Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foet
Moderator: moderatorteam
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Foet
Nou volgens mij zit gehoorzaamheid niet in de ballen.
Hier was een Jack Russell gecastreerd omdat hij achter de teven aanging, hij gaat nu maanden later nog steeds achter de teven aan.
Hier was een Jack Russell gecastreerd omdat hij achter de teven aanging, hij gaat nu maanden later nog steeds achter de teven aan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik denk eerder dat een cursusje "hoe krijg ik mijn hond gehoorzaam" meer helpt dan castreren.
ellen
ellen
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
welnee joh, ballen eraf en je hebt een modelhondellen en de birmanen schreef:ik denk eerder dat een cursusje "hoe krijg ik mijn hond gehoorzaam" meer helpt dan castreren.
ellen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Welnee Blacky weet ook zonder ballen nog van wanten hoor zonder ballen is het heus niet ineens een brave Hendrik
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
grote kans dat castratie bij zou een hardnekkig opgewonden hond niet helpt
hij mag zijn gang gaan en dat doet hij ook gewoon
vanmiddag een balloze jack de ripper tegen gekomen en klemde alle honden, baasje zei ''jaaa ga maar lekker spelen!, oohh die is leuk hè!!!'' ja mevrouw heel leuk, maar met de intentie van het hondje kunnen ze opeens niet meer zo leuk zijn
Nouja Yuki liep dus verder over het veld met een hondje geklemd aan haar achterpoot en deed alsof ze hem niet zag
vanmiddag een balloze jack de ripper tegen gekomen en klemde alle honden, baasje zei ''jaaa ga maar lekker spelen!, oohh die is leuk hè!!!'' ja mevrouw heel leuk, maar met de intentie van het hondje kunnen ze opeens niet meer zo leuk zijn
Nouja Yuki liep dus verder over het veld met een hondje geklemd aan haar achterpoot en deed alsof ze hem niet zag

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Las het als Foet, afko van Foetus.Zamunda schreef:Euh, ik snap 'm nieSuske schreef:Zamunda schreef:Daar moet op gefoeterd worden!![]()
Ik las hem anders?
En dan kan die hond er niks aan doen toch?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
renee-uk schreef:welnee joh, ballen eraf en je hebt een modelhondellen en de birmanen schreef:ik denk eerder dat een cursusje "hoe krijg ik mijn hond gehoorzaam" meer helpt dan castreren.
ellen
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Volgens mij ligt het gewoon aan dat ras
die hebben de oren voor de sier, tenminste ook de Tervuerense herders die hier in de buurt lopen (behalve de bejaarde versies).
Laatst een vrouw waarvan de herder eerst al vrij dominant op mijn stel af wou (ik blij dat dat beest de sloot niet in ging voor de snelste route) en toen hij eindelijk 3 meter verder liep ging die maar achter een hardloper aan "kom hiiiieeeerrrr, kom nou hiehierrrr, neee foei mag niet" maar echt niet dat ze hem bij die hardloper ging halen, hij moest en zou naar haar komen.
Laatst een vrouw waarvan de herder eerst al vrij dominant op mijn stel af wou (ik blij dat dat beest de sloot niet in ging voor de snelste route) en toen hij eindelijk 3 meter verder liep ging die maar achter een hardloper aan "kom hiiiieeeerrrr, kom nou hiehierrrr, neee foei mag niet" maar echt niet dat ze hem bij die hardloper ging halen, hij moest en zou naar haar komen.
-
Pakdebal
primera schreef:Volgens mij ligt het gewoon aan dat rasdie hebben de oren voor de sier, tenminste ook de Tervuerense herders die hier in de buurt lopen (behalve de bejaarde versies).
herders zullen nooit veranderen , jaren gelden schreeuwde en waarschuwde ik dit al af van de daken .
- renee-uk
- Zeer actief
anders ga je leuk even generaliseren johDomor schreef:De herders zijn het probleem niet. De grote groep mensen die herders kopen daarentegen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Pakdebal
Domor schreef:De herders zijn het probleem niet. De grote groep mensen die herders kopen daarentegen.
en die kiezen altijd voor herders , helaas. , dus de cirkel is weer rond .
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik denk niet dat jij in de grote groep valt. Vrij weinig mensen op het hondenforum in zijn algemeenheid trouwens.renee-uk schreef:anders ga je leuk even generaliseren johDomor schreef:De herders zijn het probleem niet. De grote groep mensen die herders kopen daarentegen.![]()
- renee-uk
- Zeer actief
als je het stelt zoals jij het stelt horen we daar wel allemaal bij hoorDomor schreef:Ik denk niet dat jij in de grote groep valt. Vrij weinig mensen op het hondenforum in zijn algemeenheid trouwens.renee-uk schreef:anders ga je leuk even generaliseren johDomor schreef:De herders zijn het probleem niet. De grote groep mensen die herders kopen daarentegen.![]()

- Domor
- Zeer actief
Wat de meeste mensen als herder zien, Hollandse/Belgische/Duitse herder, dat trekt me persoonlijk niet. Maar ik zie wel dat het op zich hele leuke honden zijn die bij de juiste eigenaren helemaal geweldig en geweldig op hun plaats zijn. Dat ik dan niet op het type karakter val, maakt dat nog geen minder leuke honden. Maar met mijn hond lijn ik hem wel direct aan en bij de eerste de beste aarzeling van de herder-eigenaar loop ik om. Niet omdat alle herders hier in de buurt gevaarlijk zijn, maar degene die het zijn maken wel serieus gaten. En ze lijken teveel op elkaar (bij ons zijn het toevallig duitse herders). Ik kan nou eenmaal slecht gelijkende dieren uit elkaar houden (stuur mij ook alstublieft niet in een weiland met friezen of bruine kwpn'ers om er één te halen. Ik kom geheid met de verkeerde terug als ze geen naamplaatjes op hun halster hebben). We hebben ook in ieder geval 2 mechelse herders in de buurt. Maar de ene is een schat (hoewel niet echt gehoorzaam) en de andere heb ik nog nooit uit zijn kennel gezien, dus die is geen issue.
- Domor
- Zeer actief
Goed, ik heb een grammaticafout gemaakt. Excuses, dan loopt mijn hoofd weer 1001 dingen tegelijkertijd te doen en maak ik van 2 varianten 1 zin.
Zo beter?
Het grootste gedeelte van de groep mensen die herders kopen daarentegen.De herders zijn het probleem niet. De grote groep mensen die herders kopen daarentegen.
Zo beter?
-
Pakdebal
precies, het is elke keer weer een steekproef , van voorbeelden zoals wij allemaal kunnen opsommen .Domor schreef: We hebben ook in ieder geval 2 mechelse herders in de buurt. Maar de ene is een schat (hoewel niet echt gehoorzaam) en de andere heb ik nog nooit uit zijn kennel gezien, dus die is geen issue.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Alleen de voorbeelden van mensen die zeggen dat ze wel gewoon aardig/sociaal/gehoorzaam/lief zijn zie jij op de één of andere manier over het hoofd.Pakdebal schreef:precies, het is elke keer weer een steekproef , van voorbeelden zoals wij allemaal kunnen opsommen .Domor schreef: We hebben ook in ieder geval 2 mechelse herders in de buurt. Maar de ene is een schat (hoewel niet echt gehoorzaam) en de andere heb ik nog nooit uit zijn kennel gezien, dus die is geen issue.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Nou, ik vind herders dus juist hèt voorbeeld van de gehoorzame hond die bij zijn baas blijft. Hier zie ik niet anders. Dat zit ook in ze en volgens mij kunnen de meeste mensen dat er wel uithalen met een klein beetje moeite. Maar ik woon ook in drukbevolkt stedelijk gebied, misschien dat ik daarom erg weinig ongehoorzame honden tegenkom. Daar kom je namelijk al snel mee in de problemen hier. In een bos, kun je misschien vaker wegkomen met een hond die nergens naar luistert, dat zou hier meteen voor drama's en ongelukken zorgen. En flinke schadevergoedingen die je moet betalen, als je hond schade maakt.
Bij die hond gaat castreren niet meer helpen hoor, dat geloof ik niet. Daarvoor is ie er al veel te lang plezier mee aan het hebben. Berijden zorgt voor prettige stofjes in het brein, daarom doen teven het ook wel. En als ze dat gedrag al heel lang hebben, gaat het niet over met castreren. Dan ben je veel te laat.
Ik denk wel, als honden jonger zijn, bijvoorbeeld 1 jaar oud, dat het nog wel zou kunnen helpen want het begint natuurlijk wel meestal in de pubertijd want dan gaan de hormonen een rol spelen. Je hebt van die hele hitsige, meestal kleine, honden, nou, ik zou dan ook gaan denken aan castratie, eerlijk gezegd. Lijkt me heel erg gênant als je ergens op visite bent en de mensen moeten de katten wegsluiten omdat ze anders worden verkracht, hahahaha. En hun sloffen, en de kussens van de bank, en natuurlijk alle benen, grrr! Ik weet niet of dat ik dat zou verdragen. Maar goed, alle ongewenste gedragingen kun je in theorie afleren, dat is waar. Ik denk alleen dat ik daar het geduld niet voor zou hebben.
Bij die hond gaat castreren niet meer helpen hoor, dat geloof ik niet. Daarvoor is ie er al veel te lang plezier mee aan het hebben. Berijden zorgt voor prettige stofjes in het brein, daarom doen teven het ook wel. En als ze dat gedrag al heel lang hebben, gaat het niet over met castreren. Dan ben je veel te laat.
Ik denk wel, als honden jonger zijn, bijvoorbeeld 1 jaar oud, dat het nog wel zou kunnen helpen want het begint natuurlijk wel meestal in de pubertijd want dan gaan de hormonen een rol spelen. Je hebt van die hele hitsige, meestal kleine, honden, nou, ik zou dan ook gaan denken aan castratie, eerlijk gezegd. Lijkt me heel erg gênant als je ergens op visite bent en de mensen moeten de katten wegsluiten omdat ze anders worden verkracht, hahahaha. En hun sloffen, en de kussens van de bank, en natuurlijk alle benen, grrr! Ik weet niet of dat ik dat zou verdragen. Maar goed, alle ongewenste gedragingen kun je in theorie afleren, dat is waar. Ik denk alleen dat ik daar het geduld niet voor zou hebben.
- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Maar dat roep je over alle 'probleem rassen'Pakdebal schreef:herders zullen nooit veranderen , jaren gelden schreeuwde en waarschuwde ik dit al af van de daken .
En in het algemeen; van mij mogen er ook een hoop reuen geholpen worden, zeker van de reuen die overal op duiken waar maar kan en toch worden los gelaten ondanks ze niet luisteren.
Mijn volle reu gaat ook niet zomaar los, die gaat zijn oren ook niet gebruiken als die een teef in de gaten krijgt. Maar er zijn nog genoeg manieren hoe hij zijn energie goed kwijt kan zonder elke dag los te lopen buiten.
- renee-uk
- Zeer actief
neeDomor schreef:Goed, ik heb een grammaticafout gemaakt. Excuses, dan loopt mijn hoofd weer 1001 dingen tegelijkertijd te doen en maak ik van 2 varianten 1 zin.
Het grootste gedeelte van de groep mensen die herders kopen daarentegen.De herders zijn het probleem niet. De grote groep mensen die herders kopen daarentegen.
Zo beter?
hoe weet jij of dat het grootste gedeelte van die groep mensen is?
heb je enig idee hoeveel mensen met hun herders trainen bijvoorbeeld?
heb je bovendien ook een idee hoeveel soorten herders in diezelfde groep herders vallen?
dat er genoeg herderbazen zijn die er een zooitje van maken ben ik met je eens, maar ik wens toch te betwijfelen dat dat het grootste deel van de herdereigenaren is.
het zijn wel de herdereigenaren die iemand bij blijven en die het imago van de rest naar de filistijnen helpen, dat dan weer wel, maar daar dragen ongefundeerde kreten zoals die van jou ook leuk aan bij

-
Canecorsosultan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
Een gecastreerde reu raakt niet per definitie zijn dekdrift kwijt hoor
Wel zijn zij over het algemeen (zie dat dit dus onderstreept is, dus niet voor allen geldend) beter uit hun drive te corrigeren.
Maar een gecastreerde reu is echt geen hond die geen weet heeft van dekken of loopse teven.
De verantwoordelijkheid ligt immer bij de baasjes, gewoon appel hebben. Makkelijk gezegd, ik weet het en heb er ervaring mee
Toch blijft het mijn verantwoordelijkheid, volle reu of niet.
Mijn ras, de Cane Corso, gaat over het geheel niet lekker met Herderachtigen. Niet alleen mijn honden maar een algemeen verschijnsel bij ons ras. Prima, iets om rekening mee te houden voor mij als baasje wanneer ik dergelijke honden tegenkom. Is mijn verantwoording, ik ben me er van bewust. Deze rassen liggen elkaar nu eenmaal niet, jammer maar geen paniek.
Wel zijn zij over het algemeen (zie dat dit dus onderstreept is, dus niet voor allen geldend) beter uit hun drive te corrigeren.
Maar een gecastreerde reu is echt geen hond die geen weet heeft van dekken of loopse teven.
De verantwoordelijkheid ligt immer bij de baasjes, gewoon appel hebben. Makkelijk gezegd, ik weet het en heb er ervaring mee
Mijn ras, de Cane Corso, gaat over het geheel niet lekker met Herderachtigen. Niet alleen mijn honden maar een algemeen verschijnsel bij ons ras. Prima, iets om rekening mee te houden voor mij als baasje wanneer ik dergelijke honden tegenkom. Is mijn verantwoording, ik ben me er van bewust. Deze rassen liggen elkaar nu eenmaal niet, jammer maar geen paniek.
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!