Ik heb het gevoel alles al geprobeerd te hebben, maar hoop toch op de gouden tip!

Moderator: moderatorteam
Hier hebben we het ook op een soortgelijke manier gedaan toen Cyntha een ontstoken oogje had. De tube alvast gebruiksklaar maken, dan de hond pas roepen, even stevig (niet ruw) vasthouden en dan is het binnen een paar seconden gepiept.Peet2 schreef:Ik probeer het altijd zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen. Eerst het tuubje zalf klaarleggen en zorgen dat de zalf in het tuitje klaar zit (dat je niet hoeft te knijpen). Iets heeel lekkers pakken en je hond roepen: Kijk eens wat ik voor jou heb...mjamie...enzo...
Klein stukje geven en: Klets, heel snel kloddertje in het oog frutten....dan meteen weer een stukje lekkers....goedzo braaf hoor....
Met een beetje vingervlugheid zit er dan vaak meer zalf in zijn oog dan op mijn kleding![]()
Het is dan in ieder geval niet zo'n heel erg gevecht......Peet
Sylvi@ schreef:Mijn mening is dat als je hond gaat worstelen dat jij koste wat het kost moet winnen, hem dus blijven vast houden. Anders weet hij/zij dat als hij gaat worstelen dat hij los komt en kan ontsnappenen zal de volgende keer nog een grotere worsteling er voor over hebben om los te komen
![]()
Mijn ervaring is ook dat als je in het begin een paar dagen met zijn tweeen zalft dat je het daarna wel alleen kan.
Savanne heb ik 1 keer zo vast moeten houden en daarna was het over, oke ze vind het nog steeds niet leuk maar ze laat het goed toe![]()
Ik weet niet hoe je precies zalft maar mijn da heeft het mij goed voorgedaan en die manier was een stuk makkelijker dan hoe ik eerst zat te prutsen.
Die worsteling hoefde ik met Savanne maar 1 keer te doen, de 2e keer gaf ze het heel snel op. Ook zij was nog behoorlijk jong toen ze voor het eerst zalf moest, dat scheelt toch ook wel denk ik dan dat je het gevecht aan moet met een hond van bv 2 haarZillion schreef: Dat is idd ook mijn mening, vandaar mijn vraag. Want hij is zo bang dat het soms moeilijk wordt hem te houden. IK heb zelf ook een slijmbeursontsteking dus dat werkt niet mee in mijn eigen krachten. Ik ben daardoor dus idd een beetje bang dat hij me te snel af is dalijk.
Wat was die manier van jou dierenarts? Kan je dat uitleggen zo, of wordt dat moeilijk