Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk hondenvoer in blik, in Belgie
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Welk hondenvoer in blik, in Belgie
Welk hondenvoer in Belgie (blik) raden jullie me aan ?
Sanneke
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Danny VDV
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik zou het echt ook niet doen hoor !!!!! honden zijn er meestal wel gek op maar er zit echt alleen maar troep in ! als je het niet zo hebt voor droogvoer (brokken) kan dieprvriesvlees misschien een optie zijn ????
Wij geven onze hovawarten bvb. wel droogvoer maar 's avonds krijgen ze ook ieder een paar sneden DUCK UITMUNTEND erbij en ze zijn er gek op ! ook ons yorkietje van 14 (fleurke) krijgt nu uitsluitend Duck (d'r tandjes zijn nl. uitgegroeid en ze kan dus geen korreltjes meer bijten...) en ze doet het er uitstekend op !

Wij geven onze hovawarten bvb. wel droogvoer maar 's avonds krijgen ze ook ieder een paar sneden DUCK UITMUNTEND erbij en ze zijn er gek op ! ook ons yorkietje van 14 (fleurke) krijgt nu uitsluitend Duck (d'r tandjes zijn nl. uitgegroeid en ze kan dus geen korreltjes meer bijten...) en ze doet het er uitstekend op !

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
- mechelaar_fan
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
De dierenarts zei me omdat hij 's morgends niet eet van brood met een beetje blikvoer te geven.~Tine~ schreef:Waarom blik en geen versvlees?
Heb hem deze morgend alleen al een boterham gegeven en dat vind hij lekker.
Waar vind je eigenlijk dat diepvrieseten ?
Van kip met rijst krijgt hij diarée.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Peet2
- Zeer actief
De diepvries-voedingen liggen bij de meeste supermarkten dus in de diepvries (meestal Rodi). De meeste dierenwinkels hebben vaak ook een uitgebreid assortiment ingevroren vers vlees (Duck, Smuldier, enz enz). Daar zal je hond 's ochtends zeker van smullen. Liever geen brood geven, al die tarwe is niet zo goed voor de darmpjes en ze hebben er weinig aan. Succes, Peet
:

- mechelaar_fan
- Zeer actief
laat hem dan eens een week lang diepvriesvoer eten. de diarrhee komt doordat de darmflora zich moet aanpassen.
Brood is geen goede voeding voor alle honden, veel honden verdragen geen brood. Brood is ook duur, als je het uittelt kost het ongeveer het dubbel van de duurste droge brok, Bovendien zijn er nogal wat mensen die zoetigheid op de boterham voor de hond smeren, en dan krijgen ze later weer suikerziekte.
Brood is geen goede voeding voor alle honden, veel honden verdragen geen brood. Brood is ook duur, als je het uittelt kost het ongeveer het dubbel van de duurste droge brok, Bovendien zijn er nogal wat mensen die zoetigheid op de boterham voor de hond smeren, en dan krijgen ze later weer suikerziekte.
je woont in belgie toch?
in belgie is volgens mij bijna alleen maar duck te krijgen.
voor een verkooppunt kun je ff hun site bezoeken
www.ducknatuurvoeding.com dacht ik of .nl moet je ff uitproberen.
een hond heeft niets aan brood
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Heb Duck diepvriesvoeding gevonden bij ons in Boerenbond.qyan schreef:je woont in belgie toch?
Ga wel es rondkijken in de supermarkten als ik volgende week grote boodschappen doe.
Misschien een domme vraag, maar hoe geef je dat diepvriesvoer,
als het ontdooid is geef je het dan rauw ?
Meng je er iets onder ?
En hoeveel kan je ongeveer geven, dit voer zit in een achttal plakken.
Brood is inderdaad niet erg voedzaam, maar hij vind het reuzelekker.
Sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
je hebt ook van die vers-vlees hamburgers. daar zitten tenminste nog voedingsstoffen in en dat eten ze bijna allemaal. blijkvoer wordt ook wel gezien als "duur water". dan weet je wel genoeg!
ik had hetzelfde probleem als jij en deze hamburgers (voor de hond he) eet hij heel graag.
ik heb van iemand de tip gehad bouillon over de brokken te doen, dit werkt ook goed.
ik had hetzelfde probleem als jij en deze hamburgers (voor de hond he) eet hij heel graag.
ik heb van iemand de tip gehad bouillon over de brokken te doen, dit werkt ook goed.

- Elsy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoy,
Duck diepvriesvlees vind je makkelijk in België bij 'Tom & C°' (mag ik dat hier plaatsen ?
) en die vind je steeds in de buurt van Delhaize (ook dat nog
) er zijn diverse soorten : pens, rood vlees, kip. Ze zijn verdeeld in plakjes van 100 gram en je kunt dus makkelijk die 100 gr. laten ontdooien.
Als je lieverd nu toch zo graag een boterhammetje lust, kun je het vlees er makkelijk (eenmaal het ontdooid is) opsmeren.
In ieder geval is het diepvriesvlees stukken beter dan blikvoer. Een blik op wat er in blikvoer zit (% eiwit, % vet, % vocht) vertelt al boekdelen.
Duck diepvriesvlees vind je makkelijk in België bij 'Tom & C°' (mag ik dat hier plaatsen ?

Als je lieverd nu toch zo graag een boterhammetje lust, kun je het vlees er makkelijk (eenmaal het ontdooid is) opsmeren.
In ieder geval is het diepvriesvlees stukken beter dan blikvoer. Een blik op wat er in blikvoer zit (% eiwit, % vet, % vocht) vertelt al boekdelen.
A dog is for life...not just for Christmas
Groetjes van Elsy en knuffels van de goldens
Groetjes van Elsy en knuffels van de goldens
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Heb deze ochtend bij Boerenbond (nu Aveve) duck gevonden, inderdaad per 100 gr een plak. (er zijn zelfs 5 verkoopadressen hier in onze gemeente).Elsy schreef:Hoy,
Duck diepvriesvlees vind je makkelijk in België bij 'Tom & C°' (mag ik dat hier plaatsen ? :roll: ) en die vind je steeds in de buurt van Delhaize (ook dat nog :roll: ) er zijn diverse soorten : pens, rood vlees, kip. Ze zijn verdeeld in plakjes van 100 gram en je kunt dus makkelijk die 100 gr. laten ontdooien.
Hoeveel geef je ervan per dag, Luka is 7 maand en weegt tussen 5-6 kg.
Misschien mengen met zijn boterhammeke.
En vooral hoe geef je het, rauw ?
sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@scha
- Zeer actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
sanneke, uit eigen ervaring: voeren met je ogen. de ene hond hefet meer nodig dan de andere, ligt aan activiteit, etc, etc.
begin als je 400 te veel vindt bijv met 300 of 350 en geef dat een week lang.
zie je dat hhij honger heeft ga je iets meer voeren. wordt ie te dun, ga je iets meer voeren, wordt ie te dik, nog iets minder voeren.
als je alleen duck zou voeren, zonder brood of brokken dan is dat 400 gram per dag.
geef je bijv 's avonds brokken en 's morgens duck dan geef je bijv 200 gram duck en 's avonds de helft van de brokken van wat ie normaal krijgt.
nog 1 advies: duck bevat relatief veel graan, mengen met brood is dus overbodig. dan krijg je nog meer graan, naast de brokken die al boordenvol graan zitten!
als je de complete versie hebt gehaald hoef je hier niets aan toe te voegen
welke versie heb je eigenlijk gehaald?
je legt het vlees gewoon uit de koelkast in een bakje en laat dit ontdooien en op kamertemperatuur worden. dan kun je het geven. dus niet koken of gekookt water erover heen gooien.
zie je dat hhij honger heeft ga je iets meer voeren. wordt ie te dun, ga je iets meer voeren, wordt ie te dik, nog iets minder voeren.
als je alleen duck zou voeren, zonder brood of brokken dan is dat 400 gram per dag.
geef je bijv 's avonds brokken en 's morgens duck dan geef je bijv 200 gram duck en 's avonds de helft van de brokken van wat ie normaal krijgt.
nog 1 advies: duck bevat relatief veel graan, mengen met brood is dus overbodig. dan krijg je nog meer graan, naast de brokken die al boordenvol graan zitten!
als je de complete versie hebt gehaald hoef je hier niets aan toe te voegen

je legt het vlees gewoon uit de koelkast in een bakje en laat dit ontdooien en op kamertemperatuur worden. dan kun je het geven. dus niet koken of gekookt water erover heen gooien.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dankje wel,qyan schreef:sanneke, uit eigen ervaring: voeren met je ogen. de ene hond hefet meer nodig dan de andere, ligt aan activiteit, etc, etc.
als je de complete versie hebt gehaald hoef je hier niets aan toe te voegen ;)
ik heb de versie "rund" gehaald, er lag zoveel verschillend voer dat ik niet goed wist wat nemen.
Is de versie uitmuntend beter ? Ik zag er ook kip en lams liggen.
Goed dat je het zegt van dat graan, dan geef ik er geen brood bij.
Ik heb net geprobeerd om er een plak af te halen, tsjonge dat zit vast aan elkaar gevroren. Iemand een tip om dit makkelijker eraf te halen ?
Sanneke
Alvast bedankt allemaal om me uit de nood te helpen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- mechelaar_fan
- Zeer actief
toen ik duck voerde voede ik de pens compleet, lam en rijst compleet en de uitmuntend!Mama Sanneke schreef:Dankje wel,qyan schreef:sanneke, uit eigen ervaring: voeren met je ogen. de ene hond hefet meer nodig dan de andere, ligt aan activiteit, etc, etc.
als je de complete versie hebt gehaald hoef je hier niets aan toe te voegen![]()
ik heb de versie "rund" gehaald, er lag zoveel verschillend voer dat ik niet goed wist wat nemen.
Ik heb net geprobeerd om er een plak af te halen, tsjonge dat zit vast aan elkaar gevroren. Iemand een tip om dit makkelijker eraf te halen ?
Sanneke
rund ken ik niet, is ook enkelzijdig zo te lezen.
om zo af en toe te geven denk ik niet erg, maar niet compleet.
haal dan beter lam en rijst/ pens compleet en de uitmuntend.
maar misschien dat de rund wel compleet is ik weet ht niet en durf het niet met zekerheid te zeggen, misschien iemand anders nog!
ik wisselde die 3 dus gewoon af. maar ik geloof dat je hond ook wat darmproblemen heeft, hou het dan liever voorlopig op 1 soort, dan kun je in de gaten houden waar je hond van ana de diaree gaat!
en idd, gewoon een mes ertussen steken, dan heb je het zo los.
succes. gr wendy
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Alvast bedankt wendy voor je goede uitleg. en ook de anderen.qyan schreef:toen ik duck voerde voede ik de pens compleet, lam en rijst compleet en de uitmuntend!Mama Sanneke schreef:Dankje wel,qyan schreef:sanneke, uit eigen ervaring: voeren met je ogen. de ene hond hefet meer nodig dan de andere, ligt aan activiteit, etc, etc.
als je de complete versie hebt gehaald hoef je hier niets aan toe te voegen ;)
Sanneke
rund ken ik niet, is ook enkelzijdig zo te lezen.
om zo af en toe te geven denk ik niet erg, maar niet compleet.
haal dan beter lam en rijst/ pens compleet en de uitmuntend.
maar misschien dat de rund wel compleet is ik weet ht niet en durf het niet met zekerheid te zeggen, misschien iemand anders nog!
ik wisselde die 3 dus gewoon af. maar ik geloof dat je hond ook wat darmproblemen heeft, hou het dan liever voorlopig op 1 soort, dan kun je in de gaten houden waar je hond van ana de diaree gaat!
en idd, gewoon een mes ertussen steken, dan heb je het zo los.
succes. gr wendy
Inderdaad Luka heeft makkelijk darmproblemen, en je hebt gelijk op de verpakking staat enkelvoudig.
Weet niet juist wat dat betekend, maar als dit goed gaat met zijn darmen kan ik iets anders proberen.
Heb wel een bevroren vingertje van het pak vast te houden (hahaha).
Is dat pens compleet dat niet te vettig of zo ?
Sanneke
Sorry voor al die vragen hoor.
Geef je deze voeding rauw ?

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
hoi sanneke,
pens is juist niet vettig en uitstekend voor darm problemen, die mijn hond als pup ook erg veel heeft gehad en waar die eigenlijk nog niet zo lang vanaf is.
vanwege zijn darmproblemen voer ik alleen nog maar versvlees en gene brokken meer, want daar kwamen iedere keer weer darmontstekingen van.
daaropvolgend uiteraard antibiotica, wat de darmflora nog meer verslechterde, waardoor je op een gegeven moment in ene spiraal komt waar je niet meer uitkomt!
eigenlijk zou je moeten proberen of je in belgie aan vuile verse pens kunt komen.
op die manier kun je de darmflora van luca weer op peil brengen en worden de darmproblemen al een stuk minder.
er is misschien wel iemand in belgie die je daaraan kan helpen.
ga anders ff naar www.barfplaats.nl en vraag ff aan roger.
hij woont in belgie en kan werkelijk waar aan alles komen en stelt het voer voor zijn honden zelf samen.
misschien dat jullie in de buurt wonen of dat hij adressen voor je weet waar je aan vuile verse pens kunt komen!
aangezien de rund enkelzijdig is kan je toch beter een complete versie halen! zoals pens compleet, uitmuntend of lam en rijst. al zou ik de lam en rijst ff achterwege laten omdat dat wel iets vetter is als de uitmuntend en de pens. daar zit gewoon alles in!
dus haal de volgende keer een complete.
als enkelzijdig zou je dan bijv alleen vuile verse pens kunnen geven, maar misschien dat je ergens in ene dierenwinkel ook wel voorverpakte pens uit de diepvries kunt halen!
vanwege zijn darmproblemen zou ik je eigenlijk nog willen aanraden om hem 1 tot 2 weken helemaal op versvees te zetten en als je dan terug wilt naar brokken, gewoon na die 1 of 2 weken weer terug zetten.
als ik het goed heb gevolgd hefet luca ookal een paar antibiotica kuurtjes gehad en mede met de darmproblemen lijkt het mij geen slecht idee.
zo kan de darmflora van luca weer op peil komen en denk ik dat darmproblemen wellicht verleden tijd gaan worden!
succes in ieder geval en als je wil vargen, vraag gerust
pens is juist niet vettig en uitstekend voor darm problemen, die mijn hond als pup ook erg veel heeft gehad en waar die eigenlijk nog niet zo lang vanaf is.
vanwege zijn darmproblemen voer ik alleen nog maar versvlees en gene brokken meer, want daar kwamen iedere keer weer darmontstekingen van.
daaropvolgend uiteraard antibiotica, wat de darmflora nog meer verslechterde, waardoor je op een gegeven moment in ene spiraal komt waar je niet meer uitkomt!
eigenlijk zou je moeten proberen of je in belgie aan vuile verse pens kunt komen.
op die manier kun je de darmflora van luca weer op peil brengen en worden de darmproblemen al een stuk minder.
hij woont in belgie en kan werkelijk waar aan alles komen en stelt het voer voor zijn honden zelf samen.
misschien dat jullie in de buurt wonen of dat hij adressen voor je weet waar je aan vuile verse pens kunt komen!
aangezien de rund enkelzijdig is kan je toch beter een complete versie halen! zoals pens compleet, uitmuntend of lam en rijst. al zou ik de lam en rijst ff achterwege laten omdat dat wel iets vetter is als de uitmuntend en de pens. daar zit gewoon alles in!
als enkelzijdig zou je dan bijv alleen vuile verse pens kunnen geven, maar misschien dat je ergens in ene dierenwinkel ook wel voorverpakte pens uit de diepvries kunt halen!
vanwege zijn darmproblemen zou ik je eigenlijk nog willen aanraden om hem 1 tot 2 weken helemaal op versvees te zetten en als je dan terug wilt naar brokken, gewoon na die 1 of 2 weken weer terug zetten.
als ik het goed heb gevolgd hefet luca ookal een paar antibiotica kuurtjes gehad en mede met de darmproblemen lijkt het mij geen slecht idee.
zo kan de darmflora van luca weer op peil komen en denk ik dat darmproblemen wellicht verleden tijd gaan worden!
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Die pens hadden ze ook in de diepvriezer zitten, dat heb ik ook nog gezien.qyan schreef:hoi sanneke,
Luka heeft ook al een spuitje gekregen omdat hij zo erge darmontsteking had.
Met de Royal Canin voor pups had hij ook geen last, maar omdat hij zo weinig wil eten wou ik toch graag dat diepvries proberen, en als het dan nog goed is voor de darmen heb ik niets te verliezen.
Ga die pens volgende week ook es meebrengen en dan informeer ik es naar die verse pens.
Dankjewel
sanneke

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- ~Tine~
- Zeer actief
- ~Tine~
- Zeer actief
Van brokken 150 en van versvlees 700 gram? Dat is echt wel een niet normaal verschil. Ben je zeker dat dat klopt. Mijn volwassen hond krijgt 650 gram Duck of 400 gram korrels.massam schreef:nee hoor.
sam is 8 maanden en 15 kilo.
hij krijgt rodi (dat blijkt net zoiets te zijn) en hij krijgt 7 schijven per dag...700gr dus. van brokken hoeft hij maar 150.. het verschil is dus wel groot
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020