Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zwabberende achterpoot bij ODH pup

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mutsie33
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Oud duitse herder
Aantal honden: 1

zwabberende achterpoot bij ODH pup

Ongelezen bericht door mutsie33 »

Onze ODH pup van 12 weken oud heeft een zwabberende achterpoot. Je ziet het eigenlijk alleen als hij langzaam loopt.Bij gewoon wandeltempo zie je weinig, alleen dat hij die poot meer naar binnen neerzet, niet recht achter zijn voorpoot dus. Hij lijkt er geen pijn aan te hebben en doet er alles mee. Toen de DA er naar keek gaf hij wel pijn aan over de hele poot, maar ik moet zeggen dat hij ook piepte toen zijn temperatuur opgenomen werd, dus hij is wel een beetje een aansteller. (Hij had geen koorts overigens.) De dierenars denkt aan groeipijn, hij is ook best veel gegroeid de laatste weken, en heeft pijnstillers voor 5 dagen meegegeven (carporal 20 mg, 2 tabletten per dag.) Mojo lijkt er wel iets makkelijker door te lopen, maar het zwabberen blijft.
Muts als ik ben, maak ik me toch een beetje zorgen. Dus ik wil graag weten of iemand dit herkent en of er iemand tips heeft. Op advies van de DA doen we al rustig aan met hem, dus lopen we kleine stukjes aan de riem en laten we hem niet met andere honden spelen. Maar ja, het is een ontzettend speelse pup, dus helemaal rustig kunnen we hem onmogelijk houden.
Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Hellen
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: zwabberende achterpoot bij ODH pup

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik herken het zwabberen en de voet naar binnen zetten maar dan bij een volwassen herder. Dat bleek een gescheurde knie kruisband te zijn.
Afbeelding
mutsie33
geregistreerd lid

Dat klinkt ernstig. Maar ik mag hopen dat de DA dat wel ontdekt zou hebben bij Mojo.
En gaf jouw hond geen pijn aan bij beweging? Dat doet Mojo nl totaal niet.

Heb net even wat info opgezocht over gescheurde kruisbanden. Het lijkt er wel erg op... Ik hoop dat het meevalt.
DA zei wel dat zijn gewrichten ruim waren...
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nee mijn hond (de donkere herder in mijn onderschrift) gaf ook geen pijn aan. Behalve toen de eerste kruisband écht scheurde tijdens het wegspringen. Toen de kruisband aan de andere poot gescheurd was merkte ik behalve wat gezwabber en dat de voet naar binnen stond niks. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jouw pup ook gescheurd is :wink: ik zou je pup, als het zo blijft, laten onderzoeken door een orthopeed.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

En pup is natuurlijk ook heel los in z'n bespiering en vanaf een beeldschermpje kunnen wij niet zien hoe de hond precies loopt

Het hoeft te zijn natuurlijk
Een jonge hond moet die bespiering nog krijgen en dat zwabbert letterlijk alle kanten op , de een wat meer dan de ander ( kynologen over t algemeen meer dan werklijn )

Heb hier een pup van 8 wkn lopen en die zwabbert ook aan alle kanten ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
hoezo denkt de dierenarts aan groeipijn ? Vreemd

ik zou dit ook meer laten onderzoeken, hij kan zichzelf hebben geblesseerd , omdat je schreef dat hij nogal beweeglijk is , even een verdraaiing .
is
het echt vanuit de knie of vanuit de heup ?
mutsie33
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie reacties.
Het ging vanmorgen wel beter met hem. Hij zette zijn poot steviger neer en meer achter zijn voorpoot.
De DA denkt aan groeipijn omdat hij een pijnreactie gaf over de hele poot en niet een specifiek gewricht. En zoals ik al schreef: op een gegeven moment piepte hij om alles, dus het was moeilijk te bepalen waar het nu precies vandaan komt.
Ik kijk het nog even aan en heb al met de DA afgesproken dat als het niet verbetert, er uitgebreid onderzoek volgt en dat er dan ook foto's gemaakt gaan worden.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”