Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
huilen tijdens reclames
Moderator: moderatorteam
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
- Aantal honden: 1
huilen tijdens reclames
Ok wij hebben een vreemd probleem. Rico loeit nog wel eens 's avond (oftewel, huilt als een wolf) Dit was eerst zo af en toe, maar werd de laatste tijd steeds vaker en hij wilde niet stoppen vaak. Met als resultaat wakkere kinderen. We waren er al achter dat hij het eigenlijk alleen doet als de tv aan staat en hadden het idee dat hij vooral zo reageerde bij honden op tv.
Maar inmiddels zijn we er achter dat hij het dus specifiek doet als er reclame is. En dan dus vrijwel bij ieder reclameblok.
We zetten nu het geluid maar uit tijdens de reclame, wat irritant is, want dan weet je niet wanneer de serie weer begint, maar ach, we zijn wel van het gejank af.
Zijn er mensen die dit herkennen, of die er een logische verklaring voor hebben?
Maar inmiddels zijn we er achter dat hij het dus specifiek doet als er reclame is. En dan dus vrijwel bij ieder reclameblok.
We zetten nu het geluid maar uit tijdens de reclame, wat irritant is, want dan weet je niet wanneer de serie weer begint, maar ach, we zijn wel van het gejank af.
Zijn er mensen die dit herkennen, of die er een logische verklaring voor hebben?
-
silvester
Re: huilen tijdens reclames
Woest schreef:Ok wij hebben een vreemd probleem. Rico loeit nog wel eens 's avond (oftewel, huilt als een wolf) Dit was eerst zo af en toe, maar werd de laatste tijd steeds vaker en hij wilde niet stoppen vaak. Met als resultaat wakkere kinderen. We waren er al achter dat hij het eigenlijk alleen doet als de tv aan staat en hadden het idee dat hij vooral zo reageerde bij honden op tv.
Hoe doe je dat
En vooral, hoe heb je hem dat geleerd?
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Nanna schreef:Hij houdt niet van reclame. En gelijk heeft ie, ik ook niet.

-
sabine01
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Hopla, pluspakket de deur uit.
Publieke omroep kijken
Publieke omroep kijken
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het is toch zo dat er bij commercials iets met het geluid gedaan word waardoor het in decibels niet luider is, maar waardoor het wel luider klinkt?
Effe zoeke hoor.
Effe zoeke hoor.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Blijkbaar word/werd het geluid bij commercials gecomprimeerd, waardoor het luider klinkt. Misschien dat het gevoelige oortje daarover valt.
Maar ik geloof dat het tegenwoordig verboden is.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
weet wel dat er automatisch bij reclame de TV harder gaat, ze willen dit gaan verbieden maar het gebeurt nog steeds. Misschien dat je hond daarop reageert.

- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
als ik thuis ben heb ik altijd muziek aan staan, meestal een cd. Op een gegeven moment ging mylo lopen klieren en uiteindelijk huilen als een wolf. Nou het heeft even geduurt voor ik er achter was dat hij niet van tony braxton hou
.
Op die cd staat een nummer waar een heel stuk saxofoon in zit....hij vind het vreselijk.
dat bewuste nummer staat als 6e op de cd, maar als ik de cd op zet en hij hoort het eerste nummer gaat hij al bij de deur liggen smeken of hij naar buiten mag
Op die cd staat een nummer waar een heel stuk saxofoon in zit....hij vind het vreselijk.
dat bewuste nummer staat als 6e op de cd, maar als ik de cd op zet en hij hoort het eerste nummer gaat hij al bij de deur liggen smeken of hij naar buiten mag
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
- Aantal honden: 2
diana25 schreef:als ik thuis ben heb ik altijd muziek aan staan, meestal een cd. Op een gegeven moment ging mylo lopen klieren en uiteindelijk huilen als een wolf. Nou het heeft even geduurt voor ik er achter was dat hij niet van tony braxton hou.
Tadej huilt bij bepaalde reclames mee, en idd ook bij saxofoon en sommige andere muziek. Ik heb niet het idee dat ze het vervelend vindt trouwens. Wat wel weer heel opvallend is; ze stopt accuut als Caleb met haar mee gaat huilen
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Wat een gevoelige zieltjes hier allemaal
Ik zet hier nog wel eens Rammstein knoerthart aan maar Ol kijkt niet op of om hahaha 
Naar mijn idee zijn reclames ook altijd harder dan het programma waar je naar zit te kijken, misschien dat ie daarop reageert?
Naar mijn idee zijn reclames ook altijd harder dan het programma waar je naar zit te kijken, misschien dat ie daarop reageert?
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wow, goede leerling zeg! En kieskeurig ook nogdiana25 schreef:als ik thuis ben heb ik altijd muziek aan staan, meestal een cd. Op een gegeven moment ging mylo lopen klieren en uiteindelijk huilen als een wolf. Nou het heeft even geduurt voor ik er achter was dat hij niet van tony braxton hou.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Caleb huilt vals denk ikIrta schreef:![]()
Tadej huilt bij bepaalde reclames mee, en idd ook bij saxofoon en sommige andere muziek. Ik heb niet het idee dat ze het vervelend vindt trouwens. Wat wel weer heel opvallend is; ze stopt accuut als Caleb met haar mee gaat huilen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ja dat klopt. Zit je rustig kastje te loeren, tettert de reclame ineens door de speaker. Het is erger geweest maar na klachten veranderd.Jaap* schreef:Het is toch zo dat er bij commercials iets met het geluid gedaan word waardoor het in decibels niet luider is, maar waardoor het wel luider klinkt?![]()
Effe zoeke hoor.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Waarschijnlijk klinkt het dan wat 'scheller' waardoor het harder overkomt. Ik schiet ook regelmatig overeind iig. Op internet hetzelfde, die youtubereclames zijn echt een aanslag hahahJaap* schreef:Blijkbaar word/werd het geluid bij commercials gecomprimeerd, waardoor het luider klinkt. Misschien dat het gevoelige oortje daarover valt.
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
Tara schreef:Nee, gek hè? "Unbreak my heaaaaaaaaaaart, say you love me agaiiiiiiiiiiiiiiiiiin". Het zou gekker zijn als hij er niet om zou janken.diana25 schreef:Nou het heeft even geduurt voor ik er achter was dat hij niet van tony braxton hou.
- Quasar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Zo zie ik het
Als de reclame begint geluid harder, negatieve reactie van de hond (toch aandacht)
Ik ben er verder geen kenner van hoor
Als de reclame begint geluid harder, negatieve reactie van de hond (toch aandacht)
Ik ben er verder geen kenner van hoor
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik denk niet dat het komt door het geluid, maar vooral omdat de hond door heeft dat er iets gaat gebeuren in het reclameblok. De hond wordt misschien even uitgelaten, er wordt wat te drinken gepakt, etc.
Ik ken een hond die helemaal uit zn dak ging als er een meldinggeluid van facebook kwam. Nu bleek dat die man een of andere scharrel had waar hij veel mee liep te facebooken, dus iedere keer als hij het geluidje hoorde, spoedde hij zich naar zijn computer.
Ik ken een hond die helemaal uit zn dak ging als er een meldinggeluid van facebook kwam. Nu bleek dat die man een of andere scharrel had waar hij veel mee liep te facebooken, dus iedere keer als hij het geluidje hoorde, spoedde hij zich naar zijn computer.

- Woest
- Zeer actief
Hmm zo veel spannends gebeurt er niet tijdens de reclame. We gaan naar de wc of pakken wat te drinken ja. Niet echt iets wat Rico iets boeit volgens mij.
Overigens flipt hij ook helemaal van het centrifugeren van de wasmachine en van de beregeningscomputer die in onze bijkeuken hangt. Maar dan gaat hij niet loeien, maar continue heen en weer trippelen, hijgen en kwijlen. Met name als wij er niet zijn.
Overigens flipt hij ook helemaal van het centrifugeren van de wasmachine en van de beregeningscomputer die in onze bijkeuken hangt. Maar dan gaat hij niet loeien, maar continue heen en weer trippelen, hijgen en kwijlen. Met name als wij er niet zijn.
- Irta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xHH
Dat verklaard niet waarom sommige honden steevast bij (bijvoorbeeld) saxofoon gaan huilen, of telkens bij dezelfde reclamePaisley schreef:Ik denk niet dat het komt door het geluid, maar vooral omdat de hond door heeft dat er iets gaat gebeuren in het reclameblok. De hond wordt misschien even uitgelaten, er wordt wat te drinken gepakt, etc.
Als Tadej in de kamer ligt te maffen en die reclame komt op tv komt ze overeind en begint eerst te kreunen en dan te huilen. Iedere keer weer. Maakt niet uit wat wij doen. Het gaat bij haar wel degelijk om het geluid.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Maar dat is ook niet het geval bij de topicstarter. Deze hond flipt bij ieder reclameblok.Irta schreef:Dat verklaard niet waarom sommige honden steevast bij (bijvoorbeeld) saxofoon gaan huilen, of telkens bij dezelfde reclamePaisley schreef:Ik denk niet dat het komt door het geluid, maar vooral omdat de hond door heeft dat er iets gaat gebeuren in het reclameblok. De hond wordt misschien even uitgelaten, er wordt wat te drinken gepakt, etc.![]()
Als Tadej in de kamer ligt te maffen en die reclame komt op tv komt ze overeind en begint eerst te kreunen en dan te huilen. Iedere keer weer. Maakt niet uit wat wij doen. Het gaat bij haar wel degelijk om het geluid.
Onze vorige herplaatser ging huilen als een wolf als de vorige eigenaar piano ging spelen. Echt te gek

- Fiepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Fernando & Roemeense Balto
diana25 schreef:als ik thuis ben heb ik altijd muziek aan staan, meestal een cd. Op een gegeven moment ging mylo lopen klieren en uiteindelijk huilen als een wolf. Nou het heeft even geduurt voor ik er achter was dat hij niet van tony braxton hou.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
@ts; misschien dat er een toon in zit, wat hem irriteert o.i.d
- Woest
- Zeer actief
Ik ben er inmiddels in ieder geval van overtuigd dat het in het geluid zit, want we zetten nu een paar dagen het geluid uit met de reclames en dan doet hij het niet. In die zin is het probleem dus opgelost. Maar ik blijf het heeeeel vreemd vinden.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Vind ik ookTara schreef:
Oh, en Toxic is nou net het enige nummer van Britney Spears dat wèl leuk is.
@ts; het is ook raar dat het ineens gebeurd. Zijn gehoor nog goed, boxen tv? Ik noem maar wat hoor
- eveliendepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie :)
Ik zat gisteren ook even lekker film te kijken. Sam lag bij me te slapen, ineens springt ze op en begint te blaffen en door het huis te draven als een malle. Dat allemaal door het hondje op tv dat even blafte.. Ik kan ook geen Cesar Milan meer kijken met het geluid normaal aan haha :p.
Groetjes Evelien en een pootje van Sammie