Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie in Griekenland, zwerfhonden zijn onweerstaanbaar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Vakantie in Griekenland, zwerfhonden zijn onweerstaanbaar

Ongelezen bericht door Paisley »

Helaas heb ik nog geen foto's, want ik heb mijn fotocamera bij mijn familie achtergelaten.

Ik was vorige week in Griekenland (Corfu) om te zeilen. Grote havens vol huurboten, dat betekent - toeristen!! Inmiddels is de cultuur in Griekenland zo dat wanneer mensen van hun hond af willen, dat ze hem beter kunnen dumpen in de haven, dan naar het asiel brengen.

En eerlijk gezegd denk ik dat ze in de haven ook een beter leven treffen, en meer kans hebben om te worden geadopteerd. We zijn heel veel zwerfhonden tegen gekomen. Ze zijn nooit bang voor mensen en komen rustig even met je vrijen. Ook zijn ze niet mager. Toeristen zijn gul met worst en kaas, zo lijkt het, want het stukje brood wat ik ze aanbood, trokken ze hun neus voor op "ga er eerst maar eens iets op doen :pffff: " :LOL:

Wij kwamen een schattig kortbenig hondje tegen met een onderbeet waar je U tegen zegt. Hij heeft snachts bij ons op de boot overnacht. De kinderen gaven hem de naam 'Cora' en wilden dat hij mee ging zeilen, maar we hebben hem de ochtend voor het afmeren toch vriendelijk doch dringend verzocht om te ontschepen.
Die ochtend troffen we ook ineens een Toller bij de boot aan, die duidelijk van Cora had gehoord waar er kinderen om mee te spelen zijn ;) Een heel mooi teefje, die eindeloos takjes bleef apporteren voor de kinderen.

Er zijn daar ook mensen die hun hond veel vrijheid geven. Die lopen ook los in de haven, maar omdat men weet dat toeristen wel eens een hond mee nemen, hebben deze honden een halsband met penning om.

Mocht iemand een buitenlandse zwerfhond willen hebben, maar niet via een stichting een hond willen importeren, dan raad ik aan om zelf eens een kijkje te gaan nemen en de honden in hun eigen omgeving te ervaren. Het moet niet moeilijk zijn om de hond tijdelijk in een asiel of bij mensen thuis onder te brengen, om hem te laten testen op middelandse zeeziekten, te enten en zijn papieren in orde te maken voor transport naar Nederland.

In ieder geval heb ik wel een vermoeden hoe ik aan mijn tweede hond ga komen.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Re: Vakantie in Griekenland, zwerfhonden zijn onweerstaanbaa

Ongelezen bericht door Rataplan »

Socrates komt ook van Corfu :wink: Ben heel benieuwd of je nog familie op de foto hebt :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Paisley
Zeer actief

Socrates is de naam van jou hond? Is het een zwerver geweest? Heeft hij negatieve ervaringen met mensen?

Ik had echt een heel ander beeld bij zwerfhonden. Honden die met stenen bekogeld worden en de hele dag op zoek zijn naar eten. Dat zal op sommige plekken wel zo zijn, maar hier zeker niet.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Sam komt ook van Corfu. Klein maar dapper. Wereldhond is het. :I:
Afbeelding
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Paisley schreef:Helaas heb ik nog geen foto's, want ik heb mijn fotocamera bij mijn familie achtergelaten.

Ik was vorige week in Griekenland (Corfu) om te zeilen. Grote havens vol huurboten, dat betekent - toeristen!! Inmiddels is de cultuur in Griekenland zo dat wanneer mensen van hun hond af willen, dat ze hem beter kunnen dumpen in de haven, dan naar het asiel brengen.

En eerlijk gezegd denk ik dat ze in de haven ook een beter leven treffen, en meer kans hebben om te worden geadopteerd. We zijn heel veel zwerfhonden tegen gekomen. Ze zijn nooit bang voor mensen en komen rustig even met je vrijen. Ook zijn ze niet mager. Toeristen zijn gul met worst en kaas, zo lijkt het, want het stukje brood wat ik ze aanbood, trokken ze hun neus voor op "ga er eerst maar eens iets op doen :pffff: " :LOL:

Wij kwamen een schattig kortbenig hondje tegen met een onderbeet waar je U tegen zegt. Hij heeft snachts bij ons op de boot overnacht. De kinderen gaven hem de naam 'Cora' en wilden dat hij mee ging zeilen, maar we hebben hem de ochtend voor het afmeren toch vriendelijk doch dringend verzocht om te ontschepen.
Die ochtend troffen we ook ineens een Toller bij de boot aan, die duidelijk van Cora had gehoord waar er kinderen om mee te spelen zijn ;) Een heel mooi teefje, die eindeloos takjes bleef apporteren voor de kinderen.

Er zijn daar ook mensen die hun hond veel vrijheid geven. Die lopen ook los in de haven, maar omdat men weet dat toeristen wel eens een hond mee nemen, hebben deze honden een halsband met penning om.

Mocht iemand een buitenlandse zwerfhond willen hebben, maar niet via een stichting een hond willen importeren, dan raad ik aan om zelf eens een kijkje te gaan nemen en de honden in hun eigen omgeving te ervaren. Het moet niet moeilijk zijn om de hond tijdelijk in een asiel of bij mensen thuis onder te brengen, om hem te laten testen op middelandse zeeziekten, te enten en zijn papieren in orde te maken voor transport naar Nederland.

In ieder geval heb ik wel een vermoeden hoe ik aan mijn tweede hond ga komen.
de honden worden na het toeristen seizoen veelal doodgeschoten/vergiftigd of op andere manieren gedood.... en zomaar een hond meenemen zitten nog wel wat haken en ogen aan hoor, je kan namelijk een hond meenemen die ziek is dus het lijkt me wel verstandig als je je goed voorlicht waar je de hond op moet laten testen eer je die meeneemt naar nederland.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Paisley schreef:Socrates is de naam van jou hond? Is het een zwerver geweest? Heeft hij negatieve ervaringen met mensen?

Ik had echt een heel ander beeld bij zwerfhonden. Honden die met stenen bekogeld worden en de hele dag op zoek zijn naar eten. Dat zal op sommige plekken wel zo zijn, maar hier zeker niet.
Ja de bruine in mijn onderschrift, hij is deze zomer 4 jaar geworden. Hij is als jonge hond gevonden langs een drukke weg. Of hij iets negatiefs mee heeft gemaakt dat weet ik niet. Hij is heel lief naar mensen die hij kent maar zoekt geen onbekende mensen op, niet zoals mijn labrador vroeger die iedereen die hij zag wilde begroeten :wink: Komt ook graag bij je zitten of in de buurt van ons, kan goed met kinderen, katten en andere honden. Eigenlijk heel ongecompliceerde hond, luistert meestal :mrgreen:
Loslopen gaat wat moeilijker, hij gaat dan net iets te lang en te ver om vervolgens heel gewoon naar ons toe te lopen, ik kom wel maar ik had nog wat te doen :pffff:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Paisley schreef: Inmiddels is de cultuur in Griekenland zo dat wanneer mensen van hun hond af willen, dat ze hem beter kunnen dumpen in de haven, dan naar het asiel brengen.

in de winter, als er niemand is , die voor ze zorgt , worden ze echt wel magerder
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Pakdebal schreef:
Paisley schreef: Inmiddels is de cultuur in Griekenland zo dat wanneer mensen van hun hond af willen, dat ze hem beter kunnen dumpen in de haven, dan naar het asiel brengen.

in de winter, als er niemand is , die voor ze zorgt , worden ze echt wel magerder
Dat is inderdaad het grote probleem! Als de toeristen weg zijn, dan gaan de honden de dorpen in, op zoek naar voedsel. Daar zijn ze niet gediend van zwerfhonden en worden ze verjaagd, doodgeschoten of op grote schaal vergiftigd....
Inderdaad kan je niet zomaar een hond meenemen. Ze moeten worden ingeënt, gechipt en er moet een paspoort komen waarin de da verklaard dat de hond gezond is. Eea duurt een paar weken. En dan moet de hond nog aangemeld worden voor een vlucht naar Nederland en er zijn een aantal vliegtuigmaatschappijen die geen honden meenemen. Op zich is het handiger eea via een stichting te laten regelen. Op bijna elk Grieks eiland is wel een stichting werkzaam.
Kortom een hoop haken en ogen...maar ik ben met je eens; Griekse honden zijn onweerstaanbaar :I:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Paisley
Zeer actief

Ingrid48 schreef:
Pakdebal schreef:

Dat is inderdaad het grote probleem! Als de toeristen weg zijn, dan gaan de honden de dorpen in, op zoek naar voedsel. Daar zijn ze niet gediend van zwerfhonden en worden ze verjaagd, doodgeschoten of op grote schaal vergiftigd....
Inderdaad kan je niet zomaar een hond meenemen. Ze moeten worden ingeënt, gechipt en er moet een paspoort komen waarin de da verklaard dat de hond gezond is. Eea duurt een paar weken. En dan moet de hond nog aangemeld worden voor een vlucht naar Nederland en er zijn een aantal vliegtuigmaatschappijen die geen honden meenemen. Op zich is het handiger eea via een stichting te laten regelen. Op bijna elk Grieks eiland is wel een stichting werkzaam.
Kortom een hoop haken en ogen...maar ik ben met je eens; Griekse honden zijn onweerstaanbaar :I:
Daar ben ik me van bewust hoor! Ik hoorde van iemand dat je er een maand voor kunt uittrekken. Behandeling tegen middenlandse zee ziektes, gezondheidsverklaring, enten, chippen, rabies titerbepaling is misschien ook nodig. Maar dat geeft niet toch? Ik ken mensen die een heel jaar op een wachtlijst staan voor een raspup :wink:
Maar op al die eilanden zitten mensen die honden opvangen en met hun is vast en zeker iets te regelen tegen betaling, om de hond klaar te maken voor transport. De eigenaar van het jacht dat we hebben gehuurd, wist me precies te vertellen bij wie je moet zijn als je een havenhondje mee wilt nemen. Dat zijn veelal immigranten uit landen waar ze wat beter met honden omgaan. Ze trekken het lot van de zwerfhonden zich aan en zijn betrokken in castratie programma's en dergelijke.

Dan vlieg je er zelf weer heen om de hond te halen en plak je er nog een leuke zeilvakantie aan vast natuurlijk ;) En tickets kosten geen biet.
Het is schrijnend, hoe de honden verstoten zijn. Maar veel mensen zien er tegen op om een hond ongezien te importeren via een stichting. Natuurlijk kun je ook voor een buitenlandse hond kiezen die reeds in nederland is. Maar ik heb nu ervaren hoe het is om tussen de zwerfhonden door te lopen en onherroepelijk wordt je verliefd op een :love: of twee, of drie.
Veel van deze honden hebben hun leven aan een ketting van 2 meter geleefd. Uit eindelijk zijn ze gedumpt. Omdat hun referentie kader zich beperkt tot een leven zonder affectie en in gevangenschap, leven ze op zodra ze in de haven rond lopen, heb ik gehoord. Omdat ze eindelijk vrijheid, soortgenoten en affectie van mensen krijgen.
Er is overigens ook een soort asiel op Corfu waar wat zwerfhonden zitten. Deze opvang werkt ook samen met een aantal nederlandse stichtingen. Daar zou je ook kunnen kijken.
Afbeelding
baasje van nesco
Actief

Ongelezen bericht door baasje van nesco »

nu dan zorgen dat daar een goede praktijk kom die de honden .katen gaat helpen
in eigen land.
zodat wij hier onze eigen zwerfdieren kunnen helpen.
Paisley
Zeer actief

Zwerfhonden in nederland?
Nooit tegen gekomen.

Het is natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat. Dweilen met de kraan open. Maar feit blijft dat er in Nederland een grote vraag is naar leuke jonge honden die niet teveel geld hoeven te kosten. Dit werkt broodfok en gelegenheidsnestjes in de hand. In de plaats van hondjes fokken die voor minder dan 300 euro weg mogen, kunnen we ze beter uit landen halen waar ze op straat zijn gemieterd.
Afbeelding
Achi
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Achi »

Hier wonen ook 2 Corfiootjes. De oudste is wel angstig en wantrouwig naar vreemden, de jongste pas in het plaatje zoals jij het schetst van de honden in de haven.

Op Corfu woont een Nederlandse dame die veel doet voor de zwerfhonden op het eiland, opvang maar ook zorgen voor sterilisatie, educatie etc.
In Nederland werkt zij samen met Stichting AAI.

De site van de organisatie op Corfu: klik
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

baasje van nesco schreef:nu dan zorgen dat daar een goede praktijk kom die de honden .katen gaat helpen
in eigen land.
zodat wij hier onze eigen zwerfdieren kunnen helpen.
Kijk eens bij www.dierenasiels.com bij asiel Almelo.
Daar zitten welgeteld 3 honden.
Waar zie jij zwerfhonden lopen? Ik wil ze wel opvangen.

Ik vind het heel schrijnend dat mensen ijskoud een hond kunnen dumpen. Griekenland zal mijn vakantieland niet worden dus. Want als een hond mijn gezelschap op zoekt, zou ik hem niet meer kunnen laten gaan want dan ga ik me zorgen maken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”