Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eigenwijze eigenaar......wat moet ik hier nou mee?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: Eigenwijze eigenaar......wat moet ik hier nou mee?

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

iones schreef:
Saschesfloor schreef:Ik sluit me bij bovenstaande aan. Hier loopt een Boxer die al 2 van mijn honen heeft gegrepen (en vele anderen), baasjes vinden het wel prima en weigerden haar aan te lijnen. Totdat ik enthousiast begon mijn riemen op te bossen en in een houding ging lopen die niets aan de verbeelding overlaat. Heb mijn dreigement nooit hoeven uitvoeren, de hond wordt nu razendsnel aangelijnd als ze me ziet aankomen.
Het is met hondenbaasjes net zoals met ouders die een kind hebben dat pest. Die vinden dat ook geen probleem. Het wordt altijd pas anders als hun kind degene is die gepest wordt.

Zoals die boxer, die moest eigenlijk eens gegrepen worden door een andere hond. En dan moet je die baasjes zien.... dan zijn ze wel kwaad!

Jij hebt het goed opgelost in ieder geval. Soms maken woorden gewoon geen indruk. Dan moet je wel handelen, je hebt dan gewoon geen keus.
Het is van de week weer mis gegaan met die Boxer en een Labrador. Er ligt nu een aangifte bij de politie op advies van Staatsbosbeheer. Ze gaan nu dossier opbouwen en toewerken naar een aanlijngebod. Blijft toch bespottelijk dat het zo moet.

Helaas heb ik nu een soortgelijk probleem. Sinds enkele weken loopt er een man met een Mechelse Herder en 2 kruisinkjes. Bij de eerste keer passeren had ik mijn honden even aangelijnd, dat doe ik bij onbekende honden meestal. Die honden leken heel oké, dus de keer erna heb ik ze los meegenomen. Op het moment dat Penny passeert, grijpt die Herder haar even in haar rug. Penny gillen, maar verder was de kous af. Hij maakte ook nog even zo'n beweging naar Sacha, maar die reageerde verder niet echt. Hier hoor je mij verder niet over, kan gebeuren, maar ik verwacht nu wel dat hij die hond bij zich houdt, voordat er echte ongelukken gebeuren. Laatst stond hij ook ineens voor me uit een zijpad en toen is het tot een schermutseling gekomen met een van zijn andere honden. Kom ik hem gisteren weer tegen, dus ik vraag hem zijn honden ook even bij zich te houden, ik had die van mij aangelijnd inmiddels, krijg ik toch een grote bek. dat ik van zijn hond niks te vrezen heb :blah: Dat zal best, maar op dat moment kwam hij weer op mijn honden afgedenderd. En nou ben ik er klaar mee, dus heb een klacht ingediend bij Staatsbosbeheer (wil de boswachter graag, omdat er een selecte groep hondenbezitters het wandelplezier voor veel mensen structureel vergallen en ze willen dat aanpakken). Echt, als je weet dat die beesten een hekel hebben aan elkaar, wat is nou de moeite om voor de 5 seconden dat je elkaar passeert je hond even bij je te houden?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Saschesfloor schreef: Helaas heb ik nu een soortgelijk probleem. Sinds enkele weken loopt er een man met een Mechelse Herder en 2 kruisinkjes. Bij de eerste keer passeren had ik mijn honden even aangelijnd, dat doe ik bij onbekende honden meestal. Die honden leken heel oké, dus de keer erna heb ik ze los meegenomen. Op het moment dat Penny passeert, grijpt die Herder haar even in haar rug. Penny gillen, maar verder was de kous af. Hij maakte ook nog even zo'n beweging naar Sacha, maar die reageerde verder niet echt. Hier hoor je mij verder niet over, kan gebeuren, maar ik verwacht nu wel dat hij die hond bij zich houdt, voordat er echte ongelukken gebeuren. Laatst stond hij ook ineens voor me uit een zijpad en toen is het tot een schermutseling gekomen met een van zijn andere honden. Kom ik hem gisteren weer tegen, dus ik vraag hem zijn honden ook even bij zich te houden, ik had die van mij aangelijnd inmiddels, krijg ik toch een grote bek. dat ik van zijn hond niks te vrezen heb :blah: Dat zal best, maar op dat moment kwam hij weer op mijn honden afgedenderd. En nou ben ik er klaar mee, dus heb een klacht ingediend bij Staatsbosbeheer (wil de boswachter graag, omdat er een selecte groep hondenbezitters het wandelplezier voor veel mensen structureel vergallen en ze willen dat aanpakken). Echt, als je weet dat die beesten een hekel hebben aan elkaar, wat is nou de moeite om voor de 5 seconden dat je elkaar passeert je hond even bij je te houden?

dit soort verhalen over herders , die in de rug aanvallen ( is ook veel gebeurd met mijn hond ) :evil:

daar kwam ik al jaren geleden mee op dit forum, maar werd uitgelachen door cynische opmerkingen van " ennu hedders " . :roll:

maar nu zie ik het meer en meer komen , dit soort verhalen , helaas .. :19:
Fiepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto

Ongelezen bericht door Fiepje »

Pakdebal schreef:
Saschesfloor schreef: Helaas heb ik nu een soortgelijk probleem. Sinds enkele weken loopt er een man met een Mechelse Herder en 2 kruisinkjes. Bij de eerste keer passeren had ik mijn honden even aangelijnd, dat doe ik bij onbekende honden meestal. Die honden leken heel oké, dus de keer erna heb ik ze los meegenomen. Op het moment dat Penny passeert, grijpt die Herder haar even in haar rug. Penny gillen, maar verder was de kous af. Hij maakte ook nog even zo'n beweging naar Sacha, maar die reageerde verder niet echt. Hier hoor je mij verder niet over, kan gebeuren, maar ik verwacht nu wel dat hij die hond bij zich houdt, voordat er echte ongelukken gebeuren. Laatst stond hij ook ineens voor me uit een zijpad en toen is het tot een schermutseling gekomen met een van zijn andere honden. Kom ik hem gisteren weer tegen, dus ik vraag hem zijn honden ook even bij zich te houden, ik had die van mij aangelijnd inmiddels, krijg ik toch een grote bek. dat ik van zijn hond niks te vrezen heb :blah: Dat zal best, maar op dat moment kwam hij weer op mijn honden afgedenderd. En nou ben ik er klaar mee, dus heb een klacht ingediend bij Staatsbosbeheer (wil de boswachter graag, omdat er een selecte groep hondenbezitters het wandelplezier voor veel mensen structureel vergallen en ze willen dat aanpakken). Echt, als je weet dat die beesten een hekel hebben aan elkaar, wat is nou de moeite om voor de 5 seconden dat je elkaar passeert je hond even bij je te houden?

dit soort verhalen over herders , die in de rug aanvallen ( is ook veel gebeurd met mijn hond ) :evil:

daar kwam ik al jaren geleden mee op dit forum, maar werd uitgelachen door cynische opmerkingen van " ennu hedders " . :roll:

Jij houdt niet van herders zeker?
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Fiepje schreef:Jij houdt niet van herders zeker?
Ze is bang voor herders....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Rovio
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ouderlijk huis honden
Beagle 1994*2007
Engelse staffordshire bull terrier 2001

Geïnteresseerd in Mechelse herder.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rovio »

Ik moet ook zeggen dat ik bloed link wort van binnen als dit mij overkomt. Dit komt mede omdat mijn hond bang is en helaas dus ook angst agressie vertoont op het moment als honden op haar af komen stormen.

Laatst liep ik op de dijk met mijn moeder en onze honden en toen kwam er een andere hond aangewandeld ( kwam gelukkig niet aangestormd) maar geen baas in de buurt. Ik heb mijn hond aan mijn moeder gegeven en ben de hond dus terug gaan brengen naar het park. Toen kwam er een vrouw aangelopen en zei "hij doet niks hoor" maar dat heb ik totaal geen boodschap aan op dat moment. En nu kon mijn moeder met de honden laten doorlopen maar anders had ik toch een probleem gehad omdat mijn hond door angst niet aardig reageert wat natuurlijk weer boosheid van de andere honden kan opwekken.

Maar goed is allemaal goed afgelopen maar fijn was het niet en de eigenaar heb ik ook niet gezien.

Ook ben ik van mening laat je je hond los lopen prima, maar als je aan de honden eigenaar ziet dat hij/zij haar hond aanlijnt om wat voor reden dan ook
roep je hond dan bij je zodat je elkaar normaal kan passeren en staat jouw hond niet onder appél lijn hem dan aan.

Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Pakdebal schreef:

Hou toch op. Dat heeft niks met het ras te maken. Die hond is niet opgevoed en dat was hij net zo goed niet geweest als het een Stabij was. Buiten dat heeft de baas geen verantwoordingsgevoel en daar kan dat beest toch niks aan doen :U:
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
eveliendepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door eveliendepien »

Rovio schreef:Ik moet ook zeggen dat ik bloed link wort van binnen als dit mij overkomt. Dit komt mede omdat mijn hond bang is en helaas dus ook angst agressie vertoont op het moment als honden op haar af komen stormen.

Laatst liep ik op de dijk met mijn moeder en onze honden en toen kwam er een andere hond aangewandeld ( kwam gelukkig niet aangestormd) maar geen baas in de buurt. Ik heb mijn hond aan mijn moeder gegeven en ben de hond dus terug gaan brengen naar het park. Toen kwam er een vrouw aangelopen en zei "hij doet niks hoor" maar dat heb ik totaal geen boodschap aan op dat moment. En nu kon mijn moeder met de honden laten doorlopen maar anders had ik toch een probleem gehad omdat mijn hond door angst niet aardig reageert wat natuurlijk weer boosheid van de andere honden kan opwekken.

Maar goed is allemaal goed afgelopen maar fijn was het niet en de eigenaar heb ik ook niet gezien.

Ook ben ik van mening laat je je hond los lopen prima, maar als je aan de honden eigenaar ziet dat hij/zij haar hond aanlijnt om wat voor reden dan ook
roep je hond dan bij je zodat je elkaar normaal kan passeren en staat jouw hond niet onder appél lijn hem dan aan.

Dat had ik laatst dus ook, ik liep op een veldje met mijn pup, kwam er ineens een hond aandraven. Vrij grote hond maar nergens een baas in de buurt te bekennen. Hij deed niks en bleef maar achter ons aan lopen, ik vond het gewoon ronduit irritant. Ben het veldje afgelopen, de hond ging me niet achter na de straat op maar ik kwam verder ook niemand tegen. De dag erop kwam ik de man die erbij hoorde tegen en zei tegen hem wat er de dag ervoor aan de hand was. Kreeg ik als antwoord 'ja maar hij doet niks hoor'.
Voor hetzelfde geldt loopt er iemand met een hond waar die niet goed mee op kan schieten en is er geen eigenaar in de buurt. Ben er verder maar niet op ingegaan maar dat soort dingen vind ik gewoon echt dom.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie

Afbeelding
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Miranda schreef:
Kan toch? Ik ben ook bang voor spinnen (en die zijn nog veel kleiner)
Fiepje
Zeer actief

Miranda schreef:
Ah, dat verklaart een en ander ;)
Afbeelding
Fiepje
Zeer actief

silvester schreef:
Miranda schreef:
ja, natuurlijk kan dat. Iedereen heeft wat mij betreft recht op zijn/haar angsten :wink:

Ik ben als de dood voor motvlinders. slaat nergens op, maar er is me ooit eens zo'n joekel tegen m'n kop geklapt en daar ben ik blijkbaar nogal van geschrokken :LOL:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

silvester schreef:
Miranda schreef:
Zit je ook op een spinnenforum onzin over spinnen te verkondigen?
Nee? Dan gaat de vergelijking mank ;)
And few will ever climb
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Miranda schreef:
silvester schreef:
Miranda schreef:
Zit je ook op een spinnenforum onzin over spinnen te verkondigen?
Nee? Dan gaat de vergelijking mank ;)
:O: bestaat er een spinnenforum? :O:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

silvester schreef: :O: bestaat er een spinnenforum? :O:
Jazeker
Wel meer dan een, ook.
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”