Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje van 1,5 jaar, wat raden jullie aan??

Moderator: moderatorteam

SanjaH
geregistreerd lid
Contacteer:

Hondje van 1,5 jaar, wat raden jullie aan??

Ongelezen bericht door SanjaH »

Hallo allemaal :zwaai: !

Wij zijn van plan om misschien binnenkort alsnog (we hebben het tot nu toe nog niet gedaan) een gehoorzaamheidscursus of iets vergelijkbaars met Romy te doen. Daar heb ik een paar vraagjes over:

1. Ze is 1,5 jaar oud, kan het nu uberhaupt nog wel?
2. Is het wel effectief als ze geen pup meer is om zo'n training te doen?
3. Waar kunnen we dat het beste doen, zijn daar bepaalde clubs voor?
4. Mag alleen een volwassene met de hond naar zo'n training of zou ik (15) dat ook mogen?

Ik ga zelf ook nog even wat onderzoek doen op internet, om misschien zelf al wat antwoorden te krijgen. Maar het lijkt me handig, aangezien jullie bij elkaar al heel wat ervaring hebben, om ook jullie meningen te horen.

Alvast bedankt!

ps: Ik woon in Apeldoorn, dus als iemand tips heeft over goede/slechte ervaringen met bepaalde clubs....?
Afbeelding
Groetjes,
Sanja en Romy
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Je kan absoluut met een hond van 1,5 een cursus doen. Sterker ik doe met mijn 9 jarige hond nog een cursus en ze leert allemaal nieuwe dingen en houdt de groep goed bij en wat belangrijker is: Ze vind het echt geweldig, als je haar staart + kont ziet zwiepen :p: .
Dusss:
-ze kan nog steeds leren
-het is heel leuk
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

waarom zou het met een hond van 1,5 niet kunnen?
lekker gaan trainen op een positieve manier en geen slipketting, aangezien ze als ik het goed heb begrepen nooit hefet getraind en alles nog moet leren.
kijk eens naar clickertraining!
vwb de leeftijd kan ik alleen vanuit de africhting antwoorden, daar moet je 16 voor zijn.
maar hoe het met gewone trainingen zit, geen idee.
veel plezier alvast met trainen
SanjaH
geregistreerd lid
Contacteer:

bedankt voor de eerste 2 tips !
jammer dat je 16 moet zijn, maar goed, misschien is het hier anders, en anders ga ik gewoon met één van mijn ouders mee.

Ze heeft inderdaad nooit op een training gezeten, maar ik heb haar zelf bepaalde basiscommando's (zit, lig, poot etc) wel geleerd,
het lijkt me alleen leuk en leerzaam om nog een cursus te doen.
Het is niet dat het perse noodzakelijk is omdat ze onhandelbaar is ofzo.... ;)
Afbeelding
Groetjes,
Sanja en Romy
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

voor een gewone cursus (= geen africhting ;) )mag je ook jonger zijn hoor. Ligt helemaal aan jezelf.
Ik was 14 toen ik een cursus deed met Cindy en die was toen 7 jr (uit een asiel).

Zoek een school dat positief traind, bijv met de klicker. En als het kan overdekt (scheelt een hoop wind en nattigheid ;) )
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Zoals hierboven ook al is aangegeven, ook een oude hond (nou ja wat is oud, 1,5 jaar) kun je nog kunstjes leren ;) . Loeky werd op 5 jaar geschat toen wij haar uit het asiel haalden. SAmen met haar heb ik vier gehoorzaamheidsdiploma's behaald en daarna zijn we aan behendigheid begonnen. We hebben samen nooit problemen gehad.

Wat jouw leeftijd betreft is het moeilijk antwoord te geven op je vraag. Het hangt namelijk meestal af van de club waar je naar toe gaat. Onze vereniging hanteert een minimum leeftijd van 14 jaar. Echter er moet wel een volwassene aanwezig zijn op het veld (een volwassene die bij de betreffende cursist hoort, wel te verstaan :mrgreen: )

Volgens mij kun je het beste eens naar een paar hondenscholen bij jou in de omgeving gaan kijken en eens praten met de instructeurs daar. Vraag hen naar de methoden waarmee getraind wordt en naar de indelingen in klassen. Vraag hoe wordt omgegaan met "oudere" honden die op latere leeftijd instromen enz. Verder denk ik dat je op je gevoel moet afgaan, kies die hondenscholl waarbij je een goed gevoel hebt.

Ik wens je in ieder geval alvast heel veel train-plezier.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Tuurlijk kan je nog op cursus met een een hond van 1.5 jaar.

Wat betreft jouw leeftijd. Bij ons is de minimuleeftijd in principer 12 jaar. Maar dat wordt nooit gecontroleerd. Als er een kind komt trainen en dat kind heeft de hond prima onder controle, dan er is er geen probleem.

Bij ons traint nu een meisje van 10 jaar af en toe met haar border collie pup (haar moeder traint ook dikwijls), ze doet het beter als menig volwassen persoon :roll: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

Ook ik heb ooit als 12- of 13-jarige cursus gedaan met een boxerpup. Dat ging prima! Er zijn dus wel verenigingen waarbij het kan.

Verder is het volgens mij nooit te laat om een cursus met je hond te volgen. De meeste verenigingen hebben naast de puppy-cursus een speciale groep met ´oudere´ honden die nog nooit op cursus zijn geweest. Houd er wel rekening mee dat ze waarschijnlijk wel gaan beginnen met de dingen die je zelf al hebt gedaan (zit, af, etc.).

Veel plezier!
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik train al sinds mijn 13e bij de hondenschool :ok: Dus gewoon lekker gaan trainen :-D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
SanjaH
geregistreerd lid
Contacteer:

Oke, bedankt!
Ik zal eens flink navraag gaan doen,
Ik heb er al helemaal zin in, ne alleen benieuwd of ze het snel aanneemt. :?
Afbeelding
Groetjes,
Sanja en Romy
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Ik ben ooit nog met Nora (toen 11 jaar) op cursus geweest. Niet omdat er een probleem was maar omdat ik het leuk vond voor ons en omdat het ook goed is voor de baas-hond relatie (die toen nog grotendeels moest worden opgebouwd). En ze deed het best goed!

Romy is dus zeker niet te oud...

Zeker als je het leuk vindt met haar nog wat andere dingen te gaan doen (flyball ofzo) moet je toch bijna altijd een basisgehoorzaamheidscursus hebben gedaan.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik zou zeker met haar gaan trainen! Ik ben met Rakker (samen met mijn moeder, we gingen elk om de les) op de puppy- en A-cursus geweest toen ik 12 was. De A hebben we niet afgemaakt, ze werd loops, had ze denk ik ook niet gehaald ;) Toen ik 14 was kreeg ik Kiera, daar heb ik toen gelijk puppycursus mee gedaan, en daarna A-cursus. Dat ging best wel goed, alleen moest ik nog heel veel leren. Toen een winterstop en toen de B-cursus, ging weer een stuk beter ;) (toen was ik 15) en vorig winter had ik C gedaan, ging een heel stuk beter, had me weer wat meer in honden verdiept ;) Daarvoor zijn we niet geslaagd, alles was goed, behalve het volgen, ze volgde achter (toen was ik trouwens 16)
Daarna ben ik behendigheid gaan doen, en deze herfst heb ik C gedaan, ging heel erg goed. Ik heb nu veel meer kennis van hondengedrag (vind ik) ben er ook heel veel en serieus mee bezig.
Ik denk dat het niet aan je leeftijd ligt hoe je traint, je doet in ieder geval heel veel ervaring op :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”