Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foet

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Foet

Ongelezen bericht door Miranda »

@Pak de Bal: Als jij die verbale diarree nou eens doorslikte inplaats van die drek over internet te verspreiden? Hè? Wat dacht je dáár van?

Ontopic heb ik een zeer geile Tervuerense reu mét ballen die prima luistert. Dat kan gewoon hoor.
Tevenplasjes oplebberen, vol onder staarten duiken, klapperbekken bij plasjes, the works. Maar tijdens al dat gegeil blijven zijn oren gewoon werken :U: Ik zal wel een speusjaale hond hebben :roll:

Misschien moeten we Foet eens kennis laten maken met Skadi, Nanna. Die weet daar over het algemeen wel raad mee, met onbeleefde heerschappen :engel:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Miranda schreef:@Pak de Bal: Als jij die verbale diarree nou eens doorslikte inplaats van die drek over internet te verspreiden? Hè? Wat dacht je dáár van?
:LOL: Oh help, ik heb beeld en dat is niet prettig kan ik je vertellen :LOL: !
Miranda schreef:Ik zal wel een speusjaale hond hebben :roll:
Dat natuurlijk sowieso :mrgreen: !
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Het is ook wel vreselijk al die lusten van die hond he Nanna :mrgreen: Vermenselijken heet dat toch? Dat je het van mannen niet kan hebben kan ik me helemaal voorstellen, maar zo'n hond heeft geen benul en reageert gewoon nogal primair.

Juist herders kun je denk ik heel goed opvoeden omdat ze vaak baasgericht zijn dus het zal zeker aan de opvoeding liggen. Maar verder is het gewoon natuurlijk gedrag lijkt me dat niet bijgestuurd wordt.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik ben het er helemaal mee eens dat het allergrootste aandeel van rondrennende reuen die overal opspringen ligt bij een gebrek aan fatsoenlijke opvoeding. De baas geeft kennelijk de ruimte voor dit gedrag.

Dat gezegd hebbende denk ik wel dat castratie voor een hoop reuen de scherpe kantjes eraf kan halen. Het vervangt geen opvoeding/training maar maakt het wel makkelijker :19: En uiteraard heeft elk voordeel zijn nadeel en is castratie nooit een wondermiddel.
Mijn Diem is met 3 jaar gecastreerd. Ik heb dit niet laten doem om zijn rijgedrag en gedoe naar andere reuen. Dat vond ik geen reden aangezien ik dat kon voorkomen door hem strak onder appel te houden. Maar, Diem zijn darmen reageerde duidelijk op zijn opwinding. Veel loopse teven betekende voor hem automatisch veel meer diarree en buikpijn. Ook doordat hij in een vicieuze cirkel van -niet eten door verliefd-ziek worden-niet eten door ziek zijn kwam.

En tja, sinds de castratie heeft hij dus nooit meer de neiging gehad om te rijden. Gewoon niet. Niet op andere honden en niet op bezoek. En die neiging had hij, constant. Ook plasjes likken en automatisch bij elke reu de confrontatie aan willen gaan is een heel stuk minder. En ondanks de nadelen van castratie die ik heus wel weet, is de dagelijkse omgang met hem toch wel een heel stuk prettiger. Voor hem ook denk ik misschien :wink: Nu kunnen we trainen zonder dat hij z'n kop verliest. En daar lijkt hij toch echt plezier in te hebben.
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Nanna schreef: Kun je roepen dat het niet helpt maar ik heb teveel voorbeelden gezien van dat het wèl helpt, en niet zo zuinig ook.
Maar goed, man en zoon lijden aan projectie dus dat gaat helaas niet gebeuren. :ugh:
Nou inderdaad. Ik heb met mijn uitlaatdienst ook een paar reuen gehad die van mij niet meer mee mochten omdat ze echt alleen maar konden wippen op alles wat los en vast zat. Soms kozen klanten ervoor om ze te laten castreren en in alle gevallen heeft dat zeer goed uitgepakt.
Vaak is het een kwestie van gehoorzaamheid maar soms helpt dat ook niet.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Heb hier nu m'n eerste "over sexte" reu, Inno gaat in hongerstaking, kotste vd week zelfs z'n beetje wat hij op had weer uit. Loopt zeverend de plasjes af. Ach hij had dit keer ook pech, 3 dames tegelijk loops & nr 4 2,5 week later.

Maar idd gewoon door trainen, komt t vanzelf te boven.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Nanna schreef:Dik is ie trouwens nooit geworden.
Ik raad het nooit aan als standaard wondermiddel. Mijn eigen reuen zou ik nu nooit castreren. Maar in een aantal gevallen kan het weldadig zijn, voor alle partijen.
Diem is wel dikker geworden. Maar in zijn geval een voordeel want hij was te mager. Nu is hij mooi op gewicht met een gemiddelde voer hoeveelheid.

Ik ken idd ook zat intacte reuen die perfect zijn met ballen.
Maar voor sommige reuen kan het een oplossing zijn voor een fijner leven voor baas en zeker ook de hond zelf. Ik zou trouwens van een baasgerichte herder minder problemen verwachten op dat gebied: Je zou toch denken dat de lol om met de baas te werken de geiligheid overstemd? Diem moest ik echt elke keer weer corrigeren. Hij luisterde dan heus wel. Maar continue gecorrigeerd worden is niet leuk. Een alternatief zoals bv ballengek ( :mrgreen: ) maken lukte niet. Werken voor de baas zit niet echt in het ras :wink:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Pakdebal schreef:
primera schreef:Volgens mij ligt het gewoon aan dat ras ;) die hebben de oren voor de sier, tenminste ook de Tervuerense herders
die hier in de buurt lopen (behalve de bejaarde versies).
Laatst een vrouw waarvan de herder eerst al vrij dominant op mijn stel af wou (ik blij dat dat beest de sloot niet in ging voor de snelste route) en toen hij eindelijk 3 meter verder liep ging die maar achter een hardloper aan "kom hiiiieeeerrrr, kom nou hiehierrrr, neee foei mag niet" maar echt niet dat ze hem bij die hardloper ging halen, hij moest en zou naar haar komen.

herders zullen nooit veranderen , jaren gelden schreeuwde en waarschuwde ik dit al af van de daken . :ugh:
Ga eens ff lekker een ander kutjoekelras afzeiken :zweep:
Je plaat blijft hangen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”