Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu besnijden?
Moderator: moderatorteam
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Reu besnijden?
Vandaag waren we bij de dierenarts met onze Borg. Hij had weer een flinke voorhuidontsteking. Iets wat bij hem steeds terug komt. We hebben al veel geprobeerd. Maar Borg wordt nu agressief als we hem willen behandelen. De schoonmaakmiddelen zijn nogal pijnlijk.
De dierenarts had het over besnijden. Dan maken ze een sneetje in de voorhuid zodat het vuil er beter uitloopt.
Ik had er nog nooit van gehoord? Heeft iemand hier ervaring mee?
De dierenarts had het over besnijden. Dan maken ze een sneetje in de voorhuid zodat het vuil er beter uitloopt.
Groetjes van Charlotte

- mechelaar_fan
- Zeer actief
Die ontsmetting doet heus niet zoveel pijn, de hond is waarschijnlijk dominant, en heeft niet graag dat je aan zijn penis komt.
ontsmetten met iso-betadine of HAC (Hospital Antiseptic Concentrate).
HAC is aangewezen voor de eerste reiniging van open, niet bloedende wondes, voor het reinigen van zweertjes, schimmelaandoeningen, wassen van incontinentie patiënten, reiniging van sanitair materiaal... Het wordt met liters gebruikt op de afdeling spoedgevallen.
De actieve stoffen zijn chloorhexidine en cetrimide. Cetrimide is een quaternaire ammoniumzeep en kan dus niet samen gebruikt worden met gewone zeep, of ether, ook bloed maakt het onwerkzaam.
In Nederland wordt een analoog product verkocht door een andere pharmaceutische firma onder de naam Hibicet.
ontsmetten met iso-betadine of HAC (Hospital Antiseptic Concentrate).
HAC is aangewezen voor de eerste reiniging van open, niet bloedende wondes, voor het reinigen van zweertjes, schimmelaandoeningen, wassen van incontinentie patiënten, reiniging van sanitair materiaal... Het wordt met liters gebruikt op de afdeling spoedgevallen.
De actieve stoffen zijn chloorhexidine en cetrimide. Cetrimide is een quaternaire ammoniumzeep en kan dus niet samen gebruikt worden met gewone zeep, of ether, ook bloed maakt het onwerkzaam.
In Nederland wordt een analoog product verkocht door een andere pharmaceutische firma onder de naam Hibicet.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Als je de zoekfunctie gebruikt, kun je volgens mij een tip van Martijn vinden over het gebruik van andere middelen bij voorhuidsontstekingen, die veel minder pijn doen. Ik kan het zelf even niet voor je vinden, maar het is eerder op het forum aan de orde geweest. En mocht je het niet kunnen vinden, dan kun je Martijn natuurlijk ook even vragen wat hij gebruikt voor zijn honden.
Groetjes,
Hanneke.
Groetjes,
Hanneke.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Reu besnijden?
ik heb het eens laten doen. maar dat is geen mooi gezicht en vreselijk pijnlijk voor een hond. die van mij had toen een te nauwe voorhuid die ze hebben open gesneden. Let wel met besnijden komt de troep er alleen maar sneller uit, dat lost het probleem van deze ontsteking niet op.Sjalot schreef:Vandaag waren we bij de dierenarts met onze Borg. Hij had weer een flinke voorhuidontsteking. Iets wat bij hem steeds terug komt. We hebben al veel geprobeerd. Maar Borg wordt nu agressief als we hem willen behandelen. De schoonmaakmiddelen zijn nogal pijnlijk.
een goede voorhuidcleaner doet echt niet zeer, misschien een beetje koud en apart maar geen pijn.
Maria
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Reu besnijden?
niet bij een hondSjalot schreef:Vandaag waren we bij de dierenarts met onze Borg. Hij had weer een flinke voorhuidontsteking. Iets wat bij hem steeds terug komt. We hebben al veel geprobeerd. Maar Borg wordt nu agressief als we hem willen behandelen. De schoonmaakmiddelen zijn nogal pijnlijk.

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Peet2
- Zeer actief
Wat ook goed helpt (althans bij mijn reu) is Silicea (middel van VSM). Twee maal daags een paar tabletjes oplossen in water en hem laten opdrinken. Naar een paar dagen druppelt de hond al stukken minder! Ook helpt het om ipv die aggressieve schoonmaakmiddelen, een oplossing van calendula tinctuur te gebruiken. Is veel zachter en heeft ook een ontstekingsremmende en verzachtende werking. Besnijden kan altijd nog...maar ik vind het een naar idee....arm beest.....
Peet

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
1000 tot 2000 mg vitamine c (niet de zure variant)
zoals bijv ester c
qyan hefet dikwijls een voorhuidontsteking, idd lastig, maar gene reden om te castreren vindt ik. heb het zowiezo niet op castreren maar dat is ene ander verhaal.
met voorhuidontstekingen dus 100 tot 2000 mg vitamine Ester C voor qyan en dan verdwijnt het weer.
dosering wel langzaam opbouwen anders gata je hond misschien aan de diaree.
zoals bijv ester c
qyan hefet dikwijls een voorhuidontsteking, idd lastig, maar gene reden om te castreren vindt ik. heb het zowiezo niet op castreren maar dat is ene ander verhaal.
met voorhuidontstekingen dus 100 tot 2000 mg vitamine Ester C voor qyan en dan verdwijnt het weer.
dosering wel langzaam opbouwen anders gata je hond misschien aan de diaree.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken een bulldog-reu die op ong. 8 maanden is besneden. Hij had een iets te nauwe voorhuid waardoor bij het uitschachten van de penis er veel spanning en wrijving ontstond. Wat pijn deed, en infekties veroorzaakte. Met uitsluitend reinigen los je een mechanisch probleem niet op natuurlijk. Vandaar dat bij deze hond gewoon een klein sneetje is gemaakt, waardoor de penis niet meer knel kwam te zitten.Sjalot schreef:De dierenarts had het over besnijden. Dan maken ze een sneetje in de voorhuid zodat het vuil er beter uitloopt.
Het gaat denk ik niet zo zeer om het feit dat het vuil na de ingreep er beter uitloopt, het lijkt me eerder dat de irritatie wegvalt, waardoor de ontsteking ook verdwijnt. Hoewel een lichte en min of meer chronische voorhuidontsteking normaal is. Maar een erge ontsteking die te wijden is aan een te nauwe voorhuid is weer een ander verhaal.
Het lijkt me logisch dat jouw hond niet wil dat je aan zijn piepie komt, want als dat goed ontstoken is doet het pijn daar.
Ook ken ik een Yorkie die het tegenovergestelde had. Zijn voorhuidje was te wijd, waardoor zijn piepie altijd een stukje naar buiten hing. Het puntje droogde zo op, en het was altijd vuil, omdat het veel te vaak in kontakt kwam met van alles en nog wat. Dit hondje werd met 4 maanden geopereerd om zijn voorhuidje een stukje nauwer te maken.
In beide gevallen ging het trouwens om een sneetje waarbij één enkel hechtinkje nodig was, haast niks dus.
Dag, Willy.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Klopt, bij onze Freek waren zijn voorhuidontstekingen ook over na zijn castratie.massam schreef:ik heb weleens gehoord dat het na castratie over was.... maar dat is wel een ingrijpende keuze....
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
De dierenarts wil ook niet zomaar castreren. Borg is nogal agressief tegen ongecastreerde reuen en de dierenarts zei dat dit juist erger kon worden door castratie. Hij is nu wel chemisch gecastreerd om te kijken of het helpt. Volgens de dierenarts moet ik rond de kerst resultaat zien.
Ik ga dat homeopatische middel eens proberen en vitamine C.
Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes van Charlotte

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi Charlotte,Sjalot schreef:De dierenarts wil ook niet zomaar castreren. Borg is nogal agressief tegen ongecastreerde reuen en de dierenarts zei dat dit juist erger kon worden door castratie. Hij is nu wel chemisch gecastreerd om te kijken of het helpt. Volgens de dierenarts moet ik rond de kerst resultaat zien.
Volgens mij ebt het agressieve gedrag juist weg na een castratie. De meeste reuen worden er in elk geval rustiger van, dus ook rustiger in hun (agressieve) gedrag naar andere honden.
Een chemische castratie helpt alleen om enigszins een gedragsverandering te kunnen zien (maar niet eens in alle gevallen!), maar het helpt zeker niet om een voorhuidsontsteking te verminderen! Als je daarvoor die chemische castratie hebt laten geven, zul je dus van een koude kermis thuis komen.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Erelid
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
- Contacteer:
Nee inderdaad, ik wil met de chemische castratie alleen kijken of hij minder agressief wordt naar andere reuen.Scooby schreef:Hoi Charlotte,Sjalot schreef:De dierenarts wil ook niet zomaar castreren. Borg is nogal agressief tegen ongecastreerde reuen en de dierenarts zei dat dit juist erger kon worden door castratie. Hij is nu wel chemisch gecastreerd om te kijken of het helpt. Volgens de dierenarts moet ik rond de kerst resultaat zien.
Volgens mij ebt het agressieve gedrag juist weg na een castratie. De meeste reuen worden er in elk geval rustiger van, dus ook rustiger in hun (agressieve) gedrag naar andere honden.
Een chemische castratie helpt alleen om enigszins een gedragsverandering te kunnen zien (maar niet eens in alle gevallen!), maar het helpt zeker niet om een voorhuidsontsteking te verminderen! Als je daarvoor die chemische castratie hebt laten geven, zul je dus van een koude kermis thuis komen.
Groetjes van Charlotte