Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Springding wat geduld bijbrengen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Springding wat geduld bijbrengen
Leuk om te zien.
Springding wil het apportje wel ontzettend graag zelf houden
Zou je dat kunnen trainen door na het afgeven aan jou het apportje weer terug te geven en dan samen (aangelijnd
) een stukje te gaan lopen?
Als het apport niet meteen "weg" is wordt het misschien makkelijker om het af te geven.
Ik heb zelf een andere manier gebruikt om het afgeven te verbeteren, met een kanjer van een beloning als de pup er mee kwam, maar niet iedereen vindt het prettig om zo te trainen.
Springding wil het apportje wel ontzettend graag zelf houden

Zou je dat kunnen trainen door na het afgeven aan jou het apportje weer terug te geven en dan samen (aangelijnd

Als het apport niet meteen "weg" is wordt het misschien makkelijker om het af te geven.
Ik heb zelf een andere manier gebruikt om het afgeven te verbeteren, met een kanjer van een beloning als de pup er mee kwam, maar niet iedereen vindt het prettig om zo te trainen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Hoe herkenbaar. Ook mijn spaniel had de “Alles is voor Bassie” modus aanstaan. Woonde toen nog op een appartement. Op de galerij kon ze kon geen kant op behalve naar mij toe. Na heel wat “Ja braaf” probleem opgelost. Ze apporteert nu al jarenlang alles.
Ipv galerij is ook een doodlopende steeg uitstekend geschikt.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- ranetje
- Zeer actief
Veenmug schreef:Hoe herkenbaar. Ook mijn spaniel had de “Alles is voor Bassie” modus aanstaan. Woonde toen nog op een appartement. Op de galerij kon ze kon geen kant op behalve naar mij toe. Na heel wat “Ja braaf” probleem opgelost. Ze apporteert nu al jarenlang alles.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Vandaag op de springerdag een paar mensen van de sun en een hoop tips gekregen. Fokker gaf ook aan dat ik lekker gek moet doen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Zo doe ik het idd ook ongeveer, ik zoek een steeg waar ze geen kant op kunnen, als ze hem afgeven is het een feestjeVeenmug schreef:Hoe herkenbaar. Ook mijn spaniel had de “Alles is voor Bassie” modus aanstaan. Woonde toen nog op een appartement. Op de galerij kon ze kon geen kant op behalve naar mij toe. Na heel wat “Ja braaf” probleem opgelost. Ze apporteert nu al jarenlang alles.

Ranetje, ik laat ze na het afgeven (als ze dat eenmaal doorhebben) eerst naast gaan zitten en dan gaat er een lekkere beloning in. 2 vliegen in 1 klap, zo loop je niet het risico dat ze de dummy laten vallen omdat ze het snoepje willen en ze leren meteen dat ze gelijk weer aan de voet moeten zitten, klaar voor het volgende aport.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- ranetje
- Zeer actief
Lunatic schreef:Zo doe ik het idd ook ongeveer, ik zoek een steeg waar ze geen kant op kunnen, als ze hem afgeven is het een feestjeVeenmug schreef:Hoe herkenbaar. Ook mijn spaniel had de “Alles is voor Bassie” modus aanstaan. Woonde toen nog op een appartement. Op de galerij kon ze kon geen kant op behalve naar mij toe. Na heel wat “Ja braaf” probleem opgelost. Ze apporteert nu al jarenlang alles.
Ipv galerij is ook een doodlopende steeg uitstekend geschikt.![]()
Ranetje, ik laat ze na het afgeven (als ze dat eenmaal doorhebben) eerst naast gaan zitten en dan gaat er een lekkere beloning in. 2 vliegen in 1 klap, zo loop je niet het risico dat ze de dummy laten vallen omdat ze het snoepje willen en ze leren meteen dat ze gelijk weer aan de voet moeten zitten, klaar voor het volgende aport.

Ze leren bij mij gewoon meteen dat er geen snoep is als ze niet in mijn handen afgeven en dan graag op commando.
Dat werkt ook aardig

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Haha lekker enthousiast ding!
Coda vindt het ook vervelend als ik het gelijk weghaal. Wat ik nu doe is haar laten brengen (lange lijn eraan voor de zekerheid maar niet vaak nodig), aanpakken en belonen voor het afgeven, dan gaat de dummy weer op de grond en mag ze er weer even mee lopen. Dan loopt ze hooguit trots een rondje om me heen, om vervolgens te zitten en weer af te geven
Dat maakt het voor haar heel veel makkelijker om de dummy af te geven, dan is het niet gelijk weg en "afgepakt."
Coda vindt het ook vervelend als ik het gelijk weghaal. Wat ik nu doe is haar laten brengen (lange lijn eraan voor de zekerheid maar niet vaak nodig), aanpakken en belonen voor het afgeven, dan gaat de dummy weer op de grond en mag ze er weer even mee lopen. Dan loopt ze hooguit trots een rondje om me heen, om vervolgens te zitten en weer af te geven