Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dievegge
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Dievegge
Heb ik serieus net de bench uit huis gehaald. Lizzie zat er nooit meer in, en was ook niet meer nodig. Laatste keer stelen was al zeker een half jaar geleden. En nu begint ze WEEEEEER
. Omdat er niet op bedacht ben heeft ze me nu dus al twee keer flink te pakken gehad. Nou dat wordt dus weer in de bench als ik de kinderen van school haal (als ik lang weg ben dan zorg ik dat echt alles weg is omdat ik dat anders niet leuk vind). Ze gaat volgens mij ook echt op strooptocht. En sleept alles mee naar haar bench (die ze verder nergens voor gebruikt, en er nu dus weer staat). Kut poedel....
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Dievegge
De vorige keer dat je hierover een topic opende, was ze volgens mij nog een kleptomane
Maar wel lullig. Jet heeft er een handje van gehad om met mijn sigaretten op de loop te gaan, maar dat is al een tijdje afgelopen. Ik leg standaard alles weg en hoog, zodat er alleen speeltjes binnen poedelbereik zijn.
Maar wel lullig. Jet heeft er een handje van gehad om met mijn sigaretten op de loop te gaan, maar dat is al een tijdje afgelopen. Ik leg standaard alles weg en hoog, zodat er alleen speeltjes binnen poedelbereik zijn.

Groetjes,
Sandra
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier zijn sloffen favoriet (na eten natuurlijk)
.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
[Sandra] schreef:
Jet heeft er een handje van gehad om met mijn sigaretten op de loop te gaan.
het is een hint om te stoppen met roken
- Moskovietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter - Aantal honden: 4
Gelukkig wordt hier nix gejat... daar zorgt Yuki wel voor !
Eenieder die een poging waagt heeft meteen de kous op de kop
Eenieder die een poging waagt heeft meteen de kous op de kop

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou spannende maar ongevaarlijke dingen hier en daar neer leggen, niet haar in de bench doen. Van in de bench leert ze niks. Van een kauwbotje in een schoen en een nieuwe knuffel op de eettafel en een volle Kong in de hoek van de bank leert ze dat jij leuke dingen achterlaat en als je dat volhoudt gaat ze de saaie dingen negeren en vergeten. En dat kan je afbouwen tot dat ze 100% weet dat er bijvoorbeeld twee spannende dingen op vaste plaatsen liggen, en daarna gaan we lekker dutten.
Ik heb tijdenlang kattenbrokjes op de rand van het aanrecht gelegd, steeds minder, tot er niks meer lag en de honden het opgaven. En ondertussen waren ze ook lekker straal vergeten dat ze vroegah die bakken met brokken die verder weg op het aanrecht staan naar beneden konden hengelen.
Slimmer zijn dan je hond werkt veel beter dan wegsluiten.
Ik heb tijdenlang kattenbrokjes op de rand van het aanrecht gelegd, steeds minder, tot er niks meer lag en de honden het opgaven. En ondertussen waren ze ook lekker straal vergeten dat ze vroegah die bakken met brokken die verder weg op het aanrecht staan naar beneden konden hengelen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
Hanneke2 schreef:Ik zou spannende maar ongevaarlijke dingen hier en daar neer leggen, niet haar in de bench doen. Van in de bench leert ze niks. Van een kauwbotje in een schoen en een nieuwe knuffel op de eettafel en een volle Kong in de hoek van de bank leert ze dat jij leuke dingen achterlaat en als je dat volhoudt gaat ze de saaie dingen negeren en vergeten. En dat kan je afbouwen tot dat ze 100% weet dat er bijvoorbeeld twee spannende dingen op vaste plaatsen liggen, en daarna gaan we lekker dutten.
Wat een briljant idee!!
- Zamunda
- Zeer actief
Zo, deze heb ik maar even opgeslagen. Die ga ik nog weleens gebruiken hier verwacht ikHanneke2 schreef:Ik zou spannende maar ongevaarlijke dingen hier en daar neer leggen, niet haar in de bench doen. Van in de bench leert ze niks. Van een kauwbotje in een schoen en een nieuwe knuffel op de eettafel en een volle Kong in de hoek van de bank leert ze dat jij leuke dingen achterlaat en als je dat volhoudt gaat ze de saaie dingen negeren en vergeten. En dat kan je afbouwen tot dat ze 100% weet dat er bijvoorbeeld twee spannende dingen op vaste plaatsen liggen, en daarna gaan we lekker dutten.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Zamunda schreef:Zo, deze heb ik maar even opgeslagen. Die ga ik nog weleens gebruiken hier verwacht ikHanneke2 schreef:Ik zou spannende maar ongevaarlijke dingen hier en daar neer leggen, niet haar in de bench doen. Van in de bench leert ze niks. Van een kauwbotje in een schoen en een nieuwe knuffel op de eettafel en een volle Kong in de hoek van de bank leert ze dat jij leuke dingen achterlaat en als je dat volhoudt gaat ze de saaie dingen negeren en vergeten. En dat kan je afbouwen tot dat ze 100% weet dat er bijvoorbeeld twee spannende dingen op vaste plaatsen liggen, en daarna gaan we lekker dutten.
Slimmer zijn dan je hond werkt veel beter dan wegsluiten..
Je kunt ook eens van die brave honden nemen. Zoals collies. Die doen zulks niet.

- Zamunda
- Zeer actief
Ja lekker makkelijk, die saaierds kunnen nergens bijlieke schreef:Zamunda schreef:Zo, deze heb ik maar even opgeslagen. Die ga ik nog weleens gebruiken hier verwacht ikHanneke2 schreef:Ik zou spannende maar ongevaarlijke dingen hier en daar neer leggen, niet haar in de bench doen. Van in de bench leert ze niks. Van een kauwbotje in een schoen en een nieuwe knuffel op de eettafel en een volle Kong in de hoek van de bank leert ze dat jij leuke dingen achterlaat en als je dat volhoudt gaat ze de saaie dingen negeren en vergeten. En dat kan je afbouwen tot dat ze 100% weet dat er bijvoorbeeld twee spannende dingen op vaste plaatsen liggen, en daarna gaan we lekker dutten.
Je kunt ook eens van die brave honden nemen. Zoals collies. Die doen zulks niet.![]()
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En dan héb je opgevoede honden die niet meer jatten, komen er van die Noorse boskittens in huis, en die zijn duizend keer erger!
En die kunnen overal bij, want ze klimmen als apen
Je hebt dus niks te klagen
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet je ook maar een véél te dikke en luie europese korthaar nemen. Haar eten staat op de eettafel omdat mevrouw niet eens op het aanrecht kán springen. En dan moet ik één stoel schuin plaatsen zodat mevrouw zich via de stoel op de tafel kan hijsen.Marjoleine schreef:En dan héb je opgevoede honden die niet meer jatten, komen er van die Noorse boskittens in huis, en die zijn duizend keer erger!
Een doorn in mijn ordelijk oog, zo'n scheve stoel in mijn verder loodrecht geplaatste meubelen en snuisterijen.
En Zamunda: mijn honden kunnen overal prima bij. Alleen doen ze het niet. Ze staan niet eens op voor een koekje. Ze verwachten dat ik het snackje kom brengen in teder in hun hongerige bekjes plaats.
Kijk, da's pas handig.

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Vlgens mij heeft het bij lizzie alles te maken met loops zijn. Of eigenlijk zijn geweest. De vorige keer veranderde ze ook in een raaf. Maar het probleem is wel het succes hebben, dan beloont het uiteraard wel.
Ze heft vanmorgen zelfs mijn (in een zakje met zipsluiting verpakte) laatste snee speltbrood gejat. Ziplock was dus open. Het stomme is dus dat ze dat brood dus niet eet als ze het krijgt. Ze jat ook niet als ik thuis ben, kan alles zo op tafel laten liggen, en in de tuin gaan zitten maar o wee als ik echt weg ben dan heeft ze geloof ik maar een paar minuutjes nodig.
Ze heft vanmorgen zelfs mijn (in een zakje met zipsluiting verpakte) laatste snee speltbrood gejat. Ziplock was dus open. Het stomme is dus dat ze dat brood dus niet eet als ze het krijgt. Ze jat ook niet als ik thuis ben, kan alles zo op tafel laten liggen, en in de tuin gaan zitten maar o wee als ik echt weg ben dan heeft ze geloof ik maar een paar minuutjes nodig.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Kijk! Het is gewoon PMSMiezemuis schreef:Vlgens mij heeft het bij lizzie alles te maken met loops zijn. Of eigenlijk zijn geweest. De vorige keer veranderde ze ook in een raaf. Maar het probleem is wel het succes hebben, dan beloont het uiteraard wel.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat zou zomaar kunnen! Coda is net loops geweest en liep gister ineens langs met een hele homp kaasMiezemuis schreef:Vlgens mij heeft het bij lizzie alles te maken met loops zijn. Of eigenlijk zijn geweest. De vorige keer veranderde ze ook in een raaf. Maar het probleem is wel het succes hebben, dan beloont het uiteraard wel.
- Zamunda
- Zeer actief
En ik maar denken dat de dikte van die kat een doorn in je oog zou zijnlieke schreef:Moet je ook maar een véél te dikke en luie europese korthaar nemen. Haar eten staat op de eettafel omdat mevrouw niet eens op het aanrecht kán springen. En dan moet ik één stoel schuin plaatsen zodat mevrouw zich via de stoel op de tafel kan hijsen.Marjoleine schreef:En dan héb je opgevoede honden die niet meer jatten, komen er van die Noorse boskittens in huis, en die zijn duizend keer erger!
Een doorn in mijn ordelijk oog, zo'n scheve stoel in mijn verder loodrecht geplaatste meubelen en snuisterijen.![]()
Oh, ik zie het al: ze voelen zich er gewoon te goed voor! Stelletje over het paard getilde colliesLieke schreef:En Zamunda: mijn honden kunnen overal prima bij. Alleen doen ze het niet. Ze staan niet eens op voor een koekje. Ze verwachten dat ik het snackje kom brengen in teder in hun hongerige bekjes plaats.
Kijk, da's pas handig.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, die dikke is géén doorn in mijn oog. Ik heb jaren beweerd dat ze alleen een dikke vacht had en wat te korte pootjes, maar daar trapt niemand meer in.
Inmiddels is de keizerin (sinds gisteren) 16 jaar. En al 15 jaar en 4 maanden te dik en ze is nog steeds blákend van gezondheid. Sterker nog, vorig jaar heeft onderzoek uitgewezen dat ze de waarden van een driejarige poes heeft.
Dus dikzijn heeft helemaal niks met gezondheid te maken.
Wat betreft die verwende collies van me: welnee, ze zijn zo goed getraind dat ze 23 van de 24 uur doodstil liggen. Vind ik geweldig, want ik heb ze voor de sier gekocht. Bezoek denkt regelmatig dat ze opgezet zijn. En ze passen nl. zo goed bij het meubilair.
Inmiddels is de keizerin (sinds gisteren) 16 jaar. En al 15 jaar en 4 maanden te dik en ze is nog steeds blákend van gezondheid. Sterker nog, vorig jaar heeft onderzoek uitgewezen dat ze de waarden van een driejarige poes heeft.
Dus dikzijn heeft helemaal niks met gezondheid te maken.
Wat betreft die verwende collies van me: welnee, ze zijn zo goed getraind dat ze 23 van de 24 uur doodstil liggen. Vind ik geweldig, want ik heb ze voor de sier gekocht. Bezoek denkt regelmatig dat ze opgezet zijn. En ze passen nl. zo goed bij het meubilair.

- [Sandra]
- Zeer actief
PostMS, danMarjoleine schreef:Kijk! Het is gewoon PMSMiezemuis schreef:Vlgens mij heeft het bij lizzie alles te maken met loops zijn. Of eigenlijk zijn geweest. De vorige keer veranderde ze ook in een raaf. Maar het probleem is wel het succes hebben, dan beloont het uiteraard wel.
Ze krijgt er in elk geval een vreetkick van

Groetjes,
Sandra
- Zamunda
- Zeer actief
lieke schreef:Nee, die dikke is géén doorn in mijn oog. Ik heb jaren beweerd dat ze alleen een dikke vacht had en wat te korte pootjes, maar daar trapt niemand meer in.![]()
Dus dikzijn heeft helemaal niks met gezondheid te maken.![]()
Dat je collies goed getraind zijn geloof ik wel. Ik ga eens kijken of ik van de mijne ook een goed getrainde collie kan maken
Oja, nu ik je toch 'spreek'.... wil je nog een heeeeeeel lief klein blond cockertje als logeerhondje? met een vlooiencircus, wat ik vandaag met zo'n 60 stuks gereduceerd heb mbv kammetje Kom ik 'm vanavond brengen
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Zamunda schreef:lieke schreef:Nee, die dikke is géén doorn in mijn oog. Ik heb jaren beweerd dat ze alleen een dikke vacht had en wat te korte pootjes, maar daar trapt niemand meer in.![]()
Wat betreft die verwende collies van me: welnee, ze zijn zo goed getraind dat ze 23 van de 24 uur doodstil liggen. Vind ik geweldig, want ik heb ze voor de sier gekocht. Bezoek denkt regelmatig dat ze opgezet zijn. En ze passen nl. zo goed bij het meubilair.![]()
Dikke vacht en korte pootjes
. Hier eentje met een dikke vacht en iedereen denkt dat ie dik is, terwijl het een magere adonis is
.
Dat je collies goed getraind zijn geloof ik wel. Ik ga eens kijken of ik van de mijne ook een goed getrainde collie kan maken.
Oja, nu ik je toch 'spreek'.... wil je nog een heeeeeeel lief klein blond cockertje als logeerhondje? met een vlooiencircus, wat ik vandaag met zo'n 60 stuks gereduceerd heb mbv kammetje Kom ik 'm vanavond brengen.
Grapjurk. Een vlooienbaal bij mijn wolbalen is geen goed idee. Vlooienkammen op hun vacht is geen jofele actie.
Als zij geheel en al ontvlooid is, dan is zij (een hem wil ik niet

- Zamunda
- Zeer actief
Ja, grapjas: als die hond geen vlooien had hoefde ik die niet kwijtlieke schreef:Zamunda schreef:lieke schreef:Nee, die dikke is géén doorn in mijn oog. Ik heb jaren beweerd dat ze alleen een dikke vacht had en wat te korte pootjes, maar daar trapt niemand meer in.![]()
Wat betreft die verwende collies van me: welnee, ze zijn zo goed getraind dat ze 23 van de 24 uur doodstil liggen. Vind ik geweldig, want ik heb ze voor de sier gekocht. Bezoek denkt regelmatig dat ze opgezet zijn. En ze passen nl. zo goed bij het meubilair.![]()
Dikke vacht en korte pootjes
. Hier eentje met een dikke vacht en iedereen denkt dat ie dik is, terwijl het een magere adonis is
.
Dat je collies goed getraind zijn geloof ik wel. Ik ga eens kijken of ik van de mijne ook een goed getrainde collie kan maken.
Oja, nu ik je toch 'spreek'.... wil je nog een heeeeeeel lief klein blond cockertje als logeerhondje? met een vlooiencircus, wat ik vandaag met zo'n 60 stuks gereduceerd heb mbv kammetje Kom ik 'm vanavond brengen.
Grapjurk. Een vlooienbaal bij mijn wolbalen is geen goed idee. Vlooienkammen op hun vacht is geen jofele actie.
Als zij geheel en al ontvlooid is, dan is zij (een hem wil ik niet) wel welkom.
Maar goed, het diertje is wel ontvlooid; in die zin dat het een pipetje heeft gekregen vorige week (én drie weken daarvoor, en drie weken daar weer voor) maar de omgeving hebben ze niks aan gedaan dus dat mormel heeft gewoon het hele circus hierheen meegenomen
Gelukkig waren die mensen zelf ook wel geschrokken hiervan en gaan ze het nu wel serieus aanpakken. Maar over een toekomstig logeerpartijtje moet ik ga ik toch nog wel even héél goed nadenken
Hoe doe jij dat met al die logeerpartijtjes? Vraag jij naar ontvlooiing (en controle op vlooien)?
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden hebben eigenlijk nooit vlooien (*gaat het even afkloppen). Misschien omdat de meeste vlooien door katten worden overgebracht en mijn Isis alleen maar rondscharrelt in eigen tuin.
Trouwens, ook teken hebben ze zelden. Eigenlijk alleen Lyndie heeft er wel eens één. Maar in haar hele leven (ze is bijna 10) is dat op één hand af te tellen geweest. En dan alleen nog op de kortbehaarde snuit. Nooit in de dikke vacht.
Misschien is hun vacht te dicht en te lang voor ongedierte om door heen te komen?
Wat betreft logéetjes: eerlijk gezegd heb ik er nog nooit om gevraagd. Nooit aan gedacht omdat ik dus zelf nooit een vlooienplaag heb meegemaakt.
*Gaat nu even een stuk ongeverfd hout zoeken om nog een keer af te kloppen.
Trouwens, ook teken hebben ze zelden. Eigenlijk alleen Lyndie heeft er wel eens één. Maar in haar hele leven (ze is bijna 10) is dat op één hand af te tellen geweest. En dan alleen nog op de kortbehaarde snuit. Nooit in de dikke vacht.
Misschien is hun vacht te dicht en te lang voor ongedierte om door heen te komen?
Wat betreft logéetjes: eerlijk gezegd heb ik er nog nooit om gevraagd. Nooit aan gedacht omdat ik dus zelf nooit een vlooienplaag heb meegemaakt.
*Gaat nu even een stuk ongeverfd hout zoeken om nog een keer af te kloppen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Zamunda schreef:Ja lekker makkelijk, die saaierds kunnen nergens bijlieke schreef:Zamunda schreef:Zo, deze heb ik maar even opgeslagen. Die ga ik nog weleens gebruiken hier verwacht ikHanneke2 schreef:Ik zou spannende maar ongevaarlijke dingen hier en daar neer leggen, niet haar in de bench doen. Van in de bench leert ze niks. Van een kauwbotje in een schoen en een nieuwe knuffel op de eettafel en een volle Kong in de hoek van de bank leert ze dat jij leuke dingen achterlaat en als je dat volhoudt gaat ze de saaie dingen negeren en vergeten. En dat kan je afbouwen tot dat ze 100% weet dat er bijvoorbeeld twee spannende dingen op vaste plaatsen liggen, en daarna gaan we lekker dutten.
Je kunt ook eens van die brave honden nemen. Zoals collies. Die doen zulks niet.![]()
.
Van brave honden leer je niks.
- Hanneke2
- Zeer actief
Gefeliciteerd met de 16e verjaardag van de keizerin! Geweldig, zo'n gezette gezonde matrone op respectabele leeftijd! Mijn kinderen willen alsmaar niet geloven dat Pindapoes een kleiner koppie krijgt, die zeggen dat de rest groter wordt, maar Pinda mag dan iets overgewicht hebben, ze is verder kerngezond. Zou me niks verbazen als dat nog een hele ouwe dame zou worden.lieke schreef:Nee, die dikke is géén doorn in mijn oog. Ik heb jaren beweerd dat ze alleen een dikke vacht had en wat te korte pootjes, maar daar trapt niemand meer in.![]()
En als ik naar de rommel kijk die mijn honden maken in al die uren wakker zijn denk ik dat ik straks op mijn ouwe dag misschien wel voor een collie ga.
- [Sandra]
- Zeer actief
Marco88 schreef:[Sandra] schreef:
Jet heeft er een handje van gehad om met mijn sigaretten op de loop te gaan.
het is een hint om te stoppen met roken

Groetjes,
Sandra