Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of geen Weil enten bij pup

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 2

wel of geen Weil enten bij pup

Ongelezen bericht door esenhazel »

Bloem moet haar 9 weken enting hebben. Op internet lees ik net dat Weil pas bij 12 weken gegeven moet /kan
worden gegeven en deze beter ook niet samen met een andere enting gezet kan worden.
Net DA gebeld en gevraagd wat te enten.
bij 9 weken : Parvo + weil
12 weken : parvo, hondenziekte, leverziekte, weil en kennelhoest

Op de vraag waarom 2 keer weil? Dat is een boost (lijkt mij onzinnig) en kennelhoest lijkt mij ook niet nodig
Onze Hazel reageert heel slecht op enten, vandaar dat ik een beetje huiverig ben met al dat ent gebeuren.
Hazel laat ik dus ook niet meer enten en aangezien ze ook niet zwemt enzo, laat ik ook geen weil doen.

Mijn gevoel zegt, alleen de parvo te doen en de weil laten zitten. En bij de 12 weken de weil en kennelhoest ook niet te doen
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Re: wel of geen Weil enten bij pup

Ongelezen bericht door esenhazel »

Nanna schreef:Is ze met 6 weken geënt?
Géén 9 weken enting laten geven. Met drie maanden een cocktail en klaar is kees.
Ja bij 6 weken pup enting en parvo
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik geloof dat de 9 weken enting inactief is en die van 12 weken actief?
Hier worden ze wel geënt voor Weil maarja, het zijn dan ook echte zwemmers. Als ik een hond had die niet of zelden zwemt had ik misschien overwogen die Weil over te slaan.
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Nanna schreef:Is ze met 6 weken geënt?
Géén 9 weken enting laten geven. Met drie maanden een cocktail en klaar is kees.
Zo zou ik het ook doen.
Weil enting zou ik nu niet doen, maar misschien in het voorjaar als je weet ofdat Bloem graag zwemt.
De weil is ongeveer 6 maanden werkzaam en daarna vermindert de werkzaamheid. Weil kan voorkomen in water, dus als Bloem graag zwemt zou je eventueel kunnen enten.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Om de enting tegen Weil effectief te laten zijn moet die geboost worden, anders kan je hem net zo goed niet laten zetten.
Geef je jaarlijks die enting dan hoeft er niet (meer) geboost te worden. Langer dan 1,5- 2 jaar geleden dan wel weer boosten.

Overigens zou ik wachten met de Weil-enting (als je hem toch wilt laten zetten) tot het voorjaar van 2014.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
Maeve schreef: Hier worden ze wel geënt voor Weil maarja, het zijn dan ook echte zwemmers. Als ik een hond had die niet of zelden zwemt had ik misschien overwogen die Weil over te slaan.
Simone ligt ook meer in het water dan dat ze eruit is. Die wordt helemaal nooit ingeënt. Ze is 13.
Ze heeft vorige week een paar dagen kennelhoest gehad maar dat is vanzelf overgegaan. Ik ben er van overtuigd dat ze van dat aldoor enten zieker worden dan van nooit enten.

Dat denk ik ook ja.

Een kennis van me liet steeds zijn honden voor kennelhoest enten en die honden kregen steeds kennelhoest.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

gonnie schreef:
Nanna schreef:
Maeve schreef: Hier worden ze wel geënt voor Weil maarja, het zijn dan ook echte zwemmers. Als ik een hond had die niet of zelden zwemt had ik misschien overwogen die Weil over te slaan.
Simone ligt ook meer in het water dan dat ze eruit is. Die wordt helemaal nooit ingeënt. Ze is 13.
Ze heeft vorige week een paar dagen kennelhoest gehad maar dat is vanzelf overgegaan. Ik ben er van overtuigd dat ze van dat aldoor enten zieker worden dan van nooit enten.

Dat denk ik ook ja.

Een kennis van me liet steeds zijn honden voor kennelhoest enten en die honden kregen steeds kennelhoest.
Helemaal mee eens, ik denk ook dat er iedere keer een enting in laten jassen meer kwaad dan goed zal doen. Hier worden ze sinds 2008 niet meer geënt en ze zwemmen ook erg graag.
Wat nog erger is ws is dat de zwarte lab erg graag langs de waterkant struint, lijkt mij nog gevaarlijker dan het zwemmen op zich.

Weil kunnen ze op meer plaatsen oplopen dan alleen bij het water, dus wat dat betreft kun je ze nooit echt veilig stellen, en dan hebben we het nog niet over het wel/niet beschermende effect van de enting zelf.
Google er maar eens op :wink:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nanna schreef:In mijn 10 jaar als DA.ass. heb ik één keer meegemaakt dat een hond aan Weil overleed.
Dat was nog een ingeënte ook.
:19:
:LOL: :lol1: :mann:
Heb je nog meer van die anekdotes?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ent ook niet, al jaren niet meer. Alle honden en katten krijgen bij mij twee jaar een enting zodat ze volledig geënt zijn en daarna niet meer. Ik laat ze een jaar of zeven naderhand nog eens titeren en tot nu toe blijken ze allemaal nog voldoende antistoffen te hebben.

Weil vind ik sowieso tamelijk onzinnig. Er zijn, meen ik, een stuk of 40 weilbacteriën en de enting beschermt tegen een stuk of 12 ervan. En mensen worden er ook niet tegen gevaccineerd.
Kennelhoest vind ik totaal en volslagen overbodig. Een gezonde hond kan makkelijk over een besmetting heen komen, vergelijkbaar met een griep bij mensen.
Trouwens, de enige keer dat mijn honden kennelkuch hebben gehad was ná een enting ertegen die verplicht was voor het pension waar ik ze naar toebracht.
Overigens, de laatste keer dat ik gebruik heb gemaakt van dat pension.
Pure flauwekul.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”