Ikke93 schreef:ja inderdaad hoe moeilijk kan het zijn.. maar ik geef dus aan dat daar een sticker van nobivac zit met een datum bv. 18 september 2013. Dan staat daar onder een vakje met vervolgenting en daar staat in: september 2014. Dan word er dus vanuit gegaan dat er 1 jaar overeen gaat tot de volgende enting. En inderdaad na een jaar zit er de zelfde sticker onder en staat er weer een datum tot over een jaar. Ik heb dus niet het idee dat ik dan de boekjes fout lees maar dat er 'te veel' enting word gegeven?
Volgens mij zitten er 2 stickers in het boekje één voor de cocktail en één voor de Lepto, als die beiden gegeven zijn.
Lepto "moet" elk jaar herhaald worden, maar de cocktail dus niet. Dat er elke keer een datum voor het volgende jaar staat, heeft betrekking op die Lepto.
Sommige DA'en zetten een aparte datum voor de cocktail, maar veel DA'en gaan er vanuit dat het wel duidelijk is dat de cocktail eens in de 3 jaar gegeven wordt.
Als de cocktail elk jaar gegeven wordt is dat inderdaad 'te veel'.
Maar even terugkomen op het gegeven dat pensions eisen dat een hond elk jaar een cocktail krijgt. Dat slaat naar mijn mening dus totaal nergens op. Ik kan me niet voorstellen dat ze een boete krijgen als een hond volgens de regels geënt is. Zowel, dan zou ik het voor laten komen, als ik pensionhoudster was.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018