Cleva schreef:Ik heb weinig met zieke dieren. Je redeneert altijd vanuit jezelf natuurlijk en ik zou zelf ook geen interesse hebben in een leven als patient behalve als er een uitstekende verzorging aan te pas komt.
Ik geloof heus dat je er nog een gelukkig diertje van kunt maken maar waarom zou je? Ze gaan uiteindelijk allemaal dood en dat is helemaal niet zo erg. Waarom niet zorgen voor een fris, fruitig gezond hondje dat niet al die zorgen nodig heeft?
Ik vind mensen met een zieke dieren fetisj altijd een beetje eng.
Dat, ja (zegt het mens met een gehandicapte hond, maar die hebben we toch echt in huis gehaald
ondanks z'n handicap). Mensen die vallen voor überzielig verdenk ik er nogal eens van dat ze liever niet precies diezelfde hond maar dan kerngezond hadden gehad, en dan vind ik het ook allemaal wat creepy worden.
Dit hondje vind ik een beetje een grensgeval. Dat ding weegt natuurlijk niks en lijkt nog aardig vooruit te komen zonder tekenen van pijn. Ik zou dan zeggen, als iemand dat hondje nog een paar leuke maanden (? geen idee wanneer die situatie gaat verslechteren, ik denk dat die pezen en spieren dit geen jaren meer volhouden, uiteindelijk breekt die achterhand als het ware af, vrees ik) kan geven met lekker beetje rondhobbelen en snuffelen en knuffelen en lekker vreten, nou prima.
Maar dat er geld ingezameld mot worden voor een behandeling, excusez le mot, maar pleurt op. Ten eerste dient er gewoon een baas gevonden te worden voor die hond die er op een normale manier mee omgaat en z'n eigen financiële verantwoordelijkheid neemt, zoals iedere normale hondenbaas, en ten tweede vind ik het bezopen om aan dat hondje te gaan sleutelen en opereren, tenzij je een hele dikke garantie hebt dat die hond dan nog jaren lekker kan lopen. En dan nog vind ik dat een baas daarvoor moet dokken, niet het publiek. Het publiek dat centen wil uitgeven aan zielige honden, daar zijn veel betere goeie doelen voor te vinden. Het is alleen zo jammer dat het volk zo dom is en wel doneert. Ik had potdomme 11 jaar geleden een zieligheidsactie voor Jack's operatie en medicatie moeten starten, had ik nou lekker een dikke cent extra op de bankrekening gehad.