Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

teken

Ongelezen bericht door Machie »

Ok, een topic die al 100x is geopend maar ik had er toch nog een vraagje over.
Csiva heeft geregeld teken, alleen, ze zuigen zich nooit vol. Het blijven dus iniminidingetjes die er amper uit te halen zijn. Vaak bijt Csiva ze zelf af en zit de kop er dus nog in.
Maar, hoe kan het dat die dingen niet gewoon groter worden zoals wel op Luca? Op Dumas vind ik ze nooit, ja, dooien in zijn vacht die nooit de huid gehaald hebben :Q:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: teken

Ongelezen bericht door Miranda »

Wilde gok: is haar huid dikker? Net als haar vacht anders is dan bij andere rassen?
Verder kan ik niks bedenken :U:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Miranda schreef:Wilde gok: is haar huid dikker? Net als haar vacht anders is dan bij andere rassen?
Verder kan ik niks bedenken :U:

Heb ik ook wel eens over gespeculeerd. Ik heb een theorie dat, net als bij muggen, de één 'lekkerder' smaakt dan de ander. Ik heb bijvoorbeeld bij Lyndie wel eens een teek afgehaald (en dan heb ik het over maximaal 5 in 10 jaar) en bij Kyra geloof ooit één. Bij Bonnie nog nooit.

Het kan dus ook wel aan een dikke vacht liggen maar goed, dat verklaart het niet dat ik de afgelopen twee jaar bij Bonnie nog nooit een teek heb ontdekt. En zij heeft praktisch geen ondervacht en de bovenvacht stelt ook al niet veel voor.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, zoiets geloof ik ook wel.
Fien heeft een papierdun huidje, de stabijs dikker en die wetters, daar kun je een doornstruik aan hangen, dan is het nog niet stuk.
Maar ze hebben allemaal teken.

Wat gek is, is dat ik tot augustus veel teken vond en nu niks meer.
Raar toch?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
een advies om daar van af te zijn :

koop een eens goede anti-teken spul voor ze , dat zal ze verlichten . :ok:

mijn hond had nooit teken sinds ik verwoed dat spul ging gebruiken . :ok:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Pakdebal schreef:.

dat vraagt ze toch niet :roll:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Alsof al die chemische zooi goed is voor een hond.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Pakdebal

Lizzie. schreef:

maar dat hoefde ze niet te vragen , als ze dat spul had gebruikt , toch ?. :wink:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Pakdebal schreef:
Lizzie. schreef:

maar dat hoefde ze niet te vragen , als ze dat spul had gebruikt , toch ?. :wink:

Nou soms gaan de teken pas dood als ze al in je hond zitten en dan moet je nog die kleine teekjes eruit zien te krijgen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Csiva haar huid is juist heel erg dun. Die van Luca is wel heel dik. Teken hechten dus wel aan haar, maar ze zuigen gewoon geen bloed op en worden dus niet groter. Dat vind ik gek.

Luca heeft een heel dikke huid en daar zuigen ze wel gewoon vol...
Pakdebal

gonnie schreef:
Pakdebal schreef:
Lizzie. schreef:

Nou soms gaan de teken pas dood als ze al in je hond zitten en dan moet je nog die kleine teekjes eruit zien te krijgen.

dat spul zorgt er voor dat ze worden ontmoedigd om te gaan bijten, dus vallen ze er bedweld van af
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 26 sep 2013 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Machie
Zeer actief

Pakdebal schreef: maar dat hoefde ze niet te vragen , als ze dat spul had gebruikt , toch ?. :wink:
Je snapt de vraag dus niet.

Maar ok, nee er komt geen chemische zooi op. Luca krijgt er hotspots van. Sindsdien pas ik er mee op.
Pakdebal

Machie schreef:
Pakdebal schreef: maar dat hoefde ze niet te vragen , als ze dat spul had gebruikt , toch ?. :wink:
Je snapt de vraag dus niet.

Maar ok, nee er komt geen chemische zooi op. Luca krijgt er hotspots van. Sindsdien pas ik er mee op.

Luca is er dan eentje , maar die andere dan ? Ik had liever chemisch spul dan die enge teken , wat is enger volgens jou dan ?
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 26 sep 2013 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Marjoleine schreef:Wat gek is, is dat ik tot augustus veel teken vond en nu niks meer.
Raar toch?
Dat is mij ook opgevallen. In mei/juni waren het er zoveel dat ik Diem zelfs een pipetje heb gegeven. Ik kan ze niet voelen in z'n vacht en nadat ik in de zoveelste volgezogen teek was getrapt met blote voeten was ik het zat :kotz:
Maar nu al een maand niks meer. Pipetje moet allang uitgewerkt zijn en dat werkt sowieso nooit 100%. Ik dacht zelf dat het door de droogte komt? Maar inmiddels zou je ze toch weer verwachten dan.
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Pakdebal schreef: Luca is er dan eentje , maar die andere dan ? Ik had liever chemisch spul dan die enge teken , wat is enger volgens jou dan ?
Die 2 hangen de hele dag in elkaar en een hond met heel heel veel jeuk vind ik heel erg.
En ja, dat ze er ziek van kunnen worden is ook heel erg.
Pakdebal

Machie schreef: Luca krijgt er hotspots van. Sindsdien pas ik er mee op.

volgens internet krijgen ze JUIST hotspots door tekenbeten en vlooien beten , ik vond jouw uitspraak al zo raar .

http://www.medpets.nl/hotspot-bij-hond- ... tAodTU4Alw
Machie
Zeer actief

Jaja, daarom heeft Luca ze nu niet meer en toen ik wel zooi gebruikte wel :ok:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Pakdebal schreef:
Machie schreef: Luca krijgt er hotspots van. Sindsdien pas ik er mee op.

volgens internet krijgen ze JUIST hotspots door tekenbeten en vlooien beten , ik vond jouw uitspraak al zo raar .

http://www.medpets.nl/hotspot-bij-hond- ... tAodTU4Alw
Denk je niet dat ze zelf haar honden het best kent?
En nee ik hoef geen antwoord, de vraag is retorisch :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Pakdebal

Machie schreef:Jaja, daarom heeft Luca ze nu niet meer en toen ik wel zooi gebruikte wel :ok:

ik zal niet schrijven dat je het spul verkeerd zou gebruikt hebben, maar het schijnt dat ze niet altijd de volle weken werken
dus Frontline werkt maar 3 weken , ipv de 4 , die op het pakje staan .

en ja, misschien had je meer haar dan huid toen je het er op deed, is heel moeilijk , dus allemaal dingen die ervoor zorgden , dat het niet goed zou werken . :19:
Machie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Machie schreef:Jaja, daarom heeft Luca ze nu niet meer en toen ik wel zooi gebruikte wel :ok:

ik zal niet schrijven dat je het spul verkeerd zou gebruikt hebben, maar het schijnt dat ze niet altijd de volle weken werken
dus Frontline werkt maar 3 weken , ipv de 4 , die op het pakje staan .

en ja, misschien had je meer haar dan huid toen je het er op deed, is heel moeilijk , dus allemaal dingen die ervoor zorgden , dat het niet goed zou werken . :19:
Jaja, en geef dan nu ook maar even antwoord op de vraag waarom teken bij Csiva wel bijten, maar niet groeien. Want dat was de vraag he.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Die pipetten zijn troep.
Maar enfin, hier hebben ze dus geen teken meer sinds augustus en ik pipet niet. Ik ben geen fan van gif, heel gek.
En bij pioenroos idem. Echt maf.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Misschien zie je ze op Csiva gewoon eerder? :mrgreen:

Hier trouwens de laatste weken ook geen teken meer gezien. En ze dragen geen tekenbanden meer inmiddels.
Machie
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Die pipetten zijn troep.
Maar enfin, hier hebben ze dus geen teken meer sinds augustus en ik pipet niet. Ik ben geen fan van gif, heel gek.
En bij pioenroos idem. Echt maf.
Ja, en die scalibor band was ook een ramp.
Maeve schreef:Misschien zie je ze op Csiva gewoon eerder? :mrgreen:
Hier trouwens de laatste weken ook geen teken meer gezien. En ze dragen geen tekenbanden meer inmiddels.
Csiva had ze na het weekend ineens weer. Heb er 4 ofzo gevonden bij haar, en niks bij de anderen. Maar het kan idd wel zijn dat ik ze bij haar veel sneller zie en voel. Ze ligt uren op schoot te kroelen en heeft maar weinig haar.... Maar laat ik ze zitten wegens te klein, zijn ze een dag later nog net zo klein...
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Hier nog volop teken :schrik:
Overigens lijkt karnemelk behoorlijk goed te helpen. Als ik dat een paar dagen vergeet vind ik gegarandeerd weer vastzittende teken op Cayuga (en wandelaars op de witte).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ja ik zat ook te denken om of je homeopathisch of huistuinkeukenmiddeltjes kan gebruiken? Gebruik van knoflook (ik gebruikte veelal knoflookschapenvetbonbons: kay rook alsof hij italiaans had gegeten) en karnemelk? Maar je kan ook bij homeopaat druppels voor de huid laten maken die ook goed afwerend werken.

Waarom sommige teken niet groeien. Ik weet het ook niet. Heb ze er hier ook wel tussen zitten, al is dat op beide honden gelijk. Maar Norah is gewoonweg al minder gevoelig voor teken, nou blijft zij meestal ook wel gewoon netjes op het pad lopen en rent Kay door alle struiken en zo.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

mijn 3 witten hebben vaker teken dan mijn rooie en zwarte. Ik denk dat wit teken ook aantrekt op de een of andere manier.
Ik gebruik geen gif om ze te bestrijden, ik vind het middel erger dan het doel namelijk.
Gelukkig zie ik de teken vaak al lopen op mijn honden en kan ik ze eraf halen voordat ze zich vastgebeten hebben. Even tussen mijn nagels pletten en ze gaan hemelen.
Eergisteren nog een teek van een van mijn witten gehaald, maar ja die van mij zitten tijdens de boswandelingen ook altijd in de bosjes te klieren dus sja dan lopen ze er sneller eentje op.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Podenji schreef:mijn 3 witten hebben vaker teken dan mijn rooie en zwarte. Ik denk dat wit teken ook aantrekt op de een of andere manier.
Ik gebruik geen gif om ze te bestrijden, ik vind het middel erger dan het doel namelijk.
Gelukkig zie ik de teken vaak al lopen op mijn honden en kan ik ze eraf halen voordat ze zich vastgebeten hebben. Even tussen mijn nagels pletten en ze gaan hemelen.
Eergisteren nog een teek van een van mijn witten gehaald, maar ja die van mij zitten tijdens de boswandelingen ook altijd in de bosjes te klieren dus sja dan lopen ze er sneller eentje op.
Het pletten tussen de nagel dood de nog teken niet. Ongedierte is niet zo makkelijk dood te krijgen.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

gyanty schreef:
Podenji schreef:mijn 3 witten hebben vaker teken dan mijn rooie en zwarte. Ik denk dat wit teken ook aantrekt op de een of andere manier.
Het pletten tussen de nagel dood de nog teken niet. Ongedierte is niet zo makkelijk dood te krijgen.
mwoah ik denk niet dat 2 helften weer aan elkaar gaan zitten of als 2 stuks verder gaan met leven zoals bij wormen :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik zou dan wel heel nieuwsgierig zijn of ze gek bloed heeft, maar het is een beetje te mal om een bloedonderzoek te doen, om te weten waarom je teken niet gezond zijn...:-D

Zijn ze wel levendig als je ze er met kop en al uittrekt? Met van die kriebelende pootjes?
Machie
Zeer actief

DebbieZ schreef:Ik zou dan wel heel nieuwsgierig zijn of ze gek bloed heeft, maar het is een beetje te mal om een bloedonderzoek te doen, om te weten waarom je teken niet gezond zijn...:-D

Zijn ze wel levendig als je ze er met kop en al uittrekt? Met van die kriebelende pootjes?
Nope, het lijkt wel alsof ze dood gaan op het moment dat ze zich vast zuigen.
Al moet ik zeggen dat ik er vandaag wel eentje van haar af haalde die wel bloed gezogen had, die zat bij haar ooraanzet. De 1e!!
De anderen zitten meestal op haar buik...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”