Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zorgen om onze Yla.
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zorgen om onze Yla.
Vorige week heeft Ria met Yla heerlijk los kunnen lopen achter het hek, waar de Schotse Hooglanders lopen, ze heeft zich prima vermaakt, maar verstapte zich in een konijnenkuil.
We hebben haar wat Rimadyl gegeven, het leek wat beter te gaan.
Maar sinds donderdag, mankt ze opnieuw behoorlijk, ondanks de Rimadyl. De gekke muts is ook haast niet rustig te houden, kat in de tuin, zij gaat in de steigers, net als honden en katten buiten, daarna is het manken natuurlijk weer erger.
Sinds dat ze een jonge hond was lijdt ze al aan ED en Artrose, toen ze nog op brok stond, moest ze toch wel paar keer per week op Rimadyl, maar sinds ze volledig op KVV staat, kwam dat eigenlijk nog maar zelden voor.
Vanmorgen maar een heel klein rondje aan de lijn gedaan, kwamen een auto tegen met honden die nogal tekeer gingen. Vroeg nog, even wachten ivm met manken, maar nee hoor, honden wild uit de auto, die richting Yla kwamen, dus zij weer in de steigers. Nu is het manken weer behoorlijk.
We hebben haar wat Rimadyl gegeven, het leek wat beter te gaan.
Maar sinds donderdag, mankt ze opnieuw behoorlijk, ondanks de Rimadyl. De gekke muts is ook haast niet rustig te houden, kat in de tuin, zij gaat in de steigers, net als honden en katten buiten, daarna is het manken natuurlijk weer erger.
Sinds dat ze een jonge hond was lijdt ze al aan ED en Artrose, toen ze nog op brok stond, moest ze toch wel paar keer per week op Rimadyl, maar sinds ze volledig op KVV staat, kwam dat eigenlijk nog maar zelden voor.
Vanmorgen maar een heel klein rondje aan de lijn gedaan, kwamen een auto tegen met honden die nogal tekeer gingen. Vroeg nog, even wachten ivm met manken, maar nee hoor, honden wild uit de auto, die richting Yla kwamen, dus zij weer in de steigers. Nu is het manken weer behoorlijk.

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Zorgen om onze Yla.
He wat naar nou. Zou ze misschien iets gebroken kunnen hebben, een middenvoetsbeentje of teen? Dan zou rust de beste remedie zijn, maar ja, rust roest ook natuurlijk. Lastig zeg. Kunnen jullie de Rymadil nog verhogen? Beterschap voor arme Yla iig.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ben je al bij de da geweest thom?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt. Ze krijgt nu de hoogste dosis, dat is 150 mg.Fizgig schreef:He wat naar nou. Zou ze misschien iets gebroken kunnen hebben, een middenvoetsbeentje of teen? Dan zou rust de beste remedie zijn, maar ja, rust roest ook natuurlijk. Lastig zeg. Kunnen jullie de Rymadil nog verhogen? Beterschap voor arme Yla iig.
Als het zo door blijft gaan, dan maandag even richting DA voor onderzoek en bespreking.
Ons meisje is de jongste niet meer, maar we willen haar natuurlijk nog lang niet kwijt. Alleen als ik dit al schrijf, krijg ik enorme kramp in mijn buik.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Gewoon maandag even naar de DA gaan. 
Hopelijk valt het mee voor je meisje.
Hopelijk valt het mee voor je meisje.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Oh nee, ik hoop dat het verstuikt is of zo, heel veel beterschap!!!!!!!
Dikke knuffel voor Yla!!!!
Dikke knuffel voor Yla!!!!

- Fizgig
- Zeer actief
Ik gebruik het zelf niet maar zou traumeel nog een beetje kunnen helpen/ondersteunen? Hebben jullie wel eens het alternatieve circuit overwogen? Want ik heb wel gelezen dat accupunctuur soms kan helpen bij pijn waar medicatie niet meer helpt. Er zijn nog wel meer methodes maar die ken ik niet, ik heb er zelf nooit mee te maken gekregen maar ik denk dat in jullie geval het misschien wel een idee zou kunnen zijn om daar te gaan zoeken. Ik weet dat ze niet de jongste meer is en dat is natuurlijk ook iets wat meetelt. Ik zou ook niet gaan leuren langs dokters en genezers. Maar misschien is accupunctuur iets om te overwegen, dat is niet erg belastend, volgens mij. Nou sterkte ermee iig, ik hoop dat ze in het weekend toch nog iets opknapt.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog niet, want dagelijks lijkt het beter te gaan, maar na een of andere stomme actie van onze muts ben je weer terug bij af.renee-uk schreef:ben je al bij de da geweest thom?

- kipo
- Zeer actief
Ook wel logisch, als je je verstapt, doet dat zeer en als je een versleten gewricht verstuikt, heeft dat meer tijd nodig dan een normaal, gezond gewricht. Als je dan ook nog eens geen rust neemt, duurt het allemaal nog langer.
Als het dagelijks beter gaat (zolang de muts geen domme acties onderneemt), zou ik me niet teveel zorgen maken, maar alle energie steken in het voorkomen van domme acties.
Het enige waar ik me echt zorgen om zou maken, is de kans op botkanker, dat komt bij rottweilers vaker voor dan bij andere rassen, maar normaal gesproken verbetert de kreupelheid dan niet of nauwelijks.
Als het dagelijks beter gaat (zolang de muts geen domme acties onderneemt), zou ik me niet teveel zorgen maken, maar alle energie steken in het voorkomen van domme acties.
Het enige waar ik me echt zorgen om zou maken, is de kans op botkanker, dat komt bij rottweilers vaker voor dan bij andere rassen, maar normaal gesproken verbetert de kreupelheid dan niet of nauwelijks.
-
blondie
- Zeer actief
Als het een verstapping weer is Thom ook al is het nu wat later al zou je nog kunnen ijzen. Washand of handdoek met een koelpakking. Dat is bij verstapping bij mensen goed, maar mijn da adviseert dat ook bij een verstapping van de hond.thom schreef:Nog niet, want dagelijks lijkt het beter te gaan, maar na een of andere stomme actie van onze muts ben je weer terug bij af.renee-uk schreef:ben je al bij de da geweest thom?
-
blondie
- Zeer actief
Oh en wat de pijnstilling betreft voor de artrose en ed, er komt een moment dat het beter is continue pijnstilling te geven. Af en toe geven bij heftige pijnen als je het gaat merken is dan niet meer voldoende. Heb dat met Finn ook gehad, jarenlang zo min mogelijk gegeven en als ik zag dat er wat veranderde naar de da, dan in overleg inderdaad een of twee weken de pijnstilling en dan weer afbouwen. Tot er een moment kwam dat ik merkte dat hij meer last kreeg, toen in overleg met de dierenarts besloten om dagelijkse pijnstilling te geven. En dat heeft zijn leven denk 2 jaar lang in ieder geval wat makkelijker en "vrijer" gemaakt. Heb toen ik eraan begon ook de diverse pijnstilling en kosten doorgenomen met de dierenarts.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar gaan we zeker voor hoor, we waren al zo ontzettend blij, dat ze vele jaren zonder pijnstilling kon. Soms, heel erg soms had ze een halve Rimadyl nodig. Maar als ze op een onderhoudsdosis moet, dan is het maar zo, wil niet dat ze met pijn en ongemakken rondloopt.blondie schreef:Oh en wat de pijnstilling betreft voor de artrose en ed, er komt een moment dat het beter is continue pijnstilling te geven. Af en toe geven bij heftige pijnen als je het gaat merken is dan niet meer voldoende. Heb dat met Finn ook gehad, jarenlang zo min mogelijk gegeven en als ik zag dat er wat veranderde naar de da, dan in overleg inderdaad een of twee weken de pijnstilling en dan weer afbouwen. Tot er een moment kwam dat ik merkte dat hij meer last kreeg, toen in overleg met de dierenarts besloten om dagelijkse pijnstilling te geven. En dat heeft zijn leven denk 2 jaar lang in ieder geval wat makkelijker en "vrijer" gemaakt. Heb toen ik eraan begon ook de diverse pijnstilling en kosten doorgenomen met de dierenarts.
Bedankt voor je tips

-
blondie
- Zeer actief
Graag gedaan. En ik snap denk ik hoe je er in staat. Sommige honden zijn gewoon wat harder voor zichzelf en dan merk je pijn niet zo heel snel, tot ze ineens heel veel pijn hebben dan merk je dat aan wat minder tolerant zijn, eerder het aangeven aan de mens of aan andere honden, veel manken en niet vrij kunnen bewegen.
Zelf gaf ik altijd aan dat ik bewust niet op continue pijnstilling ging omdat mijn hond van zichzelf al best een harde was, maar wel veel wilde doen, voor mij maar ook voor zichzelf. In mijn gedachten was altijd de waarschuwing dat als hij te snel op vaste pijnstilling ging hij zich zou overwerken, teveel zou gaan doen dan goed voor hem was.
Zonder de pijnstilling merkte hij dat hij bepaalde dingen niet kon, accepteerde daarin ook mijn hulp.
Op het moment dat ik merkte dat hij ook in dagelijkse dingen last kreeg ben ik direct naar de da gegaan en in overleg gegaan en pas toen vond zij het inderdaad ook het moment om continue pijnstilling te gaan geven. Lage dosis, maar voldoende om hem weer vrij te laten bewegen in ieder geval. En misschien raar dat ik het aankaart, maar hij rolde altijd als hij het enorm naar zijn zin had als hij heel veel pijn had gehad kon hij dat ook niet meer doen, maar ik ben blij dat hij zichzelf heeft kunnen zijn met die pijnstilling tot vlak voor zijn gaan, bespreek het met je da Thom het is het waard. Sterkte want ik weet dat je ineens gaat beseffen dat je meisje ok ouder aan het worden is. Groet van Finn.

Zelf gaf ik altijd aan dat ik bewust niet op continue pijnstilling ging omdat mijn hond van zichzelf al best een harde was, maar wel veel wilde doen, voor mij maar ook voor zichzelf. In mijn gedachten was altijd de waarschuwing dat als hij te snel op vaste pijnstilling ging hij zich zou overwerken, teveel zou gaan doen dan goed voor hem was.
Zonder de pijnstilling merkte hij dat hij bepaalde dingen niet kon, accepteerde daarin ook mijn hulp.
Op het moment dat ik merkte dat hij ook in dagelijkse dingen last kreeg ben ik direct naar de da gegaan en in overleg gegaan en pas toen vond zij het inderdaad ook het moment om continue pijnstilling te gaan geven. Lage dosis, maar voldoende om hem weer vrij te laten bewegen in ieder geval. En misschien raar dat ik het aankaart, maar hij rolde altijd als hij het enorm naar zijn zin had als hij heel veel pijn had gehad kon hij dat ook niet meer doen, maar ik ben blij dat hij zichzelf heeft kunnen zijn met die pijnstilling tot vlak voor zijn gaan, bespreek het met je da Thom het is het waard. Sterkte want ik weet dat je ineens gaat beseffen dat je meisje ok ouder aan het worden is. Groet van Finn.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Goldendelicious
Er zijn redelijk wat kruidensupplementen die pijn- en ontstekingsremmend zijn. Heb je dat al eens geprobeerd?
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, eigenlijk nog nooit. Welke zou je dan aanraden ??Goldendelicious schreef:Er zijn redelijk wat kruidensupplementen die pijn- en ontstekingsremmend zijn. Heb je dat al eens geprobeerd?
Ze krijgt wel dagelijks glucosamine.

-
Asta
sterkte Thom fijn dat het beter gaat 
-
Goldendelicious
Gut, er zijn nog zoveel veilige mogelijkheden. Mijn oudste hond krijgt 's ochtends een combi van Duivelsklauw/Kurkuma/Brandnetel en na 3 maanden weer een andere combi. 's Avonds krijgt hij specifieke medicinale kruiden die zijn voorgeschreven door een erkend acupuncturist/herbalist, o.a. voor zijn hart-, long- en leverfunctie maar werken ook op gewrichten en artrose. Ook krijgt hij regelmatig acupunctuur dat o.a. zorgt voor pijnstilling. Glucosamine haalt hij uit zijn voeding en niet uit supplement in verband met zijn lever. Wel krijgt hij afgewisseld krill- en visolie en algen (spirulina/chlorella). Gaat al tijden geweldig, zonder pijn of remming van zijn activiteit.thom schreef:Nee, eigenlijk nog nooit. Welke zou je dan aanraden ??Goldendelicious schreef:Er zijn redelijk wat kruidensupplementen die pijn- en ontstekingsremmend zijn. Heb je dat al eens geprobeerd?
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook dagelijks visolie.Goldendelicious schreef:Gut, er zijn nog zoveel veilige mogelijkheden. Mijn oudste hond krijgt 's ochtends een combi van Duivelsklauw/Kurkuma/Brandnetel en na 3 maanden weer een andere combi. 's Avonds krijgt hij specifieke medicinale kruiden die zijn voorgeschreven door een erkend acupuncturist/herbalist, o.a. voor zijn hart-, long- en leverfunctie maar werken ook op gewrichten en artrose. Ook krijgt hij regelmatig acupunctuur dat o.a. zorgt voor pijnstilling. Glucosamine haalt hij uit zijn voeding en niet uit supplement in verband met zijn lever. Wel krijgt hij afgewisseld krill- en visolie en algen (spirulina/chlorella). Gaat al tijden geweldig, zonder pijn of remming van zijn activiteit.thom schreef:Nee, eigenlijk nog nooit. Welke zou je dan aanraden ??Goldendelicious schreef:Er zijn redelijk wat kruidensupplementen die pijn- en ontstekingsremmend zijn. Heb je dat al eens geprobeerd?
Ik zal me er eens in gaan verdiepen, bedankt

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Thom ik heb een tijd geleden de tip gekregen om primeval te geven aan esperanza en dat doe ik dus sinds die tijd en bij haar merk ik echt heel duidelijk verschil.
http://www.primeval.nl/showpage.aspx?st ... itmID=1028
Esperanza is vorig jaar bij ons gekomen op hoge leeftijd en al snel werd duidelijk dat flinke artrose heeft in heupen, spondylose in rug en nog wat lekken artrose..ik ben begonnen met volledige pijnstilling en ben de primeval bij gaan geven.. langzaam aan de pijnstillers afgebouwd en nu krijgt ze alleen primeval elke dag en daarnaast heel af en toe een pijnstiller... wie weet doet het voor Yla ook wel goed??
Heel veel sterkte, hopelijk loopt jullie meisje snel weer goed!
Esperanza is vorig jaar bij ons gekomen op hoge leeftijd en al snel werd duidelijk dat flinke artrose heeft in heupen, spondylose in rug en nog wat lekken artrose..ik ben begonnen met volledige pijnstilling en ben de primeval bij gaan geven.. langzaam aan de pijnstillers afgebouwd en nu krijgt ze alleen primeval elke dag en daarnaast heel af en toe een pijnstiller... wie weet doet het voor Yla ook wel goed??
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Jacq.jacq1970 schreef:Thom ik heb een tijd geleden de tip gekregen om primeval te geven aan esperanza en dat doe ik dus sinds die tijd en bij haar merk ik echt heel duidelijk verschil.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Natuurlijk, dat neemt de pijn weg, maar niet de oorzaak. Dus of ze zich nou verstapt heeft, of d'r poot is gebroken, de pijn gaat wel (groot en deels) weg met genoeg rimadyl, de oorzaak nietWe hebben haar wat Rimadyl gegeven, het leek wat beter te gaan
Ik vind dit trouwens wel wat raar:
Je hond een paar keer per week "op rimadyl" ? Ik vind dat nogal wat, het zijn geen snoepjestoen ze nog op brok stond, moest ze toch wel paar keer per week op Rimadyl

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Yla heeft sinds jonge leeftijd last van Artrose en ED, we hebben haar ervoor laten opereren, toen ze nog een jonge hond was. Na alle rust na de operatie ging het eigenlijk best heel erg goed.
Toen ze nog wekelijks trainde en nog op brok stond, had ze altijd na de training 1 dag pijnstilling nodig, dat kreeg ze, want ze haalde gewoon teveel lol uit haar training, dat wilden wij haar niet afnemen, dan eventueel maar vroeger afscheid nemen, maar dan wel van een blije, gelukkige hond.
Sinds ze sinds enkele jaren volledig op KVV staat, heeft ze zelden tot nooit pijnstilling nodig.
Ze heeft zich nu verstapt en heeft pijn aan haar rechter-voorpoot. Vandaag bij DA geweest en het is duidelijk haar artrose waar ze nu last van heeft. Ze heeft het weekend 50 mg Rimadyl per dag gehad, dat is weinig, maar we willen haar zoveel mogelijk beperken nu, dus het liefst met zo min mogelijk pijnstilling. Ze loopt vandaag gelukkig weer iets beter dan gisteren.
Toen ze nog wekelijks trainde en nog op brok stond, had ze altijd na de training 1 dag pijnstilling nodig, dat kreeg ze, want ze haalde gewoon teveel lol uit haar training, dat wilden wij haar niet afnemen, dan eventueel maar vroeger afscheid nemen, maar dan wel van een blije, gelukkige hond.
Sinds ze sinds enkele jaren volledig op KVV staat, heeft ze zelden tot nooit pijnstilling nodig.
Ze heeft zich nu verstapt en heeft pijn aan haar rechter-voorpoot. Vandaag bij DA geweest en het is duidelijk haar artrose waar ze nu last van heeft. Ze heeft het weekend 50 mg Rimadyl per dag gehad, dat is weinig, maar we willen haar zoveel mogelijk beperken nu, dus het liefst met zo min mogelijk pijnstilling. Ze loopt vandaag gelukkig weer iets beter dan gisteren.

- Fizgig
- Zeer actief
Wat gek dat de voeding dan zo'n verschil maakt. Wel fijn dat het iets beter gaat nu. Is Rimadyl zulke troep dan, ik heb geen verstand van pijnstillers voor honden eigenlijk. Het geeft wel vaak maagproblemen, volgens mij.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik persoonlijk ben er niet dol op, niet voor mezelf en ook niet voor mijn hond.Fizgig schreef:Wat gek dat de voeding dan zo'n verschil maakt. Wel fijn dat het iets beter gaat nu. Is Rimadyl zulke troep dan, ik heb geen verstand van pijnstillers voor honden eigenlijk. Het geeft wel vaak maagproblemen, volgens mij.
Volgens mij is Rimadyl best een pittige pijnstiller, als het het nodig is, dan krijgt ze het natuurlijk, maar wel in een laag mogelijke dosering dan.

- Fizgig
- Zeer actief
Dat is waar, zeker als je een hond hebt die niet rustig aan gaat doen bij pijn. Bruno is net zo, die is keihard. Dus die hebben we ook 6 weken lijnrust gegeven toen zijn teen was gebroken. Volgens mij heb ik hem toen een week pijnstilling gegeven en daarna niet meer. Maar ik weet zeker dat ie weer vol was gaan sprinten als ik hem had toegestaan toen, ook al deed dat pijn. Dus dan maar aanlijnen en rust houden, dan weet je zeker dat het geneest. Shelly is daar anders in, die zou wel rustiger aan doen, maar Bruno gaat altijd door.thom schreef:Ik persoonlijk ben er niet dol op, niet voor mezelf en ook niet voor mijn hond.Fizgig schreef:Wat gek dat de voeding dan zo'n verschil maakt. Wel fijn dat het iets beter gaat nu. Is Rimadyl zulke troep dan, ik heb geen verstand van pijnstillers voor honden eigenlijk. Het geeft wel vaak maagproblemen, volgens mij.
Volgens mij is Rimadyl best een pittige pijnstiller, als het het nodig is, dan krijgt ze het natuurlijk, maar wel in een laag mogelijke dosering dan.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Yla heeft ook zo'n 10 dagen volledige lijnrust, ze is keihard voor zichzelf, dus moeten wij haar daartegen beschermen.
Gelukkig gaat het sinds vandaag weer iets beter.
Gelukkig gaat het sinds vandaag weer iets beter.

-
Neeltje
Goed te horen dat het weer wat beter gaat!
-
Pakdebal
thom schreef:We hebben haar wat Rimadyl gegeven, het leek wat beter te gaan.
Maar sinds donderdag, mankt ze opnieuw behoorlijk, ondanks de Rimadyl..
dit is zelf-dokteren , ik ben daar geen voorstander van , ga toch even naar de dierenarts !
- Bonnie F
- Zeer actief
dit is niet goed lezen , ik ben daar geen voorstander van , ga toch even naar de oogarts !Pakdebal schreef:thom schreef:We hebben haar wat Rimadyl gegeven, het leek wat beter te gaan.
Maar sinds donderdag, mankt ze opnieuw behoorlijk, ondanks de Rimadyl..
dit is zelf-dokteren , ik ben daar geen voorstander van , ga toch even naar de dierenarts !
(maw, hij is al naar de dierenarts geweest)

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.