Het is van de week weer mis gegaan met die Boxer en een Labrador. Er ligt nu een aangifte bij de politie op advies van Staatsbosbeheer. Ze gaan nu dossier opbouwen en toewerken naar een aanlijngebod. Blijft toch bespottelijk dat het zo moet.iones schreef:Het is met hondenbaasjes net zoals met ouders die een kind hebben dat pest. Die vinden dat ook geen probleem. Het wordt altijd pas anders als hun kind degene is die gepest wordt.Saschesfloor schreef:Ik sluit me bij bovenstaande aan. Hier loopt een Boxer die al 2 van mijn honen heeft gegrepen (en vele anderen), baasjes vinden het wel prima en weigerden haar aan te lijnen. Totdat ik enthousiast begon mijn riemen op te bossen en in een houding ging lopen die niets aan de verbeelding overlaat. Heb mijn dreigement nooit hoeven uitvoeren, de hond wordt nu razendsnel aangelijnd als ze me ziet aankomen.
Zoals die boxer, die moest eigenlijk eens gegrepen worden door een andere hond. En dan moet je die baasjes zien.... dan zijn ze wel kwaad!
Jij hebt het goed opgelost in ieder geval. Soms maken woorden gewoon geen indruk. Dan moet je wel handelen, je hebt dan gewoon geen keus.
Helaas heb ik nu een soortgelijk probleem. Sinds enkele weken loopt er een man met een Mechelse Herder en 2 kruisinkjes. Bij de eerste keer passeren had ik mijn honden even aangelijnd, dat doe ik bij onbekende honden meestal. Die honden leken heel oké, dus de keer erna heb ik ze los meegenomen. Op het moment dat Penny passeert, grijpt die Herder haar even in haar rug. Penny gillen, maar verder was de kous af. Hij maakte ook nog even zo'n beweging naar Sacha, maar die reageerde verder niet echt. Hier hoor je mij verder niet over, kan gebeuren, maar ik verwacht nu wel dat hij die hond bij zich houdt, voordat er echte ongelukken gebeuren. Laatst stond hij ook ineens voor me uit een zijpad en toen is het tot een schermutseling gekomen met een van zijn andere honden. Kom ik hem gisteren weer tegen, dus ik vraag hem zijn honden ook even bij zich te houden, ik had die van mij aangelijnd inmiddels, krijg ik toch een grote bek. dat ik van zijn hond niks te vrezen heb