        En als ik Zazoe nog had gehad was ik zo bij jullie thuis gekomen als hij mee mocht. Die laat zich niet bang maken door Cena.

Sorry :ugh:
        Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
        moosje
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
        Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ze mag/mogen wel hier komen, maar een dag of 2 van te voren lijkt me dan wel verstandig.
        Dan kan ze een beetje wennen voordat het vuurwerkgeweld losbarst.
        Een vrouwtje op het punt van bevallen staat incl. bijbehorende stress/zenuwen, en een nieuwe omgeving, en vuurwerk lijkt me iets teveel van het goede voor haar.

Ik weet alleen niet of ze haar angst op mijn meiden over zal brengen.
        Nou ben ik daar niet zo heel bang voor hoor, maar is wel iets (ook voor anderen) om rekening mee te houden wellicht.
        Afbeelding
        In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
        Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Thanks! Ik ga er echt nog even op terug komen. Misschien dat schoonouders toch wat kunnen betekenen namelijk.
          nathalie
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
          Aantal honden: 3
          Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hmm.. Chuck is niet bang gok ik, Ushi al helemaal niet en Pasha ook niet meer zo. Maar ik heb geen idee waar wij met oud en nietpuw zijn.. Anders hadden ze wel hier gemogen!
          Afbeelding
          Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
          True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
          Candy, voor altijd in mijn gedachten
          http://www.greyblessings.nl
          vania
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
          Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

beetje uit de richting, maar hier zou ze eventueel ook wel kunnen :wink:
          hier is zo goed als geen vuurwerk te horen en bij de rest (buiten Kita groenendael teef pupje) zal ze toch niet komen (niet echt een match, maar mijn honden zitten zowiezo buiten)
          Afbeelding
          crutz
          Zeer actief
          Contacteer:

T woonadres is hier Culemborg geworden. Zou dan binnen zijn met Umi en Cayenne en terrein buiten ook nog volledig afgeheind
          Dee
          Zeer actief
          Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier echt een heel bang hondje en een die er nog niet over uit is.
          Anders mochten ze best komen, ondanks dat het uit de buurt is. Daar valt wel een mouw aan te passen.

Maar je hebt al een paar goede lijntjes :ok:
          Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”